66 - Trent Alexander-Arnold

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Redtothebone

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 25. mar, 2025 20:09

Trent har jo fået flere kontrakt tilbud fra Liverpool ifølge Carragher og flere andre, han har er bare blevet forblændet af at komme ned til hans buddy Bellingham og alle de andre divaer i Madrid og det er jo fair nok, synes bare lidt han har været en vatpik og ikke vil melde det ud før, nu kommer det i stedet ind og forstyrre vores afslutning på sæsonen.

Personligt synes jeg hans niveau har været nedadgående de sidste to sæsoner, og synes ganske enkelt ikke han kæmper og ofre sig nok for holdet, kombineret med at han har et ønske om at være anfører for klubben, han er bare ikke en Virgil, Hendo, Gerrard type som løfter alle omkring ham, han er ikke god nok til at være anfører.

Nu skal han ned og score kassen, men synes virkelig ikke han spil på banen gør han han fortjener en så høj løn i Liverpool, det synes jeg Salah og Virgil til gengæld har ved at præstere på verdensklasse niveau.

Synes dog der er flere ting der spiller ind i forhold til at vi har svært ved at lukke de her kontrakter. Som det første Klopps afgang som gjorde at ingen ville forlænge før de har set de nye træner an, som det andet tænker jeg også virgil og salah gerne vil se hvilken trup vi har næste år, bliver det en der kan spille med om titler? Samtidig er det jo også fair nok at de efter så mange år i klubben måske vil prøve noget andet i slutningen af karrieren., så de afventer lige hvilke tilbud de får.

Men sidste krølle på Trent, jeg tror der findes andre spiller der passer bedre ind i Slot tankegang, men nu får han forhåbentlig en titel og slutte han Liverpool karriere med, jeg har elsket Trent for alt hvad han har givet til klubben, men spår han flopper i Madrid.
YNWA

TG12

Indlæg af TG12 » tirsdag, 25. mar, 2025 20:45

Redtothebone skrev:
tirsdag, 25. mar, 2025 20:09
Trent har jo fået flere kontrakt tilbud fra Liverpool ifølge Carragher og flere andre, han har er bare blevet forblændet af at komme ned til hans buddy Bellingham og alle de andre divaer i Madrid og det er jo fair nok, synes bare lidt han har været en vatpik og ikke vil melde det ud før, nu kommer det i stedet ind og forstyrre vores afslutning på sæsonen.

Personligt synes jeg hans niveau har været nedadgående de sidste to sæsoner, og synes ganske enkelt ikke han kæmper og ofre sig nok for holdet, kombineret med at han har et ønske om at være anfører for klubben, han er bare ikke en Virgil, Hendo, Gerrard type som løfter alle omkring ham, han er ikke god nok til at være anfører.

Nu skal han ned og score kassen, men synes virkelig ikke han spil på banen gør han han fortjener en så høj løn i Liverpool, det synes jeg Salah og Virgil til gengæld har ved at præstere på verdensklasse niveau.

Synes dog der er flere ting der spiller ind i forhold til at vi har svært ved at lukke de her kontrakter. Som det første Klopps afgang som gjorde at ingen ville forlænge før de har set de nye træner an, som det andet tænker jeg også virgil og salah gerne vil se hvilken trup vi har næste år, bliver det en der kan spille med om titler? Samtidig er det jo også fair nok at de efter så mange år i klubben måske vil prøve noget andet i slutningen af karrieren., så de afventer lige hvilke tilbud de får.

Men sidste krølle på Trent, jeg tror der findes andre spiller der passer bedre ind i Slot tankegang, men nu får han forhåbentlig en titel og slutte han Liverpool karriere med, jeg har elsket Trent for alt hvad han har givet til klubben, men spår han flopper i Madrid.
Det forlyder han “kun” får £200k / uge i Real.
Da han får £180k / uge idag virker det ikke til at være uden for vores skala. Ligesom det heller er et beløb der siger han gør det for pengenes skyld. Medmindre det viser sig Real betaler en ublu signing bonus

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 21130.html

Trent er en sjov spiller, og selvom jeg altid har håbet han rykkede på midten har han på sin egen måde gjort det eminent på HB.

Han er med afstand den mest kreative spiller vi har udover Salah, og det afspejles også i den mængde assist han har leveret siden Klopp gav ham debut. Det bliver svært at erstatte.

Han vil aldrig blive glemt for sit corner taken quickly. Men det gør ondt vi end ikke kan overbevise en local lad om at blive i sin barndoms klub, og slet ikke når vi faktisk er en klub i god forfatning. Owen kan jeg til dels forstå smuttede da det var nogle magre år. Men Trent er en del af det bedste Liverpool hold siden de glade 80’erne.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 25. mar, 2025 21:39

AJJ skrev:
tirsdag, 25. mar, 2025 15:38
Ift. Trent så var der allerede i starten af 2024 meldinger om, at Real Madrid viste interesse. Der kan de jo fint have sagt: Vi vil gerne have dig men på en fri transfer i 2025.

Vi ved heller ikke noget om, hvorvidt han på et tidligere tidspunkt har afslået en forlængelse eller bare at snakke om en forlængelse. Fordi han ville holde dørene åbne.

Og hvis han havde set Liverpool som den eneste ene (som Gerrard), så havde han jo nok afvist Real Madrid. Men det gør han så bare ikke.

Synes ikke, der er grundlag for at kritisere FSG/klubben, hvad angår Trent. Ikke ud fra den begrænsede viden, vi har om forløbet.

FSG kan i realiteten have hoppet på tungen fra Boston til Liverpool og tilbage igen siden 2023 for at få Trent til at forlænge.

Det er, som det er, og gider ikke være bitter. Jeg er helt tryg ved, at Bellingham nok skal få ham fint assimileret. Men det bliver da lidt underligt at se ham stå og himle op og slå ud med armene, lige så snart den mindste kendelse går imod.

(ok lidt bitter).
Men det er altså ufatteligt dårligt arbejde af dem der styrer klubben, at en spiller som nemt kunne indbringe £80 M. får lov til at gå gratis. Det er amatøragtigt ud over alle grænser. Men det er jo ikke kun Trent. I princippet kan Salah og VVD også smutte gratis. Hvad sker der?!

Smider FSG de £80 M. ind i klubben? Nej, det skal vi ikke regne med, for vi skal jo være en bæredygtig klub. Men det er sateme svært, når vores spiller smutter på en fri transfer!

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 25. mar, 2025 21:47

Hr. Drejer skrev:
AJJ skrev:
Ift. Trent så var der allerede i starten af 2024 meldinger om, at Real Madrid viste interesse. Der kan de jo fint have sagt: Vi vil gerne have dig men på en fri transfer i 2025.

Vi ved heller ikke noget om, hvorvidt han på et tidligere tidspunkt har afslået en forlængelse eller bare at snakke om en forlængelse. Fordi han ville holde dørene åbne.

Og hvis han havde set Liverpool som den eneste ene (som Gerrard), så havde han jo nok afvist Real Madrid. Men det gør han så bare ikke.

Synes ikke, der er grundlag for at kritisere FSG/klubben, hvad angår Trent. Ikke ud fra den begrænsede viden, vi har om forløbet.

FSG kan i realiteten have hoppet på tungen fra Boston til Liverpool og tilbage igen siden 2023 for at få Trent til at forlænge.

Det er, som det er, og gider ikke være bitter. Jeg er helt tryg ved, at Bellingham nok skal få ham fint assimileret. Men det bliver da lidt underligt at se ham stå og himle op og slå ud med armene, lige så snart den mindste kendelse går imod.

(ok lidt bitter).
Men det er altså ufatteligt dårligt arbejde af dem der styrer klubben, at en spiller som nemt kunne indbringe £80 M. får lov til at gå gratis. Det er amatøragtigt ud over alle grænser. Men det er jo ikke kun Trent. I princippet kan Salah og VVD også smutte gratis. Hvad sker der?!

Smider FSG de £80 M. ind i klubben? Nej, det skal vi ikke regne med, for vi skal jo være en bæredygtig klub. Men det er sateme svært, når vores spiller smutter på en fri transfer!
Det er røv elendigt for at sige det lige ud. Det er ikke svært at spå hvor fingrene ville pege, hvis vi havde haft en ringe sæson i år.

Sent from my iPhone using Tapatalk

TG12

Indlæg af TG12 » tirsdag, 25. mar, 2025 22:04

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 25. mar, 2025 21:39
AJJ skrev:

(ok lidt bitter).

Enig, men man kan jo uanset hvad ikke tvinge en spiller til at skrive under.

Der respektfulde fra Trent havde været at skrive under på en aftale på 1-2 år med en frikøbs klausul, så klubben var sikret penge.

VVD og Salah er også træls, men deres markedsværdier er kva alderen begrænsede medmindre Saudi banker på med latterlige beløb.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 25. mar, 2025 22:24

Nå lad os se engang. Hvis Trent smutter, så vil han i sin sidste tid i klubben for mig, blive husket for følgende:

Trent skaber virak hele sæsonen ved at flirte med Real Madrid.

Trent laver et usmageligt reklamestunt med Google Pixel.

Trent scorer og signalerer med sin hånd, at han er "træt af al den snak om ham" aka tal lidt mere om mig.

Trent udtaler, at han hellere vil vinde Ballon d'Or end Champions League som anfører for Liverpool, efter han ellers har udtalt, hans drøm er at blive anfører i Liverpool - Han er slet ikke anførermateriale og burde aldrig være givet viceanførertjansen. Så mange bedre kandidater burde være foran ham og hans nykker.

Trent jubler ligesom Gerrard ved at kysse kameraet, målet annulleres.

Trent bliver sur hver evig eneste gang, han bliver skiftet ud og en af gangene, kan han ikke engang få sig selv til at klappe af fansene på vej ud.

Al det virak og påstyr han har udsat klub, fans og ikke mindst holdkammerater for i løbet af denne sæson, plus at han vælger at sidde sin kontrakt ud, så han kan gå gratis, gør at han ønskes al held og lykke i Real Madrid, hvor han sikkert opnår en karriere på højde med Michael Owens. Når han om en sæson eller to er utilfreds i Real Madrid og chokeret over, at de buher og pifter af deres spillere, så kan det være, Newcastle eller Aston Villa lægger et bud på ham, medmindre han ender i Saudi.

Bradley time og så henter vi en rigtig Slot venstreback. Det kan ikke få mit pis i kog, jeg finder ham voldsomt overvurderet, men måden han forlader klubben på, kan jeg sagtens forstå, man finder skammeligt, når han trods alt er local lad. Jeg er fan af hans måde til at slå bolde, men jeg er endnu større fan af en spiller som Bradley, der går til stålet og kan få publikum op at køre.

Trent kan selvfølgelig nå at lave en Gerrard og fortryde, men det virker som om, at der nu ikke er en vej tilbage og hans status er jo heller ikke på nogen måde sammenlignelig med Gerrards.

Hvis alle de punkter, jeg har remset op, ikke havde været en del af Trents sæson i klubben, så ville jeg stå med et helt andet indtryk, respekt og ønske om god vind til ham, men han har virkelig ikke taget sig heldigt ud i en sæson, hvor det bestemt ikke er hans skyld, hvis vi vinder mesteskabet.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 50

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 25. mar, 2025 23:33

Så vidt jeg er orienteret tilbød Liverpool TAA en ny kontrakt til £300.000 om ugen- dvs. en betragtelig lønforhøjelse. Den afviste TAA - formodentlig af den simple grund at han ønsker at spille for RM. Om vi har tilbudt en ny kontrakt tidligere det ved jeg ikke, men når man nu kender til RMs måde at gøre forretninger på, så er det en meget nærliggende tanke, at de har ladet TAA forstå, at de ønskede at han skulle spille for dem, men at en større transfersum – fx på de £100m+ som TAA er værd – ville være en stopklods for handlen. Jeg er ret overbevist om, at det her er en kamp vi aldrig har været i nærheden af at vinde.

Det er bittert at TAA står til at forlade klubben på en fri transfer, men siden Bosman-dommen er det altså spillerne, der har de bedste kort på hånden, hvis de er attraktive nok på markedet.

JudgeArdaStudge lister en del eksempler på TAAs uhensigtsmæssige - og ukloge - adfærd. Men selve spillet på banen har godt nok også været en gang blandet bolsjer.

På sine bedste dage er TAA ubetinget verdens bedste højre back. Men reelt set har han i de seneste år kun vist det i perioder, og i den seneste tid endda kun sporadisk. Der har været en hel del kampe, hvor han har været enten ukoncentreret, skødesløs eller ugidelig – eller det hele på én gang. Han kan lægge et killer pass som kun få andre, herunder fantastiske indlæg, men hans overall pass accuracy er kun på 78%. Dertil er han i indeværende sæson blandt de spillere, der har mistet bolden (=dispossessed) mest (15 gange) og han er den, der er blevet driblet forbi mest (53 gange!). Endelig er han ikke en særlig dygtig duelspiller (46% dueller vundet).
Offensivt bliver han svær at erstatte, men defensivt vil de fleste højre backs være en opgradering.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 26. mar, 2025 01:32

Mysjkin skrev:
tirsdag, 25. mar, 2025 23:33
Om vi har tilbudt en ny kontrakt tidligere det ved jeg ikke, men når man nu kender til RMs måde at gøre forretninger på, så er det en meget nærliggende tanke, at de har ladet TAA forstå, at de ønskede at han skulle spille for dem, men at en større transfersum – fx på de £100m+ som TAA er værd – ville være en stopklods for handlen.
Og vel heller ikke udenfor sandsynlighedens grænser, at Trent ved at kunne gå fri, kan få en større sign-on fee/bonus.

Er generelt enig i hele dit take og de stats om hans defensive numre, er da heller ikke just noget, man i så fald kommer til at begræde forsvinder.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

TG12

Indlæg af TG12 » onsdag, 26. mar, 2025 15:19

Mysjkin skrev:
tirsdag, 25. mar, 2025 23:33
Så vidt jeg er orienteret tilbød Liverpool TAA en ny kontrakt til £300.000 om ugen- dvs. en betragtelig lønforhøjelse. Den afviste TAA - formodentlig af den simple grund at han ønsker at spille for RM. Om vi har tilbudt en ny kontrakt tidligere det ved jeg ikke, men når man nu kender til RMs måde at gøre forretninger på, så er det en meget nærliggende tanke, at de har ladet TAA forstå, at de ønskede at han skulle spille for dem, men at en større transfersum – fx på de £100m+ som TAA er værd – ville være en stopklods for handlen. Jeg er ret overbevist om, at det her er en kamp vi aldrig har været i nærheden af at vinde.

Det er bittert at TAA står til at forlade klubben på en fri transfer, men siden Bosman-dommen er det altså spillerne, der har de bedste kort på hånden, hvis de er attraktive nok på markedet.

JudgeArdaStudge lister en del eksempler på TAAs uhensigtsmæssige - og ukloge - adfærd. Men selve spillet på banen har godt nok også været en gang blandet bolsjer.

På sine bedste dage er TAA ubetinget verdens bedste højre back. Men reelt set har han i de seneste år kun vist det i perioder, og i den seneste tid endda kun sporadisk. Der har været en hel del kampe, hvor han har været enten ukoncentreret, skødesløs eller ugidelig – eller det hele på én gang. Han kan lægge et killer pass som kun få andre, herunder fantastiske indlæg, men hans overall pass accuracy er kun på 78%. Dertil er han i indeværende sæson blandt de spillere, der har mistet bolden (=dispossessed) mest (15 gange) og han er den, der er blevet driblet forbi mest (53 gange!). Endelig er han ikke en særlig dygtig duelspiller (46% dueller vundet).
Offensivt bliver han svær at erstatte, men defensivt vil de fleste højre backs være en opgradering.
De stats taler jo et "negativt" sprog, men jeg vil også mene man ved at bruge Trent som HB har man accepteret de mangler han har f.eks. i dueller og det defensive.

Trents bedste periode som HB var vel da Fabinho, Hendo og Matip var på "toppen" og skiftevis dækkede det huller Trent efterlod og derfor var hans defensive mangler ikke så udstillet.

Dengang var midten også mere "balance" skabene ved at løbe ekstremt meget, uden de store kreative eller offensive biddrag. Imens nu har vi en langt mere boldspillende midt, og det gør de ikke i samme grad kan dække de huller Trent efterlader.

Klopps taktik passede nok væsentligt bedre til Trents styrker/svagheder en vores ny look på midten og det er én af forklaringerne på hans stats er blevet ringere.

Det er også en af årsagerne til jeg ikke forstår Slot ikke har afprøvet Trent på midten, da han umiddelbart virker til at have mange kvaliteter som Slot værdsætter på midten. Særligt i de perioder hvor Bradley har været klar kunne det være spænende. Ifht. Trents Balon d'or drøm ville CM nok også være bedre.

Hvis Trent skal spille HB i real, ser jeg det kun virke hvis han har Valverde foran sig, da han løber solen sort og netop vil kunne dække de huller Trent efterlader, ellers risikere Trent at lide en Coutinho, hvor Klopp havde anlagt taktikken for at vise Couthinho bedst muligt frem, og da han i Barca skulle indrette sig Messi faldt han igennem.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 26. mar, 2025 15:45

Det er også en af årsagerne til jeg ikke forstår Slot ikke har afprøvet Trent på midten, da han umiddelbart virker til at have mange kvaliteter som Slot værdsætter på midten.
Han har jo aldrig været overbevisende på midtbanen, jo sporadisk for England mod en lavt rangerende modstander, men til EM kom han jo fuldstændig til kort, når han blev skfitet ind på midtbanen.

Slot har udtalt, at grunden til, han ikke spiller Trent på midtbanen er, at der er bedre spillere til de pladser. Nu kan jeg ikke finde klippet, men det er ret sjovt og kontant af Slot.

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 26. mar, 2025 17:07

Fuck ham, vi er videre.

Hvem er der af gode højrebacks, der er til at købe?

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 26. mar, 2025 20:37

Fowler89 skrev:
onsdag, 26. mar, 2025 17:07
Fuck ham, vi er videre.

Bradley :D
YNWA

Fowler89

66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 26. mar, 2025 21:16

Redtothebone skrev:
Fowler89 skrev:
Fuck ham, vi er videre.

Som kan spille 40+ kampe på en sæson Billede

TG12

Indlæg af TG12 » torsdag, 27. mar, 2025 08:55

JudgeArdaStudge skrev:
onsdag, 26. mar, 2025 15:45
Det er også en af årsagerne til jeg ikke forstår Slot ikke har afprøvet Trent på midten, da han umiddelbart virker til at have mange kvaliteter som Slot værdsætter på midten.
Han har jo aldrig været overbevisende på midtbanen, jo sporadisk for England mod en lavt rangerende modstander, men til EM kom han jo fuldstændig til kort, når han blev skfitet ind på midtbanen.

Slot har udtalt, at grunden til, han ikke spiller Trent på midtbanen er, at der er bedre spillere til de pladser. Nu kan jeg ikke finde klippet, men det er ret sjovt og kontant af Slot.
Jeg er sådan set enig han ikke har været helt overbevisende på midten, men han har heller ikke fået 10-12 kampe i træk i en position på midten. Det gør det dælme svært at komme ind, da han også skal indgå i dynamikken med de andre på midten.

Som "modargument" vil jeg også mene han i Klopps tid brugte mere tid fremme på banen, da han reelt fungerede som en 4 midtbane spiller når vi var i boldbesiddelse. Det gjorde han efter min mening temmelig godt. Så omend ikke "fuldtid" har han vist han kan agerere på midten.

Slots udtalelse har jeg ikke set, men mon ikke også der er et element af at vi har seks midtbane spillere, til tre pladser, imens vi kun har to HBs hvor Bradley desværre har været lidt for skadet. Forskellen på dybden i truppen, samt vi har været forskånet fra skader på midten, gør det ikke har været oplagt taktisk at sætte Trent derop.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 27. mar, 2025 15:00

Fowler89 skrev:
onsdag, 26. mar, 2025 21:16
Redtothebone skrev:
Fowler89 skrev:
Fuck ham, vi er videre.

Som kan spille 40+ kampe på en sæson Billede

Det er selvfølgelige et problem at Bradley døjer med skader, men når man kigger rundt på de store ligaer, så er det faktisk svært at finde en kvalitets højre back, der er direkte klar til at afløse, uanset er der nok ingen tvivl om at det bliver en anden type back vi får ind, og uanset om Bradley holder sig fit, så skal vi have en anden spiller ind der kan spille afløse/kæmpe om pladsen.

Samtidig skal holdet bygge op så kreativiten/assist/pasninger frem i banen skal overtages af andre spiller.

Men et bud kunne være at hente Wesley França og så lade ham og Bradley kæmpe/deles om pladsen.
YNWA

Besvar