Jeg er fuldstændig ligeglad med, om han er landsholdsspiller eller ej, men det er klart, at han er mere urutineret end de andre, men fortsætter vi som tophold i PL og spiller os langt i CL i næste sæson, så bliver han da svær at komme udenom.
Måden vi spiller på, og de meget få chancer der produceres mod os kan måske også gøre det svært at vurdere ham ud fra, og vi vil ikke kunne sammenlignes med mange andre hold.
Jeg synes til gengæld, at vi har set ham diske op med flere pointgivende redninger, han igangsætter spillet væsentlig hurtigere end Mignolet med både fødder og hænder, og hans præcision med fødderne er markant bedre en Mignolet's. Han bliver bedre og bedre til indgrene i feltet, og så gør han det rigtig fint som sweeper keeper, dvs. læser spillet godt og kommer hurtigt ud af målet.
Man kan se, at van Dijk af og til gerne vil have ham ud, men det er ved at være et stykke tid siden, og det tager lige lidt tid at få aftalerne på plads. Nogle gange har det også kostet et straffe, at han kommer en brøkdel for sent ud, men dels er det en risiko ved vores spil generelt, at han har et stort område bagved forsvaret at skulle kontrollere, at han spiller mod nogle hurtige angribere, og så har alle målmænd været ude for at komme for sent på en lang tur ud i feltet, hvor angriberen lige når at få prikket til bolden.
Jeg synes helt sikkert, at han skal fortsætte som 1. målmand, og jeg vil rigtig gerne have Reina tilbage som 2. keeper, men det er nok ikke særlig sandsynligt