Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Larry Dillman

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Larry Dillman » onsdag, 09. apr, 2014 22:57

Stor sympati for Atletico, selvom Simeone presser BR lige lovlig hårdt som årets træner på denne måde (uagtet om Pep laver noget treble-værk).
Men et eller andet sted havde det været et fantastisk set-up med Real, Barca, Mou-Chelski og Pep-Bayern....alle semi-sammensætninger ville have dynamit og storytelling i sig. Der kan Atletico ikke være med (Madrid-lokalopgør/Atletico-revance for ufortjent tabt finale fra 74 eller 75/Torres' gamle vs nye klub)...det klinger knap så episk :?

Jeg forstår ikke helt den Pep-bashing, der efterhånden er ved at indfinde sig forskellige steder....der er så meget tempo, fysik og pres i Bayerns spil, at sammenligningerne med Barcas langt mere statiske boldflytteri (anno 2012-14....fra 2008-2011 var de jo second to none!) er noget uretfærdige - og mon ikke de vandt aftenens skudstatistik med ca 30-5 eller noget i den stil?
Selvom jeg ville have vundet 3.500 kr på scum-sejr, var dr ikke så meget tvivl om, hvor mavefornemmelsen var bedst - og den blev så gentaget 3 gange.....da jeg både er storfan af Bayern og Pep, må de gerne løfte trofæet igen-igen :headbang:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 09. apr, 2014 23:04

Hvor er det fedt, at kællingerne fra Catalonien er ude. Atletico spillede med fysik, tempo og kløgt. De har klart fortjent at gå videre. Jeg håber Atletico vinder, og gerne i en finale mod Bayern, så Reinas fars nederlag fra 1974 kan hævnes.

Brugeravatar
Skøtt
Geografisk sted: København Ø
Alder: 31

Indlæg af Skøtt » onsdag, 09. apr, 2014 23:08

Så kører der barca jokes på de sociale medier
"Barca, how about drinking 7up and KOKE together?" Fik nu et lille smil frem :lol:
“Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.” - Bill Shankly

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Re: Sv: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » torsdag, 10. apr, 2014 00:19

Robbie_God_Fowler skrev:
Det forstår jeg ikke. Har set 10+ kampe med Atletico i år, og foruden Diego Costa, er de fleste spillere i mine øjne meget reelle. Der var lige kampen mod Real Madrid, som udviklede sig til en farce - men det var begge parter skyld i.

Der er mange jernmænd hos Atletico, der spiller hårdt. Fabio, Tiago, Mario Suarez og Miranda er eksempler herpå. Jeg vil dog ikke sætte lighedstegn mellem at spille fysisk og gå hårdt ind i nærkampe og tacklinger.
Det er dog begrænset hvad jeg har set af kampe. Real kampene samt Barcelona kampene plus lidt det løse. Der er selvfølgelig også mere på spil her
Costa er der ingen tvivl om. At de spiller hårdt ser jeg bestemt intet problem i.
Uden at kunne huske navnene var der nu flere spillere der var i en del bataljer med modstanderne i kampene. Også ofte hvor det ikke var reelt og jeg syntes de overreagerede eller var langt overstregen.

Jeg er dog fint tilfreds med de går ind og blander sig i mesterskabskampen i Spanien og driller lidt i CL.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 10. apr, 2014 22:28

Holder også med Atletico nu. Real Madrid skal ikke have fornøjelsen af den 10. titel, Bayern skal ikke blive de første til at vinde to år i træk (og i øvrigt gå forbi os i det samlede regnskab) og Chelsea er Chelsea.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » torsdag, 10. apr, 2014 23:22

AJ skrev:Holder også med Atletico nu. Real Madrid skal ikke have fornøjelsen af den 10. titel, Bayern skal ikke blive de første til at vinde to år i træk (og i øvrigt gå forbi os i det samlede regnskab) og Chelsea er Chelsea.
Jeg er vild med din logik og helt enig.

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » fredag, 11. apr, 2014 06:01

Med undtagelse af Real Madrid var det præcis de hold jeg håbede på der gik videre. Jeg hader PSG og Zlatan. Klam klub. De måtte dog gerne sælge Veratti til os. Han ville passe kanon godt i PL med sin kompromisløse stil, og han ville trives godt på vores unge hold. Lavezzi ville også klæde pænt i truppen selv om jeg ikke rigtigt ved hvem han skulle erstatte (ihvertfald ikke Sterling eller Suarez). Men langt hellere ham end Victor Moses. Veratti kan jeg dog godt se som en erstatter for Gerrard på sigt.

Bayern er jo det hold jeg sympatiserer med i Tyskland og i CL når ikke Liverpool er med. Så selvom jeg stadig er lidt forbeholden over for Pep, så er jeg glad for at de gik videre...især på bekostning af Scum.

Atletico er en spændende opstikker. De fører vist også stadig la liga?

Som en fodnote kan jeg da sige at jeg heller ikke kan lide Chelsea, men jeg hader dem egentlig heller ikke. De er bare et kedeligt spillende hold, omend man må give Mourinho at han er den bedste kedelige træner:)

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » fredag, 11. apr, 2014 07:41

Det er måske det dårligste fck hold, jeg nogensinde har set, jeg så i går på Farum Park. Vanvittigt irriterende, at FCN ikke gik videre over de 2 kampe og meget ufortjent. Nærmest som hvis scum var sluppet videre mod BM.

Jeg mener, at det var i sidste runde af Pokalen, hvor Lyngby også var det klart bedste hold på banen mod fck, men der røg de jo desværre også videre.

Deres venstre back var vel den eneste, der gjorde det bedre end en tilsvarende FCN spiller Mtiliga, som havde en skidt dag.

Nå pyt, dansk fodbold...

PS. iøvrigt skuffende få fck fans på lægterne i Farum. Kbh's ungdomskor var mødt op med et meget ringe tekst repertoire :D

thefugle

Indlæg af thefugle » fredag, 11. apr, 2014 07:45

henrik1 skrev:Med undtagelse af Real Madrid var det præcis de hold jeg håbede på der gik videre. Jeg hader PSG og Zlatan. Klam klub. De måtte dog gerne sælge Veratti til os. Han ville passe kanon godt i PL med sin kompromisløse stil, og han ville trives godt på vores unge hold. Lavezzi ville også klæde pænt i truppen selv om jeg ikke rigtigt ved hvem han skulle erstatte (ihvertfald ikke Sterling eller Suarez). Men langt hellere ham end Victor Moses. Veratti kan jeg dog godt se som en erstatter for Gerrard på sigt.

Bayern er jo det hold jeg sympatiserer med i Tyskland og i CL når ikke Liverpool er med. Så selvom jeg stadig er lidt forbeholden over for Pep, så er jeg glad for at de gik videre...især på bekostning af Scum.

Som en fodnote kan jeg da sige at jeg heller ikke kan lide Chelsea, men jeg hader dem egentlig heller ikke. De er bare et kedeligt spillende hold, omend man må give Mourinho at han er den bedste kedelige træner:)
Forstår ikke man kan hade Zlatan, synes selv han er genial, og det er lidt typisk dansk-jantelovsagtigt at hade folk der godt ved de er gode til noget. Tror sku han er en pisse god holdkammerat, og hvis man ved man er god, så har man tit attituden. Det har flere af de bedste den dag idag.

Er os uenig med dig i Lavezzi, han imponere mig sådan set ikke synderligt. Og til det markede, så er du mere tøvende med Sturridge eller hvad i forhold til Suarez og Sterling? :D. Jeg vil dog gerne ha Veratti.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 11. apr, 2014 08:12

thefugle skrev:
Forstår ikke man kan hade Zlatan, synes selv han er genial, og det er lidt typisk dansk-jantelovsagtigt at hade folk der godt ved de er gode til noget.
Det behøver da heller ikke at være derfor, at man har noget imod Zlatan Ibrahimovich. Om han er en god holdkammerat, kan vel også diskuteres. Jeg tror i hvert fald, at det er de færreste gode holdkammerater, der sparker andre til træning. Hans behandling af Joe Hart under EM, var heller ikke specielt modent, for ikke at tale om den måde, han har hængt Pep Guardiola ud på, bare fordi, at Pep ikke mente, han var god nok. Derudover synes jeg også, at han er overvurderet. Han leverer alt for sjældent i de store kampe, og at han tilmed udgik mod PSG, var virkelig ironisk, når han var skreget op til at skulle blive den helt store stjerne i dette års Champions League og måske tilmed endelig vinde pokalen - Tough luck, Ibra! Jeg hader ham forresten ikke. For mig er han bare ligegyldig. Tror kun, jeg hader en spiller og det er Øvra.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
nikand

Indlæg af nikand » fredag, 11. apr, 2014 09:39

Lad være med at kalde Ibrahimovic ligegyldig. Det er ærligt ikke i orden, når manden excellerer i mesterskaber.
We need a new Fowler...

thefugle

Indlæg af thefugle » fredag, 11. apr, 2014 10:36

JudgeStudge skrev:
thefugle skrev:
Forstår ikke man kan hade Zlatan, synes selv han er genial, og det er lidt typisk dansk-jantelovsagtigt at hade folk der godt ved de er gode til noget.
Det behøver da heller ikke at være derfor, at man har noget imod Zlatan Ibrahimovich. Om han er en god holdkammerat, kan vel også diskuteres. Jeg tror i hvert fald, at det er de færreste gode holdkammerater, der sparker andre til træning. Hans behandling af Joe Hart under EM, var heller ikke specielt modent, for ikke at tale om den måde, han har hængt Pep Guardiola ud på, bare fordi, at Pep ikke mente, han var god nok. Derudover synes jeg også, at han er overvurderet. Han leverer alt for sjældent i de store kampe, og at han tilmed udgik mod PSG, var virkelig ironisk, når han var skreget op til at skulle blive den helt store stjerne i dette års Champions League og måske tilmed endelig vinde pokalen - Tough luck, Ibra! Jeg hader ham forresten ikke. For mig er han bare ligegyldig. Tror kun, jeg hader en spiller og det er Øvra.
Hvorfor skulle man så ha noget imod ham? Især at hade ham. Det giver jo ingen mening når man ikke kender manden.

Hader du os Suarez? Han har bidt en modspiller, 2 gange! Man ved ikke hvad der er sket indbyrdes hverken ved Pep eller sparket.

Og at han ikke leverer i de store kampe, det er jo bare direkte løgn. Så har du ikke set særlig mange af de kampe han har spillet i hans karriere ud over lige de sidste 1-2 år, hvor jeg endda heller ikke vil sige han ikke har leveret i de store kampe. Lige de største minder i mit hoved fra nyere tid, der må man da sige han leverede. 2 mål ude mod Leverkusen i en CL ottendedels og var det 3 mål i en afgørende VM kval kamp, hvor han i øvrigt tog et helt hold på skuldrene. Og det er kun lige det jeg kan huske fra den sidste tid, imens jeg sidder her.

Det er useriøst at kalde Zlatan overvurderet eller ligegyldig.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 11. apr, 2014 14:32

Tsk...fanboys.

:aliboronz5:

@nikand

Man kan sagtens finde en spiller ligegyldig for en selv, hvis man ikke har et tilhørsforhold til ham, og jeg har intet tilhørsforhold til Zlatan, for jeg har aldrig holdt med hverken Sverige, Malmø, Ajax, Juventus, Inter, Barcelona, A.C. Milan eller PSG.
Jeg har ét hold (Gæt selv hvilket) og så sympatiserer jeg med Deportivo La Coruna - That's it.

@ thefugle:

Har du læst mit indlæg grundigt før, du svarede på det? Jeg skriver, at jeg ikke hader Zlatan og så skriver jeg ydermere, at han for sjældent leverer i de store kampe. I hvilken verden er det ens betydende med, at jeg hader ham og synes, at han aldrig leverer i de store kampe? Det gad jeg godt vide! :?

Men det er da godt, at Zlatan har nogle, der med hud og hår kan forsvare ham, så han ikke går ned med flaget.

P.S. Nej, jeg hader ikke Luis Suarez. Skal du forresten ikke tilbage til topic snart?

Fedt i øvrigt, at du skal bestemme, hvad der er useriøst, og at nikand skal bestemme, hvad man må sige. :army7: :army4: :army5: :aliboronz2:
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass

Indlæg af henrik1 » lørdag, 12. apr, 2014 15:16

thefugle skrev:
henrik1 skrev:Med undtagelse af Real Madrid var det præcis de hold jeg håbede på der gik videre. Jeg hader PSG og Zlatan. Klam klub. De måtte dog gerne sælge Veratti til os. Han ville passe kanon godt i PL med sin kompromisløse stil, og han ville trives godt på vores unge hold. Lavezzi ville også klæde pænt i truppen selv om jeg ikke rigtigt ved hvem han skulle erstatte (ihvertfald ikke Sterling eller Suarez). Men langt hellere ham end Victor Moses. Veratti kan jeg dog godt se som en erstatter for Gerrard på sigt.

Forstår ikke man kan hade Zlatan, synes selv han er genial, og det er lidt typisk dansk-jantelovsagtigt at hade folk der godt ved de er gode til noget. Tror sku han er en pisse god holdkammerat, og hvis man ved man er god, så har man tit attituden. Det har flere af de bedste den dag idag.

Er os uenig med dig i Lavezzi, han imponere mig sådan set ikke synderligt. Og til det markede, så er du mere tøvende med Sturridge eller hvad i forhold til Suarez og Sterling? :D. Jeg vil dog gerne ha Veratti.

Thefugle@

Hvad fanden ved du om det? Er du svensker? Bor du i Sverige? Jeg kan tilfældigvis svare ja til begge dele og vil derfor mene jeg har noget bedre indsigt i hans personlighed end du, eftersom han dagligt fylder medierne herovre. Og nej det har intet med jantelov eller misundelse at gøre. Hvad skulle jeg være misundelig over? Han er alment hadet af mange i fodboldverden, dels på grund af hans beskidte spil på banen, dels på grund af hans storhedsvanvid, den splid han har skabt i de klubber han har spillet i, den måde han har opført sig mod de svenske medier, som han boykotter og er generelt uhøflig mod på trods af deres evige leflen for ham. Han mener endvidere heller ikke, at han får nok ros og skulderklap i de svenske medier, hvilket er helt sygt hvis man læser dem jævnligt. Han har hængt en masse holdkammerater ud i sin bog, svinet Fredrik Ljungberg åbent til og kaldet ham en diva (et begreb han ellers nærmest selv har taget patent på). Han slog en pige i Stockholm fordi hun ikke følte sig smigret af hans tilnærmelser. Han krævede en ekstra høj bonus til sig selv hvis PSG skulle vinde CL. Han bakkede desuden fuldt bevidst ind i en kvindelig journalist med sin bil. Og oven i alt det er han groft overvurderet. Han præsterer aldrig i de store mesterskabsturneringer på landsholdet, han har aldrig haft nogen afgørende indflydelse i CL, og de ligatitler han har vundet har været med nøje udvalgte klubber i ligaer med svag konkurrence.

Jeg har ikke noget imod storhedsvanvid hvis man har noget at have det i. Men Zlatan er bare patetisk. At han så fyrer nogle sjove bemærkninger af i ny og næ er åbenbart nok til at du synes han er "lidt street cool".

Så kan man diskutere hvor bogstaveligt ordet "hade" skal tages om en person man ikke kender personligt. Men vi "hader" jo også ManU på grund af nogle af de ting de står for. Som en fodnote kan iøvrigt også nævnes, at Zlatan i mine øjne står for alt hvad der er dårligt ved den moderne fodbold. Det eneste han går op i er at vinde Balon D'or og Champions League. Derfor kender han heller ikke til begrebet klublojalitet, modsat Messi, Ronaldo, Stevie m fl. Sjovt nok vinder de klubber han forlader ofte CL sæsonen efter, jf Inter og Barcelona.

At skade og sparke holdkammerater som en anden nævner herinde kan jeg heller ikke se det "coole" i. Jeg tror folk er lidt betaget af brandet Zlatan, uden at de egentlig aner en pind om hvordan han egentlig er som person.

Og nej jeg er ikke mere tøvende over for Sturridge. Jeg ser ham bare ikke som det normale valg til kanten men snarere en der spiller central, omend jeg godt ved at han skifter. Jeg behøver vel heller ikke påpege det åbenbare?? Men det er godt at vi er enige om Veratti. En noget overset spiller i mine øjne.

Scherwin

Indlæg af Scherwin » lørdag, 12. apr, 2014 15:38

Der vil være 96 tomme pladser på Wembley idag dækket med halstørklæder
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Besvar