Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AllanShore

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 14. maj, 2013 20:41

Tænk at de stadig ser sig sure på Rafael efter OL.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 14. maj, 2013 23:38

AJ skrev:Diego Cavalieri er blevet udtaget til Brasiliens trup til Confederations Cup. Og Brasilien er bestemt ikke et land, der mangler gode målmænd (modsat hvad man sagde førhen). Han var sgu en god målmand at have i truppen (KØB!).

Der udtaget 11 spillere fra den brasilianske liga, og 12 spillere fra Europa:

GK: J. César (QPR), Jefferson (Botafogo), Cavalieri (Fluminense)
RB: D. Alves (Barcelona)
CB: T. Silva (PSG), D. Luiz (Chelsea), Réver (At. Mineiro), Dante (Bayern)
LB: Marcelo (R. Madrid), Filipe (At. Madrid)
CM: Paulinho (Corinthians), Jean (Fluminense), Fernando (Grêmio), L. Gustavo (Bayern)
AM: Lucas Moura (PSG), Oscar (Chelsea), Hernanes (Lazio), Jádson (São Paulo), Bernard (At. Mineiro)
FW: Neymar (Santos), Fred (Fluminense), Hulk (Zenit), L. Damião (Internacional)
Tror det bliver svært for vores Lucas, at være blandt de udtagne VM 2014, og endnu vanskeligere at se ham bære anførerbindet, og igen endnu vanskeligere at hæve VM trofæet på hjemmebanen.

Det var ellers et scenarie og en drøm, jeg havde set ham gennemgå, inden hans korsbåndskade i efteråret 2011.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » tirsdag, 14. maj, 2013 23:57

Hekkem skrev:
AJ skrev:Diego Cavalieri er blevet udtaget til Brasiliens trup til Confederations Cup. Og Brasilien er bestemt ikke et land, der mangler gode målmænd (modsat hvad man sagde førhen). Han var sgu en god målmand at have i truppen (KØB!).

CM: Paulinho (Corinthians), Jean (Fluminense), Fernando (Grêmio), L. Gustavo (Bayern)
AM: Lucas Moura (PSG), Oscar (Chelsea), Hernanes (Lazio), Jádson (São Paulo), Bernard (At. Mineiro)
Tror det bliver svært for vores Lucas, at være blandt de udtagne VM 2014, og endnu vanskeligere at se ham bære anførerbindet, og igen endnu vanskeligere at hæve VM trofæet på hjemmebanen.

Det var ellers et scenarie og en drøm, jeg havde set ham gennemgå, inden hans korsbåndskade i efteråret 2011.
Har du indtryk af, at de brasiliansk baserede midtbanefolk er gode? Kan ikke forestille mig, at Lucas, hvis han kan holde sig skadesfri i næste sæson, ikke skulle kunne nå et niveau, der berettiger ham til en plads på VM-holdet. Anførerbindet kommer han måske ikke til at bære, men det tager jeg nu ikke så tungt. Og til sidst ser jeg ingen grund til, at Brasilien ikke skulle kunne vinde VM. Hjemmebanefordelen er beviseligt kæmpestor i de store landsholdsturneringer, og brasilianerne råder vel over en af de tre bedste trupper i verden pt. De er måske ikke storfavoritter, men de står med rigtigt fine kort på hånden, hvis du spørger mig.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » onsdag, 15. maj, 2013 00:15

Aarde skrev: Har du indtryk af, at de brasiliansk baserede midtbanefolk er gode? Kan ikke forestille mig, at Lucas, hvis han kan holde sig skadesfri i næste sæson, ikke skulle kunne nå et niveau, der berettiger ham til en plads på VM-holdet. Anførerbindet kommer han måske ikke til at bære, men det tager jeg nu ikke så tungt. Og til sidst ser jeg ingen grund til, at Brasilien ikke skulle kunne vinde VM. Hjemmebanefordelen er beviseligt kæmpestor i de store landsholdsturneringer, og brasilianerne råder vel over en af de tre bedste trupper i verden pt. De er måske ikke storfavoritter, men de står med rigtigt fine kort på hånden, hvis du spørger mig.
Jeg er en af Lucas' helt store fortalere, hvor han var en af de mest interessante spillere på 6'er positionen - 5'er positionen hvis du er brasilianer og spiller for det Brasilianske landshold. Personligt var han klasser bedre end de, der netop er udtaget til at varetage netop den position. Men det var før hans skade.

Det virker ikke til han helt kan finde samme tempo i sit spil, og det ser jeg store vanskeligheder i. Han har aldrig været verdenshurtigste, men inden hans skade, havde han dog den hurtighed der skulle til, for at komme i de positioner, der medførte han timing var eminent i hans indgreb. Mascherano havde hurtigheden til at udføre en perfekt takling, mens Lucas havde timingen til at vinde bolden inden taklingen.

Når ikke vægtes god nok til Con.fed Cup, så tror jeg også han vil have problemer i at tilspille sig en fast plads på holdet. Jeg mener han er den perfekte 5'er til brasiliansk fodbold, men det vil være yderst vanskeligt for at han få hurtigheden tilbage til den perfekte timing han havde.

Det hjælper træning og genoptræning og kamptræning ikke det væsentligste. For det er vanskeligt at genfinde en sådan hurtighed. Anden skade det ved jeg, men du ser heller ikke Fernando Torres være så hurtig som før hans skadesproblemer. Eller lmo før hans fiberskade mod Leeds.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 15. maj, 2013 07:18

Jeg har aldrig set Jean og Fernando (sidstnævnte kommer jo ligesom Lucas Leiva fra Gremio), men Gustavo har spillet på et højt niveau i to år nu for Bayern, og Paulinho skulle være rigtig god. Det var han i hvert fald ved VM for klubhold. Derudover er Ramires heller ikke udtaget, og jeg tror også, at han står foran Leiva. Desuden rygtes Fernandinho til Man City, og han har selv sagt, at han vil skifte netop med henblik på at komme på landsholdet. Jeg er enig med Hekkem i, at Lucas Leiva ikke kommer til VM, hvilket så kan være en fordel for os, da han så får tid til at restituere inden 2014-15 sæsonen.

Brugeravatar
Arturo Bandini
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 35

Indlæg af Arturo Bandini » onsdag, 15. maj, 2013 13:37

Good ol' Sami går fra næste sæson solo som træner for Leverkusen.
http://www.bold.dk/nyt/Sami-Hyypiae-gaa ... Leverkusen
Han ved, at tovtrækning var en anerkendt sport i OL, og han skriver wudden i stedet for hvordan. Ja han er kort og godt Nicolas fra Esbjerg, der er meget glad for øl!

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » onsdag, 15. maj, 2013 14:20

Arturo Bandini skrev:Good ol' Sami går fra næste sæson solo som træner for Leverkusen.
Alt det bedste til Sami. Han må kæmpe benhårdt med Carra om hvem der skal være vores næste manager.

Han kan passende starte med at få overtalt Andre Schürrle til at skifte til Liverpool, selvom alt taler for han skal til Chelsea. En spiller med individuelle færdigheder, et godt hoved og arbejdsindsats. Ser ham score 15-20 mål per sæson i Premier League som kantangriber.

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » onsdag, 15. maj, 2013 15:31

Næppe. Tyskere er notorisk forfærdelige i Premier League.

Se Lewis Holtby i Tottenham, han har været et kæmpe flop. Og så er der Marin i Chelsea.
Hent Shelvey tilbage!

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København

Indlæg af Surf » onsdag, 15. maj, 2013 16:04

Aquilani4 skrev:Næppe. Tyskere er notorisk forfærdelige i Premier League.

Se Lewis Holtby i Tottenham, han har været et kæmpe flop. Og så er der Marin i Chelsea.
Holtby er stadig relativt ung, og kom jo sådan set først til Spurs i januar. Giv ham lige lidt tid?

Podolski vil jeg heller ikke kategorisere som forfærdelig. Synes han har haft en udmærket sæson for Arsenal.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Arturo Bandini
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Arturo Bandini » onsdag, 15. maj, 2013 16:06

Ahem Didi... Didi.
Han ved, at tovtrækning var en anerkendt sport i OL, og han skriver wudden i stedet for hvordan. Ja han er kort og godt Nicolas fra Esbjerg, der er meget glad for øl!

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » onsdag, 15. maj, 2013 16:06

Aarde skrev:
Hekkem skrev:

Har du indtryk af, at de brasiliansk baserede midtbanefolk er gode? Kan ikke forestille mig, at Lucas, hvis han kan holde sig skadesfri i næste sæson, ikke skulle kunne nå et niveau, der berettiger ham til en plads på VM-holdet. Anførerbindet kommer han måske ikke til at bære, men det tager jeg nu ikke så tungt. Og til sidst ser jeg ingen grund til, at Brasilien ikke skulle kunne vinde VM. Hjemmebanefordelen er beviseligt kæmpestor i de store landsholdsturneringer, og brasilianerne råder vel over en af de tre bedste trupper i verden pt. De er måske ikke storfavoritter, men de står med rigtigt fine kort på hånden, hvis du spørger mig.

Mon Philippe Coutinho kommer med.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » onsdag, 15. maj, 2013 16:10

lidt belastende med de generaliseringer.

Dietmar Hamann siger han dig noget?
Klinsmann?
Steffen Freund?
Thomas Hitzlsperger?
Robert Huth?
Jens Lehmann?
Lukas Podolski?
Michael Ballack?
Christian Ziege?
Markus Babbel?

AJ

Indlæg af AJ » onsdag, 15. maj, 2013 17:11

Per Mertesacker har også - efter en svær første sæson - vist sig at være blandt Arsenals bedste spillere. En stor del af den gode periode de er inde i, skal tilskrives ham.

AJ

Indlæg af AJ » onsdag, 15. maj, 2013 17:25

Alonso skrev:
Arturo Bandini skrev:Good ol' Sami går fra næste sæson solo som træner for Leverkusen.
Alt det bedste til Sami. Han må kæmpe benhårdt med Carra om hvem der skal være vores næste manager.
Uden tvivl Sami for mig. Han har allerede trænererfaringen, og har kendskab til flere ligaer. Jeg synes, at han har gjort det godt i Leverkusen under svære betingelser (trænerduoen er en underlig opfindelse), og de spiller god fodbold. Deres 2-3 kamp mod Dortmund rangerer blandt de bedste kampe i sæsonen overhovedet, efter min mening.
Desuden synes Carras fodboldfilosofi ikke tiltalende, hvilket jeg baserer på forskellige udtalelser, han er kommet med. Blandt andet mente han, at det var en ny trend, at backs skulle være høje og gode i luften, mens alle andre talte om, at backen var den nye wing, og skulle være hurtig og god fremad banen. Hans udtalelser om nogle af klubbens udenlandske spillere, bryder jeg mig heller ikke om.

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N

Indlæg af Mambo » onsdag, 15. maj, 2013 17:31

Er der nogen Bundesliga-kyndige der kan fortælle hvilken type fodbold Sami praktiserer i Leverkusen?

Besvar