Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
thefugle

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af thefugle » mandag, 11. aug, 2014 09:43

Jeg er faktisk blevet varm på tanken om Bony. I sær pga hans enormt gode scorings statistik. Manden kan altså lave mål. Desuden så tror jeg mange gerne ville ha haft ham da han var i Holland, men fordi Swansea hr haft ham nu så er glansen gået af ham. Jeg tror at Bony havde større klubber end Swansea efter ham da han skiftede fra sholland, me efter hvad jeg har læst og lært om ham så tog han nok nok klub hvor han følte han kunne blive fast starter og udvikle sig.

Han er ikke en stjerne, men vi laver stjernerne, vi køber dem ikke og det må vi nok indse. Det skal dog siges jeg stadig tror vi henter Reus, men ville ikke græde snot hvis vi endte med Bony.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

ElTorro

Indlæg af ElTorro » mandag, 11. aug, 2014 12:15

thefugle skrev:Jeg er faktisk blevet varm på tanken om Bony. I sær pga hans enormt gode scorings statistik. Manden kan altså lave mål. Desuden så tror jeg mange gerne ville ha haft ham da han var i Holland, men fordi Swansea hr haft ham nu så er glansen gået af ham. Jeg tror at Bony havde større klubber end Swansea efter ham da han skiftede fra sholland, me efter hvad jeg har læst og lært om ham så tog han nok nok klub hvor han følte han kunne blive fast starter og udvikle sig.

Han er ikke en stjerne, men vi laver stjernerne, vi køber dem ikke og det må vi nok indse. Det skal dog siges jeg stadig tror vi henter Reus, men ville ikke græde snot hvis vi endte med Bony.
Jamen Bony er da også en ganske habil angriber, så jeg kan egentlig godt følge dig. Jeg tror stadig ikke på Reus, men man har vel lov til at håbe. Jeg forstår dog ikke, hvorfor vi ikke forsøger at hente Volland eller Firmino i Hoffenheim. Utrolig fleksible spillere med fart og mål i støvlerne :) Jeg håber mest af alt på, at vi får hentet Moreno efter den europæiske super cup. Ham har jeg et ret så godt øje til (no homo), eftersom jeg tror, han vil kunne løfte vores offensive spil en del fra backpositionen. Når det så er sagt; så tror jeg faktisk ikke, vi er færdige med at handle. Jeg tror blot, Rodgers og co. venter på, at vi får skippet et par spillere ud ad bagdøren, før vi kan rykke videre med diverse handler.

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » mandag, 11. aug, 2014 12:47

Hvorfor bruge 45m£ på Lallana og Markovic for derefter at gå ud og hente Reus? Jeg kan ikke se hvor i finder håbet til den handel. :dontknow:

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » mandag, 11. aug, 2014 12:57

Reus kommer ikke til at ske. Hvis man stadig tror eller håber på ham, så bliver man grusomt skuffet. Han er lige gjort til delt vicekaptajn i Dortmund og han er skadet i den næste måned. Jeg forestiller mig, at Dortmund gør alt for at beholde Reus og forlænge hans kontrakt i løbet af sæsonen, så de kan få fjernet frikøbsklausulen der træder i kraft næste sommer.

I øvrigt er Hummels gjort til kaptajn, hvilket også gør det usandsynligt at han skifter til manure imø. Og det er jo dejligt nok.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

texy
Alder: 50

Indlæg af texy » mandag, 11. aug, 2014 13:42

Jeg er blevet langt roligere efter Dortmund-kampen i forhold til transfers.

Men jeg mener (som jer andre) stadig at vi mangler endnu en angriber, og (modsat nogle af jer andre) så er jeg ikke helt lun på Bony, selvom han scorede et pænt antal mål i sidste sæson (16 hvoraf 4 var på straffe). Mest af alt fordi jeg ikke ser Bony som den bedste løsning, hvis han skal kunne fungere sammen med Sturridge. Her tror jeg, at en spiller med et bedre øje for assisten vil være at foretrække.

På det område anser jeg Marco Reus for at være den allerbedste løsning. Han er også mere alsidig. I mine øjne kan han spiller alle fire forreste pladser - også den enlige angriber, hvis det skulle være nødvendigt.

At jeg også anser Cavani for en bedre løsning kan virke lidt useriøst i forhold til fokus på assisten, når han kun leverede to assists i sidste sæson i forhold til Bony's 4, men jeg synes, at jeg har set Cavani optræde yderst uselvisk et hav af gange og være en fantastisk "provider" for blandt andet Suarez på landsholdet. Derudover anser jeg ham for en hurtigere og bedre angriber end Bony - og igen også mere alsidig, da han også kan spille med udgangspunkt på kanten.

Hvis vi skal finde en mere "like-for-like" erstatning for Suarez, så er de eneste to emner i min bog Falcao og Tevez. Aggressive og koldblodige SOBs (ment positivt og ikke fornærmende eller bogstaveligt talt).

Jeg ved ikke, hvad vi er villige til at bruge på endnu en angriber. Jeg ved heller ikke, hvilke tanker Rodgers gør sig om vores formation i næste sæson. Køber vi Bony eller en anden på hans niveau, lidt under, eller måske decideret på et udviklingsplan, så spiller vi nok 4-3-3/4-5-1 eller 4-2-3-1, hvilket kan give plads til Lallana i startopstillingen. Køber vi en af "de helt store", så bliver Rodgers nok nødt til i flere kampe at spille sidste sæsons 4-4-2 med en diamant på midtbanen. Sådan som Coutinho, Sterling og Henderson har spillet i pre-season, så kan det godt være, at Rodgers pludselig foretrækker en angrebsløsning, som han ikke føler sig lidt forpligtet til at spille meget ofte, men heller vil have en, der godt kan indordne sig i lidt mere rotation. Det har Bony i hvert fald under Laudrup kunnet finde ud af, så måske Rodgers hælder lidt til den løsning. Ellers ser det ud til at der skal roteres imellem Lallana, Coutinho og Sterling, hvilket får Lallana til indledningsvis at ligne taberen.

Jeg foretrækker dog et stjernekøb, da vi skal have verdensklasse på bænken, hvis vil vil bide skeer med Man City, Chelsea, Arsenal og Man Utd. Så må Rodgers finde ud af på bedst mulige måde at holde folk tilfredse, når de ikke bliver brugt. Med andre ord ser jeg Bony som et stærkt rotationsindkøb, der vil kræve mindre af Rodgers i forhold til hans evner ud i mandskabspleje, men også vil give truppen lidt mindre bid end et køb af Reus, Cavani, Falcao eller Tevez f.eks. Et køb af en af de fire kan til gengæld give lidt udfordringer på de indre linjer, men kan man håndtere den slags udfordringer, så er man pludselig oppe og måle sig med "de store" managers.
Kloppite

Brugeravatar
Surf
Alder: 35

Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » mandag, 11. aug, 2014 13:50

@texy
Jeg tror helt klart, at det er Rodgers' plan at spille med én angriber. At vi spillede med to sidste sæson skyldes imø. udelukkende, at vi pludselig stod med to så gode angribere.
Denne sæson tror jeg, at holdets balance er meget i fokus, og opstillinger med én angriber er bare mere harmoniske i forhold til presspil og organisation.

Det betyder altså, at der imø. er to muligheder for indkøb af angriber (selvom jeg ikke er sikker på, at der kommer en).
1) Vi køber en angriber ala Bony, der, som du også siger, kan leve med rotation. Og som i øvrigt nok skal få rigeligt med kampe qua Sturridges skadesfrekvens og de mange kampe.
2) Vi køber en spiller af typen Reus/Schürrle, der kan spille kant og angriber. Tevez kan vel for så vidt også.

Altså tror jeg ikke på hverken Cavani eller Falcao, da jeg ikke tror vi vil spille med to angribere.

Skulle vi ende helt uden indkøb af en ekstra angriber, kunne jeg godt se Sterling få kampe på toppen. Måske vi så også beholder Borini? Kunne godt forestille mig, at vi ikke vil sælge ham inden vi har købt en ny angriber.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Scherwin

Indlæg af Scherwin » mandag, 11. aug, 2014 13:54

Det egentlig meget underligt folk stadig tror vi henter Reus når de sagde på liverpools officielle tv kanal at det ikke kommer til at ske? :D
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

texy

Indlæg af texy » mandag, 11. aug, 2014 13:59

Wormie skrev:Det egentlig meget underligt folk stadig tror vi henter Reus når de sagde på liverpools officielle tv kanal at det ikke kommer til at ske? :D
Jeg tror ikke på et køb af Reus. Men derfor kan man i mine øjne sagtens nævne ham som det bedst mulige indkøb i denne tråd, som vel ret beset handler om, hvem vi ØNSKER, der skal hentes. Jeg tror heller ikke på Falcao.

Jeg har et lille bitte håb om Cavani eller Tevez.
Kloppite

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » mandag, 11. aug, 2014 14:37

texy skrev:Jeg er blevet langt roligere efter Dortmund-kampen i forhold til transfers.

Men jeg mener (som jer andre) stadig at vi mangler endnu en angriber, og (modsat nogle af jer andre) så er jeg ikke helt lun på Bony, selvom han scorede et pænt antal mål i sidste sæson (16 hvoraf 4 var på straffe). Mest af alt fordi jeg ikke ser Bony som den bedste løsning, hvis han skal kunne fungere sammen med Sturridge. Her tror jeg, at en spiller med et bedre øje for assisten vil være at foretrække.
Det taler ikke imod en angriber at han kan score på straffespark. Specielt ikke hvis angriberen skal til Liverpool. Vi har umådeligt vanskeligt ved at score på staffespark, såfremt Steven Gerrard ikke er på banen. Vores angribere er direkte elendige ud i den disciplin. Derfor gøre det intet at den angriber vi kigger efter, også kan sparke mål ind på straffespark. Vi skal have flere muligheder end Steven Gerrard.

Også selvom jeg ikke er den helt store beundre af Bony. Ikke væsentlig bedre end det vi har efter min mening. Så ser jeg hellere en 'ældre proven-goal-scorer' spiller vikariere på pladsen indtil vores belgiske talent vender tilbage fra hans sæsonudlån i Lille.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » mandag, 11. aug, 2014 14:52

Surf skrev:@texy
Jeg tror helt klart, at det er Rodgers' plan at spille med én angriber. At vi spillede med to sidste sæson skyldes imø. udelukkende, at vi pludselig stod med to så gode angribere.
Denne sæson tror jeg, at holdets balance er meget i fokus, og opstillinger med én angriber er bare mere harmoniske i forhold til presspil og organisation.

Det betyder altså, at der imø. er to muligheder for indkøb af angriber (selvom jeg ikke er sikker på, at der kommer en).
1) Vi køber en angriber ala Bony, der, som du også siger, kan leve med rotation. Og som i øvrigt nok skal få rigeligt med kampe qua Sturridges skadesfrekvens og de mange kampe.
2) Vi køber en spiller af typen Reus/Schürrle, der kan spille kant og angriber. Tevez kan vel for så vidt også.

Altså tror jeg ikke på hverken Cavani eller Falcao, da jeg ikke tror vi vil spille med to angribere.

Skulle vi ende helt uden indkøb af en ekstra angriber, kunne jeg godt se Sterling få kampe på toppen. Måske vi så også beholder Borini? Kunne godt forestille mig, at vi ikke vil sælge ham inden vi har købt en ny angriber.
Falcao lyder tiltalende som individ, men som du er inde på, så virker det ikke til Brendan Rodgers vil anvende to angribere fra start. Som det ser ud nå, såfremt det skulle ske at Sturridge bliver ukampdygtig, så tror jeg også Sterling vil kunne gøre sig gældende som frontangriberen. Han har lært rigtig meget af Suarez bevægelser, hvilket man også ser når han indtager kanten eller offensiv midtbane positionen, hvor det ligeledes kan gøre sig gældende som frontangriberen. Ikke ideel løsning på den lange bane, men et par kampe her og der, kan det godt lade sig gøre at afveksle med Sterling.

Der findes et par spillere i Bundesligaen, der kan anvendes ligesom Reus/Schürrle. Raffael fra Gladbach, Roberto Firmino, Max Meyer og Julian Draxler kan der udvikles på således de har indtage sådanne roller.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » mandag, 11. aug, 2014 15:20

Nogen der kan svare på årsagen til at Julian Draxler pludselig ikke er på alles læber? Og hvad er status på Firminho?
We need a new Fowler...

Niche
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 52

Indlæg af Niche » mandag, 11. aug, 2014 15:40

Hvad siger i til Javier Hernandez? Typemæssigt mener jeg, han er som skabt til vores hurtige direkte spil, og jeg kan sq egentlig godt lide ham. Han er efter sigende ikke ønsket i Manure, men de sælger jo nok ikke til os. Jeg mener desuden ikke de har fået dét ud af ham, som hans evner/potentiale berettiger, og jeg tror, han ville blomstre under Rodgers.

Scherwin

Indlæg af Scherwin » mandag, 11. aug, 2014 15:40

nikand skrev:Nogen der kan svare på årsagen til at Julian Draxler pludselig ikke er på alles læber? Og hvad er status på Firminho?
Klubber der ejer ham vil ikke slippe ham for mindere ind 2½ gange det han er værd. så klubberne vil ikke bruge pengene på ham
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » mandag, 11. aug, 2014 15:47

Niche skrev:Hvad siger i til Javier Hernandez? Typemæssigt mener jeg, han er som skabt til vores hurtige direkte spil, og jeg kan sq egentlig godt lide ham. Han er efter sigende ikke ønsket i Manure, men de sælger jo nok ikke til os. Jeg mener desuden ikke de har fået dét ud af ham, som hans evner/potentiale berettiger, og jeg tror, han ville blomstre under Rodgers.
Det er sjovt, du nævner ham, for ham har jeg også tænkt på. Du nævner selv mange plusser. Enig
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy

Indlæg af texy » mandag, 11. aug, 2014 15:56

Hekkem skrev:
texy skrev:Jeg er blevet langt roligere efter Dortmund-kampen i forhold til transfers.

Det taler ikke imod en angriber at han kan score på straffespark. Specielt ikke hvis angriberen skal til Liverpool. Vi har umådeligt vanskeligt ved at score på staffespark, såfremt Steven Gerrard ikke er på banen. Vores angribere er direkte elendige ud i den disciplin. Derfor gøre det intet at den angriber vi kigger efter, også kan sparke mål ind på straffespark. Vi skal have flere muligheder end Steven Gerrard.

Også selvom jeg ikke er den helt store beundre af Bony. Ikke væsentlig bedre end det vi har efter min mening. Så ser jeg hellere en 'ældre proven-goal-scorer' spiller vikariere på pladsen indtil vores belgiske talent vender tilbage fra hans sæsonudlån i Lille.
Nej, det er meget fint, at man kan score på straffespark. Men for mig personligt er det mere imponerende at score på frispark eller i åbent spil.

Det er også derfor, at jeg blandt andet mener, at Suarez' antal mål i sidste sæson var mere imponerende end Ronaldo's. Både end Ronaldo's antal mål i sidste sæson og også den rekord for næstflest sæsonscoringer i PL på 31 scoringer, som Ronaldo og Suarez nu deler. Jeg er ikke i tvivl om, at Suarez kunne have scoret på minimum 4 af de 12 straffespark, som vi fik i sidste sæson, hvilket ville have givet ham rekorden alene foran Cole og Shearer. Men det var vist et sidespring til en debat, som vi allerede har haft herinde.
Kloppite

Besvar