Nemlig! Min gode ven Jürgen og jeg nød at se ham mod Leicesters U23 på Prenton ParkAndreasN skrev:Han har spillet begge pladser, men på det sidste har han - såvidt jeg ved - udelukkende spillet back og hr gjort det fremragende.

Nemlig! Min gode ven Jürgen og jeg nød at se ham mod Leicesters U23 på Prenton ParkAndreasN skrev:Han har spillet begge pladser, men på det sidste har han - såvidt jeg ved - udelukkende spillet back og hr gjort det fremragende.
Sådan bør det jo alt andet lige være men omvendt, så ved du, hvad du får med Milner, og så længe han leverer på dette niveau og så længe, han er ok tilfreds med at spille pladsen, så vil det kun være et sats, hvis vi forventer, at en anden spiller vil gøre det bedre og for mig at se, skal vi punge temmelig stort ud for at overgå Milner.Jesper skrev:Fordi Milner statistisk set har gjort det fremragende, så gør det alligevel noget ved vores spil, som i nogle situationer er uhensigtsmæssigt. Og det kan næppe læses i statistikker, men det kan modstandernes analytikere. Vi bliver meget ofte ret lette at læse, fordi spillet ofte får en rytme, hvor vi spiller fra venstre til højre. Milner har udført sit arbejde fremragende, men det er jo ikke ensbetydende med, at vi som hold samlet set i fremtiden ikke alligevel vil have mest gavn af en "venstre fod" på pladsen.
Du skriver blot, at vi skal have en "naturlig" venstreback. Jeg spørger derfor igen, hvad er det en "naturlig" venstreback kan tilføre holdet ekstra, som samtidig matcher det Milner tilbyder nu? Og jeg køber ikke den med, at vi bliver for nemme at læse og ikke spiller ned langs venstre side. Det har vores første to måneder af sæsonen ikke tydet på. I mine øjne er det lidt af et scoop Klopp har gjort med omrokeringen af Milner. Jeg håber, det går op for flere. Jeg er ikke afvisende overfor, at Milner ikke skal spille pladsen, hvis det gavner holder eller han ikke holder niveau, men så længe han spiller, som han gør lige nu, mener jeg ikke, at største og eneste prioritet til januar er en venstreback, der skal erstatte Milner. Og det der med, at vi bare skal have en venstrefodet venstreback, fordi det skal vi bare, er altså lidt tyndt efter min mening. Jeg savner i hvert fald en saglig argumentation i det mindste.Aggerdoo skrev:Hvis du læser mit indlæg igen, så ser du, at jeg ikke tvivler på Milner, og jeg giver såmænd samtidig en begrundelse for, hvorfor der alligevel skal hentes en vb.JTN skrev:Det er sjovt, at der stadig blandt Liverpools egne fans kan være tvivl om Milners præstationer på venstrebacken. På hvilket punkt er det, du mener, Milner ikke bidrager tilstrækkeligt som back? Det kan i hvert fald ikke være offensivt, hvor han er den back, der har skabt flest chancer og mål kun overgået af Clyne. Defensivt mindes jeg heller ikke store fejl. Tværimod giver hans alsidighed muligheder for, at han kan støtte Henderson centralt, når spillet vender mod os, ligesom hans boldsikkerhed og driblinger giver os et ekstra våben i offensiven. Ja han er ikke den hurtigste knallert på molen, men det er der mange venstrebacks der lige som Milner kompenserer for ved forudseenhed, placering og discipline - Arbeloa gjorde det fremragende på venstreback bl.a. Måske skal vi hente en venstreback næste sommer, men hvis Milner forsætter det gode spil på backen bør det kun være for at erstatte Moreno som andetvalg og potentielt førstevalg på sigt a la Chilwell e.l.Aggerdoo skrev:Milner gør det fint som VB, men vi skal have en naturlig spiller til pladsen, også så Milner i stedet kan blive et alternativ til kanten og central midt.
VB må være største, og vel næsten eneste, prioritet til januar. Måske en kant, hvor jeg ikke synes, vi ser så brede ud.
Her er der bl.a. skrevet lidt om Milners indsats fra venstreback:
http://www.eurosport.co.uk/football/pre ... tory.shtml?
Hvis du nu læser mit indlæg igen, så ser du, hvorfor jeg gerne vil have en vb.JTN skrev:Du skriver blot, at vi skal have en "naturlig" venstreback. Jeg spørger derfor igen, hvad er det en "naturlig" venstreback kan tilføre holdet ekstra, som samtidig matcher det Milner tilbyder nu? Og jeg køber ikke den med, at vi bliver for nemme at læse og ikke spiller ned langs venstre side. Det har vores første to måneder af sæsonen ikke tydet på. I mine øjne er det lidt af et scoop Klopp har gjort med omrokeringen af Milner. Jeg håber, det går op for flere. Jeg er ikke afvisende overfor, at Milner ikke skal spille pladsen, hvis det gavner holder eller han ikke holder niveau, men så længe han spiller, som han gør lige nu, mener jeg ikke, at største og eneste prioritet til januar er en venstreback, der skal erstatte Milner. Og det der med, at vi bare skal have en venstrefodet venstreback, fordi det skal vi bare, er altså lidt tyndt efter min mening. Jeg savner i hvert fald en saglig argumentation i det mindste.Aggerdoo skrev:Hvis du læser mit indlæg igen, så ser du, at jeg ikke tvivler på Milner, og jeg giver såmænd samtidig en begrundelse for, hvorfor der alligevel skal hentes en vb.JTN skrev:Det er sjovt, at der stadig blandt Liverpools egne fans kan være tvivl om Milners præstationer på venstrebacken. På hvilket punkt er det, du mener, Milner ikke bidrager tilstrækkeligt som back? Det kan i hvert fald ikke være offensivt, hvor han er den back, der har skabt flest chancer og mål kun overgået af Clyne. Defensivt mindes jeg heller ikke store fejl. Tværimod giver hans alsidighed muligheder for, at han kan støtte Henderson centralt, når spillet vender mod os, ligesom hans boldsikkerhed og driblinger giver os et ekstra våben i offensiven. Ja han er ikke den hurtigste knallert på molen, men det er der mange venstrebacks der lige som Milner kompenserer for ved forudseenhed, placering og discipline - Arbeloa gjorde det fremragende på venstreback bl.a. Måske skal vi hente en venstreback næste sommer, men hvis Milner forsætter det gode spil på backen bør det kun være for at erstatte Moreno som andetvalg og potentielt førstevalg på sigt a la Chilwell e.l.Aggerdoo skrev:Milner gør det fint som VB, men vi skal have en naturlig spiller til pladsen, også så Milner i stedet kan blive et alternativ til kanten og central midt.
VB må være største, og vel næsten eneste, prioritet til januar. Måske en kant, hvor jeg ikke synes, vi ser så brede ud.
Nej, det gør jeg ikke rigtigt, medmindre du hentyder til, at Milner skal bruges på midten. Men fred være med det, hvis du ikke magter at forklare dig yderligere.Aggerdoo skrev:Hvis du nu læser mit indlæg igen, så ser du, hvorfor jeg gerne vil have en vb.JTN skrev:Du skriver blot, at vi skal have en "naturlig" venstreback. Jeg spørger derfor igen, hvad er det en "naturlig" venstreback kan tilføre holdet ekstra, som samtidig matcher det Milner tilbyder nu? Og jeg køber ikke den med, at vi bliver for nemme at læse og ikke spiller ned langs venstre side. Det har vores første to måneder af sæsonen ikke tydet på. I mine øjne er det lidt af et scoop Klopp har gjort med omrokeringen af Milner. Jeg håber, det går op for flere. Jeg er ikke afvisende overfor, at Milner ikke skal spille pladsen, hvis det gavner holder eller han ikke holder niveau, men så længe han spiller, som han gør lige nu, mener jeg ikke, at største og eneste prioritet til januar er en venstreback, der skal erstatte Milner. Og det der med, at vi bare skal have en venstrefodet venstreback, fordi det skal vi bare, er altså lidt tyndt efter min mening. Jeg savner i hvert fald en saglig argumentation i det mindste.Aggerdoo skrev:Hvis du læser mit indlæg igen, så ser du, at jeg ikke tvivler på Milner, og jeg giver såmænd samtidig en begrundelse for, hvorfor der alligevel skal hentes en vb.JTN skrev:Det er sjovt, at der stadig blandt Liverpools egne fans kan være tvivl om Milners præstationer på venstrebacken. På hvilket punkt er det, du mener, Milner ikke bidrager tilstrækkeligt som back? Det kan i hvert fald ikke være offensivt, hvor han er den back, der har skabt flest chancer og mål kun overgået af Clyne. Defensivt mindes jeg heller ikke store fejl. Tværimod giver hans alsidighed muligheder for, at han kan støtte Henderson centralt, når spillet vender mod os, ligesom hans boldsikkerhed og driblinger giver os et ekstra våben i offensiven. Ja han er ikke den hurtigste knallert på molen, men det er der mange venstrebacks der lige som Milner kompenserer for ved forudseenhed, placering og discipline - Arbeloa gjorde det fremragende på venstreback bl.a. Måske skal vi hente en venstreback næste sommer, men hvis Milner forsætter det gode spil på backen bør det kun være for at erstatte Moreno som andetvalg og potentielt førstevalg på sigt a la Chilwell e.l.Aggerdoo skrev:Milner gør det fint som VB, men vi skal have en naturlig spiller til pladsen, også så Milner i stedet kan blive et alternativ til kanten og central midt.
Alternativet til Clyne er sjovt nok efter min opfattelse - Milner. Og så ryger Moreno ind på sin VB.ilusio skrev:Venstre back er diskuteret til ukendelighed og det vil nok fortsætte en rum tid endnu
Højre back er jeg næsten mere nervøs for. Hvad er alternativet til Clyne? (som jeg mener gør det fantastisk)
Ham Arnold, hvis han er det talent som nogle skriver om, så synes jeg Clyne skal have en pause i resten af liga-cup kampene. Hvis ikke han får pauser så risikerer vi at han ikke er med i den sidste og afgørende del af foråret. Det er mange kampe han spiller og han bliver jo aldrig skiftet ud.
Milner/Moreno er jeg tryg nok ved for denne sæson. Til næste (hvor vi skal spille CL også) skal vi nok have en ny/bedre/ekstra mand på den post.
Ja eller måske endda Can når nu der pt ikke er plads til ham på midten. Han har trods alt spillet positionen på landsholdet.texy skrev:Alternativet til Clyne er sjovt nok efter min opfattelse - Milner. Og så ryger Moreno ind på sin VB.ilusio skrev:Venstre back er diskuteret til ukendelighed og det vil nok fortsætte en rum tid endnu
Højre back er jeg næsten mere nervøs for. Hvad er alternativet til Clyne? (som jeg mener gør det fantastisk)
Ham Arnold, hvis han er det talent som nogle skriver om, så synes jeg Clyne skal have en pause i resten af liga-cup kampene. Hvis ikke han får pauser så risikerer vi at han ikke er med i den sidste og afgørende del af foråret. Det er mange kampe han spiller og han bliver jo aldrig skiftet ud.
Milner/Moreno er jeg tryg nok ved for denne sæson. Til næste (hvor vi skal spille CL også) skal vi nok have en ny/bedre/ekstra mand på den post.
Men Arnold er naturligvis også en mulighed.
Det kommer da an på, hvordan de spiller. Desuden starter ingen som back alligevel. Spørg selv CarraMP skrev:Ja eller måske endda Can når nu der pt ikke er plads til ham på midten. Han har trods alt spillet positionen på landsholdet.Når det så er sagt lyder det ikke helt optimalt med 2 midtbanespillere på backerne