Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
IanRush

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af IanRush » tirsdag, 05. apr, 2011 12:18

Guffi182 skrev:
Uefa sagde jo så at de godt kunne hvis de virkelig ville...
Der har jeg så hørt, at det ikke passede alligevel, sååååå....
Allan skrev: I sagerne omkring både Rooney og Ferguson er de måske blevet dømt på hvad der virker som små latterlige bagateller, men begge har i min optik lænt sig op af en eller anden form for straf, da de ofte har sluppet afsted med værre ting. Så dette kan måske bare være FAs undskyldning for at straffe dem for alle de ting som de er sluppet afsted med (eksempelvis som nævnt ovenfor, Rooneys albue)
...og det var helt legitimt mht Ferguson, da han havde en lignede historie hængende. Men Rooneys albue har jo intet med det andet og gøre, så det er bullocks

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » tirsdag, 05. apr, 2011 17:25

Rolling skrev:
Thommo skrev:
Rolling skrev:Som United-fan har jeg har svært ved at komme i tanke om en situation hvor FA har føjet sig for United.
.
Nej sådan er det jo med manu fans
Hvis du er uenig er du velkommen til at komme med et eksempel, hvor du mener det er anderledes?

Jeg forstår når folk mener United til tider er heldige med dommere, men ligefrem at mene at de også har FA med sig? Arhh
Det er blandt andet dommer sætningen der er helt hen i hegnet, og det giver jeg ubetinget fa skylden for, hvem ellers?

Dernæst er det at de ikke straffer fergie hver eneste gang han udtaler sig kritisk om dommeren, han brokker sig ved ethvert point tab. Det er ingen anden så gale til som ham, og det har stået på i årevis, hvis ikke årtier. Hvis fa havde lagt en linie for mange år siden, kunne det være fergie have flettet næbet, ikke var så hadet rundt omkring. Det er lige før nani fremstår som en mand sammenlignet, med det tudefjæs.
Jeg krummede også tæer over rafa og hans tuden, så det skulle han selvfølgelig også have straf for, reglerne gælder bare påingen måde ens for alle inden for fodbold, ikke kun i England. "Korruptionen længe leve" er fodbold forbundenes hemmelige slogan

Og er helt med på vi står i to lejre, og derfor ikke bliver enige, medmindre du giver dig altså ;)
Verden er smask fuld af hyklere....

dphreak
Geografisk sted: Aalborg
Alder: 41

Indlæg af dphreak » torsdag, 07. apr, 2011 06:59

Brag skrev:Man får en bøde for at, iklæde Howard Weeb i en Manchester United tøje, men man må ikke
sige at dommeren ikke er fair, og får 5 spilledages karentæne, hænger da heller ikke sammen.
Det er skægt at lige netop denne sag skal distuteres, i modsætning til Ferguson sagde Babel selv at det ikke var passende, han fjernede selv det omtalte billede og det var ikke hans eget værk. Det er slet ikke det samme, men ok hvis det er det i vil spilde jeres tid på.

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » fredag, 08. apr, 2011 23:41

http://www.guardian.co.uk/football/2011 ... -argentina

Det kunne godt gå hen og blive en pænt underholdende turnering. Hvis de siger ja og dermed erstatter Japan direkte, betyder det en kamp mellem værterne fra Argentina og de regerende verdensmestre fra Spanien allerede i gruppespillet.

Det virker egentlig ulogisk, at CONMEBOL ikke vælger at invitere lande som USA, Canada eller Costa Rica, før de tilbyder pladsen interkontinentalt.

Men med eller uden Spanien skal det nok blive underholdende, hvis man kan holde sig vågen til kampene.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Fup

Indlæg af Fup » lørdag, 09. apr, 2011 00:05

JTN skrev:http://www.guardian.co.uk/football/2011 ... -argentina

Det kunne godt gå hen og blive en pænt underholdende turnering. Hvis de siger ja og dermed erstatter Japan direkte, betyder det en kamp mellem værterne fra Argentina og de regerende verdensmestre fra Spanien allerede i gruppespillet.

Det virker egentlig ulogisk, at CONMEBOL ikke vælger at invitere lande som USA, Canada eller Costa Rica, før de tilbyder pladsen interkontinentalt.

Men med eller uden Spanien skal det nok blive underholdende, hvis man kan holde sig vågen til kampene.

Jeg er ikke vild med ideen. Det svarer i min optik til at flytte hele Wimbledon turneringen til grusbaner i Grækenland eller køre Le Mans løbet på Jyllandsringen. Med andre ord synes jeg, turneringen mister sin egenart med de her tiltag. Jeg synes, det i forvejen er alt rigeligt at man har inviteret USA og Mexico i turneringen ad flere omgange - der er jo allerede FIFA's confederations cup, hvor de regionale mestre kan dyste i en slags uofficielt VM, og spørgsmålet er om Spanien i fald de siger ja, vægter turneringen tilstrækkeligt til at stille i stærkeste opstilling. Hvis ikke, er det den ultimative hån mod sydamerikanernes mesterskab.

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » lørdag, 09. apr, 2011 12:05

Fup skrev:
JTN skrev:http://www.guardian.co.uk/football/2011 ... -argentina

Jeg er ikke vild med ideen. Det svarer i min optik til at flytte hele Wimbledon turneringen til grusbaner i Grækenland eller køre Le Mans løbet på Jyllandsringen. Med andre ord synes jeg, turneringen mister sin egenart med de her tiltag. Jeg synes, det i forvejen er alt rigeligt at man har inviteret USA og Mexico i turneringen ad flere omgange - der er jo allerede FIFA's confederations cup, hvor de regionale mestre kan dyste i en slags uofficielt VM, og spørgsmålet er om Spanien i fald de siger ja, vægter turneringen tilstrækkeligt til at stille i stærkeste opstilling. Hvis ikke, er det den ultimative hån mod sydamerikanernes mesterskab.
Ja, det er nok det tungtvejende argument, som jeg også hæler til. Hvis valget står imellem penge/eksponering overfor format og tradition, vælger jeg den sidste løsning. Og især det sidste du nævner er meget problematisk, da turneringen vægtes meget højt af de sydamerikanske lande. Jeg mener at kunne huske, at USA sidste gang stillede med et olympisk hold (u20 spillere plus to-tre gamle), og at de derfor ikke blev inviteret i den her omgang. Den mest ydmygende tanke ville vel være, hvis Spanien stillede med et ungdomshold, som gik hen og vandt. Modsat ville det imø være yderst tilfredsstillende, hvis de stillede med a-holdet for blot at få en god lektion i sydamerikansk offensivfodbold.

En helt anden ting er vel, at lande som Suriname og Guyana ikke deltager på bekostning af ikke-sydamerikanske lande uanset deres fodboldmæssige potentiale.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Fup

Indlæg af Fup » lørdag, 09. apr, 2011 12:54

Surinam og Guyana er rigtignok i geografisk forstand sydamerikanske, men hører organisatorisk under CONCACAF, hvilket så giver endnu mindre mening, når man vælger dette fodboldforbunds to sværvægtere (Mexico og USA), men fravælger lande, som har en noget større kulturel og geografisk tilknytning - svarer jo næsten til at Egypten skulle have lov at deltage i EM-kvalifikationen på bekostning af Andorra.

http://en.wikipedia.org/wiki/CONCACAF

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 12. apr, 2011 09:37

Stan Kroenke har købt Arsenal for et beløb omkring £750 M. Hvad det kommer til at betyde, kan jeg ikke helt gennemskue pt.

SaibotDK
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af SaibotDK » tirsdag, 19. apr, 2011 19:17

Okay, lidt vildt hvis det her sker!

Royal Emirates Group – et investeringsfirma fra Dubai med midlerne i orden – har købt en endnu unavngiven klub fra den bedste spanske række, La Liga.

Torsdag vil firmaet offentliggøre klubben, der er kommet på arabiske hænder, og det kan medføre et noget usædvanligt navneskift, skriver Reuters.

- Vi kan bekræfte, at firmaet vil købe et spansk hold, siger Suleiman al Butti, projektmanager i Royal Emirates Group.

I en senere meddelelse fra firmaet fremgår det, ifølge Reuters, at holdet sandsynligvis vil skifte navn til Team Dubai, selvom det ikke af meddelelsen er klart, om det bliver holdets officielle navn.

Det vil utvivlsomt skabe store fanprotester, uanset hvilket hold der er tale om, såfremt de fremover skal kigge i La Liga-tabellen under Team Dubai for at finde deres klub.

Royal Emirates Groups bestyrelsesformand er Sheik Butti Bin Suhail Al Maktoum.

http://www.sporten.dk/fodbold/bizart-la ... team-dubai

Fra helt uofficielt hold skulle der være tale om Zaragoza.

Brugeravatar
jørgen lk
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af jørgen lk » tirsdag, 19. apr, 2011 22:16

Sheik Butti Bin Suhail Al Maktoum...
Samme enrådige familie som via DIC ville købe.......
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Brugeravatar
Arturo Bandini
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 35

Indlæg af Arturo Bandini » tirsdag, 19. apr, 2011 23:51

jørgen lk skrev:Sheik Butti Bin Suhail Al Maktoum...
Samme enrådige familie som via DIC ville købe.......
Hold da kæft det er godt at det ikke er os der skal hedde Team Dubai.

Respektløse sheikher!
Han ved, at tovtrækning var en anerkendt sport i OL, og han skriver wudden i stedet for hvordan. Ja han er kort og godt Nicolas fra Esbjerg, der er meget glad for øl!

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » onsdag, 20. apr, 2011 17:57

Stakkels Getafe. Jesus, da. Var det os var jeg gået fuldstændigt amok.
Badooo siger, hvad han mener!

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » fredag, 22. apr, 2011 16:40

Føj for satan, hvor er det ulækkert. Håber satme de bliver væltet af pinden med det samme. Koste hvad det vil.
Jeg mangler ord...
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » fredag, 29. apr, 2011 00:26

Way to go Markus, my man :headbang:

Hertha Berlin indløste mandag aften billetten, der sikrer dem en plads i den bedste tyske fodboldrække i næste sæson, og manager Markus Babbel er stolt af sine drenge.
Med en 1-0-sejr ude over Duisburg sikrede spillerne fra Hertha Berlin, at opholdet i 2. Bundesligaen blot kom til at vare et enkelt år, og manager Markus Babbel er sagens natur lykkelig over, at spillerne leverede varen, og tildeler naturligvis også dem æren for bedriften.

- Når man når sine mål, så fortjener mandskabet stor ros. Jeg har stor respekt for spillerne, som - efter en ikke helt optimal start - har arbejdet særdeles hårdt. De påtog sig mentalt opgaven i den næstbedste række og formåede at holde trykket, når modstanderne viste nerver. I den afgørende fase indløste de de vigtige point. Jeg glæder mig på alles vegne over, at vi næste år igen får lov til at opleve fodbold på første klasse, lyder det fra Babbel på klubbens hjemmeside.

Der resterer tre runder i ligaen, hvor Augsburg ser ud til at snuppe den anden direkte billet, mens Bochum i skrivende stund ser ud til at skulle ud i en playoff-kamp mod 1. Bundesligaens tredjesidste, der i øjeblikket er Wolfsburg.
Verden er smask fuld af hyklere....

dphreak
Geografisk sted: Aalborg
Alder: 41

Indlæg af dphreak » søndag, 01. maj, 2011 20:14

Besvar