Plus at Fergie er en mester i at lægge pres på dommerne. På TV efter kampen i dag står han gudhjælpemig og siger, at ManU blev SNYDT for mindst ét straffepark, og at han var skuffet over resultatet.Fribytter skrev:Tjaa, jeg synes, at Webb igennem tiden har vist, at han bare laver nogle helt åbenlyse fejl. Frisparket, som Mata var ved at score på, var jo også ren film. Selvfølgelig er et straffespark en større foræring. Jeg tror dog, jeg vil nøjes med at tro, at Webb er rimelig let at narre, og hvis man forsøger det tilpas mange gange i forskellige situationer, hopper han på den på et tidspunkt. Og nu er Man. Utd. ofte det dominerende hold, og de søger ofte de her 50/50-kendelser, hvilket måske er gavnligt, når Webb er dommer.
Dagens Kampe
- Sledgehammer
- Geografisk sted: The Klopp
Re: Dagens Kampe
Anfield Iron
Liverpool Football Klopp
Liverpool Football Klopp
Jep. Det er et problem. Moyes har også haft held med at undgå Atkinson efter at have kritiseret ham kraftigt. Hvis dårlig omtale kan få konsekvenser for dommerne i forhold til, hvordan FA vurderer dem, så går man vel - bevidst eller ubevidst - efter at dømme sådan, at man får mindst mulig negativ omtale. Det betyder i de fleste tilfælde, at man blot går efter at dømme korrekt, men i de vanskelige situationer kan det måske spille ind.ScouserTommy skrev:Plus at Fergie er en mester i at lægge pres på dommerne. På TV efter kampen i dag står han gudhjælpemig og siger, at ManU blev SNYDT for mindst ét straffepark, og at han var skuffet over resultatet.Fribytter skrev:Tjaa, jeg synes, at Webb igennem tiden har vist, at han bare laver nogle helt åbenlyse fejl. Frisparket, som Mata var ved at score på, var jo også ren film. Selvfølgelig er et straffespark en større foræring. Jeg tror dog, jeg vil nøjes med at tro, at Webb er rimelig let at narre, og hvis man forsøger det tilpas mange gange i forskellige situationer, hopper han på den på et tidspunkt. Og nu er Man. Utd. ofte det dominerende hold, og de søger ofte de her 50/50-kendelser, hvilket måske er gavnligt, når Webb er dommer.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."
-
- Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
- Alder: 45
Fribytter skrev:Tjaa, jeg synes, at Webb igennem tiden har vist, at han bare laver nogle helt åbenlyse fejl. Frisparket, som Mata var ved at score på, var jo også ren film. Selvfølgelig er et straffespark en større foræring. Jeg tror dog, jeg vil nøjes med at tro, at Webb er rimelig let at narre, og hvis man forsøger det tilpas mange gange i forskellige situationer, hopper han på den på et tidspunkt. Og nu er Man. Utd. ofte det dominerende hold, og de søger ofte de her 50/50-kendelser, hvilket måske er gavnligt, når Webb er dommer.
Som dommer udøver man vel altid et skøn. At han tildeler Mata et frispark udligner ikke at han dømmer to meget tvivlsomme straffespark i en kamp af denne karakter. At ManU er offensive hjælper selvfølgelig på, men nu var det meget afgørende for resultatet at Webb dømte som han gjorde.
Jeg siger ikke, at bevidst dømmer til ManUs fordel. Men at bare sige at han er en svag dommer holder heller ikke helt. Så vidt jeg ved regnes han som en af Europas bedste dommere. Så i dette tilfælde hælder jeg lidt mere til paranoian.
-
Jeg synes det er fantastisk, at nogle kan mene, at dommere går ind til en kamp for at forfordele et af holdene, og at Webb i det her, og flere tilfælde, går ind til United-kampe med det formål at dømme til fordel for dem. Det er trods alt professionelle mænd vi snakker om. Hvis ikke man kunne skelne lige mellem to hold på samme bane, så burde man slet ikke være i den branche.
Det er jo heller ikke fordi at Martin Atkinson f.eks. har samme intentioner når han dømmer Chelsea-kampe, selvom hans statistik i de kampe siger 16 vundne, 1 uafgjort og 0 tabte med en score på 38 mål til dem og 2 imod dem.
Det er jo heller ikke fordi at Martin Atkinson f.eks. har samme intentioner når han dømmer Chelsea-kampe, selvom hans statistik i de kampe siger 16 vundne, 1 uafgjort og 0 tabte med en score på 38 mål til dem og 2 imod dem.
Fan af Manchester United
Jeg husker også en 50/50, hvor Welbeck vist bliver stoppet af Cahill, der dog måske lige snitter bolden. Nu er det ikke fordi, jeg er gået vildt meget op i Webb i andre kampe end LFC's, men jeg husker da også en finale, hvor han kun gav De Jong gult for en vanvidsstempling i brystkassen på Alonso... Jeg hælder mere til, at Webb er overvurderet end paranoiaen.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."
- Sledgehammer
- Geografisk sted: The Klopp
Hvad Webb´s intentioner er ved jeg ikke, men som skrevet har jeg svært ved at tro, at det udelukkende er tilfældigheder, der spiller ind. Nu har jeg lige siddet og set de engelske studieværter, og efterfølgende programmet FanZone på 2Sport PL, diskutere Webb´s præstation og ManU´s (mere eller mindre indbildte) dommertække, og jeg kan forsikre dig, at det ikke blot er en ide, der trives i et lille, paranoidt dansk LFC-forum.AllanShore skrev:Jeg synes det er fantastisk, at nogle kan mene, at dommere går ind til en kamp for at forfordele et af holdene, og at Webb i det her, og flere tilfælde, går ind til United-kampe med det formål at dømme til fordel for dem. Det er trods alt professionelle mænd vi snakker om. Hvis ikke man kunne skelne lige mellem to hold på samme bane, så burde man slet ikke være i den branche.
Anfield Iron
Liverpool Football Klopp
Liverpool Football Klopp
For mig er det lige nu vigtigst, at Chelsea sætter points til end hvordan det går Manchester United.
Derfor hellere 3-3 end en Chelsea sejr.
I 3. sidste spillerunde møder vi Chelsea på Anfield - det kan godt blive en kamp om 4. pladsen.
I 3. sidste spillerunde møder vi Chelsea på Anfield - det kan godt blive en kamp om 4. pladsen.
Det er det ikke nej, men nu mener alle mere eller mindre at både FA og samtlige dommere er United fans.ScouserTommy skrev:Hvad Webb´s intentioner er ved jeg ikke, men som skrevet har jeg svært ved at tro, at det udelukkende er tilfældigheder, der spiller ind. Nu har jeg lige siddet og set de engelske studieværter, og efterfølgende programmet FanZone på 2Sport PL, diskutere Webb´s præstation og ManU´s (mere eller mindre indbildte) dommertække, og jeg kan forsikre dig, at det ikke blot er en ide, der trives i et lille, paranoidt dansk LFC-forum.AllanShore skrev:Jeg synes det er fantastisk, at nogle kan mene, at dommere går ind til en kamp for at forfordele et af holdene, og at Webb i det her, og flere tilfælde, går ind til United-kampe med det formål at dømme til fordel for dem. Det er trods alt professionelle mænd vi snakker om. Hvis ikke man kunne skelne lige mellem to hold på samme bane, så burde man slet ikke være i den branche.
Folk "glemmer" dog at bemærke når det går den anden vej. Da United og Chelsea mødtes i sidste sæson i "finalen" på OT blev United snydt for et historisk stort straffespark da Lampard meget tydeligt tager bolden med armen i feltet. I samme kamp kunne Ivanovic nemt have været vist ud. Da United og Arsenal mødtes på OT i denne sæson blev Arshavin snydt for et kæmpe stort rødt kort tidligt i kampen, ligesom Walcott fik et straffe der kunne dømmes, men var halvtyndt. Der kan nævnes flere af den slags hændelser men folk fokusere kun på når det går Uniteds vej, men det går altså også imod dem en gang imellem. Han gav også Ronaldo et komplet latterligt rødt kort i en kamp imod City for et par år siden.
Jeg synes at at straffesparket på Evra var meget tydeligt, men der var ikke straffe til Welbeck. Havde Webb været United fan, så havde han nok også sendt Cahill tidligt i bad.
Helt enig. Dog vil jeg aldrig kunne håbe på at scum vinder, så en uafgjort var det bedste resultat.STMO skrev:For mig er det lige nu vigtigst, at Chelsea sætter points til end hvordan det går Manchester United.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
- Alex Brockins
Hvis du tror, at professionelle folk ikke kan handle ud fra egeninteresse, så har du vist misforstået noget.AllanShore skrev:Jeg synes det er fantastisk, at nogle kan mene, at dommere går ind til en kamp for at forfordele et af holdene, og at Webb i det her, og flere tilfælde, går ind til United-kampe med det formål at dømme til fordel for dem. Det er trods alt professionelle mænd vi snakker om. Hvis ikke man kunne skelne lige mellem to hold på samme bane, så burde man slet ikke være i den branche.
Best in the world at everything I do.
-
Tak for et indlæg man virkelig kan bruge til noget.Alex Brockins skrev:Hvis du tror, at professionelle folk ikke kan handle ud fra egeninteresse, så har du vist misforstået noget.AllanShore skrev:Jeg synes det er fantastisk, at nogle kan mene, at dommere går ind til en kamp for at forfordele et af holdene, og at Webb i det her, og flere tilfælde, går ind til United-kampe med det formål at dømme til fordel for dem. Det er trods alt professionelle mænd vi snakker om. Hvis ikke man kunne skelne lige mellem to hold på samme bane, så burde man slet ikke være i den branche.
Fan af Manchester United
- Alex Brockins
Men hvis du er enig, så giver dit første indlæg ingen mening.AllanShore skrev:Tak for et indlæg man virkelig kan bruge til noget.Alex Brockins skrev:Hvis du tror, at professionelle folk ikke kan handle ud fra egeninteresse, så har du vist misforstået noget.AllanShore skrev:Jeg synes det er fantastisk, at nogle kan mene, at dommere går ind til en kamp for at forfordele et af holdene, og at Webb i det her, og flere tilfælde, går ind til United-kampe med det formål at dømme til fordel for dem. Det er trods alt professionelle mænd vi snakker om. Hvis ikke man kunne skelne lige mellem to hold på samme bane, så burde man slet ikke være i den branche.
-
Jeg er ikke enig i at alle professionelle handler ud for egen vinding. Og hvis de gør, så har de jo heller ikke noget at gøre i branchen som jeg også siger.Alex Brockins skrev:Men hvis du er enig, så giver dit første indlæg ingen mening.AllanShore skrev:Tak for et indlæg man virkelig kan bruge til noget.Alex Brockins skrev:Hvis du tror, at professionelle folk ikke kan handle ud fra egeninteresse, så har du vist misforstået noget.AllanShore skrev:Jeg synes det er fantastisk, at nogle kan mene, at dommere går ind til en kamp for at forfordele et af holdene, og at Webb i det her, og flere tilfælde, går ind til United-kampe med det formål at dømme til fordel for dem. Det er trods alt professionelle mænd vi snakker om. Hvis ikke man kunne skelne lige mellem to hold på samme bane, så burde man slet ikke være i den branche.
Fan af Manchester United
- Alex Brockins
1. Nu er der ingen, der har skrevet, at alle professionelle mennesker handler efter egeninteresse (i hvert fald ikke den form, der er asymmetrisk med de professionelle mål).AllanShore skrev:Jeg er ikke enig i at alle professionelle handler ud for egen vinding. Og hvis de gør, så har de jo heller ikke noget at gøre i branchen som jeg også siger.Alex Brockins skrev:Men hvis du er enig, så giver dit første indlæg ingen mening.AllanShore skrev:Tak for et indlæg man virkelig kan bruge til noget.Alex Brockins skrev:Hvis du tror, at professionelle folk ikke kan handle ud fra egeninteresse, så har du vist misforstået noget.AllanShore skrev:Jeg synes det er fantastisk, at nogle kan mene, at dommere går ind til en kamp for at forfordele et af holdene, og at Webb i det her, og flere tilfælde, går ind til United-kampe med det formål at dømme til fordel for dem. Det er trods alt professionelle mænd vi snakker om. Hvis ikke man kunne skelne lige mellem to hold på samme bane, så burde man slet ikke være i den branche.
2. At du ikke synes, de har noget "at gøre i branchen", hvis de handler ud fra egeninteresse, er nok ikke den bedste kontrolmekanisme for, at det ikke kommer til at ske.
-
- Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
- Alder: 45
Fribytter:
Jeg er bestemt ikke uenig med dig i at Webb er overvurderet. Uanset om han er subjektiv i mindre eller højere grad, eller om han bare er så dårlig som du siger, må man jo konkludere at han ihvertfald er overvurderet!
Jeg er bestemt ikke uenig med dig i at Webb er overvurderet. Uanset om han er subjektiv i mindre eller højere grad, eller om han bare er så dårlig som du siger, må man jo konkludere at han ihvertfald er overvurderet!