Hvornår: Lørdag den 23. december kl. 18:30
TV: TV3+ med optakt fra 18:00 og Viaplay streaming
Sted: Anfield
Dommer: Chris Kavanagh VAR: David Koote
Da jeg flyver på 14 dages ferie (sidder i CPH lufthavn) bliver det lidt kortere end normalt. Jeg ville ellers gerne have dykket lidt mere ned i JudgeArdaStudges udtalelser om, at Arsenal - uden at ret mange snakker om det - har haft de store spender-bukser i transfermarkedet de sidste par vinduer, men der er måske andre der kan chippe in.....
Indbyrdes statistik
Statistisk i Premier League tiden har Liverpool et lille overtag på Arsenal, men jeg er lidt bange for denne kamp. Bliver det det spilleglade hold som mødte op mod West Ham, skal det nok blive en god kamp, men hvis det er det humørforladte LFC fra scum kampen, har jeg mine bange anelser.
Sidste 5 kampe
I sidste møde på Anfield kom vi bagud 0-2 takket være sloppy defending. Det var den periode, da VVD var langt fra den form han heldigvis har genfundet., men vi hev en 2-2 hjem, selvom Salah brændte et straffespark:
https://i.postimg.cc/HLWw96Sq/image.png
Det gør ikke noget, hvis Gunners føjer endnu et nederlag på udebane til en top-4 konkurrent til deres formbarometer!
Jeg tror imidlertid, at der er stor risiko for, at kampen ender uafgjort.
Opstilling
Jeg tumler med 2 opstillinger inde i hovedet:
Én, som jeg håber på det bliver og
Én som jeg tror Klopp vælger.
Forskellen er Mo Salahs placering på banen, og så synes jeg at Quansah skal i centerforsvaret isf Konaté. Han så rigtig god ud ved siden af VVD mod Hammers.
Så MIN opstilling er:
Det er et stykke tid siden, at Salah har "shinet" ude på fløjen, og hans største aktiv for holdet er hans evne til at score på hans første touch på bolden (som så lige kiksede mod Hammers, men.....). Så han skal ind der, hvor han er mest effektiv, i stedet for at vi konstant skal se ham tabe bolden i nærkampe ude på højre fløj, eller at han rammer en forsvarer på et forsøg på indlæg, hvis han da ikke trækker ind i banen og curler bolden en 5-8 meter over mål, i forsøget på at ramme krogen i det lange hjørne. Elliot og Szoboszlai så rigtig gode og dynamiske ud i deres samspil i onsdags. Det ser jeg gerne gentaget.
Men Klopp stiller sikkert op som han plejer:
Men hvad siger I ......?
Er jeg for hård ved Salah?
Jeg er offline de næste 20 timer, og kan se frem til at jeg skal se gunners kampen klokken 01:30 lokal tid, når jeg en gang er fremme. Men kast jer endelig ud i debatten imens.