Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.
Re: Smånyheder fra fodboldens verden
Man Utd lader nu til at bakke op om "Safe Standing" på Old Trafford.
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... boost.html
Jeg kender alt til vores historie i forhold til Hillsborough og ved af den grund også, at der i Liverpool fra flere sider vil være modstand imod et sådan initiativ. Personligt mener jeg, at der var mange andre faktorer, der bidrog til katastrofen på Hillsborough udover at der var ståpladser. Alt organisatorisk var jo decideret katastrofalt, mangelfuldt og ligegyldigt tilrettelagt. Derudover var det et stadion, der ikke var sikkerhedsgodkendt, hvorfor der på ingen måde var tale om "Safe Standing". som nu bringes på tale.
Jeg er personligt for idéen om at genindføre ståpladser i en mere sikker version end dem vi kendte fra 80erne. For mig handler det simpelthen om, at ståpladser hjælper til at forbedre fodboldoplevelsen. Det giver ganske enkelt en bedre stemning. Og jeg synes, at Dortmunds gule mur er et strålende eksempel på velfungerende "Safe Standing".
Min "frygt" kan være, at hvis "Safe Standing" tillades i PL, så vælger Liverpool af historiske årsager ikke at indføre ståtribune og risikerer måske dermed at "magtbalancen" i forhold til den vokale support på lægterne, den gode stemning og den generelle opfattelse fra fodboldspillerne af, hvilke stadions der er mest frygtindgydende at spille på, forskydes lidt. I øjeblikket er der jo ingen tvivl om, at Anfield altid får enorm positiv omtale.
Hvordan opfatter I idéen om atter at have stående tilskuere på de eneglse stadions?
Jeg kender alt til vores historie i forhold til Hillsborough og ved af den grund også, at der i Liverpool fra flere sider vil være modstand imod et sådan initiativ. Personligt mener jeg, at der var mange andre faktorer, der bidrog til katastrofen på Hillsborough udover at der var ståpladser. Alt organisatorisk var jo decideret katastrofalt, mangelfuldt og ligegyldigt tilrettelagt. Derudover var det et stadion, der ikke var sikkerhedsgodkendt, hvorfor der på ingen måde var tale om "Safe Standing". som nu bringes på tale.
Jeg er personligt for idéen om at genindføre ståpladser i en mere sikker version end dem vi kendte fra 80erne. For mig handler det simpelthen om, at ståpladser hjælper til at forbedre fodboldoplevelsen. Det giver ganske enkelt en bedre stemning. Og jeg synes, at Dortmunds gule mur er et strålende eksempel på velfungerende "Safe Standing".
Min "frygt" kan være, at hvis "Safe Standing" tillades i PL, så vælger Liverpool af historiske årsager ikke at indføre ståtribune og risikerer måske dermed at "magtbalancen" i forhold til den vokale support på lægterne, den gode stemning og den generelle opfattelse fra fodboldspillerne af, hvilke stadions der er mest frygtindgydende at spille på, forskydes lidt. I øjeblikket er der jo ingen tvivl om, at Anfield altid får enorm positiv omtale.
Hvordan opfatter I idéen om atter at have stående tilskuere på de eneglse stadions?
Kloppite
Liverpools dyreste sæsonkort koster 850£. ManU 950£. Chelski 1250£. ManC 799£ Tottenham kan jeg ikke finde sæsonkort til (hvem gider dog også have det) Everton 719 og Arsenal har ingen pris på deres websiden, men står ekstrabladets pris til troende, så er deres dyreste 2.200£AllanShore skrev:Ja de gør.LFC-Aaby skrev:Det kan alle klubber sguda. Vil vædde med at Liverpool og United kan sætte deres priser i vejret og stadig få udsolgt hver gang. Men gør de det???
Nå, nu fandt jeg selvfølgelig en artikel der viser priserne fra de forskellige klubber.
http://www.theguardian.com/football/201 ... ket-prices
Sjovt at se, at de to lokalrivaler Tottenham og Arsenal begge er enige om at tage helt ublu priser.
http://talksport.com/football/mourinho- ... 4021479864
Mourinho er blevet for meget.
Jeg har aldrig brudt mig om ham på nogen måde, men jeg synes han dominerer for meget nu. Sidste gang han var i PL var Wenger mere lydhør, Rafa kunne også udtale sig i ny og næ og Ferguson lukkede som vanligt lort ud hele tiden.
Nu synes jeg Mourinho har overtaget Fergusons rolle. Det er naturligvis ikke på så diktatorisk vis hvilket vel skyldes at han ikke har helt den samme pondus hos medierne og FA som Ferguson have, men han holder sig ikke fra at kommentere alt og alle.
- Suarez divede i situationen mod Eto'o
- Yaya Toure skal straffes
- City har været heldige
- FFP bør stoppe Man City
- Arsenal er kedelige
Alle ovenstående er jo eksempler på fuldstændig latterlig opførsel og han krydrer det med den her "Chelsea er ikke mesterskabskandidater" med metaforen om en hest vistnok, som medierne af en eller anden årsag elsker.
Det skal simpelthen ikke være gratis at gå rundt og provokere på den måde hele tiden.
Mourinho er blevet for meget.
Jeg har aldrig brudt mig om ham på nogen måde, men jeg synes han dominerer for meget nu. Sidste gang han var i PL var Wenger mere lydhør, Rafa kunne også udtale sig i ny og næ og Ferguson lukkede som vanligt lort ud hele tiden.
Nu synes jeg Mourinho har overtaget Fergusons rolle. Det er naturligvis ikke på så diktatorisk vis hvilket vel skyldes at han ikke har helt den samme pondus hos medierne og FA som Ferguson have, men han holder sig ikke fra at kommentere alt og alle.
- Suarez divede i situationen mod Eto'o
- Yaya Toure skal straffes
- City har været heldige
- FFP bør stoppe Man City
- Arsenal er kedelige
Alle ovenstående er jo eksempler på fuldstændig latterlig opførsel og han krydrer det med den her "Chelsea er ikke mesterskabskandidater" med metaforen om en hest vistnok, som medierne af en eller anden årsag elsker.
Det skal simpelthen ikke være gratis at gå rundt og provokere på den måde hele tiden.
-
Der er også denne artikel, der viser hvor meget priserne på de billigste billetter er steget siden 1990 medregnet inflation.Bojangles skrev:Liverpools dyreste sæsonkort koster 850£. ManU 950£. Chelski 1250£. ManC 799£ Tottenham kan jeg ikke finde sæsonkort til (hvem gider dog også have det) Everton 719 og Arsenal har ingen pris på deres websiden, men står ekstrabladets pris til troende, så er deres dyreste 2.200£AllanShore skrev:Ja de gør.LFC-Aaby skrev:Det kan alle klubber sguda. Vil vædde med at Liverpool og United kan sætte deres priser i vejret og stadig få udsolgt hver gang. Men gør de det???
Nå, nu fandt jeg selvfølgelig en artikel der viser priserne fra de forskellige klubber.
http://www.theguardian.com/football/201 ... ket-prices
Sjovt at se, at de to lokalrivaler Tottenham og Arsenal begge er enige om at tage helt ublu priser.
http://www.thisismoney.co.uk/money/news ... cades.html
Jeg synes i øvrigt ikke, at man kan klandre Arsenal så meget for at tage de priser. De kæmper mod Chelsea, City og United, der alle tre har en enorm kapital, og får indtægter fra kanaler, som Arsenal ikke kan matche. Derfor bliver de vel nødt til at finde indtægter af andre kilder for at kunne holde sig konkurrencedygtige, ikke kun i forhold til de tre førnævnte klubber, men også Liverpool, Tottenham og til en vis grad Everton. Og det er jo simpel økonomi, at så længe efterspørgslen er der og at priselasticiteten samtidig er meget lav, så vil de kunne tillade sig at hæve priserne. Derudover er det jo også et helt nyt stadion, der er så meget mere moderne end alle andre, at det også godt kan bruges som argument for i hvert fald at være en smule dyrere end de andre klubber.
Dermed ikke sagt, at jeg ikke godt kan forstå, at Arsenals fans er fortørnede over at skulle punge ud for så mange penge for at kunne se deres hold spille. Men hvis de ikke kan holde sig konkurrencedygtige, vil de heller ikke kunne være i stand til at betale så store summer, som man så med Özil i sommers, og det vil i sidste ende smitte af på holdet, og så er spørgsmålet jo hvad holdningen så er til klubben.
I øvrigt er det ikke fair at stille en klub som Arsenal op over for Bayern. Eller nogle andre i det hele taget. De har jo på det nærmeste monopol på det tyske fodboldmarked, og tjener kassen i forhold til selv Dortmund. Så vidt jeg ved er Bayern den klub i verden, der tjener flest penge på sponsorater, og deriblandt er der rigtig mange af de store tyske virksomheder, som er med i den pulje.
Det er selvfølgelig solidarisk at hjælpe lidt til med billetterne, men de har altså også råd til at gøre det, og det er vel ikke mere end 400.000, som de taber på det, og til gengæld får de sindssyg god medieomtale på det stunt.
Fan af Manchester United
Michu få comeback på anfield mod liverpool for swansea
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”
- CVLiverpool
- Geografisk sted: Aarhus
Tottenham er det bedste udebanehold. De har hentet 29 point i 13 kampe. Det er snit over 2, hvilket er ganske udmærket - nærmest på grænsen til sindssygt. Synd deres hjemmebane statistik stinker så kraftigt (kun hentet 21 point i 13 kampe).
Lidt statistik til de tørstige:
Top 5 udebanehold:
1. Tottenham - 29p - 13 kampe.
2. Arsenal - 26p - 13 kampe.
3. Chelsea - 22p - 13 kampe.
4. Manchester City & United - 21p - 13 kampe.
5. Liverpool, Southampton & Newcastle - 19p - 13 kampe.
Top 5 hjemmebanehold:
1. Chelsea - 35p - 13 kampe.
2. Liverpool - 34p - 13 kampe.
3. Manchester City - 33p - 12 kampe.
4. Arsenal - 30p - 13 kampe.
5. Everton - 27p - 13 kampe.
Liverpool og Manchester City er de mest scorende i gennemsnit med hhv. 2,54 og 2,72 mål pr. kamp. City med en kamp mindre end Liverpool.
Liverpool er det hold, der ikke har scoret i en kamp færrest gange. Kun sket mod Southampton og Arsenal. 2 gange i denne sæson.
Arsenal har ikke scoret 3 gange i denne sæson.
Der scores kun 0,81 mål mod Chelsea pr. kamp. For Liverpool hedder den statistik 1,23. No wonder med det forsvar vi har.
Liverpool har modtaget 36 gule kort og ingen røde. Stoke 'fører' med 60 gule kort og 3 røde kort.
West Ham er det hold i ligaen, der har haft flest cleen sheets. 13 gange er der ikke scoret mod dem. Liverpool har haft 7 cleen sheets. Sammenlignet med City, Chelsea, Arsenal og Tottenham, der har hhv. 9, 11, 12 og 11 er det jo relativt lidt.
Top 5 udebanehold:
Top 5 hjemmebanehold:
Liverpool og Manchester City er de mest scorende i gennemsnit med hhv. 2,54 og 2,72 mål pr. kamp. City med en kamp mindre end Liverpool.
Liverpool er det hold, der ikke har scoret i en kamp færrest gange. Kun sket mod Southampton og Arsenal. 2 gange i denne sæson.
Der scores kun 0,81 mål mod Chelsea pr. kamp. For Liverpool hedder den statistik 1,23. No wonder med det forsvar vi har.

Liverpool har modtaget 36 gule kort og ingen røde. Stoke 'fører' med 60 gule kort og 3 røde kort.
West Ham er det hold i ligaen, der har haft flest cleen sheets. 13 gange er der ikke scoret mod dem. Liverpool har haft 7 cleen sheets. Sammenlignet med City, Chelsea, Arsenal og Tottenham, der har hhv. 9, 11, 12 og 11 er det jo relativt lidt.
Sendt fra min Samsung Android m. intel processor, Gorilla skærm, touchscreen, opkaldsfunktion, sms-funktion, dataforbindelse og sort cover
Det er da på ingen måde synd for demCVLiverpool skrev:Tottenham er det bedste udebanehold. De har hentet 29 point i 13 kampe. Det er snit over 2, hvilket er ganske udmærket - nærmest på grænsen til sindssygt. Synd deres hjemmebane statistik stinker så kraftigt (kun hentet 21 point i 13 kampe).
Top 5 udebanehold:
Top 5 hjemmebanehold:

Meulensteen fyret. Magath tager over.
http://www.bold.dk/nyt/Fulham-hyrer-Felix-Magath
Italienske forhold i Fulham. Men Magath var nok for stort et navn, til at man kunne lade chancen forpasse.
http://www.bold.dk/nyt/Fulham-hyrer-Felix-Magath
Italienske forhold i Fulham. Men Magath var nok for stort et navn, til at man kunne lade chancen forpasse.
Ved ikke om det bare er mig der er langsom, men synes det var lidt sjovt da jeg tjekkede målene i World Cup kvali, så poppede der et velkendt navn op under Selvmål boksen.
Martin Škrtel (playing against Greece)
Kunne jeg altså ikke lade være med at grine lidt over. Han kan sku et shit med de selvmål!
Kunne jeg altså ikke lade være med at grine lidt over. Han kan sku et shit med de selvmål!
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.
- Bellamy_fever
Har Rodgers kommet til at sige til Skrtel og Kolo at skulle overtage Carraghers plads på holdet ???thefugle skrev:Ved ikke om det bare er mig der er langsom, men synes det var lidt sjovt da jeg tjekkede målene i World Cup kvali, så poppede der et velkendt navn op under Selvmål boksen.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
Re: Sv: Smånyheder fra fodboldens verden
Dette gode indlæg kræver et svar. Jeg synes generelt ikke at man skal lade fortiden ødelægge fremtiden, og i det her tilfælde kan man ikke bruge fortiden, hvor tragisk den end er, til at argumentere for, at man ikke skal have ståtribuner, for 80ernes ulykker er så milevidt fra hvad man vil indføre nu, at det reelt ikke er sammenligneligt. Jeg synes det er en knaldgod ide og jeg er helt på linje med din argumentationtexy skrev:Man Utd lader nu til at bakke op om "Safe Standing" på Old Trafford.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Nu har jeg også set Keane vs Viera. Synes langt fra at Keane er en psykopat. Han er og var passioneret, og komplet ærlig omkring sin rolle på holdet. Omkring Håland, så siger han jo efterfølgende at han har haft intention om at det skulle gøre ondt, men aldrig skade spilleren. Jeg forsvarer ikke handlingen, men den tackling skal ses i lyset af en ekstrem vindermentalitet og at en kamp rummer kampe i sig selv. Det sagde de øvrigt begge.
Er de to kampe fra d 12/2 fastsat?
Det her er ikke en fodboldnyhed, men da trolde er blevet diskuteret ofte, så synes jeg den her artikel er ok. Blev faktisk forholdsvis overrasket over indholdet: http://ekstrabladet.dk/nyheder/videnska ... 220608.ece