Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » onsdag, 06. aug, 2014 19:44

Niels K skrev:
Harvey skrev:Lad os få Moreno i hus og så hente en verdensklasse angriber! Og så er vi klar. Men vi skal have en ny angriber, for ellers havner vi lige pludselig i en situation hvor Sturridge er skadet og vi så stiller med Lambert på top og ja, lidt tidligt at sige det, men det er ikke godt nok. Og det er Borini i den grad heller ikke
Ved ikke om Sterling kan ligge på top eller Lallana, så derfor skal vi simpelthen ha fat i en topklasse angriber. Men jeg ved simpelthen ikke hvem det skal være :-(
Enig, og så Manquillo med forkøbsret.

Jeg synes dog, at der en tendens til undervurdering af Lambert, som altså indtog en delt 6. plads i Prl med Aguero og Giroud med sammenlagt 23 mål/assists.

Borini må gerne skiftes ud med stor klasse, det er jeg enig i.

Ellers glædes jeg over niveauet på og sammenspillet mellem Coutinho og Sterling, det ser rigtig lovende ud for sæsonen, hvor vi også har stærke udfordrere og tempospillere i Markovic og Ibe.

Ellers bliver den største opgave at skære ca. 20 af de indkasserede 50 mål i sidste sæson af.

Der blev lavet 4 selvmål, hvilket er et par stykker over normalen, og så var vi meget sårbare på omstillinger tydeligst illustreret mod Crystal P, hvor jeg forventer, at det vil betyde meget med en spiller som Lallana ved siden af Henderson, som gerne skal give mere løbevillighed og sammenhæng kæderne i mellem.

Moreno og Lovren kan blive nye i start 11. Hvad giver det ?

Jeg tror stadig, at vi vil score mange mål, men vigtigste opgave bliver, at der lukkes markant færre ind. Vi har mange matchvindertyper, som kan sikre en 1-0er i en ellers uskøn kamp.

Jeg ser helst, at vores backs koncentrerer sig om at lukke ned og ikke blander sig for meget i den sidste 1/4 af banen, da der meget sjældent kommer et brugbart end product ud af en backs indvolvering.

Med Lambert og evt. Bony ville vi blive markant styrket i luftspillet, og det kan også vise sig brugbart i visse kampe.

PS. Er der nogle, der kan finde statistik på, hvordan der blev scoret på os i sidste sæson ?
De matchvindertyper, hvem er det lige det er? Gerrard, Sturridge og ????
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 06. aug, 2014 19:49

Surf skrev:@R_G_F
Desværre har Chelsea jo ifølge rygterne nægtet at sælge Bertrand til os, netop fordi vi er konkurrenter. De har måske lært af erfaringen med Sturridge. Da de solgte Mata til man u, var man u jo heller ikke ligefrem konkurrenter.

Ellers er jeg enig i din vurdering af Schürrle. Desværre tror jeg også du har ret i, at Mourinho rater ham.
Ok, det har jeg ikke lige spottet. Men hvis de blokerer en transfer på en sekundær spiller, så har du nok ret i, at Schürrle er umulig.

Lidt offtopic, så er jeg stadigvæk af den holdning, at salget af Mata til Manchester United var en hjerneblødning fra Chelseas side - også til den pris. Manchester United var måske ikke en direkte konkurrent i sidste sæson, men det vil de være fremadrettet, når man tager deres økonomiske muskler og sportslige tiltrækningskraft i mende. Jeg er sikker på, at Mata kunne være gået til en høj pris var han blevet tilbudt til klubber som PSG, Real Madrid eller Barcelona. I stedet valgte man at styrke en konkurrent på en af de positioner, hvor denne stod svagest.

jacob-vig

Indlæg af jacob-vig » onsdag, 06. aug, 2014 22:30

Prøv lige at se den og tænk over det bagefter.
http://www.youtube.com/watch?v=DU0NlQEIOxg
Man får jo helt ondt af hvordan det går ham nu. For hvor var han frygtindgydende dengang. Det lange hår klæder ham iøvrigt :)

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 50

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 06. aug, 2014 22:32

Mon konyplyanka indleverer en transfer request nu hvor Dnipro ikke skal spille CL i år? Eller holder vi os langt væk fra den megalomane klubejer?
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 06. aug, 2014 22:50

Jeg håber vi holder os fra Konoplyanka.

Han er efter min mening en spiller, der tager alt for mange berøringer, hvilket er med til at bremse tempoet i opspillet. Han ser til tider givetvis habil ud, når han dribler rundt blandt middelmådige holdkammerater, hvor han har tilladelse til at holde i bolden og det samtidig forventes, at det er ham der skal skabe chancerne. Vores opspil er dog meget mere anlagt på spillere med stor spilforståelse, der kan indgå i er højt tempo og benytter få berøringer. Her mener jeg ikke Konoplyanka som type passer ind. Han minder mig lidt om en Assaidi, hvis spilforståelse også er tvivlsom, men hvis driblinger henrykker visse fans.

Vi har i stedet behov for en effektiv spiller, der kan indgå i konceptet - ikke en spiller hvis dribleegenskaber og tekniske kunnen får ham til at fremstå bedre end han i virkeligheden er. Kan vi finde en Schürrle version 2.0 vil jeg være henrykt.

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Indlæg af Skovdal » onsdag, 06. aug, 2014 22:51

Robbie_God_Fowler skrev:Jeg håber vi holder os fra Konoplyanka.

Han er efter min mening en spiller, der tager alt for mange berøringer, hvilket er med til at bremse tempoet i opspillet. Han ser til tider givetvis habil ud, når han dribler rundt blandt middelmådige holdkammerater, hvor han har tilladelse til at holde i bolden og det samtidig forventes, at det er ham der skal skabe chancerne. Vores opspil er dog meget mere anlagt på spillere med stor spilforståelse, der kan indgå i er højt tempo og benytter få berøringer. Her mener jeg ikke Konoplyanka som type passer ind. Han minder mig lidt om en Assaidi, hvis spilforståelse også er tvivlsom, men hvis driblinger henrykker visse fans.

Vi har i stedet behov for en effektiv spiller, der kan indgå i konceptet - ikke en spiller hvis dribleegenskaber og tekniske kunnen får ham til at fremstå bedre end han i virkeligheden er. Kan vi finde en Schürrle version 2.0 vil jeg være henrykt.

Man må vel også kigge på hvilke holdkammerater han har omkring sig, jeg tror netop grunden til at han kan virke til at tage for mange berøringer er, at han simpelthen føler der hviler for meget på ham. Jeg tror han ville blive klasse blandt bedre medspillere.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Scherwin

Indlæg af Scherwin » onsdag, 06. aug, 2014 22:55

Noget af det som gjorde torres god og som også gør sturrigde og tildels suarez god er pasninger i dypden,

Jeg er sikker på hvis vi købte torres idag til en starter angriber spot så lavede han MINDST 15 kasser.

Coutinho og gerrard laver det som torres lever af. det gør chelsea ikke
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

APLFC
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af APLFC » onsdag, 06. aug, 2014 23:18

Wormie skrev:Noget af det som gjorde torres god og som også gør sturrigde og tildels suarez god er pasninger i dypden,

Jeg er sikker på hvis vi købte torres idag til en starter angriber spot så lavede han MINDST 15 kasser.

Coutinho og gerrard laver det som torres lever af. det gør chelsea ikke
I Chelsea har Torres spillet med Mata, og heller ikke med ham som fodermester var han prangende.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » torsdag, 07. aug, 2014 00:25

Jeg har ingen idé om, hvor meget hun har fingeren på pulsen i forhold til klubbers ageren, og hvor meget hun bare er analytisk ekspert, men Mina Rzouki, der ifølge sin hjemmeside (http://www.minarzouki.com) er tilknyttet både Mirror, BBC, Football Italia, ESPN, CNN og BT Sport, melder, at vi forhandler med Falcao.

Jeg er for det første ikke overbevist om Falcaos niveau i det hele taget (og slet ikke efter så alvorligt et skadesforløb), og for det andet er jeg bekymret for den økonomiske side af sådan en handel. Han har efter sigende fire år tilbage af sin kontrakt i Monaco, der ifølge rygter giver ham omkring 2,5 millioner kroner om ugen - et beløb der ikke lyder usandsynligt Monacos ringe sportslige tiltrækningskraft taget i betragtning. Det er desuden ikke mere end et år siden, at hans nuværende klub smed i omegnen af £35m for hans transfer fra Atletico, så både transfersum og lønudgifter ville selvsagt ligge i den rigtig høje ende (især hvis City også er involveret), og det er i mine øjne for stort et sats, når man tager Falcaos alder, nylige skadesforløb og relativt korte historie som topspiller med i vurderingen.

Derfor tror jeg da heller ikke, at der er noget i rygtet overhovedet, men jeg ville da lige melde den alligevel. Det er jo trods alt kun silly season to gange om året.

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » torsdag, 07. aug, 2014 00:50

odds 1.67 på Falcao skifte
odds 2.75 på W. Bony...
odds 2.20 på Marco Reus...
Til Liverpool FC
ifg Skybet!

Gal det kunne være vildt med to signinger af Reus og Falcao.. Bum bum siger det i krogerne!! Sæt i gang Ayre og Rodgers :gunfire:
You'r Never Walk Alone. ///

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » torsdag, 07. aug, 2014 00:56

DAGGER! skrev:odds 1.67 på Falcao skifte
odds 2.75 på W. Bony...
odds 2.20 på Marco Reus...
Til Liverpool FC
ifg Skybet!

Gal det kunne være vildt med to signinger af Reus og Falcao.. Bum bum siger det i krogerne!! Sæt i gang Ayre og Rodgers :gunfire:
Den tror du vel heller ikke selv på ;) Men det er da den hylde, vi bør kigge på. Uden tvivl. Vi skal til at udnytte, at vi er kommet i CL og dermed kan tiltrække bedre spillere end før. Det har vi ikke gjort indtil videre i dette vindue.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 07. aug, 2014 01:23

@ Aarde:

Meget enig i dine holdninger til en potentiel Falcao handel. Jeg synes også det virker for risikabelt.

Jeg følger Atletico Madrid i Spanien tæt og har derfor set mange af deres kampe de seneste år. Falcao var fænomenal i sin tid i Atletico, hvor han overstrålede spillere som Benzema, Higuain, Soldado og Negredo. Ret beset blev han kun overgået af Ronaldo og Messi.

Som spillertype vil jeg mene, at Falcao primært lever på sin atletiske evner og sine kliniske afslutninger. Han er en typisk 9'er, der søger chancerne inde omkring feltet. Man vil derfor sjældent se Falcao afdrible to mand og sende bolden i kassen. En af de mest iøjnefaldende kvaliteter er Falcao's styrke i luftrummet. Han har en fantastisk springstyrke trods hans lave højde, hvilket giver associationer til Cannavaro i hans velmagtsdage. Nu har jeg ikke lige tjekket hans udnyttelsesprocent, men baseret på hans kampe for Atleti forekommer Falcao mig som en angriber, der ikke skal bruge mange chancer for at lave sine mål.

Burde vi så baseret på ovenstående ikke hente ham? Som Aarde er inde på tjener Falcao angiveligt £300k skattefrit i ugen. Vi vil således skulle tilbyde £600k hvis vi skulle matche hans nettoindtjening, hvilket selvfølgelig ikke sker - men jeg håber i fanger pointen. Desuden oplever jeg Falcao som en spiller, der fremtvinger sig mange af sine chancer via sine atletiske evner. Når man tager i betragtning at Falcao nærmer sig de 29, og han samtidig har siddet ude med en korsbåndsskade, der notorisk er kendt for at kunne hæmme spillernes fysiske formåen, er jeg meget lunken ved disse rygter.

I bedste fald tilhører Falcao den andel af spillere, der kommer sig fuldkomment over sin korsbåndsskade. Men det vil stadigvæk tage tid, og vi vil formentlig først se ham for fuld blus efter nytår. Med tanke på førnævnte beskrivelse af Falcao's spidskompetencer, har vi her at gøre med en spiller, der formentlig ikke laver en Zlatan og bomber mål ind i en alder af 33.

Worst case scenario køber vi en spiller, der qua sin korsbåndsskade har mistet sit vigtigste våben. Essien er et godt eksempel på, hvordan sådanne spillere kan ende.

Skal vi forsøge at hente én af de "store" niere håber jeg, at vi kigger efter mindre risikable handler først. Det kan selvfølgelig være, at vi har forhørt os, og at dette er endestationen. Men som jeg har argumenteret for tidligere vil jeg stadigvæk mene, at vi skal hente en alsidig kantangriber, fremfor den mere begrænsede spydspids.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 07. aug, 2014 09:39

Puha, sæsosnen starter snart og Moreno-handlen hører man ikke noget til... Bliver den til noget? Hmm, det ville godt nok være et tilbageslag, hvis den ikke lykkes. Krydser fingre.

Og endnu mere påtrængende er angribersituationen, hvor vi så helt åbenlyst står og mangler en mand. Jeg ved ikke hvor meget man skal ligge i Falcao-rygtet, tror ikke rigtig på det, men omvendt så undrer det mig enormt at vi ikke rygtes til nogle angribere pt.... Tik tak, tik tak, tiden går og jeg er svært utålmodig!

Og lige for at vende Falcao, så ville det imø være et helt ubegribelig godt køb, som ville egne sig perfekt til vores klub. Ja, der er spørgsmålstegn efter en skade, men han så ikke ufit ud mod Arsenal. Alder, tjo, men han har da mi. 3-4 år i sig endnu - det er fint nok i min verden.

Så er der det evige pengespørgsmål, værdi kontra udgift osv. Forummets ynglingsemne. Jeg er ligeglad. KOmplet. Har vi pengene og det må dem med pengenpungen vurdere, så køb ham da hvis vi skulle få en chance. Spillerens kvaliteter tror jeg det er de færreste der betvivler.

Men vi er ikke ligefrem kendt for at købe spillere i deres bedste fodboldalder, Lallana undtaget, så den går nok ikke. Desværre, for man kan jo spørge United om de har fortrudt deres van Persie-køb...

Og nej, jeg vil ikke ud i en Uniteddebat, det var bare det bedste eksempel jeg lige kunne komme i tanke om.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

jacob-vig

Indlæg af jacob-vig » torsdag, 07. aug, 2014 10:19

Rigtig fin artikel
http://lfc-danmark.dk/angriberen-hvem-skal-det-vaere/

Der er mange spændende emner som kunne hentes ind, Ibarbo, Luis Muriel, Lacazette, El Shaarawy, Cerci, Vela, Dos Santos, Rodrigo fra Benfica, Doumbia osv.

jacob-vig

Indlæg af jacob-vig » torsdag, 07. aug, 2014 10:21

Sevilla bekræfter kontakt med en anden klub for Moreno, men siger at han spiller i Super Cuppen på tirsdag. #LFC

http://futbol.as.com/futbol/2014/08/06/ ... 11578.html

I kan bare oversætte siden :)

Besvar