Jeg tror også vi vil slutte tættere på Spurs denne sæson, og til at vist punkt er vi konkurrenter når det kommer til indkøb, men jeg kan nævne mindst tre faktorer som gør Tottenham mere attraktive end os:Xenne skrev:Ja Tottenham var lige i røven af Arsenal, men det var sidste sæson.Pollpot skrev:Tottenham sluttede 1 point efter Arsenal, 3 point etfter Chelsea og 6 point efter City på 2. pladsen. Til sammenligning sluttede vi 11 point efter Tottenham.Xenne skrev:Det er jo os og Arsenal som de skal kæmpe om 4 pladsen efter sigende.StevenCarragher skrev:Jeg tror ikke Tottenham betragter os som sine nærmeste konkurrenter. Det er arsenal og Chelsea(som de kæmpede med sidste år). Kan ikke se hvorfor de skulle betragte os som deres nærmeste konkurrent? Vi er outsider, ja - men ikke direkte konkurrent.Jesper skrev:Rigtigt, men det mest irriterende er næsten også at de udviser handlekraft. Og det gør vi åbenbart ikke. Selv om det er gætværk, for vi ved jo ikke hvad der sker bag kulisserne.Xenne skrev:Det er jo nærmere komisk, men vi er jo i princippet også hinandens nærmeste konkurrenter.Jesper skrev:Hader egentlig ikke spurs, men hvor er det pisse irriterende at de altid går efter samme spillere som os!
Så jeg ville da bestemt mene vi er konkurrenterne?
Utd. City og Chelsea henter spillere udenfor Tottenhams rækkevidde det samme kan Arsenal vel, hvor imod vi er mere på ligefod.
imens de sluttede 11 point over os. Det fortæller en hel del om styrkeforholdet mellem os og Tottenham. - De er markant tættere på toppen end vi er på bare Tottenham.
Hvis vi betragter Tottenham som "tæt" konkurrent, svarer det i grove træk til WBA (som sluttede 12 point) efter os sidste sæson begynder at betragte os som en tæt konkurrent.
Hvis man har Nej hatten på så har du ret, så er vi ikke konkurrenter, men jeg tror bestemt at de regner os som en konkurrent, og det var ikke kun liga placeringen jeg hentyder til men også indkøbsmæssigt.
Tottenham hentede sidste år Gylfi og Dempsey foran næsen på os, tildels fordi vi ikke ville matche priser og lønninger.
Der er slet ikke så langt op til toppen det håber jeg vi får at se i denne sæson.
1)
Tottenhams placeringer de sidste fire sæsoner (9/10 til 12/13): 4-5-4-5.
Liverpools placeringer de sidste fire sæsoner (9/10 til 12/13): 7-6-8-7.
De er altså markant tættere på Champions leauge, og ligger konsistent tættere på toppen.
2)
De er placeret i London uden tvivl er dette en by, som er mere interessant end Liverpool.
3)
De spiller EL
Hvis man står med et tilbud fra LFC or Spurs som "neutral" spiller og intet tilhørsforhold til nogen af klubberne og samme løn udspil, så er Tottenham et stærktere alternativ.
De giver også et billede af en klub i fremdrit eller ihvertfald en stabil klub, fremfor os som svinger, og ligger langt fra toppen.