Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
LFC4life

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC4life » søndag, 03. apr, 2011 18:09

Vi kan købe nok så mange smarte wings og angrebsspillere, men så længe den centrale midtbane bliver overløbet kamp efter kamp og ikke har fat i bolden hjælper det ikke så meget. Lucas, spearing og Poulsen har ganske enkelt ikke kvaliteten til at styre 'maskinrummet'.

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » søndag, 03. apr, 2011 23:21

Jeg er efterhånden begyndt at give op mht. at følge medierne i det her transfer-cirkus. Jeg ender altid efter en kamp med at sidde og bande og svovle og sælge hele holdet inde i mit hoved, og et par dage efter sidder jeg og tænker på, at så mange penge har vi ikke, og vi skal prioritere og ikke smadre holdet fuldstændigt. Derudover er der så mange faktorer der spiller ind, at det imo er helt væk at sidde og spå om, hvem der kommer og hvem der ikke kommer:

- Hvor stor en indflydelse får FPP på transfermarkedet? Chel$ea, f.eks. har vel efterhånden nået det stadie, hvor deres hold skal udskiftes i stor stil. Sammen med RM og Shitty kan det presse prisen på de bedste spillere op, og jeg vil hade at tage det næstbedste hver gang
- Hvor attraktive er Liverpool nu? 2 sæsoner uden for toppen af England. I en Liverpool vs. Tottenham ser Tottenham ud til at vinde pt. Bale, Van der Vaart, Modric, CL-bold osv. osv. osv. vægter vel rigtig pænt hos den gennemsnitlige fodboldspiller? Samtidigt kan Tottenham vel efterhånden også matche den løn mange vil have. Og så er vi nået dertil, hvor vi rygtes til deres reserver (Corluka, Krancjar - 2 spillere som jeg ikke havde noget imod for kort tid siden, men jeg har brugt meget tid på at tænke)
- Hvem er træner? KD har vist forbedrede resultater efter Roy, men nu er folk begyndt at tvivle på, om han er manden.
- Hvor lang tid er FSGs projekt sat til, før det skal have sin endelige succes? En spiller på 25-26 år kan måske finde det foruroligende, hvis klubben først går ind i en længere opbygningsfase nu, hvor spilleren så skiftes ud efter 3-4 år og dermed har "spildt" sin karriere uden titler.
- Hvor stor en indflydelse har Standard Chartered? Er det sådan at vi evt. får Honda istedet for Hamsik? Eller vil de måske stille sig tilfredse med ham den unge Kagawa fra Dortmund istedet? Kagawa kunne være en fin backup og en glimrende Asien-ambassadør imo (Det skal ikke være en hemmelighed at jeg gerne! ser Hamsik gå ind og tage over for Gerrard, og gerne til sommer!).

Kan vi presse 3 kvalitetstransfers hjem i vinduet til sommer, så er jeg tilfreds nu. Det her kommer til at tage tid må vi indse, fordi vi ganske enkelt ikke har pengene. Kan vi finde penge nok til Hamsik, Enrique/Baines og Cahill, så er vi kommet langt imo. Det er btw. heller ikke transfers, der kan gå begge veje, som jeg ser det. Hamsik er den eneste der ikke er PL-proven, men mon ikke han har fysikken til at slå igennem?
Badooo siger, hvad han mener!

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » mandag, 04. apr, 2011 00:35

Efter en kamp som igår har man da rigtig nok lyst til at udskifte en ordentlig røvfuld spillere.....det havde man så ikke efter scum-ydmygelsen for en lille måned siden, hvor vores hold var perfekt!

Sandheden - og den brugbare strategi - ligger vel et sted mellem disse to scenarier......derudover kommer de nye regler i anvendelse fra sommer-transfervinduet, vi har bunkevis af talent på spring, og intet tyder på at vores ejere har en pengetank ala shitty-folkene eller ønsker at bruge den på tilsvarende vis.

Så selvfølgelig sælger vi ikke 8-10 spillere omkring førsteholdet og køber tilsvarende ind...som andre skriver har vi et væld af aldrende og knap så brugbare spillere på 'senior'-løn, og de er sgu nok ikke så nemme blot at skippe af (jvf Jova og de 5-6 mio euro tilbudt fra Wolfsburg :wall: )....men mindre bør også kunne gøre det!

I nedenstående kalkulerer jeg med 15 mio £ pr vindue (udover salg), og så vidt jeg har kunnet aflæse på andres kommentarer har vi rimeligvis Carroll/Torres-differencen til rådighed på yderligere 15 mio £ = altså 30 mio £:

Da vi har mangler både defensivt og offensivt, fordeler jeg pengene ligeligt herimellem (og def. midt hører i denne sammenhæng tii offensiven)!

Forsvaret: Da højre back er fornuftigt besat, skal fokus være på hhv midterforsvar og venstre back! De foretrukne mål er Cahill (Sakho eller Albiol som udenlandsk alternativ) og Coentraro (evt Baines som britisk alternativ), men vi har ikke råd til begge.....derfor skal der findes billigere alternativer, og disse er mest synlige på vb'en - i form af enten Taiwo eller hjemkommende Insua! Jeg har sværere ved at se den billige løsning i midterforsvaret - på anden vis end at Skrtel (der viser stigende niveau i mine øjne) alligevel ikke bliver solgt!
Det giver følgende to scenarier:
A: Køb af Cahill og Taiwo (Insua), salg af Poul og Skrtel .....samt flg forsvarskæde:
Johnson (Kelly)- Cahill (Carragher), Agger (Wilson/Ayala), Taiwo (Aurelio)

B: Køb af Coentraro, salg af Poul
Johnson (Kelly) - Carragher (Skrtel), Agger (Wilson/Ayala), Coentraro (Aurelio)

Selv med Taiwo's eventuelle sign on-fee bør de to salg plus 15 mio £ være nok til Cahill i scenarie A, mens det er tvivlsomt om Coentraro kan hentes for Poul plus 15 mio £ i scenarie B. Derudover forstærkes vi kun på én position modsat førstnævnte scenarie, mens det også må formodes, at vi vil have marginalt nemmere ved at hente/tiltrække Cahill end Coentraro overfor andre interessenter!
Summa summarum: Scenarie A er klart at foretrække :headbang:

Så rykker vi spillet fremad banen (eksempel til efterfølgelse, tak :D ). Også her kalkulerer jeg med 15 mio £, og så skal der gerne komme godt 10 mio £ for Aquilani (ellers skal vi selvfølgelig beholde denne potentielle klassespiller!) samt sammenlagt små 10 mio £ for CP, Jova og Maxi (ved godt, at Maxi vil indbringe færre penge både ang salgssum og sparede lønudgifter ift Cole, men sidstnævnte kan jeg ikke lade være med at give endnu en chance...for potentialet er jo begravet et eller andet sted!). Sammenlagt ligger vi på ca 35 mio £, der skal udmunde i en central midtbanespiller og mindst én klasse kant.

Den centrale midtbanespiller skal både kunne erstatte Lucas som midtbaneanker, men optimalt set også ligge sammen med denne uden at der går livrem og seler i motorrummet. Emnerne er vel de mange linkede franskmænd/belgiere, som jeg ikke kender nok til (Defour, Sissokho, M' Vila m.m.), mens PL-kendinge kunne være Cattermole, unge McCarthy fra Wigan.....og selvfølgelig Adam, men jeg er ikke helt klar over, om han har nok defensiv kvalitet til at skubbe Lucas ud af start-11'eren :dontknow: - fælles for dem alle er, at de ligger omkring 10-12 mio £ (mit skøn udfra diverse rygter)! Med en sådan spillertype indkøbt kan Spearing vel også godt blive sendt afsted som supplement til Aqui-millionerne!

Central midt;
scenarie A:Køb af én af de 7 ovenstående el. lgn. spillertype, salg af Aqui og Spearing
Ny mand-Raul M-Gerrard (Lucas-Shelvey)

scenarie B: Ze return of Aqui
Lucas-Raul M-Gerrard (Spearing, Shelvey, Aqui)

Konklusion: Udgiftsmæssigt går begge ligninger nogenlunde op, men selvom jeg holder meget af Aqui som spillertype, hælder jeg nok mest til scenarie A.....så Spearing ikke bliver andetvalg som 'spoiler' efter Lucas! Og de valgte spillere bør være realistiske indenfor 'mit' budget (modsat eksempelvis Haamsik eller Banega, der givetvis vil være dyrere). Uanset om spilsystemet er 4-3-3 eller 4-2-3 (den midterste)-1, vil tre af rollerne skulle findes blandt disse spillere

Til sidst springer vi frem til de forreste tre......uanset formation to udfordrende kant-individualister samt den regulære forward-type! Da vi ikke har haft udgifter på den centrale midt uanset de to skitserede scenarier, har vi de første 15 mio £ i behold samt indtægter fra salg af Jova, CP og Maxi (ca 10 mio £)= ca 25 mio £! Herfra kan vi vælge enten at klaske alt ud på en vaskeægte 'hylde 1'-spiller eller vælge to brugbare, lidt billigere løsninger (plus salg af en dermed overflødiggjort Joe Cole...suk!, måske 5-6 mio £???):

Scenarie A: Køb af En spiller (Mata, Sanchez, Adam Johnson, Young, Hazard) - salg af Jova, Maxi og CP!
Suarez-Carroll-Ny mand (Kuyt-N'Gog-J Cole)

Scenarie B: Køb af To spillere (Arda-N'Zogbia-Elia-Affelay-McGeady-Jarvis-Albrighton) - salg af de tre ovenstående samt J. Cole!
Suarez-Carroll-Ny mand (Ny mand-N'Gog-Kuyt)

Uden europæisk bold tror jeg, at det bliver svært at tiltrække hylde 1-spillere, mens de nævnte fra scenarie B virker mere realistiske, og selvom det betyder afkald på J. Cole, hælder jeg altså til det sidste af de to scenarier!

Så altså opsummerende set:

Køb af: Cahill, Taiwo, Adam, Arda og McGeady
Salg af: PK, Skrtel, Aqui, Spearing, Maxi, Jova, CP, J Cole

Reina
Johnson-Cahill-Agger-Taiwo
Adam-Gerrard-Raul M
Arda-Carroll-Suarez

(Gulacci
Kelly-Carra-Wilson-Aurelio
Shelley-Lucas
Mcgeady-Pacheco-Kuyt
N'Gog)

Og så er jeg allerede færdig..... :dontknow:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 04. apr, 2011 10:32

AJ skrev:Til venstre back så jeg gerne Insúa returnere, men selv da skal vi nok bruge én til. Aurelio kan man på ingen måde regne med. Taiwo har kontraktudløb og kunne være en mulighed. En rigtig jernmand med løbeviljen på plads.

Midterforsvaret er rigtig svært. Det er jo nok ikke sådan, at Barcelona kommer og banker på døren for at tilbyde os rettighederne til Piqué. Vi må selvfølgelig sætte vores lid til Comolli og de andre med ansvaret for rekruttering. Hverken Piqué, Vidic, Vermaelen, Agger mfl. var jo verdenskendte inden de kom til deres respektive klubber. Dejan Lovren, Toby Aldeweireld og Jan Vertonghen kunne fx være muligheder, men så mange gange har jeg ikke set nogen af dem spille.
Jeg synes slet ikke Pique har niveauet. Han er heldig han spiller i en klub der er i boldbesiddelse 90% af tiden, og han er derfor ikke under pres i lange perioder af kampen.

Men som sagt skal vi som minimum hente 1 central forsvarer, 1 venstre back, 1 central midtbane, to fløje. Derudover kunne vi også sagtens henter erstatninger til porcelænsspillerne Agger, Gerrard og Johnson, hvor jeg faktisk går ind for salg af Agger, da han bare ikke har fysikken til at spille 50 kampe om året. Desværre.

Taiwo kunne være spændende at hente. Selvom vi er meget dårlige til at hente spillere på fri transfer. Voro og Jova gør stadig ondt.

Vi skal hente kvalitet fremfor alt. Jegf er træt af middelmådige hovskisnutski løsninger. Matt Jarvis har han niveauet, eller er han bare et 'one-season wonder', hmmm. Det skal være proven quality. Jan Vertonghen har jeg set, og jeg synes han virker spændende. Han er sikker i sine indgreb, og han har hovedet med sig.

Om de skal være verdenskendte eller ej, afhænger af hvilken rolle de tiltænkt på holdet. Men skal passe på med at købe et ungt talent til start-11, dels er han et talent og dels placerer man for meget pres på de smalle skuldre.

Men vi skal styrkes - både i dybden og bredden, for vores hold er da godt nok ringe. Det giver minder om start 90'erne, hvor vi sluttede 6-7 pladsen. puuuuhaaa. Der skal godt nok ske forandringer, ellers bliver vi sejlet agterud.

Liverdrengen
Geografisk sted: danemark

Indlæg af Liverdrengen » mandag, 04. apr, 2011 13:17

Jeg håber godt nok, at man prøver at gå efter en knægt som Eden Hazard. Så fremragende at man ikke tror sine egne øjne, og han er kun 20 år (mener jeg nok)! Så hellere splashe på et par spillere der er totalt klasse, end de der halve løsninger.

Vores ejere kommer nok aldrig til at blive dem der laver 'heavy investment' som shitty og chel$ki, selvom det ville være en smule rart og betryggende med vores situation in mente ... hvornår begynder det at blive amoralsk med penge fra ejerne af klubben, er det når de giver 35-40 mio pund til transfers, eller skal vi helt op på 50-60 før vi ikke længere kan gå med prædikatet 'traditionsklub' længere?
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 04. apr, 2011 13:22

Liverdrengen skrev:Vores ejere kommer nok aldrig til at blive dem der laver 'heavy investment' som shitty og chel$ki,
Vi har lige købt Englands dyreste spiller til £35 M, og som havde begrænset P.L. erfaring. Det er da en heavy investering.
Liverdrengen skrev:hvornår begynder det at blive amoralsk med penge fra ejerne af klubben, er det når de giver 35-40 mio pund til transfers, eller skal vi helt op på 50-60 før vi ikke længere kan gå med prædikatet 'traditionsklub' længere?
Godt spørgsmål. Men med alt det deadwood vi slæber rundt på, så skal der ske store ting til sommer, ellers kommer vi ikke i betragtning til en top 4. Der skal købes ind til start-11. Ikke noget med billige fund på et tilfældigt ukrainsk loppemarked.

Brugeravatar
DaBonks
Geografisk sted: Århus
Alder: 34

Indlæg af DaBonks » mandag, 04. apr, 2011 13:26

Er der nogen som følger lidt med i portugisisk fodbold som kan give mig ret i at Porto vil være en vildt spændende klub at købe ind i?
Der er selvfølgelig Hulk, som vil kunne spille wing sammen med Suarez og Carroll i midten, men ser også navne som Otamendi, Rolando, Fucile, Pereira, Falcao mm. som muligt gode nok til i hvert fald at forstærke vores trup.

Anyone?
Billede

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » mandag, 04. apr, 2011 18:35

Falcao er ret vild. Specielt i Fifa 11 :lol:

Forventer et køb på Midtbanen/forsvaret og bakken. Helst nogle som har klasse/talent, op med lommerne!

Lucas + Poulsen = ikke godt nok... Mens vi har Gerrard tit skadet, (Behøver en stor erstatsning) !

Vi mangler Gerrard, Agger! Taiwo er nok god nok.
You'r Never Walk Alone. ///

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » mandag, 04. apr, 2011 20:24

Soren123 skrev:Falcao er ret vild. Specielt i Fifa 11 :lol:

Forventer et køb på Midtbanen/forsvaret og bakken. Helst nogle som har klasse/talent, op med lommerne!

Lucas + Poulsen = ikke godt nok... Mens vi har Gerrard tit skadet, (Behøver en stor erstatsning) !

Vi mangler Gerrard, Agger! Taiwo er nok god nok.
http://en.wikipedia.org/wiki/Radamel_Falcao

Falcao har faktisk laver rigtig mange mål pr. kamp ;) spændende.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 04. apr, 2011 20:49

Hr.Drejer skrev:Jeg synes slet ikke Pique har niveauet. Han er heldig han spiller i en klub der er i boldbesiddelse 90% af tiden, og han er derfor ikke under pres i lange perioder af kampen.

:o Det er den mest chokerende kommentar jeg har læst her på forum. Inklusiv alt.
Hr. Drejer skrev:Taiwo kunne være spændende at hente. Selvom vi er meget dårlige til at hente spillere på fri transfer. Voro og Jova gør stadig ondt.
Ja, historikken er ikke god, men hvad har Taiwo at gøre med Voro og Jova (og Degen).

Derudover mener jeg stadig du undervurderer holdet. Ja, der skal forstærkninger til over de næste par transfervinduer, men vi har et ok fundament. Som du siger er nogle af støttespillerne dog skadesplagede og det er et stort problem. Jeg vil dog respektere de ansvarliges beslutning uanset om de vælger at beholde eller sælge fx Agger.

steffanp

Indlæg af steffanp » tirsdag, 05. apr, 2011 00:55

Lyder rigtigt godt i mine øre "Men". Tror bare ikke vi kan vinde kampen om cahill, så vægter jeg nok mere vi får fat i en Sakho eller Albiol som du selv siger, specielt Albiol, ham ser jeg som en rigtigt god back som man nok kan få fat i.

Taiwo er os en fin spiller og stærk. Kan vi få fat i ham ser det godt ud. Milan ser os gerne ham i deres omklædningsrum.

Løsningen på Wing, syntes jeg simpelhen vi skal ha en klasse wing vi er så lavt besat af gode wings. Rigtigt god ide du kommer med. ;)

Larry Dillman skrev:Efter en kamp som igår har man da rigtig nok lyst til at udskifte en ordentlig røvfuld spillere.....det havde man så ikke efter scum-ydmygelsen for en lille måned siden, hvor vores hold var perfekt!

Sandheden - og den brugbare strategi - ligger vel et sted mellem disse to scenarier......derudover kommer de nye regler i anvendelse fra sommer-transfervinduet, vi har bunkevis af talent på spring, og intet tyder på at vores ejere har en pengetank ala shitty-folkene eller ønsker at bruge den på tilsvarende vis.

Så selvfølgelig sælger vi ikke 8-10 spillere omkring førsteholdet og køber tilsvarende ind...som andre skriver har vi et væld af aldrende og knap så brugbare spillere på 'senior'-løn, og de er sgu nok ikke så nemme blot at skippe af (jvf Jova og de 5-6 mio euro tilbudt fra Wolfsburg :wall: )....men mindre bør også kunne gøre det!

I nedenstående kalkulerer jeg med 15 mio £ pr vindue (udover salg), og så vidt jeg har kunnet aflæse på andres kommentarer har vi rimeligvis Carroll/Torres-differencen til rådighed på yderligere 15 mio £ = altså 30 mio £:

Da vi har mangler både defensivt og offensivt, fordeler jeg pengene ligeligt herimellem (og def. midt hører i denne sammenhæng tii offensiven)!

Forsvaret: Da højre back er fornuftigt besat, skal fokus være på hhv midterforsvar og venstre back! De foretrukne mål er Cahill (Sakho eller Albiol som udenlandsk alternativ) og Coentraro (evt Baines som britisk alternativ), men vi har ikke råd til begge.....derfor skal der findes billigere alternativer, og disse er mest synlige på vb'en - i form af enten Taiwo eller hjemkommende Insua! Jeg har sværere ved at se den billige løsning i midterforsvaret - på anden vis end at Skrtel (der viser stigende niveau i mine øjne) alligevel ikke bliver solgt!
Det giver følgende to scenarier:
A: Køb af Cahill og Taiwo (Insua), salg af Poul og Skrtel .....samt flg forsvarskæde:
Johnson (Kelly)- Cahill (Carragher), Agger (Wilson/Ayala), Taiwo (Aurelio)

B: Køb af Coentraro, salg af Poul
Johnson (Kelly) - Carragher (Skrtel), Agger (Wilson/Ayala), Coentraro (Aurelio)

Selv med Taiwo's eventuelle sign on-fee bør de to salg plus 15 mio £ være nok til Cahill i scenarie A, mens det er tvivlsomt om Coentraro kan hentes for Poul plus 15 mio £ i scenarie B. Derudover forstærkes vi kun på én position modsat førstnævnte scenarie, mens det også må formodes, at vi vil have marginalt nemmere ved at hente/tiltrække Cahill end Coentraro overfor andre interessenter!
Summa summarum: Scenarie A er klart at foretrække :headbang:

Så rykker vi spillet fremad banen (eksempel til efterfølgelse, tak :D ). Også her kalkulerer jeg med 15 mio £, og så skal der gerne komme godt 10 mio £ for Aquilani (ellers skal vi selvfølgelig beholde denne potentielle klassespiller!) samt sammenlagt små 10 mio £ for CP, Jova og Maxi (ved godt, at Maxi vil indbringe færre penge både ang salgssum og sparede lønudgifter ift Cole, men sidstnævnte kan jeg ikke lade være med at give endnu en chance...for potentialet er jo begravet et eller andet sted!). Sammenlagt ligger vi på ca 35 mio £, der skal udmunde i en central midtbanespiller og mindst én klasse kant.

Den centrale midtbanespiller skal både kunne erstatte Lucas som midtbaneanker, men optimalt set også ligge sammen med denne uden at der går livrem og seler i motorrummet. Emnerne er vel de mange linkede franskmænd/belgiere, som jeg ikke kender nok til (Defour, Sissokho, M' Vila m.m.), mens PL-kendinge kunne være Cattermole, unge McCarthy fra Wigan.....og selvfølgelig Adam, men jeg er ikke helt klar over, om han har nok defensiv kvalitet til at skubbe Lucas ud af start-11'eren :dontknow: - fælles for dem alle er, at de ligger omkring 10-12 mio £ (mit skøn udfra diverse rygter)! Med en sådan spillertype indkøbt kan Spearing vel også godt blive sendt afsted som supplement til Aqui-millionerne!

Central midt;
scenarie A:Køb af én af de 7 ovenstående el. lgn. spillertype, salg af Aqui og Spearing
Ny mand-Raul M-Gerrard (Lucas-Shelvey)

scenarie B: Ze return of Aqui
Lucas-Raul M-Gerrard (Spearing, Shelvey, Aqui)

Konklusion: Udgiftsmæssigt går begge ligninger nogenlunde op, men selvom jeg holder meget af Aqui som spillertype, hælder jeg nok mest til scenarie A.....så Spearing ikke bliver andetvalg som 'spoiler' efter Lucas! Og de valgte spillere bør være realistiske indenfor 'mit' budget (modsat eksempelvis Haamsik eller Banega, der givetvis vil være dyrere). Uanset om spilsystemet er 4-3-3 eller 4-2-3 (den midterste)-1, vil tre af rollerne skulle findes blandt disse spillere

Til sidst springer vi frem til de forreste tre......uanset formation to udfordrende kant-individualister samt den regulære forward-type! Da vi ikke har haft udgifter på den centrale midt uanset de to skitserede scenarier, har vi de første 15 mio £ i behold samt indtægter fra salg af Jova, CP og Maxi (ca 10 mio £)= ca 25 mio £! Herfra kan vi vælge enten at klaske alt ud på en vaskeægte 'hylde 1'-spiller eller vælge to brugbare, lidt billigere løsninger (plus salg af en dermed overflødiggjort Joe Cole...suk!, måske 5-6 mio £???):

Scenarie A: Køb af En spiller (Mata, Sanchez, Adam Johnson, Young, Hazard) - salg af Jova, Maxi og CP!
Suarez-Carroll-Ny mand (Kuyt-N'Gog-J Cole)

Scenarie B: Køb af To spillere (Arda-N'Zogbia-Elia-Affelay-McGeady-Jarvis-Albrighton) - salg af de tre ovenstående samt J. Cole!
Suarez-Carroll-Ny mand (Ny mand-N'Gog-Kuyt)

Uden europæisk bold tror jeg, at det bliver svært at tiltrække hylde 1-spillere, mens de nævnte fra scenarie B virker mere realistiske, og selvom det betyder afkald på J. Cole, hælder jeg altså til det sidste af de to scenarier!

Så altså opsummerende set:

Køb af: Cahill, Taiwo, Adam, Arda og McGeady
Salg af: PK, Skrtel, Aqui, Spearing, Maxi, Jova, CP, J Cole

Reina
Johnson-Cahill-Agger-Taiwo
Adam-Gerrard-Raul M
Arda-Carroll-Suarez

(Gulacci
Kelly-Carra-Wilson-Aurelio
Shelley-Lucas
Mcgeady-Pacheco-Kuyt
N'Gog)

Og så er jeg allerede færdig..... :dontknow:

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 05. apr, 2011 08:57

AJ skrev:
Hr.Drejer skrev:Jeg synes slet ikke Pique har niveauet. Han er heldig han spiller i en klub der er i boldbesiddelse 90% af tiden, og han er derfor ikke under pres i lange perioder af kampen.

:o Det er den mest chokerende kommentar jeg har læst her på forum. Inklusiv alt.
Hr. Drejer skrev:Taiwo kunne være spændende at hente. Selvom vi er meget dårlige til at hente spillere på fri transfer. Voro og Jova gør stadig ondt.
Ja, historikken er ikke god, men hvad har Taiwo at gøre med Voro og Jova (og Degen).

Derudover mener jeg stadig du undervurderer holdet. Ja, der skal forstærkninger til over de næste par transfervinduer, men vi har et ok fundament. Som du siger er nogle af støttespillerne dog skadesplagede og det er et stort problem. Jeg vil dog respektere de ansvarliges beslutning uanset om de vælger at beholde eller sælge fx Agger.
Men det er et noget skrøbeligt fundament med 3 meget skadesforfulgte ud af 10:

Reina, Johnson, Carra, Agger, Lucas, Stevie, Meireles, Kuyt, Suarez, Carroll.

Disse unge eller fornuftige spillere kan supplere op:

Gulacsi, Skrtel, Kelly, Wilson, Shelvey, Maxi, Pacheco, N'Gog.

Insua og Aquilani ryger forhåbentlig oven i stammespillerne, så de udgør 12.

Følgende spillere er ikke værd at give tid og bygge fremtiden på efter min overbevisning, og derfor skal der ske en stor udskiftning, da de alle burde sælges, og da vi min. bør have 24 mand af rigtig god kvalitet. Dvs, der skal 4 ind for at komme op på 24 mand, og så kan man spørge, om nok af de 24 har den fornødne kvalitet til at få en del kampe, når vi konstant igennem mange sæsoner har 3-6 mand ude - som regel bærende spillere.

Nå, men de spillere, der burde sælges er:

Jones, Konchesky, Darby, Degen, Aurelio, Sotos, CP, Spearing, El Zhar, Jova, Cole - altså 11 spillere som tilsammen ville kæmpe om overlevelse i PL, eller måske nærmere være midterhold i 1. div. Til gengæld kan de måske tilsammen indbringe små 20 mio. £ og en hulens masse løn sparet, og for dem kan vi måske sikre os 2 ud af 4-5-6 spillere.

----------- Jova -----------
Cole --------------- El Zhar

----- Aurelio -- Spearing ---

------------ CP ------------

Kons - Sotos - Darby - Degen

---------- Jones -----------

Ikke super skræmmende, vel ?
Senest rettet af Niels K tirsdag, 05. apr, 2011 09:14, rettet i alt 1 gang.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 05. apr, 2011 09:01

AJ skrev: Det er den mest chokerende kommentar jeg har læst her på forum. Inklusiv alt.
Eller også er din forgudelse af Pique chokerende. :o Han har ikke niveauet. Der var en grund til at de ikke kunne bruge ham i Man U. Han var milevidt fra Vidic og Rio.
AJ skrev:Ja, historikken er ikke god, men hvad har Taiwo at gøre med Voro og Jova (og Degen).
Som du selv hentyder til er vores erfaring med free transfers meget ringe. Jeg håber da at vi får fat i Taiwo, da han har vist sig som kraftfuld back. Jeg tvivler dog på hans taktiske evner.

Nej, Jeg undervurderer ikke holdet. Jeg mener bare det er svagt. Enddog meget svagt. Der er kun en kæde, hvor vi ikke behøver umiddelbar forstærkning, og det er angrebet. Både midtbane, fløje og hele forsvarslinjen skal gentænkes og restruktureres. Jeg tror også at dette er tydeligt for King Kenny og Comolli, og at de vil købe stort ind til sommer. Vi kan ikke sidde denne sæsons mangelfulde præstationer overhørig. Der skal ske noget, og vi løser ikke problemet ved at købe talenter, der muligvis blomstre om 2-3 år, for så er løbet kørt.

Fundamentet er ok, men det afhænger af om Reina bliver i klubben eller ej. Agger skal sælges. Det nytter ikke at have en god spiller der sidder på bænken 3/4 af sæsonen. Men vi har da nogle kulturbærere på holdet i Reina, Carra, Gerrard, Kuyt. Men fælles for de 3 sidste er at de er over 30 år. Vi står altså i en situation, hvor vi skal forstærke holdet, men det skal vel ske på et nyt fundament(?) Johnson, Lucas, Kelly, Shelvey (måske), Carroll og Suarez er dem som skal tage over. Og det er omkring dem holdet skal bygges op. Ikke omkring Carra og Gerrard.

bongfong

Indlæg af bongfong » tirsdag, 05. apr, 2011 11:06

Hr. Drejer skrev:
AJ skrev: Det er den mest chokerende kommentar jeg har læst her på forum. Inklusiv alt.
Eller også er din forgudelse af Pique chokerende. :o Han har ikke niveauet. Der var en grund til at de ikke kunne bruge ham i Man U. Han var milevidt fra Vidic og Rio
Pique var på daværende tidspunkt godt nok ikke på samme niveau, men afstanden er vist blevet minimeret meget siden, hvis ikke meget tæt på nu. Og så vidt jeg kan huske, så var det ikke fordi united ikke kunne bruge ham, men fordi han gerne ville til Barca da de nu bød på ham.
Samtidig holder dit argument jo ikke. Han var ung og stod af gode grunde bag 2 herre, der på det tidspunkt nok var verdens bedste konstellation. En meget overdrevet sammenligning er vel ligesom at sige, at Farbregas ikke var god nok til Barca som 16-årig og så tog til Arsenal, fordi Barca ikke kunne bruge ham dengang.

Pique ville være en klar forstærkning på det forsvar vi har nu.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 05. apr, 2011 11:23

bongfong skrev:
Hr. Drejer skrev:
Eller også er din forgudelse af Pique chokerende. :o Han har ikke niveauet. Der var en grund til at de ikke kunne bruge ham i Man U. Han var milevidt fra Vidic og Rio
Pique var på daværende tidspunkt godt nok ikke på samme niveau, men afstanden er vist blevet minimeret meget siden, hvis ikke meget tæt på nu. Og så vidt jeg kan huske, så var det ikke fordi united ikke kunne bruge ham, men fordi han gerne ville til Barca da de nu bød på ham.
Samtidig holder dit argument jo ikke. Han var ung og stod af gode grunde bag 2 herre, der på det tidspunkt nok var verdens bedste konstellation. En meget overdrevet sammenligning er vel ligesom at sige, at Farbregas ikke var god nok til Barca som 16-årig og så tog til Arsenal, fordi Barca ikke kunne bruge ham dengang.

Pique ville være en klar forstærkning på det forsvar vi har nu.
Ja, han vil da være en forstærkning af vores forsvar pt. Men det er ikke fordi han er god, men snarere fordi at vores forsvar er ringe.

Mit første argument var at Pique er god på et hold der har meget boldbesiddelse som Barca og det spanske landshold. Hans manglende forståelse og hurtighed vil blive udstillet hvis han spillede på et hold der var under langt mere pres end Barca og det spanske landshold.

Besvar