LFC -Brentford FC >> kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
1
3%
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 72. min
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
6
18%
4 – Virgil Van Dijk
2
6%
26 – Andy Robertson
1
3%
10 – Mac Allister
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch ud i 90. min
5
15%
8 – Dominik Szoboszlai
3
9%
11 - Mohamed Salah ud i 83. min
3
9%
20 - Diogo Jota ud i 72. min
1
3%
7 - Luis Diaz ud i 72. min
12
35%
84 – Conor Bradley ind i 72. min.
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ind i 72. min.
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ind i 72. min
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind i 82. min.
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 90. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 34

VanDjik4
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Re: LFC -Brentford FC >> kamptråden

Indlæg af VanDjik4 » mandag, 26. aug, 2024 10:49

Kontrolleret, og ganske fin 2.H, hvor det blev afgjort efter 70min…!
Holdet er sikre med bolden, og fik vel kun afdæmpet et kvaliceret skud fra Brentford i hele kampen… Klasse!

6eren pt er Ryan Gravenberch eller Endo.. Begge spillere kan godt byttes ud med noget bedre, til at give en bedre balance mod de top-6 hold LFC skal møde, der vil angribe med god kvalitet:-)

2-0, som kunne havde været større cifre.. Man U næste, bliver en SVÆR kamp - da de er altid tændt op for grillen “mod LFC”… oddset på en Liverpool sejr 1,80… Og Man U ligner ikke et top-top4 hold på papiret.., De vil dog kæmpe, og være glade for og være underdogs.. Men 22/23 sæsonen tabte de kolossalt…
Van Gaal vs Arne Slot første duel., Lad os håbe det smukke fodbold vinder mod top6* dårligste forsvar i England. Spændende!

TG12

Indlæg af TG12 » mandag, 26. aug, 2024 10:50

Redtothebone skrev:
mandag, 26. aug, 2024 10:10
Tom_Jorsal skrev:
mandag, 26. aug, 2024 08:14
Har desværre ikke kunne se nogen af kampene, men det virker da som en ok start. Jeg glæder mig især over to clean sheets. Problemet er nok bare, at FSG nu tænker, at vi da overhovedet ikke behøver forstærkninger :lol: men det løb var nok kørt alligevel..
Synes det er lidt sjovt at der altid skal skydes efter FSG, for de har jo stillet pengene til rådighed, pengene var klar til zubimendi, og sidste sommer til Lavia og Caicedo og sågar Bellingham og året før det til Camavinga og Tchouaméni. Skal sigtekornet ikke nærmere indstilles på de sportschefer, trænere og transferansvarlige som ikke formår at få handlerne i hus ?
Man kan vende den om og sige det er billigt at byde, hvis man er sikker på spiller, eller klub siger nej.

Nu ville det være toppen af udspekulerethed at byde på spillere og få det public, blot for at signalere til fans og omverdenen man ikke sidder på hænderne. Men visse af de handler virker ikke helt gennemtænkte.

Det sagt har den sportslige ledelse og transferansvarlige da et stort ansvar i manglende research inden bud.

Jeg synes så det er fint nok, man ikke laver, endnu, et Endo køb i desperation. Men venter på den rigtige 6'er.

TG12

Indlæg af TG12 » mandag, 26. aug, 2024 10:51

VanDjik4 skrev:
mandag, 26. aug, 2024 10:49

Van Gaal
vs Arne Slot første duel., Lad os håbe det smukke fodbold vinder mod top6* dårligste forsvar i England. Spændende!
Du mener simpelthen de fyrer Ten Haag inden søndag og ansætter Van Gaal? Eller kommer Van Gaal som vikar til søndag :lol:

VanDjik4
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af VanDjik4 » mandag, 26. aug, 2024 10:54

TG12 skrev:
mandag, 26. aug, 2024 10:51
VanDjik4 skrev:
mandag, 26. aug, 2024 10:49

Van Gaal
vs Arne Slot første duel., Lad os håbe det smukke fodbold vinder mod top6* dårligste forsvar i England. Spændende!
Du mener simpelthen de fyrer Ten Haag inden søndag og ansætter Van Gaal? Eller kommer Van Gaal som vikar til søndag :lol:
Ja - tror da han vil gøre jobbet endnu bedre end Ten Hag, som jeg synes er den dårligste træner i top-6 (Ellers kan de vil få Mourinho eller evertons Sean Dyche ind som vikar og splitte holdet i atomer til søndag kl.1700 KO :lol: )

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » mandag, 26. aug, 2024 11:20

TG12 skrev:
mandag, 26. aug, 2024 10:50
Jeg synes så det er fint nok, man ikke laver, endnu, et Endo køb i desperation. Men venter på den rigtige 6'er.
The time is ticking...

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » mandag, 26. aug, 2024 11:28

Oomph242 skrev:
mandag, 26. aug, 2024 10:39
Redtothebone skrev:
Tom_Jorsal skrev:
Har desværre ikke kunne se nogen af kampene, men det virker da som en ok start. Jeg glæder mig især over to clean sheets. Problemet er nok bare, at FSG nu tænker, at vi da overhovedet ikke behøver forstærkninger :lol: men det løb var nok kørt alligevel..
Synes det er lidt sjovt at der altid skal skydes efter FSG, for de har jo stillet pengene til rådighed, pengene var klar til zubimendi, og sidste sommer til Lavia og Caicedo og sågar Bellingham og året før det til Camavinga og Tchouaméni. Skal sigtekornet ikke nærmere indstilles på de sportschefer, trænere og transferansvarlige som ikke formår at få handlerne i hus ?
Har de også stillet de penge tilrådighed. Personligt tvivler jeg.

Var Endo det absolut bedste alternativ når nu pengene ikke var et problem.?
Ja pengene var stillet til rådighed :D ja Liverpool bød 111 mio £ på Caicedo og Brighton havde godkendt handlen, men Chelsea tromlede os og var mere smarte og fik handlen delt ud over 8 år. Så gik Liverpool tilbage til Lavia hvor en samlet pakke på 60 mio £ var aftalt med Southampton, men han ville også hellere til Chelsea.

Det hele var jo også aftalt med Zubimendi med transfersum og løn, men spilleren sprang fra, så hvordan kan du sige at pengene ikke er der ?

Liverpool er bare ikke en klub der kan konkurrere med Real Madrid og også ofte kommer til kort fordi spillere (måske snarere familie) der kommer til England hellere vil bo i London.

Om Endo var det bedste alternativ, tja det ved jeg ikke men igen er det ikke tegn på at det er vores sportslige setup der svigter?, nu er der så skiftet ud denne sommer til Hughes og Edwards, men de er heller ikke kommet flyvende fra start.

Jeg bebrejder også det sportslige setup for at der ikke er er indgået nye aftaler med Van Dijk, Salah og Trent samt ikke mindst Alison som nu endda også har været ud at tale om en ny kontrakt og så fjoller vi rundt med at få en eller anden ny målmand ind til næste sommer.
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » mandag, 26. aug, 2024 11:33

TG12 skrev:
Redtothebone skrev:
Tom_Jorsal skrev:
Man kan vende den om og sige det er billigt at byde, hvis man er sikker på spiller, eller klub siger nej.

Nu ville det være toppen af udspekulerethed at byde på spillere og få det public, blot for at signalere til fans og omverdenen man ikke sidder på hænderne. Men visse af de handler virker ikke helt gennemtænkte.

Det sagt har den sportslige ledelse og transferansvarlige da et stort ansvar i manglende research inden bud.

Ja ok men hvis det er dit udgangspunkt så kan vi jo ikke diskutere transfers, du mener simpelthen vi har budt på Caicedo, Lavia og Zubimendi bare for syns skyld ? Det synspunkt kan jeg ikke tage seriøst.
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » mandag, 26. aug, 2024 11:57

Jeg så først kampen i går aftes, men det jeg hæftede mig ved var.

Vi står ret godt og kompakt når vi forsvarer nærmest en 4-2-4 formation, der er ofte folk tæt på Trent defensivt, så han ikke bliver udsat for så mange 1v1 situationer.

Der er enorm løbevillighed til at komme tilbage når vi mister bolden, flere gange 7-8 spillere der spurter tilbage og vi fik afværget flere omstillinger. Jeg har de sidste par sæsoner efterlyst at Trent tager ansvar og spurter tilbage, det har vi allerede set flere gange, det er fedt at se, tror Slot kan forbedre Trent en hel del og det her med at lære ikke at søge den svære aflevering hver eneste gang.

Der arbejdes meget med at spille chancerne store og komme i bedre afslutningssituation.

Der roteres meget mellem spillerne, hvis feks Trent gik med frem så dækkede Salah eller Szobo flere gange af, lidt som vi så tidligere med Henderson og Fabinho.

Salah virker i fantastisk for og spilhumør, stik han en forlængelse, han kan sagtens være med flere år endnu og det samme med Virgil

Og så lige en lille negativ ting, synes det er sølle at se Trent sidde og surmule fordi han bliver skiftet ud, virker heldigvis til Slot er ligeglad og laver udskiftninger der hvor det hjælper holdet, det synes jeg Klopp havde svært ved til sidst.
YNWA

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » mandag, 26. aug, 2024 12:16

Det er vel også FSGs ansvar, at det er hughes og Edwards, der er hentet ind i den sportslige ledelse. Har svært ved at se, hvordan man ikke kan se FSG som en koncern, der vender hver en mønt og sparer, hvor der spares kan. Er vi nærmest ikke den første klub i pl-historien, der ikke handler i et sommervindue, hvis det ender sådan. Fint nok det der med man vil vente på den rigtige spiller, men det har vi gjort i flere år nu, og for mig er det et udtryk for, at man reagerer i stedet for at agere.

TG12

Indlæg af TG12 » mandag, 26. aug, 2024 12:21

Redtothebone skrev:
mandag, 26. aug, 2024 11:33
TG12 skrev:
Redtothebone skrev:
Tom_Jorsal skrev:

Ja ok men hvis det er dit udgangspunkt så kan vi jo ikke diskutere transfers, du mener simpelthen vi har budt på Caicedo, Lavia og Zubimendi bare for syns skyld ? Det synspunkt kan jeg ikke tage seriøst.
Det siger jeg IKKE at jeg mener, men det er fanme nemt at påstå man vil bruge penge, når handlerne ikke materialisere sig. Helt firkantet har de IKKE brugt nogen penge, i bedste fald vist en intention om at gøre det.

Det skulle også være mærkeligt at Lavia, Caicedo eller Zubremndi skulle være de tre eneste spillere man synes kan forstærke 6'eren eller holdet generelt, hvis vores budget er £111m (det bud vi fik accepteret af Brighton), siden det bud har vi tilmed solgt spillere for £50m, kvalificeret os til CL og mistet to løntunge spillere (Thiago og Matip), så der burde potentelt være endnu flere penge.

Jeg nægter at tro det kun er de tre man vurdere kan forstærke vores nuværende hold, hvor vi udover en 6'er ser tynde ud på CB, samt man måske bør overveje/planlægge generationsskifte på VB.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 26. aug, 2024 13:26

Redtothebone skrev:
mandag, 26. aug, 2024 11:28

Liverpool er bare ikke en klub der kan konkurrere med Real Madrid og også ofte kommer til kort fordi spillere (måske snarere familie) der kommer til England hellere vil bo i London.
Selvfølgelig er der spillere og familier, som foretrækker London, det skal ikke negligeres fuldstændigt, men omvendt synes jeg, at den forklaring bruges lidt for ofte og gøres til mere end det er. Det handler om penge.

I Caicedo og Lavia tilfældene var forskellen, at spillere og agenter kunne tjene væsentligt mere på et skifte til Chelsea, ikke mindst fordi spillere binder sig i så mange år til en rigtig god hyre. Prøv at tænk på, at du de næste 8 år er garanteret en rigtig god løn og klubben kan stort set intet gøre.

Boehly og Clearlake gambler, men de viser også, at de ikke har en snus forstand på fodbold, men tror de kan overføre baseball til fodbold. Jeg håber, at Boehly går bankerot og må gå fra hus og hjem. Større idiot i Premier League skal man lede længe efter, hvis det ikke lige var for Bin Salman og Sheikh Mansour.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJJ

Indlæg af AJJ » mandag, 26. aug, 2024 13:59

Jeg forstår godt behovet blandt Liverpool fans for at tale overgangen til Slot-fodbold op. Vi ønsker alle, at han bliver en succes i Liverpool.

Men det er sgu lidt tidligt at konkludere, at vi er blevet mere Man City-kontrol-agtige efter en god halvleg mod en oprykker og en hjemmesejr over Brentford. Et hold, som vi har vundet over på Anfield i de tre seneste kampe uden at lukke mål ind.

Hvis det her var Tour de France, så er søndag den første reelle bjergetape med afslutning på en stigning.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 26. aug, 2024 14:16

AJJ skrev:
mandag, 26. aug, 2024 13:59
Jeg forstår godt behovet blandt Liverpool fans for at tale overgangen til Slot-fodbold op. Vi ønsker alle, at han bliver en succes i Liverpool.

Men det er sgu lidt tidligt at konkludere, at vi er blevet mere Man City-kontrol-agtige efter en god halvleg mod en oprykker og en hjemmesejr over Brentford. Et hold, som vi har vundet over på Anfield i de tre seneste kampe uden at lukke mål ind.

Hvis det her var Tour de France, så er søndag den første reelle bjergetape med afslutning på en stigning.
Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen her i tråden, som har skrevet, hvad du mener bliver skrevet, medmindre du henviser til Hr. Drejers udtalelse, som vist mere handler om, at vi har set lidt mere statiske, og som han beskriver det robotagtige, ud end før end det handler om, at han taler overgangen op eller konkluderer noget. Sådan udefra læst.

Tværtimod skriver stort set alle, at Man U kampen bliver første reele udfordring og incitament på, hvor vi står. Og det istemmer jeg, selvom sæsonen er ung og et nederlag heller ikke må få betydning for resten af sæsonen. Man U-kampene er bare kampe, der lever deres eget liv, uanset hvor ringe Man U har set ud forinden. Hvis vi kan dæmme op for deres kontraløb, så mener jeg, at vi står godt polstret til at tage point fra dem, men en walk over tvivler jeg på, det bliver. Frygter lidt en kedelig 0-0er.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJJ

Indlæg af AJJ » mandag, 26. aug, 2024 14:18

Redtothebone skrev:
mandag, 26. aug, 2024 11:57

Og så lige en lille negativ ting, synes det er sølle at se Trent sidde og surmule fordi han bliver skiftet ud, virker heldigvis til Slot er ligeglad og laver udskiftninger der hvor det hjælper holdet, det synes jeg Klopp havde svært ved til sidst.
På den måde vil han passe fint ind i Real Madrid sammen med Bellingham, Vinicius m.fl.

Slot skulle bare have ignoreret Trent i stedet for at spilde tid på ham under kampen. Men Pep gjorde sådan set det samme med de Bruyne, da han blev flået ud på Anfield i sidste sæson.

Så ja stjernerne får jo lidt særbehandling.

AJJ

Indlæg af AJJ » mandag, 26. aug, 2024 14:24

JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 26. aug, 2024 14:16
AJJ skrev:
mandag, 26. aug, 2024 13:59

Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen her i tråden, som har skrevet, hvad du mener bliver skrevet, medmindre du henviser til Hr. Drejers udtalelse, som vist mere handler om, at vi har set lidt mere statiske, og som han beskriver det robotagtige, ud end før end det handler om, at han taler overgangen op eller konkluderer noget. Sådan udefra læst.

Tværtimod skriver stort set alle, at Man U kampen bliver første reele udfordring og incitament på, hvor vi står. Og det istemmer jeg, selvom sæsonen er ung og et nederlag heller ikke må få betydning for resten af sæsonen. Man U-kampene er bare kampe, der lever deres eget liv, uanset hvor ringe Man U har set ud forinden. Hvis vi kan dæmme op for deres kontraløb, så mener jeg, at vi står godt polstret til at tage point fra dem, men en walk over tvivler jeg på, det bliver. Frygter lidt en kedelig 0-0er.
Det var nu heller ikke på forum som sådan. Men jeg har set en del vinkler som denne rundtomkring:

https://www.thisisanfield.com/2024/08/a ... brentford/

Besvar