LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden PL runde 30

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Indlæg af Cynwal » lørdag, 14. mar, 2026 11:54

Billede

Indgangsbøn:
Har vi nogen sinde mødt et hold i større krise, end Spurs er lige nu? Jeg kan IKKE huske hvem det skulle være. Thomas Frank fyret for 4 kampe siden, og Igor Tudor ansat som midlertidig manager, da han har track record for at have en "instant impact" manager, primært i Italien. Listen tæller bl.a.: Udinese reddet fra nedrykning 2 gange, Verona tranformeret fra et hold uden sejre til at socre mange mål og slutte nr. 9,, Lazio som han ovrtog på en 9. plads i marts og fik dem kvalificeret til Europa, og sidst i Juventus, som han også overtog i marts, hvor de var uden for toppen, og han fik dem kvalificeret til Champions League. Men La LIga er jo bare ikke det samme som Premier League, og en samlet engelsk sportspresse har allerede dømt ham "sacked in the morning". Stillingen i PL er skræklæsning for Spursfans, efter at West Ham er kommet igang, og Forest også får lidt point i ny og næ:

Billede

Spurs er så yderligere ramt ekstremt hårdt på skadesfronten, og i tirsdagens katastrofe kamp mod Atletico Madrid stødte anfører Christiano Romeo og Joao Palinha hovederne sammen, så de er spærret grundet potentiel hjernerystelse. Det bringer listen op på 13 manglende spillere, bl.a. Van De Ven, Bissouma, Maddison, Kulusevski, Bergvald, Odobert, Ben Davies og Udogie :shock:
Spurs fans'ne er også opgivende overfor holdet for tiden, som det fremgår af dette screenshot fra White Hard Danes FB side lige efter de var kommet bagud 4-0 mod AM efter 22 minutter i tirsdags:
Billede

Jamen.... Så burde vejen til en sikker LFC sejr jo være så sikker som Amen i kirken? Det er der så tilsvarende mange LFC fans, der på diverse SoMe giver udtryk for det modsatte. Klarere kan den støt voksende mangale på tiltro til, at Arne Slot er manden der får Liverpool til at SPILLE igen, vel næppe udtales. Både mit hjerte og min hjerne tror dog, at vi får en sejr i morgen, og ét hurtigt mål eller måske to hurtige kasser kan få Spurs til at falde fuldstændig sammen. Jeg har en række gode venner, som er trofaste og loyale Spurs-fans, og jeg har sgu lidt ondt af dem. Men LFC har MINDST lige så meget brug for 3 point i morgen, som Spurs har, så i morgen er der no mercy!!

Statistik for sæsonen indtil nu i PL:
Billede
Klart LFC overtag.

Statistik for alle indbyrdes opgør i PL:
LFC sejre i mere end halvdelen af alle opgør, og Spurs sejr i under 1/4 af alle opgør

Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:
4 sejre til LFC, og det havde været 5, hvis ikke det var for den STØRSTE VAR-skandale til dato (Darren England) og to latterlige røde kort (Simon Hooper) til Curtis Jones og Diogo Jota.

Formbarometer:
Billede
Billede
Hvis ikke vi vinder over Spurs, så holder jeg mig væk fra SoMe i en uge, og jeg er syg på mandag!

Liverpool
Hvis jeg satte holdet, så spillede Frimpong i højre angrebsside sif Mo Salah, men vi ved jo, at Slot starter med Salah. Men så må Frimpong ned på HB, så vi i det mindste har een mand der kan løbe fra Spurs' VB og gå til baglinjen. Der er også lidt tvivl om, hvorvidt Alisson er klar igen, men mon ikke han bliver skånet, når nu Mamardashvili var bedste LFC'er i tirsdags?
Så er der spørgsmålet, om det skal være Curtis Jones eller Mac Allister på midten, og der hælder jeg til at Slot vælger Macca igen. ....men jeg lader mig gerne overraske. Wirtz var åbenlyst ikke i kampform i tirsdags. Så kan man vælge at sige: Han skl spille for at komme i form, eller: han skal nurses igang, så han må nøjes med at komme ind i 2. halvleg. Jeg tror på det sidste. For så bliver der nemlig plads til ungdommens gå-på-mod i venstre siden, hvor Rio igen gerne må give en opvisning (...og Gakpo må gerne kigge med og lære) i, hvordan man kan gå begge veje om en forsvarer, og få noget ud af det! Så mit bud på start-11 ser sådan her ud:

Billede

Håber der er nogen, som gider diskutere lidt tanker og ideer inden kampen, gerne med gode argumenter. Det er lige meget, om man er sortsynet pessimist eller håbløs blåøjet optimist. Der er plads til alle, specielt hvis man har lyst til at debattere. ..og så minder jeg lige om, at en god debat kræver både egen udtrykkelse og evne til at lytte til og overveje andres synspunkter.
Vi SMADRER det PIShold !

pingel

Re: LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden PL runde 30

Indlæg af pingel » lørdag, 14. mar, 2026 12:26

Holdet vil være topmotiveret i morgen og komme flyvende ud, det føler jeg mig temmelig overbevist om.Og scorer vi første mål, er jeg ikke sikker på at Tottenham kommer igen. Men et hurtigt mål til dem, kan selvfølgelig rokke ved vores selvtillid…

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 48

Indlæg af Emmy » lørdag, 14. mar, 2026 17:19

Når man har fulgt klubben i mere end 35 år, så ved man at det er kampe som denne, vi gerne taber...
"We're not racist, we only hate the mancs"

pingel

Indlæg af pingel » lørdag, 14. mar, 2026 17:51

Emmy skrev:
lørdag, 14. mar, 2026 17:19
Når man har fulgt klubben i mere end 35 år, så ved man at det er kampe som denne, vi gerne taber...
Ja, så er jeg nok mærket af de 10 år før dine 35😌 Men ja, hvis man kigger efter bananskræl, så ser morgendagen gul ud…

mortenbak

Indlæg af mortenbak » lørdag, 14. mar, 2026 21:11

Chelsky dummede sig idag, så det vil være tåbeligt ikke at vinde.
Og gerne stort!
Scum vs Villa betyder også pointtab på den ene eller anden måde.
Hvis ikke det kan sætte holdet op, så fatter jeg nul!

Sent from my iPhone using Tapatalk

grauballemanden
Geografisk sted: Odense
Alder: 56

Indlæg af grauballemanden » søndag, 15. mar, 2026 10:16

Jeg håber at vi vinder 🤞 Men jeg er bare slet ikke sikker på noget som helst i øjeblikket 🥺 Modbevis mig kære Liverpool 🙏
F****, sex og kærlighed er ligesom ufo'er. Der er mange der taler om det, men det findes ikke!

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 15. mar, 2026 11:20

Her er lidt fra Fjendens lejr: En youtube kanal som hedder WeAreTottenhamTV.
Her er listen over skadede spillere:
Billede
Det er jo over halvdelen af deres bedste start-11'er der er væk. Ud over de viste er Bissouma også ude, og Conor Gallagher har været syg med feber, og det er tfivlsomt, om han bliver klar.
Det er en Fan-kanal og de to fans har ikke 2 gram af optimisme eller håb, når de sætter deres mulige start-11:
Billede

De er specielt utilfredse med forsvaret, hvor de ligefrem forventer mindst 1 selvmål - måske 2!
Jeg venter også på at se et kampoplæg på White Hart Danes FB-gruppe (den officielle danske Spurs-fanclub) men de har været i flyverskjul siden Atletico kampen.

Her er hele videoen fra den engelske Spurs fankanal:
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » søndag, 15. mar, 2026 12:09

Jeg drømte vi tabte og Ragusin scorede.

Ser frem til El Shitico

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 15. mar, 2026 12:31

Så kom White Hart Danes ud ad flyverskulet:
Billede
Billede

De danske fans har et lidt andet bud på hvordan Tudor stiller holdet.
Jeg bryder mig ikke om Solanke på top. Ligesiden Jimmy Case skiftede til Swansea, og 2 gange scorede eneste mål 2 gange i 2 Swansea sejre over Liverpool, har jeg været overfølsom overfor ex-Reds, som jeg synes har en tendens til at score mod os. ....men det er nok bare fordi, man lægger mere mærke til det!

Men som WHD skriver: Hammers overraskende point mod Blå Scum igår har ikke gjort det mindre bydende nødvendigt med point til Spurs i dag. Jeg HADER når vi møder "et såret dyr"!
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » søndag, 15. mar, 2026 12:35

Hvorfor starter Kinsky ikke?

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 15. mar, 2026 13:30

Fowler89 skrev:
søndag, 15. mar, 2026 12:35
Hvorfor starter Kinsky ikke?

:lol:

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 15. mar, 2026 17:07

Start-11 og bænk:
Billede

Salah på bænken! Det må betyde vi skal igennem 60-70 min med Gakpo som en hund i et spil kegler på toppen!

Livescore.com sætter bekræftede holdopstillinger sådan her op:
Billede

Jeg tror nu ligeså vel at Ngumoha kan få højresiden som Wirtz.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » søndag, 15. mar, 2026 17:13

Respekt til Slot for endelig at prøve noget nyt på kanterne, lad os håbe det bærer frugt
YNWA

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 15. mar, 2026 17:13

Hvorfor stsrter Ekitike ikke ?

Skulle kampen ikke vises på 3 max fra kl 17? (KO kl 1730)

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 48

Indlæg af Emmy » søndag, 15. mar, 2026 17:21

Dejligt med nye spillere i startopstillingen, men Gakpo skal jo absolut ikke spille 9er!
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar