Hvis jeg lige må følge mit tidligere indlæg op med lidt stats.
2014/15
Vandt alle 4 PL kampe, som han var involveret i.
2013/14
Nåede kun 8 kampe (6 fra start) inden en slem skade holdt ham ude resten af sæsonen. I de 8 kampe nåede han at lave 2 assists. Vi vandt de 6, spillede 1 uafgjort og tabte 1 (som Enrique i øvrigt først kom ind i med 30 minutter igen, da vi var bagud).
2012/13
Spillede 29 kampe. Scorede 2 og assisterede 5. I de 9 kampe, hvor Enrique var udeladt af truppen, på bænken hele kampen eller skadet, der fik vi 4 nederlag og 2 uafgjorte. Vi rendte ”kun” ind i yderligere 5 nederlag i de 29 kampe, som han deltog i.
2011/12
I hans første sæson hos os spillede han 35 kampe med 2 assists til følge. I de 3, som han ikke deltog i fik vi 1 nederlag, 1 uafgjort og 1 sejr.
Nu er jeg godt klar over, at det ikke er Enriques tilstedeværelse på banen, der alene afgør udfaldet af kampen, hvorfor man måske ikke kan konkludere alt for meget på ovenstående. Men man kan i hvert fald sige, at vi ikke har gjort det bedre resultatmæssigt uden Enrique, end vi har med ham - uanset om det så har været Enrique's skyld eller ej.
Men det er som nævnt i mit tidligere indlæg meget muligt, at han aldrig er kommet tilbage på niveau efter sin skade. For mig har det bare været svært at afgøre, da han ikke har været førstevalg siden.
Og mine to indlæg er reelt kun skrevet, fordi jeg synes, at det var ekstremt hårdt at påstå, at der ikke var meget forskel på Enrique og en hovedløs kylling. Den slags bemærkninger synes jeg aldrig, at hverken hans spil eller opførsel har gjort ham fortjent til.
EDIT:
Men jeg kan godt savne en venstreback på det niveau både defensivt og offensivt, som Riise havde i hans første 4-5 sæsoner hos os.