67 - Harvey Elliott

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Cynwal » onsdag, 15. sep, 2021 12:59

Niels K skrev:
onsdag, 15. sep, 2021 11:12
Cynwal skrev:
onsdag, 15. sep, 2021 10:16
Niels K skrev:
onsdag, 15. sep, 2021 09:18
Mads T. skrev:
onsdag, 15. sep, 2021 09:10
AJJ skrev:
tirsdag, 14. sep, 2021 21:01
“We won’t put pressure on him by setting a specific timeframe beyond being able to say with confidence we expect him to feature again later in the season following our rehab programme.”

Ikke ude resten af sæsonen - dejligt! Det ville også være meget uheldigt med den type skade.

At de med "confidence" kan sige, at de forventer, at han spiller igen senere på sæsonen, kunne måske godt tyde på, at det er mere Gomes end Fofana.
Ja så snakker vi forhåbentlig omkring 3 måneder før han er ved at være klar igen. Lad os krydse fingre for det.
Det vil være så fedt, hvis han kunne være klar efter Nytår. Elliott's teknik er så god, så der er ikke noget, der skal op at køre igen. Han er heller ikke en eksplosiv spiller, og han er jo ikke så stor, så når han er helet op og fået konditionen på plads, tror jeg, at han vil være klar til at spille relativt hurtigt.
Rent retorisk, så er jeg 100% sikker på, at han bliver klar efter nytår. På et eller andet tidspunkt i hvert fald ;)
Nå - Spøg til side. Jeg er faktisk allermest bange for, at det netop er Elliots sublime touch på bolden, som vil tage skade. En spillers touch bestemmes af talent samt træning-træning-træning og lagring af muscle-memory, og denne afstand mellem et Gudsbenådet boldtalent og en spiller, der ikke kan tæmme en kommode, er meget følsom, og kræver 100% funktion af alle små muskler, ledbånd mm. i foden.

Selve den fysiske form er jeg ikke så bange for. De har faciliteterne til at lave træning i vand, med fiksering af det skadede led, således at Elliot i stor udstrækning kan holde muskelmasse og cardio-kapacitet ved lige- bortset lige fra alle de muskler, som kontrollerer og styrer hans fodled/ankel. Deraf min frygt.
Det er naturligvis rigtigt, at det ikke kun er talentet, der afgør, om han kommer 100% tilbage. Hvis der er skader i foden/anklen, som gør, at han ikke kan lave de samme bevægelser/har samme føling, så er det klart, at det bliver sværere.
Jeg så udelukkende på det faktum, at han er lille med lavt tyngdepunkt, hvor bolden klæber til foden a la Messi, og hvor han jo nærmest har fået lagt en fodbold op i vuggen. På dén måde tror jeg, at han vil genfinde sin form noget hurtigere, end, hvis Hendo, Fabinho eller Mane og Firmino skulle igennem samme forløb.
Bare en formodning - vi får se.
Fingers crossed
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af AJJ » onsdag, 15. sep, 2021 14:40

Cynwal skrev:
onsdag, 15. sep, 2021 12:59
Niels K skrev:
onsdag, 15. sep, 2021 11:12
Cynwal skrev:
onsdag, 15. sep, 2021 10:16
Niels K skrev:
onsdag, 15. sep, 2021 09:18
Mads T. skrev:
onsdag, 15. sep, 2021 09:10
AJJ skrev:
tirsdag, 14. sep, 2021 21:01
“We won’t put pressure on him by setting a specific timeframe beyond being able to say with confidence we expect him to feature again later in the season following our rehab programme.”

Ikke ude resten af sæsonen - dejligt! Det ville også være meget uheldigt med den type skade.

At de med "confidence" kan sige, at de forventer, at han spiller igen senere på sæsonen, kunne måske godt tyde på, at det er mere Gomes end Fofana.
Ja så snakker vi forhåbentlig omkring 3 måneder før han er ved at være klar igen. Lad os krydse fingre for det.
Det vil være så fedt, hvis han kunne være klar efter Nytår. Elliott's teknik er så god, så der er ikke noget, der skal op at køre igen. Han er heller ikke en eksplosiv spiller, og han er jo ikke så stor, så når han er helet op og fået konditionen på plads, tror jeg, at han vil være klar til at spille relativt hurtigt.
Rent retorisk, så er jeg 100% sikker på, at han bliver klar efter nytår. På et eller andet tidspunkt i hvert fald ;)
Nå - Spøg til side. Jeg er faktisk allermest bange for, at det netop er Elliots sublime touch på bolden, som vil tage skade. En spillers touch bestemmes af talent samt træning-træning-træning og lagring af muscle-memory, og denne afstand mellem et Gudsbenådet boldtalent og en spiller, der ikke kan tæmme en kommode, er meget følsom, og kræver 100% funktion af alle små muskler, ledbånd mm. i foden.

Selve den fysiske form er jeg ikke så bange for. De har faciliteterne til at lave træning i vand, med fiksering af det skadede led, således at Elliot i stor udstrækning kan holde muskelmasse og cardio-kapacitet ved lige- bortset lige fra alle de muskler, som kontrollerer og styrer hans fodled/ankel. Deraf min frygt.
Det er naturligvis rigtigt, at det ikke kun er talentet, der afgør, om han kommer 100% tilbage. Hvis der er skader i foden/anklen, som gør, at han ikke kan lave de samme bevægelser/har samme føling, så er det klart, at det bliver sværere.
Jeg så udelukkende på det faktum, at han er lille med lavt tyngdepunkt, hvor bolden klæber til foden a la Messi, og hvor han jo nærmest har fået lagt en fodbold op i vuggen. På dén måde tror jeg, at han vil genfinde sin form noget hurtigere, end, hvis Hendo, Fabinho eller Mane og Firmino skulle igennem samme forløb.
Bare en formodning - vi får se.
Fingers crossed
Der var engang en anden lille venstrefodet spiller, der også brækkede venstre ankel og rev ledbånd over, da han blev overfaldet, af Goikoetxea, "slagteren fra Bilbao", i en spansk ligekamp.

Denne lille spiller var ude i flere måneder, men mistede ikke følingen med og touchet på bolden 8-)

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 15. sep, 2021 17:02

"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af AJJ » torsdag, 16. sep, 2021 13:27

Den eneste ged i min verden. Men det er også set gennem øjnene på en dengang 6-10 årig dreng...

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 16. sep, 2021 21:54

Ja, jeg betragter ham også som den absolut største fodboldspiller gennem tiden. De ting han kunne med bolden, var fantastiske.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Niels K » lørdag, 18. sep, 2021 08:15

Harvey Elliott injury explained: Expert view on recovery and future performance

September 17, 2021
Dr. Rajpal Brar
@3cbPerformance

Harvey Elliott suffered a confirmed left ankle fracture-dislocation according to the club’s official medical statement, but just what is his recovery to look like ?

https://www.thisisanfield.com/2021/09/h ... rformance/

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Emmy » lørdag, 18. sep, 2021 09:19

Mon ikke vi ser ham på banen efter juleprogrammet og den lille mini pause i januar. Så omkring 1. februar
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Cynwal » lørdag, 18. sep, 2021 12:35

Emmy skrev:
lørdag, 18. sep, 2021 09:19
Mon ikke vi ser ham på banen efter juleprogrammet og den lille mini pause i januar. Så omkring 1. februar
Fingers crossed
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af athomsen » lørdag, 18. sep, 2021 14:20

Cynwal skrev:
lørdag, 18. sep, 2021 12:35
Emmy skrev:
lørdag, 18. sep, 2021 09:19
Mon ikke vi ser ham på banen efter juleprogrammet og den lille mini pause i januar. Så omkring 1. februar
Fingers crossed
Ja - håber det går hurtigt med ham. Men han skal ikke forceres. Det var frygteligt, hvis han i så ung en alder kommer til at døje med følgeskader grundet, at han er blevet smidt for tidligt i kamp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Niels K » torsdag, 14. okt, 2021 07:55

Harvey Elliott: Remember the name

Harvey Elliott’s development into a first-team player has been dramatic, and although he sustained a serious ankle injury, he remains one for now and the future for Liverpool, a young man on the rise and a name well worth remembering.

https://www.thisisanfield.com/2021/10/h ... -the-name/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Niels K » lørdag, 06. nov, 2021 09:40

Holder kortene tett til brystet når det gjelder Harvey

Harvey Elliott har sett forbløffende bra ut på treningsbildene fra AXA Traning Centre, men noe tidspunkt for et comeback for tenåringen vil Jürgen Klopp fortsatt ikke gi.

https://www.liverpool.no/nyheter/2021/1 ... tidspunkt/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Niels K » søndag, 28. nov, 2021 08:19

A critical positive step in Harvey Elliott’s rehabilitation

Dr. Rajpal Brar
@3cbPerformance

Harvey Elliott continues his journey back from the ankle fracture-dislocation that he suffered vs. Leeds early in the season. Dr Raj explains the latest…

https://www.thisisanfield.com/2021/11/a ... ilitation/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Niels K » tirsdag, 14. dec, 2021 07:49

Harvey Elliott nærmer seg retur!

Den unge engelskmannen var ute og trente med ball på treningsfeltet i dag.

https://www.liverpool.no/nyheter/2021/1 ... seg-retur/

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 14. dec, 2021 11:28

Niels K skrev:
tirsdag, 14. dec, 2021 07:49
Harvey Elliott nærmer seg retur!

Den unge engelskmannen var ute og trente med ball på treningsfeltet i dag.

https://www.liverpool.no/nyheter/2021/1 ... seg-retur/
Det lyder godt, men vi så også billeder af VVD med bold, som jeg husker det: nogen måneder før han fik comeback.
...og lige PT mangler vi jo ikke Elliot, så ingen grund til hastværk. ....men alt er selvfølgelig dynamisk, og jo flere valgmuligheder for spillerudtagelser jo bedre.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Emmy » tirsdag, 14. dec, 2021 20:06

Jeg er stadig sikker på at han er tilbage i kamptruppen efter det hårde juleprogram. Så om en måneds tid ser vi ham på banen igen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar