Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Liverdrengen
Geografisk sted: danemark

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Liverdrengen » onsdag, 31. aug, 2011 22:10

Som værten også sagde, så plejer Rednapp faktisk at være ret snaksagelig... en dejlig personlighed hvis du spørger mig ;)
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

Brugeravatar
Guffi182
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 37

Indlæg af Guffi182 » torsdag, 01. sep, 2011 00:40

10 spillere har de hentet i Sunderland.... Spændt på hvor meget tid Bendter for.
Billede

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Indlæg af Nicoen » torsdag, 01. sep, 2011 01:03

----------------------------------------------------Hart--------------------------
Richards/Zabaleta------Lescott/Toure --------Kompany/Savic------Clichy/Kolarov
--------------------------------De Jong/Hargreaves--------Toure/Barry
Silva/Johnson---------------------------------------------------------------------Nasri/Milner
----------------------------------Dzeko/Balotelli-----Aguero/Tevez

:shock:

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 01. sep, 2011 01:13

Det er ret vildt. Alligevel vil jeg mene Man Utd er bedre.

På alle pladserne i forsvaret er Man Utd overlegne. Nu kan Smalling også lige pludselig spille højre back.

På den centrale midt har vi Anderson-Cleverley-Carrick-Fletcher kontra Yaya Touré-Barry-de Jong-Hargreaves. Her synes jeg også vores ærkerivaler falder bedst ud. de Jong og Yaya er gode spillere, men de kommer til kort udi det hurtige spil.

På wings synes jeg også samlet set Nani-Young-Valencia-Park-Giggs er bedre end Silva-Nasri-Johnson-Milner. Dog lidt fjollet ssammenligning, da Silva og Nasri jo ikke er wings som Nani, Young og Valencia.

I angrebet er det så Rooney-Hernandez-Welbeck-Berbatov og Agüero-Tevez-Dzeko-Balotelli. To skræmmende stærke angreb må man sige. Man City har nok bedre bredde her (bort set fra man ikke rigtig ved hvor man har Tevez uden for banen, og Balotelli hverken på eller uden for), men Rooney som han har spillet siden årsskiftet trækker voldsomt op.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » torsdag, 01. sep, 2011 22:22

Jeg synes wenger virker noget febrilsk i tiden, men hvis denne artikel er bare lidt sand, er han næsten indlægningsklar. Efter min mening altså.

Marseilles Lucho Gonzalez var på vej til Arsenal i det nu overståede transfervindue. Forhandlingerne strandede dog, fordi Gonzalez ikke havde den rette alder.
Arsenal var angiveligt ude efter at styrke deres midtbane med Marseilles Lucho Gonzalez. Nu afslører Gonzalez, at forhandlinger ikke blev ført ud i livet, af den simple grund, at midtbanemanden havde passeret sidste salgsdato ifølge The Gunners.

- Vi kom ikke frem til en aftale, fordi de efterspurgte en yngre spiller, som ville kunne indbringe et større transferbeløb i fremtiden, udtaler Gonzalez ifølge Sportinglife.

- Jeg ønskede dog heller ikke at forlade Marseille, men jeg værdsætter Arsenals interesse, pointerer midtbane manden.

30-årige Lucho Gonzalez har spillet i franske Marseille siden 2009.
http://www.bold.dk/nyt/Marseille-spille ... il-Arsenal
Verden er smask fuld af hyklere....

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 01. sep, 2011 23:06

Der er ingen tvivl om at spiller for spiller har Man C ligaens absolutte bedste hold. Ingen er i nærheden af dem. Men når det er sagt eller skrevet, så har Man U det bedste hold. De har en mere afbalanceret hold/trup end City.

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » torsdag, 01. sep, 2011 23:52

Jeg tror nærmere det handler om Fergie-effekten...
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » fredag, 02. sep, 2011 00:12

Hr. Drejer skrev:Der er ingen tvivl om at spiller for spiller har Man C ligaens absolutte bedste hold. Ingen er i nærheden af dem. Men når det er sagt eller skrevet, så har Man U det bedste hold. De har en mere afbalanceret hold/trup end City.
Særdeles enig - mand for mand har City den stærkeste trup. Trup for trup har lokalrivalerne - som sædvanligt, og hvor jeg dog hader det.

Hvis Wenger ikke havde været febrilsk i disse dage, mener jeg først, han ville være indlægningsklar.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 02. sep, 2011 00:19

Rasmus skrev:
Hr. Drejer skrev:Der er ingen tvivl om at spiller for spiller har Man C ligaens absolutte bedste hold. Ingen er i nærheden af dem. Men når det er sagt eller skrevet, så har Man U det bedste hold. De har en mere afbalanceret hold/trup end City.
Særdeles enig - mand for mand har City den stærkeste trup. Trup for trup har lokalrivalerne - som sædvanligt, og hvor jeg dog hader det.

Hvis Wenger ikke havde været febrilsk i disse dage, mener jeg først, han ville være indlægningsklar.
Ja, han fik da et større wake-up call end Kroenke, eller nogen anden for den sags skyld, kunne have givet ham.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJ

Indlæg af AJ » fredag, 02. sep, 2011 10:40

Jeg er uenig i, at Man City er stærkere mand for mand.

de Gea - Hart X (de Gea er startet dårligt, men fremover vil de imo være meget lige)
Smalling/Fabio/Rafael - Richards/Zabaleta 1 (uanset hvem der stilles over for hvem)
Vidic - Kompany 1
Ferdinand - Lescott/Kolo Touré 1
Evra - Clichy 1
Anderson - Barry 1
Cleverley - Yaya Touré 2 (erfaringen kommer Yaya til gode)
Nani - Silva X
Young - Nasri X (Nasri har rent faktisk kun spillet en halv sæson på rigtig højt niveau, men det hælder mod franskmanden)
Rooney - Agüero 1
Welbeck - Dzeko 2 (også her gør større rutine på topniveau udslaget)

Reserverne i midterforsvaret har jeg svært ved udtale mig om da jeg intet kender til Stefan Savic, men det er svært at forestille sig at han skulle være bedre end Phil Jones.
Man City har til gengæld bedre dobbeldækning på venstre back.
På midtbanen er Fletcher og Carrick efter min opfattelse bedre end de Jong og Hargreaves (sidstnævnte pga. skader).
Valencia, Park og Giggs er samlet set mindst ligeså gode som Adam Johnson og Milner.
Hernandez er klart dårligere end Tevez, men til gengæld er Berbatov langt bedre end Balotelli.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » fredag, 02. sep, 2011 11:10

AJ skrev:Jeg er uenig i, at Man City er stærkere mand for mand.

de Gea - Hart X (de Gea er startet dårligt, men fremover vil de imo være meget lige)
Smalling/Fabio/Rafael - Richards/Zabaleta 1 (uanset hvem der stilles over for hvem)
Vidic - Kompany 1
Ferdinand - Lescott/Kolo Touré 1
Evra - Clichy 1
Anderson - Barry 1
Cleverley - Yaya Touré 2 (erfaringen kommer Yaya til gode)
Nani - Silva X
Young - Nasri X (Nasri har rent faktisk kun spillet en halv sæson på rigtig højt niveau, men det hælder mod franskmanden)
Rooney - Agüero 1
Welbeck - Dzeko 2 (også her gør større rutine på topniveau udslaget)

Reserverne i midterforsvaret har jeg svært ved udtale mig om da jeg intet kender til Stefan Savic, men det er svært at forestille sig at han skulle være bedre end Phil Jones.
Man City har til gengæld bedre dobbeldækning på venstre back.
På midtbanen er Fletcher og Carrick efter min opfattelse bedre end de Jong og Hargreaves (sidstnævnte pga. skader).
Valencia, Park og Giggs er samlet set mindst ligeså gode som Adam Johnson og Milner.
Hernandez er klart dårligere end Tevez, men til gengæld er Berbatov langt bedre end Balotelli.
Uenige er vi altid, hvad ankommer målmænd - så den sti behøver vi ikke gå ad endnu engang. ;)

Hvis du bytter om på de to centrale forsvarsspillere (Kompany spiller den højre centrale forsvar, og Lescott den venstre. Mens Ferdinand spiller den højre, og Vidic den venstre) dem, vil du få et andet resultat i det centrale forsvar ;)
Altså Vidic - Lescott 1
Ferdinand - Kompany 2
Anderson - Barry - mener jeg er meget lige. Iøvrigt mener jeg nu Nigel de Jong er bedre end Barry. De Jong havde en kæmpe andel i Man Citys fornemme defensiv i sidste sæson. Og som en beskyttende holdning midfielder, så er han den bedste i de to trupper.
Young - Nasri 2 - her er Nasri bedre, selvom Young fungerer rigtig godt på Man utd holdet (Young har ikke i sin karriere været i nærheden af det verdensklasse niveau Nasri var på sidste efterår).

Holdet som sådan og klubben gør Ashley Young bedre, hvor x-faktoren er som hr. Drejer og Rasmus med flere er inde på, den hvor sammenholdet, teamspirit, engagementet for holdets succes, den succes-avlende effekt og vinder instinktet (som Man utd og hr. Ferguson har oparbejdet) er så meget større for de røde fra Manchester. Ashley Young har passet som hånd i handske, på Man utd holdet. Det er noget man ikke kan forudse eller værdisætte med sammenligninger spillere direkte overfor hinanden.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

AJ

Indlæg af AJ » fredag, 02. sep, 2011 12:34

Ja, men Vidic er anfører for Man Utd, og Kompany anfører for Man City. Sådan kan man blive ved.

Mest relevant er det vel hvilken duo der er bedst, og der er du vel enig i, at Ferdinand-Vidic er bedre end Kompany-Lescott?

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » fredag, 02. sep, 2011 13:13

AJ skrev:Ja, men Vidic er anfører for Man Utd, og Kompany anfører for Man City. Sådan kan man blive ved.

Mest relevant er det vel hvilken duo der er bedst, og der er du vel enig i, at Ferdinand-Vidic er bedre end Kompany-Lescott?
Nu var det en sammenligning spillere overfor hinanden, så bør vi også tage spillerens normale position overfor hinanden. Så har det ikke indflydelse hvem der er anfører, og hvem der ikke er.

Spørgsmålet er så om Ferdinand/Vidic topniveau kan nås igen?
Sidste sæson var Kompany/Lescott rigtig gode sammen. Jeg vil mene niveauforskellen mellem Ferdinand/Vidic til Kompany/Lescott vil ændre sig hen over sæsonen, hvor Ferdinand ikke kan opretholde hans tidligere topniveau.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

jacobq
Alder: 31

Indlæg af jacobq » fredag, 02. sep, 2011 16:44

Jeg ved ikke om det er den rigtige tråd dette indlæg skal skrives i.. men dagens udgave af Tipsbladet har en artikel om Hillsborough skandalen fra 1989. Det er en beretning fra en mand, hvis bror var en af ofrene. Det er ekstrem rørende læsning, hvor hårene på armene virkelig rejser sig.

Kan stærkt anbefale det.

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » fredag, 02. sep, 2011 22:14

@ AJ:

Jeg mener nu stadig, at Nasri, Silva og Hart er bedre på deres respektive positioner, og så er det alt andet lige en lidt kunstig øvelse. Bortset fra det, synes jeg nu nok, du alligevel du kan have en pointe. Måske har jeg forregnet mig.

Men; at især Smalling (på højreback) og Cleverley har præsteret på så højt niveau, som det har været tilfældet i sæsonåbningen, vil jeg dog kalde mere end almindeligt overraskende. Jones og Welbecks dygtighed overrasker mig mindre, men alligevel har de vel også præsteret bedre, end man kunne have håbet på. Disse fire spilleres nuværende styrke ville vi have regnet helt anderledes for blot en måned siden. Anderson kan næsten tages med i denne kategori. På deres USA-tur lignede han en overvægtig fodboldpensionist. Om alle fire/fem kan holde niveauet vil jeg stadig kalde et åbent spørgsmål, og på den baggrund kan det være svært at måle truppens styrke, vil jeg hævde.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Besvar