LFC - Nottingham Forest FC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på hvem der var mindst ringe i dag

1 - Alisson Becker
3
75%
66 - Trent Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ud i 75. min.
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
1
25%
26 – Andy Robertson ud i 75. min.
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister ud i 60. min.
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ud i 60. min.
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ud i 60. min.
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ind i 60. min.
0
Ingen stemmer
84 – Conor Bradley ind i 60. min.
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ind i 60. min
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas ind i 75. min
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ind i 75. min
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 4

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

LFC - Nottingham Forest FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 11. sep, 2024 22:19

Billede

Indgangsbøn til kampen
Mange sagde Man U kampen var Slots første prøve. Den virkelige prøve er måske mere denne her kamp, hvor alle forventer en sikker sejr, men hvor forberedelsestiden har været minimal grundet landskampspause?

Eller jeg ser måske bare spøgelser, fordi jeg tænker: "Det går sgu alt for let det her!"
For jeg må indrømme, at det, som den gode head coach har vist indtil nu, giver anledning til at lette på hatten, nikke anerkendende og smilende og sige: "Chapeau". Det er ufatteligt, så hurtigt Slot har fået os til at - om ikke glemme Klopp - men måske ikke savne ham så meget, som vi havde regnet med. For han har hurtigt fået sine tanker og idéer formidlet videre til spillerne, og flere af dem er blomstret op. Måske efter at have fået lidt mere stringente, faste roller og spilmønstre, Vi er i hvert fald defensivt blevet væsentligt sværere at spille mod, og det er enda en udvikling, som vi kan håbe fortsætter i løbet af sæsonen, efterhånden som spillerne får flere og flere timer sammen på træningsbanen. Bortset fra, at det sørger Premier League, UEFA og EFL får stort set bliver umuligt. Fra kampen på lørdag spiller LFC hver weekend og midtuge kampe i hhv PL, CL og EFL Carabao Cup, og det er helt frem til og med kampen mod Arsenal 27. oktober, før der er chance for at få uge på træningsbanen uden midtuge kamp. Chance, fordi hvis LFC vinder hjemme over West Ham i EFL Carabao Cupen onsdag den 25/9 på Anfield, ja så er "præmien" en ny midtugekamp i starten af oktober. Der kommer så ganske vist en landskampspause fra den 5. til den 20. oktober, men vi har endnu til gode at se, at nøglespillere kommer retur fra landskampspauser mere friske og veludhvilede, end da de tog afsted.

Dommer og VAR
Dommer: Michael Oliver (billedet) og VAR: Graham Scott
Billede
Michael Olivers ry er, at han er blandt de bedre af PGMOL dommerne. Jeg synes han er overvurderet og alt for ofte får gjort sig selv til centrum i begivenhederne. En dommer er allerbedst, når man slet ikke lægger mærke til ham i kampen. Desværre ser det ud til, at Semiautomatisk AI genereret offside check, som vi så det under VM, IKKE er blevet klar endnu. Det er ufatteligt - og typisk engelsk! - at verdens rigeste fodboldliga kan være så lang tid om at få sat nogen kameraer op på 20 stadions. Projektet er forsinket og der er meldt ud, at det vil være i drift efter én af efterårets landskampspauser. Det når de så - måske - først til efter pausen i oktober. Så vi må belave os på lange pauser, mens der fumles i VAR rummet med digitale linealer og streger, med deraf følgende menneskelig usikkerhed i afgørelsen.

Indbyrdes statistik i PL
Billede
Tungt overtag til LFC, som har vundet 50% af alle kampe

Sidste 5 indbyrdes opgør i PL
Billede
3 sejre og et enkelt nederlag i nyere tid. Sidste kamp på Anfield vandt Liverpool sikkert 3-0 på mål af Jota, Nunez og Salah. Gense målene her:
Sidste kamp derimod, på City Ground i Nottingham, var en meget mere lige affære, som først blev afgjort i 9. minuts overtid, da Nunez styrede et indlæg fra Mac Allister i kassen. Se højdepunkter fra den kamp her:
Formbarometer
Billede
Begge hold er efter egne standarder kommet godt fra start. Begge er ubesejrede, og Forest ligger pt på en 9.-plads, foran væsentligt større klubber som Spurs og Chelsea på 10. og 11.-pladsen. .....og nå ja, så MFU scum på 14. pladsen :D

Statistik for sæsonen til nu i PL
Billede
.
Markante spillere
Billede

Nottingham Forest
Forest reddede lige præcis livet i PL sidste sæson, da de endte med røven vandskorpen på en 17. plads. Det skal med, i regnstykket, at de fik fratrukket 4 point for overtrædelse af PSR (Profit and Sustainability Rules), men selv med 4 point mere, var de stadig sluttet på 17. pladsen. Sæsonstarten kan tyde på, at Nuno Espírito Santo har fået sat mere skik på spillet og spilletruppen, selv om det skal med i regnestykket, at det er beskedne modstandere de har mødt i de tre første runder. Men det er jo netop disse kampe man skal å point i, hvis man skal holde sig på afstand a "bundsumpen" i PL. Deres indkøb sommerens transfervindue har været moderat sammenlignet med den næsten totale udskiftning af spilletruppen, som de foretog inden sidste sæson. Her er deres transfervindue:
Billede

De har dog - som det fremgår her - også solgt en del spillere:
Billede
så de lander på et samlet netspend på £15 mill, hvilket ikke er voldsomt.
Oppe foran har de stadig Chriss Woods som tankcenterforward. Et ordentligt brød, som kan skubbe 3 forsvarere væk og stadig heade en kommode over et kirketårn. Han er også allerede oppe på 2 kasser, og er topscorer. På midtbanen har de Morgan Gibbs-White, som lige har fået landsholdsdebut for England, og ham skal Ryan G - Macca - Szobo arbejde hårdt for, at han ikke får for meget indflydelse på spillet. Forest forventes at stille sådan her op, i en 4-2-3-1 opstilling:

Sels (GK) — Williams, Milenkovic, Murillo, Aina — Sangare, Anderson — Elanga, Gibbs-White, Hudson-Odoi — Wood.

Liverpool
Jeg er tæt på en efterårsdepression over, at Harvey Elliot har fået en fraktur i foden. Det var lige præcis nu, på tærskelen til 2 kampe om ugen, at der ville blive masser af spilletid til ham. Så med Elliot ude af billedet, tror jeg Slot holder fast i den startopstilling, som har startet siden starten på 2. halvleg mod Ipswich. Med lidt held og en god portion koncentration og deraf et par måls føring inden pausen, kan det være vi allerede fra starten af 2. halvleg kan begynde at rotere lidt. Specielt den meget løbestærke midtbane bliver nødt til at få skåret ned på spilletiden, hvis vi skal være med i den spændende ene af både PL og CL. Så der er endnu en gang genbrug af denne startopstilling:

Billede

Men hvad siger I derude?
Skal Slot allerede begynde at rotere nu, a hensyn til Milan kampen, tirsdag aften i Milano?
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Redtothebone

Re: LFC - Nottingham Forest FC >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 12. sep, 2024 13:49

Jeg regner med, at Slot vil begynde at bruge sin trup lidt mere og kigge på de samlede antal kampe

14. sept. Liverpool-Nottingham (kan vindes uden stærkeste opstilling)
17. sept. AC Milan-Liverpool (Først CHL kamp - forventer stærkeste opstilling)
21. sept. Liverpool-Bournmouth (kan vindes uden stærkeste opstilling)
25. sept. Liverpool - West Ham (Carabao cup - tænker der kommer mange reserver)
28. sept. Wolves - Liverpool (stærkeste opstilling)
2. okt. Liverpool - Bologna (kan vindes uden stærkeste opstilling)
5. okt. Crystal Palace - Liverpool - vi må vente og se

Synes faktisk det ser lidt kritisk ud på vores midtbane allerede, Elliot ud nu, Curtis på vej tilbage måske klar, Mac Allister blev sparet på landhold pga. mindre skade/mange kampe.
Foran har Jota allerede spille meget så tror Slot begynder at rotere. Diaz spiller også fuld tid på både klub og landhold.

Mit bud er at Mac Allister og Jota starter ude, fordi de skal starte mod Milan. Endo fik lidt kamptræning i to nemme kampe for Japan. Nunez har nu fået en mere tid til hans "preseason" så han er klar til at starte, og modstanderen har ikke det hurtigste forsvar, så han vil være god til løb i dybden mod dem.

Mit bud på start 11

Becker
Trent-Konate-Virgil-Robbo
Gravenberch-Endo-Szobo
Salah-Nunez-Diaz

Hvis det går efter planen tror jeg på spilletid til Bradley, Gakpo og Tsimikas, vi kan håber vi i år får lidt flere kampe vi kontrollere med 2-3 måls føringer så vi kan begynde at aflaste dem med mest spilletid.

Et lille indhop til Chiesa til sidst vil også være fedt.
YNWA

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 12. sep, 2024 21:01

Oliver er en gigantisk spade så ham behøver vi ikke at glæde os til
"We're not racist, we only hate the mancs"

AJJ

Indlæg af AJJ » lørdag, 14. sep, 2024 10:15

Jeg tror, Slot kører stærkeste opstilling og så kommer der lidt rotation mod Bournemouth.

Men måske Nunez i stedet for skadesudsatte Jota?

Og forhåbentlig har vi så meget styr på det efter 60 minutter, at nøglespillere kan udskiftes.

Men det kan sagtens blive bøvlet mod et hold, der er startet udmærket.

De er dog også ramt af landskampene https://www.nottinghampost.com/sport/fo ... ly-9548659

Bl.a er skraldemanden Sangare tvivlsom.

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 14. sep, 2024 10:20

Quansah, Bradley eller Darwin Nunez kunne eventuelt starte, men ellers ser jeg ingen grund til at lave ændringer i truppen.

Jeg håber på, at Chiesa kommer ind i anden halvleg, det kunne være fedt. :)

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 14. sep, 2024 11:08

Slot er kendt for at køre med samme start-11 gennem hele sæsonen. Men der er stor forskel på den hollandske og engelske sæson. Det bliver interessant at følge om - og hvor meget - han viger fra hans idealer.

Men jeg tror på sæsonens første nederlag til Forest😊

4-0 til The Mighty Reds.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » lørdag, 14. sep, 2024 14:49

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 14. sep, 2024 11:08
Slot er kendt for at køre med samme start-11 gennem hele sæsonen. Men der er stor forskel på den hollandske og engelske sæson. Det bliver interessant at følge om - og hvor meget - han viger fra hans idealer.

Men jeg tror på sæsonens første nederlag til Forest😊

4-0 til The Mighty Reds.
Samme opstilling fra start for 3. kamp i streg:

Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 14. sep, 2024 16:34

Første kamp efter landsholdspause :?

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Indlæg af richs » lørdag, 14. sep, 2024 16:38

Langsomt og en masse sløseri.
Sloboszlai virker udskarp i boldomgang

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 14. sep, 2024 16:45

richs skrev:
lørdag, 14. sep, 2024 16:38
Langsomt og en masse sløseri.
Sloboszlai virker udskarp i boldomgang
Ja, han har lavet nogle uheldige aktioner. Det har Salah også.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 14. sep, 2024 16:51

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 14. sep, 2024 16:34
Første kamp efter landsholdspause :?
Ja, kan man andet end at bande landsholdsfodbold langt væk. Al momentum rives væk. Vi har set langsomme og ubeslutsomme ud indtil videre, så det er endt i forhastede og ukoncentrerede beslutninger, ikke nok vundne dueller, især i luften trækker vi os for meget og så har Jota været anonym og lukket godt ned. Det kan og skal blive bedre i anden halvleg.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 14. sep, 2024 16:59

Ja en lidt tam omgang vi har fuld kontrol defensivt, men sløser offensivt, Jota kunne godt blive skiftet allerede i pausen, han er slet ikke med i kampen.

Lad os se om Forrest kan holde dampen oppe.
YNWA

Brugeravatar
richs

Indlæg af richs » lørdag, 14. sep, 2024 17:04

Erling showet fortsætter, så vil vi hænge på er det 3 point i dag.
Ser dog svært ud, syntes vi spiller lidt for langsomt og lidt mere kedeligt.
Men tror lidt det er Arne stil med den lidt kedelige tilgang, men Ok det koster ikke mål.

Brugeravatar
richs

Indlæg af richs » lørdag, 14. sep, 2024 17:16

Gammelt problem uskarphed , vi skal vist håbe på lidt tilfældigheder.
Slot bør skifte 1-2 mand ved 60 min

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 14. sep, 2024 17:17

Szobo og Salah er ikke helt på samme kanal i dag.

Besvar