Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » onsdag, 15. maj, 2013 18:25

Du kan i hvert fald læse om den kamp, jeg nævnte før her: http://www.zonalmarking.net/2013/02/05/ ... r-defence/

Det er måske ikke så repræsentativt, da Leverkusen utvivlsomt håndterede Dortmund anderledes, end de ville gribe det an mod et mindre hold. Men det viser, at de er omstillingsparate, når tingene ikke flakser sig.
Jeg har langt fra set alle deres kampe, men det er mit indtryk, at de indstiller sig meget efter modstanderen og/eller hvordan kampe udvikler sig. Nogle gange står de relativt dybt, og spiller på kontra med en boldbesiddelse på 40 pct. Andre gange dominerer de med bolden, og har den omkring 60 pct. af tiden. Især kan de forsvare sig både med og uden bold, som jeg ser det.

Her et link fra de slog Schalke i efteråret, også fra zonalmarking.net: http://www.zonalmarking.net/2012/11/20/ ... er-attack/

Fra da de fik en snitter af Dortmund: http://www.zonalmarking.net/2012/09/17/ ... erlapping/

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » onsdag, 15. maj, 2013 23:45

En afstemning inde på http://eurosport.yahoo.com spørger, hvem folk helst ser tage over for Mancini i Manchester City:

Billede

Interessant.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » onsdag, 15. maj, 2013 23:52

Jeg tænker, at der må være en del United-fans, der har stemt Rafa Benitez.
Fan af Manchester United

AJ

Indlæg af AJ » torsdag, 16. maj, 2013 07:50

Ja, eller måske Chelsea-fans.

Aarde

Re: Sv: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Aarde » torsdag, 16. maj, 2013 08:36

Det havde jeg slet ikke tænkt over, må jeg indrømme. Men der har i selvfølgelig en pointe.

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » torsdag, 16. maj, 2013 16:21

David Beckham stopper karrieren.

Der har ikke været en mere kendt fodboldspiller, måske i hele fodboldhistorien. Spørg din mor, tante, søster whatever. Uanset hvilken nationalitet. Alle kender ham. Han skaffede nærmest de olympiske lege alene til London!
Hent Shelvey tilbage!

AJ

Indlæg af AJ » torsdag, 16. maj, 2013 21:41

Hvis i vil se noget sjovt, så læs om den belgiske ligastruktur på Wiki. Det er intet mindre en vanvittigt.

Lad mig prøve at gennemgå reglerne. Der er 16 hold i den bedste række, der spiller hjemme og ude mod hinanden, dvs. 30 kampe. Det er helt efter bogen. Herefter splittes turneringen op. Nr. 1-6, 7-14 og 15-16.

Nr. 1-6 tager halvdelen af deres point i grundspillet med til slutspillet, hvor man runder op hvis pointtallet er ulige. Til gengæld trækkes det fra igen i tilfælde af pointlighed, når slutspillet er slut. De spiller så mod hinanden hjemme og ude, dvs. 10 kampe. Nr. 1-3 kommer i Europa. Nr. 5 og 6 sker der intet med, mens nr. 4 går videre til en ny play-off runde.

Nr. 7-14 får nulstillet pointscoren, og deles op i to puljer: nr. 7, 9, 12 og 14 i den ene, og nr. 8, 10, 11 og 13 i den anden. Der spilles så ude og hjemme, dvs. 6 kampe for hvert hold. Vinderne af de to puljer skal så møde hinanden ude og hjemme. Vinderen af dette dobbeltopgør, skal så møde nummer 4 fra det førnævnte slutspil (over to kampe) om en plads i Europa.

Nr. 15 får 3 point til at begynde på, mens nr. 16 får nul. De skal møde hinanden fire gange (3 point for sejr, 1 for uafgjort), og den med færrest point herefter rykker ned til den næstbedste række. Det hold med flest point går videre til en anden runde mod nogle hold fra 2. division...

Nu bliver det helt crazy: 2. division indeholder 18 hold, dvs. 34 runder, og vinderen rykker direkte op i den bedste række. Men turneringen deles i tre perioder. Der skal nemlig findes tre hold, der skal møde vinderen af nedrykningsspillet mellem nr. 15 og 16 fra den bedste række. Det første hold er dem, der ligger nummer 1 efter ti runder. Det andet hold er det hold, der får flest point fra 11. til 22. runde, og det tredje hold er det hold, der får flest point fra 23. til 34. runde. Hvis nogle af disse hold er de samme (eller vinderen af rækken), så går pladserne til dem, der har ligget bedst i en periode uden at have kvalificeret sig.
Når disse tre hold så er vundet, så kommer de i pulje med vinderen af nedrykningsspillet, og her spilles alle mod alle, 6 kampe, hvor alle starter på nul point. Vinderen af puljen spiller i den bedste række året efter, mens de andre tre skal spille 2. division.

jensemand
Geografisk sted: København S

Indlæg af jensemand » torsdag, 16. maj, 2013 21:50

det er en fuldstændig absurd, men samtidigt vanvittigt fed måde at gøre det på på den måde at dele det op i små turneringer hele tiden på den måde er der da maksimal spænding på konstant :D
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Ma Captain

Indlæg af Ma Captain » torsdag, 16. maj, 2013 21:58

AJ skrev:Hvis i vil se noget sjovt, så læs om den belgiske ligastruktur på Wiki. Det er intet mindre en vanvittigt.

Lad mig prøve at gennemgå reglerne. Der er 16 hold i den bedste række, der spiller hjemme og ude mod hinanden, dvs. 30 kampe. Det er helt efter bogen. Herefter splittes turneringen op. Nr. 1-6, 7-14 og 15-16.

Nr. 1-6 tager halvdelen af deres point i grundspillet med til slutspillet, hvor man runder op hvis pointtallet er ulige. Til gengæld trækkes det fra igen i tilfælde af pointlighed, når slutspillet er slut. De spiller så mod hinanden hjemme og ude, dvs. 10 kampe. Nr. 1-3 kommer i Europa. Nr. 5 og 6 sker der intet med, mens nr. 4 går videre til en ny play-off runde.

Nr. 7-14 får nulstillet pointscoren, og deles op i to puljer: nr. 7, 9, 12 og 14 i den ene, og nr. 8, 10, 11 og 13 i den anden. Der spilles så ude og hjemme, dvs. 6 kampe for hvert hold. Vinderne af de to puljer skal så møde hinanden ude og hjemme. Vinderen af dette dobbeltopgør, skal så møde nummer 4 fra det førnævnte slutspil (over to kampe) om en plads i Europa.

Nr. 15 får 3 point til at begynde på, mens nr. 16 får nul. De skal møde hinanden fire gange (3 point for sejr, 1 for uafgjort), og den med færrest point herefter rykker ned til den næstbedste række. Det hold med flest point går videre til en anden runde mod nogle hold fra 2. division...

Nu bliver det helt crazy: 2. division indeholder 18 hold, dvs. 34 runder, og vinderen rykker direkte op i den bedste række. Men turneringen deles i tre perioder. Der skal nemlig findes tre hold, der skal møde vinderen af nedrykningsspillet mellem nr. 15 og 16 fra den bedste række. Det første hold er dem, der ligger nummer 1 efter ti runder. Det andet hold er det hold, der får flest point fra 11. til 22. runde, og det tredje hold er det hold, der får flest point fra 23. til 34. runde. Hvis nogle af disse hold er de samme (eller vinderen af rækken), så går pladserne til dem, der har ligget bedst i en periode uden at have kvalificeret sig.
Når disse tre hold så er vundet, så kommer de i pulje med vinderen af nedrykningsspillet, og her spilles alle mod alle, 6 kampe, hvor alle starter på nul point. Vinderen af puljen spiller i den bedste række året efter, mens de andre tre skal spille 2. division.

Haha Genialt. Sys det er fedt lavet. Ulempen er jo når de falder/stiger i uefas rangliste, og der kommer flere/færre hold til Europa, hvad de så gør. Men sys helt klart en lignende model skal finde sted i Suppen.
Noget andet er, hvorfor søger man liga strukturer tilfældigvis på Wiki :dontknow:
There is only one Captain...... Ma Captain!!

Aarde

Indlæg af Aarde » torsdag, 16. maj, 2013 21:59

AJ skrev:Hvis i vil se noget sjovt, så læs om den belgiske ligastruktur på Wiki. Det er intet mindre en vanvittigt.
Billede

AJ

Indlæg af AJ » torsdag, 16. maj, 2013 22:01

@ Ma Captain

Haha. Det var noget jeg læste på The Guardians hjemmeside for nogen tid siden. Der opfordrede de til, at man undersøgte deres regler. Det fik jeg så aldrig gjort, men så nu her på livescore, at der blev spillet nogle underlige belgiske play-off kampe, og så kom jeg i tanker om at tjekke det.

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » torsdag, 16. maj, 2013 22:42

"Cheeky chap joins Chelsea winners" - da jeg så overskriften på NewsNow, troede jeg faktisk, det ville være en artikel om John Terry..! Men det var så i stedet en artikel om en fræk Liverpool-dreng, der lige ville med på jubelbillederne fra Amsterdam. Frisk gået, må man sige.

http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-me ... e-22555151

Boy, 11, joins Chelsea stars in Europa League celebrations

Boy with Chelsea The 11-year-old was pictured [bottom left] among the Chelsea players as the medal presentations were beginning

An 11-year-old boy from Liverpool shocked friends and family by joining Chelsea players as they collected their Europa League winners' medals.

Liverpool fan Louis Kearns was seen by millions on television alongside David Luiz and Fernando Torres as they received their awards.

Louis, described as a "cheeky chap", attended the match with his father as they are both "avid football fans".

It is understood Chelsea FC has no idea how he gained access to the team.

Louis' aunt Francesca Kearns, 28, said: "I was watching the game, but I wasn't paying much attention to it. I've then seen a blond boy walk past the screen and I said 'I'm sure that's our Louis'".

"We were just laughing about it as he seems to get himself everywhere. As Torres went up to get his medal, he was waiting behind him and we realised it was him."

Louis was away from his father for "no longer than five or ten minutes" and was in sight of him at all times.
'Seize the opportunity'

Ms Kearns added: "Torres is his favourite player and Rafa Benitez was his favourite Liverpool manager. He saw the opportunity to get a photograph with Torres, he saw a little opening and he got through it and ended up on the pitch, he then followed and climbed the stairs behind Torres".
Platini and Louis Louis met UEFA president Michel Platini at the Amsterdam Arena

"He is confident and he seems to seize the opportunity, but I think he's now overwhelmed, he can't believe what it has caused. Twitter has gone crazy, everyone is asking who he is."

Officials at Louis' junior football team in Liverpool said it will be "his claim to fame for years".

Steven Williams, treasurer of Farmers JFC in Clubmoor, said: "We've had a few players over the years that have been professional, but I think he's the first that's actually lifted a European trophy."

Television pictures showed Louis shaking the hand of a bemused UEFA president Michel Platini as the players prepared to lift the trophy.

A UEFA spokesman said: "The young boy in question was quietly removed once he got spotted on the ceremony tribune."

Louis Kearns also plays for Custy Lee Jones junior football club, who finished second in the under-12 division of the Scotland Road Junior Football League.

Chelsea beat Benfica 2-1 at the Amsterdam Arena on Wednesday.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 16. maj, 2013 23:05

Min kæreste og jeg lagde godt mærke til knægten. I starten troede jeg det var Torres søn, men kunne så se, at han nok lige var et par år for gammel.

Komisk episode :D . Er der nogle der har fundet billedet, hvor han trykker Platini i hånden?

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » torsdag, 16. maj, 2013 23:40

Minder mig om ham Liverpool fanen der er med på billedet sammen med hele holdet og pokalen i 05.
Han løb æresrunde og hele pivtøjet med spillerne.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » torsdag, 16. maj, 2013 23:56

Callesen skrev:Minder mig om ham Liverpool fanen der er med på billedet sammen med hele holdet og pokalen i 05.
Han løb æresrunde og hele pivtøjet med spillerne.
Haha det har jeg enten glemt, eller aldrig hørt om. Men disse historier får mig til at tænke på EL finale(semi måske) for 5-8 år siden, hvor "4. dommeren angiveligt" går ind på banen, inden starten på 2. halveg, viser det røde kort til dommeren og smider sit velcro-stripper-tøj og spæner rundt nøgen, sikkerhed længe leve, til så stor en begivenhed :lol: :lol:
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar