Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Jesper

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » tirsdag, 24. jun, 2014 10:15

Nu er det jo en blog og sådan en er i sagens natur ofte med en personlig vinkel. Så ved jeg ikke om den er selviscenesættende, for jeg synes egentlig bare den følger bloguniversets betingelser, og faktisk så synes jeg at FF er en af de meget få danske sportsjournalister, der rent faktisk i ny og næ indrømmer at han (også) kan tage fejl.

Bloggen er sort/hvid, og det kan man sagtens kritisere, men igen så er det ikke en nyhedsartikel, så jeg synes at fortællingen fungerer fremragende ift. det, der er hensigten - derudover er jeg helt enig i, at nuancerne sjældent er tilstede i journaliststanden. Kort sagt, så synes jeg den var vel skrevet.

Til selve indholdet, ja, jeg er barca-fan, men jeg sætter nu stor pris på Ronaldos kvaliteter. Og som menneske har han utvivlsomt også kvaliteter. Min pointe var, at de mediefolk, rådgivere og managers der følger topspillerne tæt (og som i nogle tilfælde bliver de nærmeste) kan have en kommerciel interresse i, at deres guldfugl bliver brandet på en bestemt vis. Og Ronaldo har et brand (hvilket Messi også har) og det brand har en kæmpemæssig kommerciel værdi. Ift. den aktuelle historie, så kunne man forestille sig, at man lige får tippet et nyhedssite om den specielle frisure (bare et tænkt eksempel). Folkene omkring storstjernerne har utvivlsomt ikke-fodboldsmæssige interesser, og det er i den kontekst jeg vil mene, at der til tider bliver pustet lidt til nogle historier, mens andre bliver tysset stille og roligt bort. Og andre gange forsøges vinklen på historien at blive drejet i en bestemt retning.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 24. jun, 2014 10:37

@Jesper: Mine kommentarer om Sort/Hvid er mere møntet på det generelle nyhedsbillede, end FF's blog. Det var blot, at nu beskrev han en bevægelse fra det dybeste sorte til (næsten) det kridhvide.
Vi SMADRER det PIShold !

mawope

Indlæg af mawope » tirsdag, 24. jun, 2014 11:14

Jeg forstår ikke præmissen for den artikel af Flemming Fjeldgaard. Hvis man donerer til velgørenhed, må man ikke kritisere hans faglighed, eller? Bill Gates donerer oceaner af $ til velgørenhed, men jeg synes stadig hans styresystem er crap, og at hans nærmest monopolsøgende facon er latterlig.

Fra et almennyttigt perspektivt er det jo dejligt en masse kendte, rige giver penge til godgørende formål, men jeg bliver altid lidt skeptisk over for personens motiver for at gøre det. Man skal huske på, disse personer mange gange bliver lanceret som brands, og at velgørenhed bare er fandens god PR.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 24. jun, 2014 15:30

Uagtet af Ronaldos intentioner bag at donere penge, så er faktum, at unge Cruz fik råd til at blive opereret. Så rager det mig som såvidt en høstblomst om Ronaldo og folkene omkring ham, vinder lidt ekstra til Ronaldos image-pleje og des lige.

Hvis vi altid skal spekulere i den slags, så kan ingen jo lave velgørende arbejde, uden straks at få påklistret sig en hemmelig agenda bag det. Det må da også komme som en naturlig følge, at man vinder lidt respekt ved at gøre den slags og hvis det fører til, at flere laver disse "små stunts" og støtter folk, der har brug for det, så: So be it - Super fedt! Mere af den slags.

Mht. til FF, så består hans arbejde jo ikke kun i den blog og min vurdering af, at jeg ikke kan lide ham, kommer som et efterfølge af det meste, jeg har set ham i og læst af ham - Det være sig især Fodbold uden Filter osv. hvor jeg ofte synes, han har haft og stadig har (i sine mange artikler og interviews) en utrolig, og ofte unødvendig, negativ tilgang til de emner, han "bearbejder". Han er ikke min kop te og det har denne artikel/blog/whatever heller ikke ændret på.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » onsdag, 25. jun, 2014 19:05

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 25. jun, 2014 19:47

Hvem og hvorledes skal man passe på med at bruge ordet faktum?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AllanShore

Indlæg af AllanShore » onsdag, 25. jun, 2014 19:51

Dig selvfølgelig.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 25. jun, 2014 19:58

Lad os bare sige, at den er møntet på mig så, for jeg står og skal ud af døren, så kan lige så godt svare på forhånd uagtet om det er møntet på mig eller ej:

1. Jeg har ikke sagt, at det er faktuelt, at frisuren skyldes Cruz! Det har jeg faktisk IKKE læst nogen sige, hverken her eller på diverse nyhedssider. Hovedpersonen Cristiano Ronaldo selv, har heller ikke sagt, at frisuren er en hyldest til Cruz - Han har slet ikke udtalt noget.

2. Ronaldo har doneret til familien. I første omgang signerede spillersæt og støvler, som var det, Cruz familien håbede, han ville, for at de kunne auktionere det videre. Pengene til operationen er de også garanteret når Cruz skal opereres - Det siger Cruz' mor jo sågar selv i følge linket - Det ser derimod ud til, at Cruz får lov at beholde tøj og støvler, fordi familien ikke behøver auktionere det væk nu, hvor Ronaldo selv punger ud - Lækkert.

Så forklar mig lige, af hvem og hvorledes ordet faktum, er brugt forkert og forklar mig også, hvorfor man er så kynisk et menneske, at man koger mere suppe på en godhjertet handling fra Cristiano Ronaldo (Og det kommer fra en, der på ingen måde er fan af C. Ronaldo).

Billede

Billede

Stakkels Erik og sin familie, at de nu skal vikles ind i et latterligt mediespin og stakkels Cristiano, at han nu skal anklages for at lyve omkring noget, han slet ikke har udtalt sig om.

Sørgelig verden.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » onsdag, 25. jun, 2014 20:09

Læs dit forrige indlægs første sætning. Længere er den sådan set ikke.

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » onsdag, 25. jun, 2014 20:11

Jesper skrev:Læs dit forrige indlægs første sætning. Længere er den sådan set ikke.
Uagtet af Ronaldos intentioner bag at donere penge, så er faktum, at unge Cruz fik råd til at blive opereret.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 25. jun, 2014 20:11

Læs hvad Cruz mor skriver og se billederne, dit kyniske menneske. Pengene får de og tøjet til donation har de allerede. Hun siger sågar, at hun ofte taler med Ronaldo - Hvad mere evidens på, at han hjælper Cruz, vil du ha?!?
Cruz' mor skrev:- Jeg vil sige, at jeg følger og for altid vil være taknemlig overfor Cristiano Ronaldo, den person han er, som taler med mig og spørger til min søns tilstand, og også en tak til alle de anonyme uselviske personer, som har hjulpet min lille dreng.
Jeg glæder mig sådan til det bliver Messi, der bliver centrum for sådan en mediestorm - Du er jo kun efter ham og ripper op i det, fordi han spiller for Real Madrid. Nogle mennesker, kan åbenbart ikke gøre noget godt nok, før der er alligevel er folk, der får godt ondt i røven.

Jeg er lamslået over dig. Lamslået!!! Hvis det var Messi, havde din pibe haft en helt anden lyd - Det er fandeme sørgeligt, at der selv udenfor banen, skal stilles spørgsmålstegn ved spillernes ageren - Og så tilmed når de gør noget godt. :shock: :wall:

Nu vil jeg smutte ud af døren og hygge med nogle venner, der mener livet er for kort til at spekulere i hemmelige bagtanker.

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » onsdag, 25. jun, 2014 20:23

Tale om at overdrive og lægge følelserne ind i indlæggene! Fantastisk! Faktum er at du røg i vandet, men bare ikke vil indrømme det!
Jeg har overhovedet ikke kommenteret sagen i denne omgang. Men udstil da endelig dig selv!

AllanShore

Indlæg af AllanShore » onsdag, 25. jun, 2014 20:32

Fan af Manchester United

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » onsdag, 25. jun, 2014 20:36

Griner

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » onsdag, 25. jun, 2014 22:09

Er du vanvittig et mål Shaqiri lige har trykket i kassen! Helt oppe i krydset sendt afsted uden for feltet!

Besvar