Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hekkem » onsdag, 22. aug, 2012 13:02

AllanShore skrev: Men kan da bare være, at jeg skal smutte fra alt fodboldrelateret, for det er jo tydeligt, at man som United-fan, pr. 1. sekund man har bekendt det, er værre end en amøbe herinde og ens indlæg kan kun drejes ned af den negative vej.
Det er vist et fåtal der mener, mens flertallet nu mener du gør det ganske fint (af hvad jeg har observeret), med hensyn til fodboldrelaterede emner.

Nu er denne sag med evra vs Suarez, ikke ligefrem fodboldrelateret ;)
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » onsdag, 22. aug, 2012 13:02

AllanShore skrev:Jeg mindes ikke at have bakket nogle op i den der sag. Jeg har fra starten syntes den har været betændt og dum. Fra begge parter. Det eneste jeg har prøvet på er at bringe nogle nuancer til domfældelsen, da jeg ikke synes, at den er så sort/hvid, som mange, ikke kun herinde, synes den er. Men det kan da godt være, at jeg bare skal lukke kæften, selvom det er svært, når man nu går på en uddannelse, der involverer jura en del.

Og jeg kan simpelthen ikke se det slemme i at sende en privat besked til en for at udrede ens problemer, når det intet har at gøre med trådens indhold. Emmy siger, at jeg ikke kunne overholde hans "forbud" mod at kontakte ham, men så kan han bare, som jeg selv skrev til ham, lade være med at kommentere eller komme med dumme bemærkninger på hvad jeg skriver.

Men kan da bare være, at jeg skal smutte fra alt fodboldrelateret, for det er jo tydeligt, at man som United-fan, pr. 1. sekund man har bekendt det, er værre end en amøbe herinde og ens indlæg kan kun drejes ned af den negative vej.
Hold nu op. Jeg kan erindre talrige gange, hvor mange herinde har bakket dig op, hvis der har været få, der ikke har talt pænt til dig.

Denne sag er for mig noget af det mest betændte og skamfulde (udover forfærdelige sager involverende død, vold og ødelæggelse), som jeg har oplevet igennem den tid, hvor jeg har fulgt fodbold. Det har været en offentlig heksejagt på et enkelt individ, hvor ingen metoder har været for ufine. Hvis du virkelig læser jura, så kan det undre mig personligt, at du "prøver at finde nuancer" i en sag, der sætter basale retsstatsprincipper ud af kraft?
Kloppite

Brugeravatar
mig_der
Geografisk sted: 8340

Indlæg af mig_der » onsdag, 22. aug, 2012 14:41

Reina skrev:
Et meget interessant spørgsmål. Lad mig gerne indrømme jeg ikke fatter hvad en Man U fan laver på dette forum. Stod det til mig blev han nægtet adgang herinde. Jeg vedstår gerne at han altid taler pænt og ikke bevist provokere nogen, men en der bakker Sir A og Evra op i alt de gør, har efter min holding intet at gøre herinde. Jeg er sikker på en Everton fan ikke ville blive angrebet nær så meget.
Men hvis man begynder at forbyde diverse andre fans adgang - så risikere man at de enten bliver undercover trolls eller vi begynder at mistænke diverse medlemmer for uberettiget af være fans af de forkerte.

Så længe at forum er for andre end fanklubbens medlemmer synes jeg den her struktur er eneste sunde løsning.
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

Brugeravatar
tue69
Geografisk sted: Århus
Alder: 40

Indlæg af tue69 » onsdag, 22. aug, 2012 16:33

Det gør da alt andet lige også kun forummet mere interessant.

Kan da huske fans af gamle klubber, eksempelvis Arsenal, som i den grad har bidraget til en sund og positiv debat herinde. Det er kun sundt at få nogle nye input engang imellem, men selvfølgelig, alting med måde.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
mig_der
Geografisk sted: 8340

Indlæg af mig_der » onsdag, 22. aug, 2012 18:00

Helt enig - ham den gode Gooner var absolut et godt input.
Jeg synes det er sjovt at få "de andres" holdning til nogle af tingene indimellem, vi må jo nok indimellem indrømme at vi nok er lidt farvet.

F.eks. er det svært uden for Liverpool kredse at få tilslutning til min holdning om at Fowler er den bedste angriber nogensinde - kun udfordret af Batistuta.
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Sv: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Callesen » onsdag, 22. aug, 2012 19:00

Jeg husker nemlig Kraemer en Spurs fan der aldrig fik en overhaling på noget tidspunkt. Husket frit fra hukommelsen.
Ikke engang af nogle af dem som idag er efter AlanShore sagde det store til ham.

Så undrede mig lidt og ville lige høre lidt nærmere til det. Det er op til folk om de vil være efter ham pga tilhørs forhold men så kan man lige så godt være åben om det.

Gary

Indlæg af Gary » onsdag, 22. aug, 2012 19:01

mig_der skrev:Helt enig - ham den gode Gooner var absolut et godt input.
Jeg synes det er sjovt at få "de andres" holdning til nogle af tingene indimellem, vi må jo nok indimellem indrømme at vi nok er lidt farvet.

F.eks. er det svært uden for Liverpool kredse at få tilslutning til min holdning om at Fowler er den bedste angriber nogensinde - kun udfordret af Batistuta.
Det må være fordi du taler med ignoranter!
On this train faith will be rewarded

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Re: Sv: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » onsdag, 22. aug, 2012 20:07

Callesen skrev:Jeg husker nemlig Kraemer en Spurs fan der aldrig fik en overhaling på noget tidspunkt. Husket frit fra hukommelsen.
Ikke engang af nogle af dem som idag er efter AlanShore sagde det store til ham.

Så undrede mig lidt og ville lige høre lidt nærmere til det. Det er op til folk om de vil være efter ham pga tilhørs forhold men så kan man lige så godt være åben om det.
For mig er det en kæmpe provokation at han overhovedet har forvildet sig herind. Og når diskussionen så går på noget hvor han i dén grad burde være klog nok til ikke at blande sig, så ser jeg rødt. Jeg holder mig som oftest helt ude af de diskussioner for det ender bare med at jeg forløber mig og får karantæne. Og ender det med karantæne igen, så er jeg bange for Mogens smider mig ud.

Personligt er der for mig himmelvid forskel på om det er Arsenal, Spurs eller andet ligegyldigt og så scum. Det tåler nærmest ingen sammenligning.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
tue69

Re: Sv: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af tue69 » onsdag, 22. aug, 2012 20:33

Emmy skrev:Personligt er der for mig himmelvid forskel på om det er Arsenal, Spurs eller andet ligegyldigt og så scum. Det tåler nærmest ingen sammenligning.
Det er så blandt andet her, at du og jeg er enormt forskellige og fred være med det. Men det forklarer da en del om, hvorfor man reagerer som man gør i en debat med fans, som holder med en anden klub.

Iøvrigt enig med Garys indlæg herover. Det er ignorance af højeste kaliber!
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 22. aug, 2012 21:14

Fedt at vi skal have denne diskussion igen, igen og kunne have sagt "disse", for Suarez sagen har vi jo også tærsket langhalm i.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
tue69

Indlæg af tue69 » onsdag, 22. aug, 2012 21:18

Arda skrev:Fedt at vi skal have denne diskussion igen, igen og kunne have sagt "disse", for Suarez sagen har vi jo også tærsket langhalm i.
Korrekt, og det er heller ikke meningen at denne tråd skal afspores med den debat. Så lad den falde tilbage i smånyheder fra fodboldens verden. Så kan der oprettes tråde til de andre debatter.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 22. aug, 2012 22:11

Billede

Det er ikke studenterhuen, der trykker hos de røde djævle.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Jan
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 53

Indlæg af Jan » onsdag, 22. aug, 2012 22:43

Aarde skrev: Og ja, jeg pudser glorien, leger politimand og er skinhellig ud over alle grænser. Det har i overbevist mig om tidligere.
Ikke alene har vi El Pistolero, nu har vi også en sherif iblandt os ;)

Synes faktisk AllanShore kommer med mange fine indlæg - på jobbet kan vi da også tale med fans af andre klubber og min far støtter faktisk de unævnelige... mens jeg kører på omkring det 35. år som fan af de rigtig røde.

Men Suarez-sagen har, selv i et demokrati, nok ikke behov for nuancer. De fleste herinde mener nok grundlæggende retsprincipper er blevet tilsidesat i en hidtil uset grad og forvandlet ferguson association til noget værre end en bananrepublik. Hvem har egentlig opført sig pænest af de to iltre spillere? Faktisk var der lige ved at udbryde slagsmål blandt spillerne på vej ud af det gamle lokum grundet franskmandens afskyelige optræden.

Så en mancs bør nok undlade at kommentere disse episoder, når nu sagen er så betændt som den er. Selv i et demokrati er det nogle gange klogest at holde sin kæft og koncentrere sig om noget andet.

I stedet bør vi huske nogle af de historiske bånd mellem vore klubber. Fx. at Matt Busby var gammel LFC-spiller og at han i samtaler med Shanks overbeviste sidstnævnte om de store ting han kunne udrette på Merseyside... men det er selvfølgelig ikke en nyhed mere, hvorfor vi i stedet kan konstatere, at Christian Poulsen har gjort det igen; sikret sig en kontrakt med en storklub, denne gang Ajax...
Up The RedMen... we go again!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 22. aug, 2012 22:59

Jan skrev:
I stedet bør vi huske nogle af de historiske bånd mellem vore klubber. Fx. at Matt Busby var gammel LFC-spiller og at han i samtaler med Shanks overbeviste sidstnævnte om de store ting han kunne udrette på Merseyside... men det er selvfølgelig ikke en nyhed mere, hvorfor vi i stedet kan konstatere, at Christian Poulsen har gjort det igen; sikret sig en kontrakt med en storklub, denne gang Ajax...
LOL, for en overgang/emneskift.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » torsdag, 23. aug, 2012 08:13

Arda skrev:Billede

Det er ikke studenterhuen, der trykker hos de røde djævle.
Vi havde vist også lignende problemer med Kyriagos en enkelt gang.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Besvar