Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » mandag, 10. jun, 2013 10:30

Liverpool FC Transfer News.

Another talented youngster..
Liverpool have reportedly beaten Barcelona to the signing of Spain U16 captain and Valencia U17 midfielder Pedro Chirivella.

https://www.facebook.com/lfctnews21?hc_location=stream
Senest rettet af Kelly mandag, 10. jun, 2013 12:36, rettet i alt 1 gang.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » mandag, 10. jun, 2013 10:43

Downing passer ikke ind på lang sigt, men her og nu kan han byde ind med nogle kvaliteter, som gør, at holdet hænger bedre sammen samtidig med, at han fra tid til anden byder ind med nogle gode offensive aktioner. Hvis Rodgers modtager et godt bud, skal han imø. overveje et salg, men jeg ser intet problem i at beholde Downing.

Luis Alberto lader til at blive næste indkøb, og det er bestemt en spændende spiller. Jeg tror samtidig, at det betyder, at Shelveys fremtid i klubben hænger i en tynd tråd. Der har også været skriverier om Matheus Biteco, Sergio Canos og Pedro Chririvella, og kroatiske Polgar er vist skiftet, og i foråret blev Lucas Digne også rygtet til klubben. Det er alle unge spillere, hvor Alberto og Digne dog umiddelbart deres alder taget i betragtning lader til at være de eneste, der vil være i spil til førsteholdet med det samme, hvis de skifter. Men det sætter samtidig spørgsmålstegn ved en række af de nuværende talenters fremtid i klubben, og det er selvfølgelig normalt, at en del af talenterne aldrig bliver førsteholdsspillere for klubben.

Måske er der ved at tegne sig en tendens, hvor man er ved at gå væk fra engelske talenter i alderen 16 år og opefter, og det kan signalere et brud med det fokus, som talentarbejdet har haft, siden Segura og Borrell kom til, hvor man gik efter at få fat i de største engelske talenter og supplerede dem med enkelte meget store udenlandske talenter. Selvfølgelig skal fanden ikke males på væggen, fordi der hentes store udenlandske talenter, da det sagtens kan være, at klubben også er tæt på en række engelske/britiske talenter, men meget tyder bare på, at man skaber et mere bæredygtigt projekt, hvis stammen udgøres af spillere, som foretrækker at spille i PL, og hvor LFC (stadig) opfattes som en storklub. Pepe Reina er vel det bedste eksempel på en spiller, der oprigtigt bryder sig om at spille i LFC, og finder det specielt, men som samtidig pga. sin nationalitet og farens bedrifter som målmand nok kraftigt vil overveje et skifte til Barca eller At. Madrid, hvis de skulle finde på at byde på ham. En engelsk spiller, der som Reina måske står overfor sin sidste kontrakt i karrieren, tror jeg, ville se det som en bedrift i sig selv at kunne slutte karrieren i LFC.

Det er selvfølgelig langt fra givet, at britiske spillere udviser blind loyalitet, og spillere som Bale og Rooney kan meget vel ende med at skifte til udenlandske klubber. Jeg mener heller ikke, at en spillers klub- og ligapræferencer skal være den altdominerende grund til et køb, da der er nogle helt klare krav til spillermaterialet i Rodgers' koncept, som passer dårligt til den typiske britiske spillers kvaliteter. Derfor så virker det som en god ide at vende blikket imod kontinentet og Sydamerika samtidig med, at man bevarer et halvt øje på de britiske ligaer, når der skal købes forstærkninger til førsteholdet. Men på talentniveauet ser jeg nu gerne, at man stadig holder fast i en prioritering af de britiske talenter, da klubben jo i langt højere grad kan præge talenterne til at spille den form for fodbold, som klubben ønsker.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

ElTorro

Indlæg af ElTorro » mandag, 10. jun, 2013 12:51

Jeg er sådan set fuldstændig enig med Fribytter.
Og jeg tror bestemt, du har ret i, at den britiske spillermasse måske ikke egner sig som sådan til Rodgers system,
men måske afspejler dette egentlig blot en overordnet tendens, navnligt det, at der måske har været en halvdårlig generation i forhold til andre lande. Her tænker jeg særligt på Tyskland og Spanien, men Belgiens seneste generation viser ligeledes hvad målrettet talentudvikling virkelig kan medføre.
For blot at vende tilbage til Downing, så tror jeg faktisk ikke, at han bliver solgt i dette vindue. For det første fordi han er vant til ligaen, tempoet og den slags, og for det andet fordi han efterhånden kan betragtes som en rutineret spiller. Carragher er stoppet, Stevie har enkelte år tilbage, Reina vil nok overveje et potentielt skifte til Barcelona eller Atl. Madrid, som du rigtigt nok siger, og Skrtl er med sandsynlighed fortid. Det efterlader os selvfølgelig med Johnson og Enrique, om end sidste nævnte spilintelligens ofte kan diskuteres, som andre rutineret spillere både hvad angår erfaring ift. premier league og spillet i sin generelthed.
Der er blevet talt en del om diverse køb af en defensiv midtbane, der skal supplere Lucas, hvilket imø. gerne måtte være en spiller af ovenstående karakter, altså en spiller der er i midttyverne og som kender til tempoet i ligaen. Om der så findes nogle passende muligheder ved jeg ikke. Vi er ikke en klub med uendelige økonomiske muligheder, så pengene bliver nødt til at blive brugt der, hvor der er brug for det. Netop dette er så delvist et argument for at få trimmet truppen ud for spillere, der egentlig ikke passer til systemet eller som for dens sags skyld ikke har de kompetencer, der skal til for at højne niveauet. Der er ingen international fodbold i næste sæson, så måske er dette i virkeligheden muligheden for at købe ind til en forbedring samtidig med at man tynder ud i mængden af spillere?

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » mandag, 10. jun, 2013 13:53

kristiank skrev:
Kelly skrev:Bonusutbetaling forsinker overgang

En manglende bonusutbetaling fra Celta Vigos side har forsinket overgangen til Iago Aspas.

Av Einar Kvande

I helgen hevdet enkelte medier at uenighet omkring et agenthonorar skal ha forsinket overgangen til Iago Aspas. Liverpool Echo hevder imidlertid at dette ikke medfører riktighet.

Lokalavisen på Merseyside skriver at grunnen til forsinkelsen er en manglende bonusutbetaling fra Celta Vigos side. Aspas var lovet en bonus fra Celta etter at han bidro til at klubben berget plassen i La Liga. Denne bonusen har han fortsatt ikke fått utbetalt, og spissen ønsker ikke å skrive under for en ny klubb før dette er i orden.

Echo tror at dette vil gå i orden snart, og at spilleren i løpet av kort tid blir bekreftet som Liverpools eiendom.
http://www.liverpool.no/nyheter/bonusut ... rgang.aspx

Fandt lige denne kommentar inde fra Skysports:

"Only one other player has created more combined goals and assists this season ...that's Messi. Think of him as la ligas benteke. Great find, and great to know we fought off spurs, Chelsea and other big clubs for him. Aspas, this is Anfield! "

Det lyder da meget godt :)

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » mandag, 10. jun, 2013 14:24

Jensen skrev:
kristiank skrev:
Kelly skrev:Bonusutbetaling forsinker overgang

En manglende bonusutbetaling fra Celta Vigos side har forsinket overgangen til Iago Aspas.

Av Einar Kvande

I helgen hevdet enkelte medier at uenighet omkring et agenthonorar skal ha forsinket overgangen til Iago Aspas. Liverpool Echo hevder imidlertid at dette ikke medfører riktighet.

Lokalavisen på Merseyside skriver at grunnen til forsinkelsen er en manglende bonusutbetaling fra Celta Vigos side. Aspas var lovet en bonus fra Celta etter at han bidro til at klubben berget plassen i La Liga. Denne bonusen har han fortsatt ikke fått utbetalt, og spissen ønsker ikke å skrive under for en ny klubb før dette er i orden.

Echo tror at dette vil gå i orden snart, og at spilleren i løpet av kort tid blir bekreftet som Liverpools eiendom.
http://www.liverpool.no/nyheter/bonusut ... rgang.aspx

Fandt lige denne kommentar inde fra Skysports:

"Only one other player has created more combined goals and assists this season ...that's Messi. Think of him as la ligas benteke. Great find, and great to know we fought off spurs, Chelsea and other big clubs for him. Aspas, this is Anfield! "

Det lyder da meget godt :)
Ja, det lyder næsten for godt til at være sandt. Hov! Det er det sør'me også. Udover Messi, så er Ronaldo, Falcao, Negredo, Soldado, Özil, Fabregas, Benzema og Vela bedre på den kombinerede liste. Og Iniesta matcher det samlede output for Aspas.

Lad os da håbe, at han er hamrende god. Men lad os ikke sætte ham op på en piedestal af løgne...
Kloppite

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » mandag, 10. jun, 2013 14:40

Det, som den kommentar lader til at have misforstået, er, at Aspas er den spiller efter Messi, der har stået bag den største andel af sit holds mål.

Det er selvfølgelig en noget mindre imponerende bedrift, og der er en masse faktorer såsom presset i en storklub, en mere tempofyldt liga og en anden by i et andet land, som kan betyde, at Aspas ikke vil levere det samme slutprodukt i LFC. Ja, han vil måske ikke engang få fast spilletid. Omvendt kan det også give forhåbninger om, at Aspas kan forbedre sit offensive slutprodukt i forhold til antal spillede minutter med bedre spillere omkring sig.

Min forventning er, at han bliver en slags joker a la Garcia, Bellamy og Benayoun. En spiller, der kan gøre en forskel, men som måske ikke er stabil nok til at spille fast.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » mandag, 10. jun, 2013 14:42

Fribytter skrev:Det, som den kommentar lader til at have misforstået, er, at Aspas er den spiller efter Messi, der har stået bag den største andel af sit holds mål.
Så giver det mere mening.
Kloppite

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » mandag, 10. jun, 2013 15:05

http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=37283&zone=1

Bud på Ilori tilsyneladende afvist.

Såfremt Bale bliver solgt til et kæmpe stort beløb, tror jeg Tottenham vil kunne forstærke sig rigtig markant.
Senest rettet af Kelly mandag, 10. jun, 2013 16:34, rettet i alt 1 gang.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Steven__Gerrard

Indlæg af Steven__Gerrard » mandag, 10. jun, 2013 15:08

[quote="texy]
Ja, det lyder næsten for godt til at være sandt. Hov! Det er det sør'me også. Udover Messi, så er Ronaldo, Falcao, Negredo, Soldado, Özil, Fabregas, Benzema og Vela bedre på den kombinerede liste. Og Iniesta matcher det samlede output for Aspas.

Lad os da håbe, at han er hamrende god. Men lad os ikke sætte ham op på en piedestal af løgne...[/quote]

Hvis man nu korrigere for holdets slutplacering, så er han nok tæt på at være i top 2. Men der er ingen grund til at placere ham på samme hylde på Messi og co, men der er heller ingen grund til at pille ham helt ned. Jeg må indrømme at jeg ikke er fyldt af begejstring, men på den anden side aner jeg heller ikke hvem han er...
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 28

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 11. jun, 2013 01:37

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » tirsdag, 11. jun, 2013 07:43

Der er godt nok mange bud på hvad Alberto kommer til at koste. Har læst ml. 4 og 8 mil. pund.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » tirsdag, 11. jun, 2013 08:29

Nicolai Stokholm der har spillet mod Mkhitaryan for FC Nordsjælland siger om ham:
"Han er en meget dygtig mellemrumsspiller, som er utrolig vendbar; han har fart i fødderne, blik for sine medspillere og er meget målfarlig."

Nu er historierne om ham desværre forsvundet lidt fra overfladen, men jeg bringer citatet fordi det lidt afdækker de spørgsmålstegn der har været omkring hans evne til at sætte sine medspillere i scene. Nicolai Stokholm spiller en position hvor han stort set har ligget overfor Mkhitaryan, så han må være et udmærket sandhedsvidne.

http://www.bold.dk/nyt/Stokholm-Hold-oe ... Mkhitaryan

Jeg må igen bruge lejligheden til at ønske ham til Liverpool :)

Brugeravatar
DaBonks
Geografisk sted: Århus
Alder: 34

Indlæg af DaBonks » tirsdag, 11. jun, 2013 09:19

TomViolence skrev:
Der er godt nok mange bud på hvad Alberto kommer til at koste. Har læst ml. 4 og 8 mil. pund.
Det er meget forvirrende læsning, men det er højst sandsynligt fordi der sidder en masse engelske skribenter og oversætter direkte fra spanske aviser. Det betyder at nogle beløber er i euro og nogle beløber i pund.
Billede

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 11. jun, 2013 11:10

Alonso skrev:Nicolai Stokholm der har spillet mod Mkhitaryan for FC Nordsjælland siger om ham:
"Han er en meget dygtig mellemrumsspiller, som er utrolig vendbar; han har fart i fødderne, blik for sine medspillere og er meget målfarlig."

Nu er historierne om ham desværre forsvundet lidt fra overfladen, men jeg bringer citatet fordi det lidt afdækker de spørgsmålstegn der har været omkring hans evne til at sætte sine medspillere i scene. Nicolai Stokholm spiller en position hvor han stort set har ligget overfor Mkhitaryan, så han må være et udmærket sandhedsvidne.

Jeg tror og håber, at det skyldes, at Carroll først skal sælges. Det kan selvfølgelig vise sig at blive svært i sig selv, da han måske fravælger Wham i håbet om, at NUFC på et tidspunkt lykkes med at presse LFC ned i pris. Jeg håber dog, at han har forståelse for, at LFC kun vil sælge til højestbydende, og at Wham er en god klub for ham, og at Fat Sam er en ideel træner for en type som ham.

mrwhiskey

Indlæg af mrwhiskey » tirsdag, 11. jun, 2013 11:48

Fribytter skrev:
Alonso skrev:Nicolai Stokholm der har spillet mod Mkhitaryan for FC Nordsjælland siger om ham:

Jeg tror og håber, at det skyldes, at Carroll først skal sælges. Det kan selvfølgelig vise sig at blive svært i sig selv, da han måske fravælger Wham i håbet om, at NUFC på et tidspunkt lykkes med at presse LFC ned i pris. Jeg håber dog, at han har forståelse for, at LFC kun vil sælge til højestbydende, og at Wham er en god klub for ham, og at Fat Sam er en ideel træner for en type som ham.
Ja ved godt mit indlæg er off-topic. Men i forlængelse af dit indlæg Fribytter, ville jeg lige smide denne:

http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/ ... ref=twtrec

Ifølge The Northern Echo er Carroll blot på ferie, hvorfor der ikke er skrevet under endnu. Han skulle mere eller mindre have "signet" mundtligt. Desuden læste jeg på twitter, at nogen mener at grunden til det trækker ud, er at man vil præsentere ham i forbindelse med deres nye trøjer, som nogen melder skulle være 20. juni.

Besvar