Chelsea FC - LFC >> Kamptråden, PL runde 7

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

25 - Giorgi Marmadashvili ind
3
60%
84 – Conor Bradley ud I pausen
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ud i 55. min
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
6 – Milos Kerkez ud i 55. min
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister ud i 86. min.
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
1
20%
18 – Cody Gakpo ud
1
20%
9 – Alexander Isak ud i 74. min.
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
7 – Florian Wirtz ind i pausen
0
Ingen stemmer
26 – Andy Robertson ind i 55. min
0
Ingen stemmer
7 - Curtis Jones ind i 55. min
0
Ingen stemmer
22 – Hugo Ekitike ind i 74. min
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 86. min
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 5

TG12

Re: Chelsea FC - LFC >> Kamptråden, PL runde 7

Indlæg af TG12 » søndag, 05. okt, 2025 11:52

JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 04. okt, 2025 22:55
Slot udtalte inden kampen, at vi er blevet læst. Holdene forsøger at dræbe tempo og rytme i kampene, de stiller sig dybt og slår til på kontra og dødbolde. Det er der sandhed i, det så vi også i dag, hvor spillet blev betydeligt bedre, da der gik tjubang fodbold i den. Men hvis vi er læst, så er det jo op til holdet og Slot at finde en ny opskrift på at vinde fodboldkampe.

Og så tror jeg heller ikke, man skal undervurdere betydningen af, at vi er en slags Champions League-finale for rigtig mange hold. Holdene spiller slet ikke lige så energisk og intenst mod Arsenal som mod os, har jeg lagt mærke til og de står langt fra heller så defensivt som mod os. Vi har mesterholdets lod, hvor modstanderen sætter sig utrolig meget op til os og samtidig forsøger at slå kampen i stykker. Det er for nu lykkes dem ret godt. Vi skal tilbage til, at vi via højere klasse, evner, fysik og tempo slår dem i stykker. Det tror jeg også, vi kommer, jeg håber bare at det er tidsnok til, at vi stadig kan vinde mesterskabet. Ser det som sagt som ekstremt billigt til salg i denne sæson og så er jeg enig i, at vi lige nu ikke virker i form og at pre season ikke har været optimal. Vi peaker nok senere i denne sæson.

Vi kan sagtens vinde Premier League, men vi skal reagere nu og ikke se os tilbage.
Jeg er enig i meget af det du skriver.

Men det foruroligende er intet rigtigt kører, vi er dårlige både offensivt og defensivt. Hvis en af dem fungerende nogenlunde tænker jeg der var realistisk at få holdet på sporet igen hurtigt.

Men som situationen er, tror jeg reelt Arne er nødt til at fokusere på en af dem først og når det fungere fokusere på det andet.

Det oplagte er at få stabiliseret defensiven, hvor vi også har ændret mest ved at stå med helt nye backs. Det offensive må så desværre nedprioriteres til vi har styr på bagkæden.

Det virker også af og til som om vi prøver at vinde med brug af færrest muligt kræfter og den mission er vi bare slet ikke lykkedes med, særligt fordi defensiven er møg hamrende ustabil.

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » søndag, 05. okt, 2025 13:07

Vi er elendige, og det har vi egentlig været siden starten af sæsonen. Vi kunne lige så godt have haft 5 point i stedet for 15 – så ringe har spillet været.

Meget af det negative hænger måske sammen med, at Salah ligner en, der kæmper med impostor-syndrom og tvivler på sine egne evner. Han virker usikker, tager for få chancer og spiller uden det sædvanlige instinkt. Det samme kan siges om Wirtz – han er nødt til at spille med mere selvtillid og tage mere ansvar på banen. Han er tæt på at ramme noget godt, men lige nu virker det, som om han spiller med håndbremsen trukket.

Og så hjælper det jo heller ikke, at forsvaret ser absurd ringe ud. Det vigtigste køb, der aldrig skete, virker mere og mere til at være Guehi. Han kunne have tilført ro, fysik og struktur – tre ting, vi tydeligvis mangler i form af Konate.

Sent from my iPhone using Tapatalk

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 05. okt, 2025 14:43

Fowler89 skrev:Vi er elendige
Og så hjælper det jo heller ikke, at forsvaret ser absurd ringe ud. Det vigtigste køb, der aldrig skete, virker mere og mere til at være Guehi. Han kunne have tilført ro, fysik og struktur – tre ting, vi tydeligvis mangler i form af Konate

Enig!
Vores modstandere uanset, kommer til chancer på et splitsekund og vores forsvar ligner træningskegler.
Offensivt kan vi ikke ramme en med medspiller på den sidste aflevering.
Kerkez og Frimpong ?
De skal måske nok ha lidt mere tid.
Jeg foretrækker Robbie og Bradley Pt
Konate…. Han skal imo ikke spille flere kampe!

Salah ligner efterhånden også det flop han var inden vi købte ham.
Han kan jo hverken tage en bold ned, ramme en medspiller, eller afdrible sin forsvarer.
Hans “signature movie” ind i banen, har ikke virket længe. Det er læst og manden er så etbenet at det skriger.
Hvad med at prøve ham i venstre side, så han kan lave indlæg.

Undskyld for negativitet.
Jeg hader når vi spiller dårligt.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 06. okt, 2025 09:38

TG12 skrev:
søndag, 05. okt, 2025 11:52

Det oplagte er at få stabiliseret defensiven, hvor vi også har ændret mest ved at stå med helt nye backs. Det offensive må så desværre nedprioriteres til vi har styr på bagkæden.

Det virker også af og til som om vi prøver at vinde med brug af færrest muligt kræfter og den mission er vi bare slet ikke lykkedes med, særligt fordi defensiven er møg hamrende ustabil.
Det ville være optimalt ja, at vi fik styr på defensiven og så kunne tillægge offensiven mere og mere henad sæsonen. Vi er dog ikke et hold som - på samme måde som Arsenal og med en så konservativ træner som Arteta - har spillerne til det og kan finde på at spille fire centerbacks for at gardere bagude. Er vi? Synes ikke vi har materialet til en defensiv tilgang og vi mangler også lidt en rendyrket 6er. For os er den bedste defensiv at være i offensiv.

Mht. at bruge færrest mulige kræfter, så kan der være noget sandhed i det og man kan alt andet lige få modstanderen til at bruge væsentlig flere kræfter end en selv, hvis man er dygtig til at holde i bolden og kan få dem ud og løbe, men lige for tiden er vi ikke dygtige til at holde i bolden. Vi smider mange bolde væk og det udstiller også vores defensiv.

For jeg tror egentlig dosering af kræfterne bliver en nødvendighed, hvis man skal forsøge at undgå skader. Kan allerede nu se, at City og Arsenal har haft en del skader og Chelsea er jo et stort lazaret. Vi har også allerede selv nu fået skader, værst er dem til Leoni og Alisson.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

TG12

Indlæg af TG12 » mandag, 06. okt, 2025 16:50

JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 06. okt, 2025 09:38
TG12 skrev:
søndag, 05. okt, 2025 11:52

Det ville være optimalt ja, at vi fik styr på defensiven og så kunne tillægge offensiven mere og mere henad sæsonen. Vi er dog ikke et hold som - på samme måde som Arsenal og med en så konservativ træner som Arteta - har spillerne til det og kan finde på at spille fire centerbacks for at gardere bagude. Er vi? Synes ikke vi har materialet til en defensiv tilgang og vi mangler også lidt en rendyrket 6er. For os er den bedste defensiv at være i offensiv.

Mht. at bruge færrest mulige kræfter, så kan der være noget sandhed i det og man kan alt andet lige få modstanderen til at bruge væsentlig flere kræfter end en selv, hvis man er dygtig til at holde i bolden og kan få dem ud og løbe, men lige for tiden er vi ikke dygtige til at holde i bolden. Vi smider mange bolde væk og det udstiller også vores defensiv.

For jeg tror egentlig dosering af kræfterne bliver en nødvendighed, hvis man skal forsøge at undgå skader. Kan allerede nu se, at City og Arsenal har haft en del skader og Chelsea er jo et stort lazaret. Vi har også allerede selv nu fået skader, værst er dem til Leoni og Alisson.
Det er rigtigt at vi ikke har helt samme defensive bredde som Arsenal, og Slot nok er en mere "positiv" træner der gerne vil spille offensivt. Men jeg synes vores defensiv har nogle ret fundamentale problemer for tiden med defensiven.

Linjen er ikke kordineret => trækker modstanderen ud af offsiten.
Hvem der "dækker" hvem er ikke koordineret => modstanderen kan brage igennem.
LInjen står sindssygt højt => sårbare imod kontra

Disse burde vi kunne arbejde på at fixe.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 06. okt, 2025 17:52

@TG:

Det er jeg slet ikke uenig i, at de punkter kan og skal fixes. Isoleret set mod Chelsea er målet bare decideret dårligt af alle involverede. Gravenberch tager et sats og går på Enzo og så mangler han til at dække Caicedo og Mac Allister er også fanget på flade fødder, men at Konaté og van Dijk bare bakker og bakker, det forstår jeg intet af. De kommunikerer slet ikke for tiden de to.

Hvordan kan man så bedst muligt adressere de punkter og problematikker, det kan man for mig at se ved, at man udsætter dem for færre af den slags situationer, lidt ligesom holdene i La Liga fandt ud af, at du kan ikke stoppe Messi, ergo må du stoppe opspil og oplæg til Messi.

For mig at se, taber vi for ofte kampen om midtbanen og derfor kan modstanderne spasere igennem. Af den grund vil jeg ikke have Szoboszlai på backen, han skal spille på midtbanen. Der er han bedst og der har vi mest brug for ham, især når vi skal lægge et pres på modstandrens banehalvdel.

Offensivt investerer vi ikke nok i vores pres. Gakpo, Salah og Isak/Ekitike har ikke fungeret som et homogent trekløver, der kender og accepterer sine roller. I sidste sæson og stort set altid under Klopp startede forsvaret i angrebet med henholdsvis Firmino og Diaz, men den ærgerrighed og evne til at vide, hvornår man skal presse, ser vi ikke for nuværende og når Szoboszlai så tilmed ikke er der til at tage rollen, så mangler vi evnen til at kunne sætte modstanderen under pres på deres banehalvdel, noget vi ellers har excelleret i.

Landskampspausen er nok meget kærkommen, det giver Slot og stab lidt tid til at sætte sig ned og analysere på vores kampe, vores form og vores spil.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » mandag, 06. okt, 2025 19:41

Vores forsvar er ikke markant ringere end sidste sæson. De nye backs er pt ikke en forstærkning og specielt Frimpong bliver det næppe nogensinde. Han skal ikke spille back men må nøjes med at være backup på kanten. Kerkez skal nu nok komme efter det, men lige nu er han ikke på niveau. Problemet er mere, at vi offensivt er langt fra sidste sæson. Primært fordi Salah er faldet helt sammen. Naturligt nok kan han ikke holde samme niveau som sidste sæson, men lige nu er han bare vraggods. Og så er der bare en helt ny offensiv der skal spilles sammen. Den nye spiller jeg personligt havde mindst forventning til, er ham der har klaret sig bedst frem til nu. Nemlig Ekitike. Han gør det fint. Isak og Wirtz er af forskelllige grunde ikke rigtig igang endnu, men de har begge så meget klasse at det bare er et spørgsmål om tid. Forhåbentligt ganske snart...
"We're not racist, we only hate the mancs"

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 07. okt, 2025 14:25

Andre der står med en følelse af, hvorfor fanden Caicedo valgte Chelsea fremfor os? Han er fandeme god.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 07. okt, 2025 16:54

Fowler89 skrev:
tirsdag, 07. okt, 2025 14:25
Andre der står med en følelse af, hvorfor fanden Caicedo valgte Chelsea fremfor os? Han er fandeme god.
London factor..

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 07. okt, 2025 16:57

Oomph242 skrev:
tirsdag, 07. okt, 2025 16:54
Fowler89 skrev:
[*]London factor..
Money factor

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 07. okt, 2025 17:08

Oomph242 skrev:
Fowler89 skrev:
London factor..
Sikkert ja. Formby kan ellers også noget.

Besvar