LFC - Fulham >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
6
27%
66 - Trent Alexander-Arnold
5
23%
4 - Virgil Van Dijk
2
9%
5 - Ibrahima Konaté Ud 66. min.
2
9%
21 - Kostas Tsimikas
0
Ingen stemmer
3 - Fabinho
2
9%
14 - Jordan Henderson
1
5%
48 - Curtis Jones Ud 83. min.
2
9%
11 - Mohamed Salah Ud 83. min.
0
Ingen stemmer
23 - Luis Diaz Ud 66. min.
1
5%
27 - Darwin Nunez Ud 83. min.
0
Ingen stemmer
18 - Cody Gakpo Ind 66. min.
1
5%
26 - Andy Robertson ind 66. min
0
Ingen stemmer
67 - Harvey Elliott Ind 83. min.
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota Ind 83. min
0
Ingen stemmer
7 - James Milner Ind 83. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 22

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LFC - Fulham >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » mandag, 01. maj, 2023 07:53

Hvornår: Onsdag den 3. maj 2023 kl. 21:00
TV: TV3 + Transmission starter kl. 20:55
Streaming: Viaplay og forskudt LFCTV Go

Dommer: Stuart Attwell (Billedet) VAR: Tony Harrington
Billede

Indbyrdes opgør i Prem League og 3 sidste møder:
Billede

1 point i de sidste 3 indbyrdes opgør. Der er åbenlys plads til forbedringer af den statistik. I sæsonens første opgør gjorde Mitrovich det onde ved os med 2 kasser. Nunez scorede sit første mål for LFC og Salah udlignede til slutresultatet 2-2.
Højdepunkter fra sidste opgør:

Formbarometer:
Billede

Optakt og Opstilling
"Never change a winning team"
Sådan sagde Alf Ramsey, da han blev spurgt inden VM-finalen mod Vesttyskland på Wembley i 1966, om hvorfor Englands bedste angiber Jimmy Greaves ikke var med i startopstillingen (Greaves var skadet i semifinalen men var meldt klar igen før finalen). Geoff Hurst, som spillede angriber isf Greaves, benyttede sig derefter af chancen, og scorede hattrick i VM-finalen.

Det er en pudsig historie, men på det sidste har Klopp taget den til sig. Jeg er sikker på, at havde Jota ikke fået et ordentligt skrub på ryggen/hoften mod Hammers, så havde han startet mod Tottenham. Men nu fik Luis Diaz så chancen, og den greb han, og var et friskt pust af løbevillighed og uforudsigelighed imod Spurs

Cody Gakpo spillede mod Spurs, som havde han haft en personlig træner der hedder Firmino. Masser af elegante løb, god forståelse for hvornår bolden skal spilles første gang eller tæmmes retningsbestemt til en medspiller,og suverænt blik for medspillerne. .... og så var han involveret i alle tre første mål, inden han blev skiftet (alt for) tidligt ud.

Mo Salah får også genvalg, nu hvor han har bevist, at han godt kan ramme målet på et straffespark.

På Midtbanen var jeg bange for at kombinationen Curtis/Elliot ville gøre os "for lette", men min frygt blev gjort til skamme. ,,,og midtbanen faldt da først fuldstændig sammen, da Kaptajn Henderson kom ind. Sjældent har jeg set en Liverpool spiller, der ser så meget ud til at trænge til at komme på ferie.

I midterforsvaret spiller Konaté og Van Dijk efterhånden flere og flere kampe sammen, men det ser stadig ikke sikkert ud. Van Dijk har stadig en flegmatisk aura over sig, og han spiller som om han ikke vil risikere at få lidt sved på panden, I det mindste skal de dog ikke koncentrere sig om vores onde ånd fra sidste møde: Mitrovich, da han har karantæne efter rødt kort. Det kom for en måned siden i den vanvittige situation i Fulhams kamp mod Manchester United, hvor dommeren gav rødt kort til Mitrovich og Willian samt manager Marco Silva.

Så jeg formoder, at holdet i morgen ser sådan her ud, selvfølgelig med forbehold for skader:
Billede

Fulhams forventede opstilling iflg. Sportsmole:

Leno; Tete, Diop, Adarabioyo, Robinson; Reed, Palhinha, Cairney; Wilson, Vinicius, Solomon
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Fulham >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 03. maj, 2023 07:10

Evaluering af kamptråde/oplæg

Det er nu 9. gang, at jeg har sat en kamptråd igang, og jeg vil gerne høre jeres feed back på det.
Jeg synes selv, at jeg har efterhånden fundet ind i en "skabelon" indeholdende:

Matchfacts: dato, tid og sted og TV-kanal

Dommer + VAR
Jeg oplyste en overgang alle i dommerkvartetten + VAR mandskabet, men nøjes nu med de to centrale = Dommer og VAR ansvarlig. Jeg selv kan ikke altid skille dommerne ad blot udfra navnet, og derfor sætter jeg ofte et billede af dommeren ind, Det hjælper i hvert fald min hukommelse til bedre at huske uheldige episoder med dommeren i centrum.

Lidt statistik om holdenes sidste møder, og deres nuværende formkurve
Jeg sakser et udvalg af statistikken før kampen, som er tilgængelig på Premierleague.com eventuelt krydret med en personlig kommentar/observation

Optakt til kampen og forventet opstilling
Her kommer jeg med en gang subjektiv bla-bla med mine tanker og forventninger til kampen, måske lidt kig bagud på sidste møde, og så mit bud på en forventet opstilling. Jeg er nået frem til, at jeg prøver at gætte Klopp's forventede opstilling, i stedet for at komme med et subjektivt bud på, hvordan jeg kunne finde på at sætte holdet. Hvis jeg har "store tanker" om hvordan vi imo burde stille op, vil dette blive vist i en alternativ opstilling. De forventede line ups vises grafisk, via "Expected lineup" fra This is Anfield.

Efter kampen
Jeg prøver at komme med afstemning hurtigst muligt efter kampen, og forsøger at medtage oplysninger om ind/udskiftningstidspunkter for de spillere, som kom ind eller ud. Jeg kunne selv ønske lidt andre muligheder for stemmeafgivelse, f.eks. 6 stemmer, som kunne fordeles med hhv 3-2 og 1 stemme på 3 forskellige spillere. Ville i mine øjne give et mere nuanceret billede, men det skal jo også teknisk kunne lade sig gøre, i den "Forum skabelon" som LFCDB har købt. Det regner jeg med er noget der bliver kigget på i sommerpausen.

Alt det ovenstående holdes i kamptrådens første indlæg.

I efterfølgende indlæg har jeg nogen gange kopieret karaktergivning til spillerne ind, specielt hvis der har været noget interessant at kommentere på. Her bruger jeg også som regel This is Anfield.

Jeres mening
Nå - Det korte af det lange er, at jeg gerne hører jeres mening om Godt og Skidt samt eventuelle forslag til forbedringer.
Det tager trods alt en del tid at lave disse kamptråde, så derfor vil jeg høre, om det tilføjer noget value som står mål med indsatsen.

På sigt vil jeg da også høre, om der er andre, som kunne tænke sig at byde ind med Oplæg til kampe? Det kunne være i en aftalt fastlagt skabelon, måske den ovenfor nævnte, og så gik det på skift i blandt en 3-4-5 forumister. Det ville give mulighed for andre til at præge debatten via denne taletid, og det ville jævne arbejdsbyrden lidt mere ud.

Så "hit me" med jeres meninger, ønsker og holdninger........
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: LFC - Fulham >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » onsdag, 03. maj, 2023 09:04

Kæmpe opgradering fra tidligere. Man ser og fornemmer tydeligt, at der bliver brugt mere tid og der er mere interesse for det.
Jeg er it analfabet, men synes godt om ideen om at fordele arbejdet lidt ud. Under de rette forudsætninger, læs hjælp, kan jeg måske godt hjælpe til.
"We're not racist, we only hate the mancs"

mortenbak
Indlæg: 3075
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: LFC - Fulham >> Kamptråden

Indlæg af mortenbak » onsdag, 03. maj, 2023 10:03

Emmy skrev:Kæmpe opgradering fra tidligere. Man ser og fornemmer tydeligt, at der bliver brugt mere tid og der er mere interesse for det.
Jeg er it analfabet, men synes godt om ideen om at fordele arbejdet lidt ud. Under de rette forudsætninger, læs hjælp, kan jeg måske godt hjælpe til.
Enig!
Det er super arbejde Cynwal!
BilledeBilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fowler89
Indlæg: 1289
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: LFC - Fulham >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 03. maj, 2023 12:13

Jeg er også enig med Emmy. Det er en kæmpe opgradering med Cynwal på styret, og der er kommet meget mere liv herinde.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Fulham >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 03. maj, 2023 20:19

Okay - den var jeg sgu et stykke fra at ramme:

Liverpool: Alisson, Alexander-Arnold, Konate, Van Dijk, Tsimikas, Fabinho, Henderson, Jones, Diaz, Salah, Nunez.

Subs: Kelleher, Gomez, Milner, Gakpo, Elliott, Jota, Robertson, Carvalho, Matip.

Tsimikas på VB kan måske forstås, Robertsons mange fejlafleveringer mod Spurs taget i betragtning.
...men Henderson på midtbanen? Han var suverænt dårligste LFC spiller mod Spurs, og så forstår jeg da slet ikke, at Gakpo belønnes for sin måske bedste kamp (eller var det 7-0'eren mod Man U der var hans bedste?) med en plads på bænken.

Nå - jeg har før taget fejl og Klopp haft ret, og en brandkamp af Nunez vil da gøre, at jeg gerne viser mine evner udi rygsvømning angående mine udtalelser.

Anyways:
GOD KAMP!
YNWA!!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1686
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: LFC - Fulham >> Kamptråden

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 03. maj, 2023 20:56

Cynwal skrev:
onsdag, 03. maj, 2023 20:19
Okay - den var jeg sgu et stykke fra at ramme:

Liverpool: Alisson, Alexander-Arnold, Konate, Van Dijk, Tsimikas, Fabinho, Henderson, Jones, Diaz, Salah, Nunez.

Subs: Kelleher, Gomez, Milner, Gakpo, Elliott, Jota, Robertson, Carvalho, Matip.

Tsimikas på VB kan måske forstås, Robertsons mange fejlafleveringer mod Spurs taget i betragtning.
...men Henderson på midtbanen? Han var suverænt dårligste LFC spiller mod Spurs, og så forstår jeg da slet ikke, at Gakpo belønnes for sin måske bedste kamp (eller var det 7-0'eren mod Man U der var hans bedste?) med en plads på bænken.

Nå - jeg har før taget fejl og Klopp haft ret, og en brandkamp af Nunez vil da gøre, at jeg gerne viser mine evner udi rygsvømning angående mine udtalelser.

Anyways:
GOD KAMP!
YNWA!!
Med tre kampe på syv dage er rotation nødvendigt. Men enig i at det ser tungt ud på midten. Desværre er der ingen alternativer.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Fulham >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 03. maj, 2023 21:11

Trent er startet kampen rigtig godt!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Fulham >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 03. maj, 2023 21:42

Klodset og unødvendigt straffe på Nunez (efter veludført pres) og Salah gentager succesen med spark højt og midt i målet fra 11-meter pletten.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: LFC - Fulham >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » onsdag, 03. maj, 2023 22:02

Bestemt godkendt 1. halvleg, hvor det ses, at holdet har fået noget selvtillid på det seneste.

Men Fulham er altså ikke ufarlige

Diaz, Trent, Jones og Salah gode. Nunez står lidt svagt i billedet. Men god aktion ved straffesparket.

Ps. Har Texy ret?? Er Trent ikke bare midtbanespiller nu og så bruge nogle penge på en god ny VB!

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: LFC - Fulham >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 03. maj, 2023 22:05

Vi skal komme frem til flere afslutninger. Vi havde kun 2 på mål i hele første halvleg, og det ene kom fra straffesparket. Det er ikke godt. Men dejligt at se Trent, Diaz og Jones
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: LFC - Fulham >> Kamptråden

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 03. maj, 2023 22:17

AJJ skrev:
onsdag, 03. maj, 2023 22:02
Bestemt godkendt 1. halvleg, hvor det ses, at holdet har fået noget selvtillid på det seneste.

Men Fulham er altså ikke ufarlige

Diaz, Trent, Jones og Salah gode. Nunez står lidt svagt i billedet. Men god aktion ved straffesparket.

Ps. Har Texy ret?? Er Trent ikke bare midtbanespiller nu og så bruge nogle penge på en god ny VB!
Vi mister 3 midtbanespillere til sommer. Thiago er ude i længere tid og Henderson skal på skånetjeneste...
Trent er ikke nok.

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: LFC - Fulham >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 03. maj, 2023 22:53

Det er positivt vi henter tre point på en aften som denne. Men dér stopper det positive også. Vi har 3 afslutninger på mål. Vi er ikke i stand til at score i åbent spil. Til tider ligner vi et hold som kan spille bolden rundt i evigheder uden at score. Fulham er langt tættere på 1-1, end vi er på 2-0. Alisson redder os ved et par situationer, hvor Fulham spiller os tynde.

Vi mangler gennemslagskraft, struktur på vores defensive spil og en leder, som kan svinge taktstokken i vores offensive spil.

MOM: Alisson er igen kampafgørende.
Senest rettet af Hr. Drejer onsdag, 03. maj, 2023 22:57, rettet i alt 1 gang.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Fulham >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 03. maj, 2023 22:54

3 point og videre til den næste.
MoM: Trent Alexander Arnold
Alisson også god
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7302
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Fulham >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 03. maj, 2023 22:54

Virgil er min Man of the Match. Flot kamp af van Dijk. Alisson også med en vigtig redning. Darwin skabte dejlig masse kaos og trak straffesparket. Trent igen fremragende. Vi havde i perioder et godt energiniveau, men når vi falder lidt ned i gear, så bliver vi for lette at spille bolden forbi på midtbanen og så er vi for uskarpe i vores afleveringer i dag. Der var rigtig mange gode muligheder, som manglede det sidste for for alvor at kunne blive til en målchance. Men vi vandt. Videre.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar