11 - Mohamed Salah

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » lørdag, 14. maj, 2022 09:35

Dér skal vi lige have ham op igen :lol:


Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 25. maj, 2022 16:15

Mo udtalte på pressemøde idag at han er i Liverpool næste sæson uanset om han forlænger eller ej.
YNWA

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af TG12 » onsdag, 25. maj, 2022 18:25

Redtothebone skrev:
onsdag, 25. maj, 2022 16:15
Mo udtalte på pressemøde idag at han er i Liverpool næste sæson uanset om han forlænger eller ej.
Måske første tegn på han vil lade kontrakten løbe til ende i jagten på stor fed sign-on bonus og høj løn..

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 25. maj, 2022 19:07

TG12 skrev:
onsdag, 25. maj, 2022 18:25
Redtothebone skrev:
onsdag, 25. maj, 2022 16:15
Mo udtalte på pressemøde idag at han er i Liverpool næste sæson uanset om han forlænger eller ej.
Måske første tegn på han vil lade kontrakten løbe til ende i jagten på stor fed sign-on bonus og høj løn..
Man kunne også glæde sig over han gerne vil spille i Liverpool næste sæson :)
YNWA

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 25. maj, 2022 20:14

Redtothebone skrev:
onsdag, 25. maj, 2022 19:07
TG12 skrev:
onsdag, 25. maj, 2022 18:25
Redtothebone skrev:
onsdag, 25. maj, 2022 16:15
Mo udtalte på pressemøde idag at han er i Liverpool næste sæson uanset om han forlænger eller ej.
Måske første tegn på han vil lade kontrakten løbe til ende i jagten på stor fed sign-on bonus og høj løn..
Man kunne også glæde sig over han gerne vil spille i Liverpool næste sæson :)
Måske får han ikke lov. Det kan tænkes at ejerne gerne vil have £40-50 M. for ham, som Klopp kan bruge på en ny transfer.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af TG12 » onsdag, 25. maj, 2022 20:44

Redtothebone skrev:
onsdag, 25. maj, 2022 19:07
TG12 skrev:
onsdag, 25. maj, 2022 18:25
Redtothebone skrev:
onsdag, 25. maj, 2022 16:15
Mo udtalte på pressemøde idag at han er i Liverpool næste sæson uanset om han forlænger eller ej.
Måske første tegn på han vil lade kontrakten løbe til ende i jagten på stor fed sign-on bonus og høj løn..
Man kunne også glæde sig over han gerne vil spille i Liverpool næste sæson :)
Selvom jeg hader når vi mister en spille gratis, der ellers har en "høj" værdi så som Gini, særligt når klubben har ganske begrænsede midler - så kan jeg ikke hidse mig op for alvor hvis spilleren ellers iøvigt har været en god ambassadør for klubben i sin tid hos os. Det har Salah.

Men eftrsom vi er så langt bag ud ifht. City når det kommer til finansiel styrke, så er det ikke noget der hjælper os hvis f.eks. Salah som selv med et år tilbage kunne have indbragt £50m, forlader klubben gratis. Tværtimod gør det den finansielle forskel større.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Thommo » onsdag, 25. maj, 2022 23:47

TG12 skrev:
onsdag, 25. maj, 2022 20:44
Redtothebone skrev:
onsdag, 25. maj, 2022 19:07
TG12 skrev:
onsdag, 25. maj, 2022 18:25
Redtothebone skrev:
onsdag, 25. maj, 2022 16:15
Mo udtalte på pressemøde idag at han er i Liverpool næste sæson uanset om han forlænger eller ej.
Måske første tegn på han vil lade kontrakten løbe til ende i jagten på stor fed sign-on bonus og høj løn..
Man kunne også glæde sig over han gerne vil spille i Liverpool næste sæson :)
Selvom jeg hader når vi mister en spille gratis, der ellers har en "høj" værdi så som Gini, særligt når klubben har ganske begrænsede midler - så kan jeg ikke hidse mig op for alvor hvis spilleren ellers iøvigt har været en god ambassadør for klubben i sin tid hos os. Det har Salah.

Men eftrsom vi er så langt bag ud ifht. City når det kommer til finansiel styrke, så er det ikke noget der hjælper os hvis f.eks. Salah som selv med et år tilbage kunne have indbragt £50m, forlader klubben gratis. Tværtimod gør det den finansielle forskel større.
Spot on, der er så meget klynk over at det er synd for os LFC´ere, pga finanserne, så begriber ikke man er for en fri transfer, dobbeltmoral, eller firdobbelt?. Hans fripas til 11´eren er efterhånden også ligeså belastende som Firminos i sin tid, og er med på jeg var/er den blandt de 2 eneste med den holdning og jeg dermed ikke er ret stor LFC fan, måske endda ses som scum fan, fred være med det(jeg så FA cup med en der også så det positive i Salah skaden, så vi var to). Få forlænget med Mane først, så kan Salah få 50% af hans hyre, sælges eller blive en solid reserve.

Jeg kan reelt være ligeglad, i og med jeg ikke syes det er synd, at man city eksisterer, og dermed er synd for os, men har dog alligevel en holdning. Jeg græder meget tørre tårer uanset udfaldet.
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » torsdag, 26. maj, 2022 09:47

TG12 skrev:
onsdag, 25. maj, 2022 20:44

Selvom jeg hader når vi mister en spille gratis, der ellers har en "høj" værdi så som Gini, særligt når klubben har ganske begrænsede midler - så kan jeg ikke hidse mig op for alvor hvis spilleren ellers iøvigt har været en god ambassadør for klubben i sin tid hos os. Det har Salah.

Men eftrsom vi er så langt bag ud ifht. City når det kommer til finansiel styrke, så er det ikke noget der hjælper os hvis f.eks. Salah som selv med et år tilbage kunne have indbragt £50m, forlader klubben gratis. Tværtimod gør det den finansielle forskel større.
1: Det kan man ikke konkludere. Der kan være forskel på de sportslige resultater i det sidste år afhængigt af om Salah bliver eller ej. Eksempelvis er der ca. $50M forskel på, om man når CL finalen, eller om man ryger ud i den runde, som Man Utd og PSG gjorde i år. Det er muligt, at Salah også har en kommerciel værdi, som ikke er beskrevet.

2: I sidste ende er det ikke os/LFC, der bestemmer, hvorvidt Salah skal sælges eller ej. Det er en beslutning, som begge parter skal være enige i. Og hvis Salah selv vil tage et år mere i LFC (og sådan lyder det på ham), så har vi ingen mulighed for at "cashe ind", om der så skulle komme et bud på £100M.
Kloppite

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af TG12 » torsdag, 26. maj, 2022 14:41

texy skrev:
torsdag, 26. maj, 2022 09:47
TG12 skrev:
onsdag, 25. maj, 2022 20:44

Selvom jeg hader når vi mister en spille gratis, der ellers har en "høj" værdi så som Gini, særligt når klubben har ganske begrænsede midler - så kan jeg ikke hidse mig op for alvor hvis spilleren ellers iøvigt har været en god ambassadør for klubben i sin tid hos os. Det har Salah.

Men eftrsom vi er så langt bag ud ifht. City når det kommer til finansiel styrke, så er det ikke noget der hjælper os hvis f.eks. Salah som selv med et år tilbage kunne have indbragt £50m, forlader klubben gratis. Tværtimod gør det den finansielle forskel større.
1: Det kan man ikke konkludere. Der kan være forskel på de sportslige resultater i det sidste år afhængigt af om Salah bliver eller ej. Eksempelvis er der ca. $50M forskel på, om man når CL finalen, eller om man ryger ud i den runde, som Man Utd og PSG gjorde i år. Det er muligt, at Salah også har en kommerciel værdi, som ikke er beskrevet.

2: I sidste ende er det ikke os/LFC, der bestemmer, hvorvidt Salah skal sælges eller ej. Det er en beslutning, som begge parter skal være enige i. Og hvis Salah selv vil tage et år mere i LFC (og sådan lyder det på ham), så har vi ingen mulighed for at "cashe ind", om der så skulle komme et bud på £100M.
1. Det er jo bare lidt at snakke om "hvad nu, hvis nu, måske, kunne være" uden mulighed for at konkludere noget. Du kan sige det sammen om en erstatning, hvis nu han er endnu bedre end Salah, eller starter med en første sæson som Salah gjorde, så står vi endnu bedre. Men somsagt er det svært at konkludere på. Det jeg dog synes vi kan konkludere på er at de, heldigvis få gange, vi i Klopp tiden har mistet nøglespillere, særligt Gini og Coutinho, er de blevet erstattet fint uden synderligt tab af kvalitet, ligesom vi generelt har købt virkleig godt ind når vi har brugt penge. Det tror jeg såmænd nok også ville være sagen med Salah, hvorfor jeg synes tab af salgsværdi er et problem, fordi jeg ikke er i tvivl om de penge ville blive brugt fornuftigt.

2. Det er jeg helt enig i - og som sagt Salah har været en go ambassadør for klubben, hvorfor jeg ikke kan/vil se mig sur på ham, skulle han gå gratis. Alt andet lige har han i givetfald respekteret sin konktrakt til fulde.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » mandag, 30. maj, 2022 10:23

Tror I, at Salah vil være mere motiveret til at forlænge, nu hvor Mané har meldt ud, at han gerne skifter? Eller har det ingen indflydelse?

Jeg har i lang tid ikke helt kunne finde ud af, om de to (uanset deres høflige udmeldinger offentligt) var mere rivaler end venner.

Og noget helt andet. Hvem vil tilbyde Salah eksempelvis £400K om ugen, enten denne sommer eller næste sommer? PSG, Real og måske Bayern er umiddelbart de klubber med penge nok, hvis det ikke skal være i England. Barca og en af de italienske kan måske tiltrække ham med nye sportlige udfordringer og en lidt mindre gage. Men uanset hvad, så er mulighederne yderst begrænsede.

Kunne Real gå efter ham denne sommer for at opveje, at de ikke fik Mbappé? Måske. Men jeg tror stadig, at en forlængelse er mulig.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » onsdag, 01. jun, 2022 11:41

Forlydender om, at Salah er klar til at skifte til en anden PL klub, når han er transferfri næste sommer.



Virker på mig som en presbold i forhold til at få klubben til at øge deres kontrakttilbud.

Salahs legendestatus i klubben kan der ikke pilles ved i mine øjne, med mindre han skifter til Man Utd. Men det ville da være et trist punktum, at se ham tørne ud for en PL rival.

Klubben har for længst meldt ud via Klopp, at de har strukket sig så langt, som de er villige til. Så alle nyheder i sagen kommer fra Salahs camp. Og det er reelt fint for os. Meget tyder på, at Salah virkelig gerne vil blive, når historier som disse lækkes for at få klubben tilbage til forhandlingsbordet. For ret beset behøver han ikke blive ved med at fodre disse bidder til pressen, hvis han allerede har bestemt sig for at skifte, når man er transferfri om et år. Så kan han bare fokusere på sin sidste sæson for at få det bedst mulige farvel og dermed nok også den bedst mulige nye kontrakt et andet sted.

Forudsat, at han kører sin sidste sæson hos os igennem med samme professionalisme som Can og Gini, så håber jeg, at Salah bliver. Så må vi se, om der kommer en spiller allerede denne sommer, som han må dele spilletid med, så vi er bedre rustet, når han forlader os.
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Emmy » onsdag, 01. jun, 2022 11:49

Jeg tror Salah taber den her mexican standoff. Det vil undre mig hvis klubben ændrer markant i det udspil han har fået.

Så det tyder på exit senest til næste sommer. Det bliver spændende at se om han har psyken til at præstere en sidste sæson for os, han har været langt under par siden de afrikanske mesterskaber. Måske en god lang sommerpause kan gøre en god forskel.
"We're not racist, we only hate the mancs"

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af TG12 » onsdag, 01. jun, 2022 21:32

Emmy skrev:
onsdag, 01. jun, 2022 11:49
Jeg tror Salah taber den her mexican standoff. Det vil undre mig hvis klubben ændrer markant i det udspil han har fået.

Så det tyder på exit senest til næste sommer. Det bliver spændende at se om han har psyken til at præstere en sidste sæson for os, han har været langt under par siden de afrikanske mesterskaber. Måske en god lang sommerpause kan gøre en god forskel.
Om han decideret taber, kommer jo an på hvad Salah's mål/ønsker ifbm. med kontraktforhandlingen er.

Hvis hans primære ønske er at opnå højest mulig hyre, for alt i verden og uanset klubben, så vinder han, så længe han finder en anden klub der vil imødekomme lønkravet eller egentligt bare betale mere end os. Han taber først hvis ingen vil betale mere.

Jeg kunne godt se Newcastle blive en mulig destintion næste sommer, forudsat de tager et ryk opad denne sæson - f.eks. til top 6-8 stykker. Salah har eftersigende udtalt han ønsker at blive i England, de har pengene og Salah vil kunne hjælpe deres projekt om at blive en domierende faktor i Europæisk topfodbold - på den korte bane.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Emmy » onsdag, 01. jun, 2022 22:13

Taber, forstået på den måde at han vil ikke lykkes med at presse sig til det han ønsker. Han er velkommen til at blive næste sæson og vil han ikke forlænge, ja så må han jo videre.
Smutter han til Newcastle, så bliver han for mig bare en parentes i klubbens historie.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 01. jun, 2022 22:45

Hvor meget mon er pressesladder og Twitter påfund i denne kontrakt sag?

Jeg synes ikke meget kommer direkte fra Salah-lejren.

Besvar