Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » lørdag, 04. mar, 2023 18:37

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 04. mar, 2023 18:14
Arsenal viser mesterskasklasse. Flot comeback.
Det var et BRAG af en kasse i overtidens overtid :D
Det er den slags held, som et MESTERHOLD skal opsøge, og som de så ofte finder.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1658
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mysjkin » lørdag, 04. mar, 2023 20:11

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 04. mar, 2023 18:14
Arsenal viser mesterskasklasse. Flot comeback.
De har de marginaler der (også) skal til for at blive mestre - så det bliver de nok. Men der er ikke meget klasse over at være helt ude på kanten hjemme mod ligaens absolut ringeste hold.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 04. mar, 2023 20:34

Mn BR kan formå at få Leicester til at underpræstere så meget de rykker ned?

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 04. mar, 2023 22:09

Mysjkin skrev:
lørdag, 04. mar, 2023 20:11
Hr. Drejer skrev:
lørdag, 04. mar, 2023 18:14
Arsenal viser mesterskasklasse. Flot comeback.
De har de marginaler der (også) skal til for at blive mestre - så det bliver de nok. Men der er ikke meget klasse over at være helt ude på kanten hjemme mod ligaens absolut ringeste hold.
+1. Arsenal viser ikke mesterskabsklasse, det er alle de andre hold, der bare viser endnu mindre mesterskabsklasse. Den her sæson er næsten billigere til salg end Leicesters sæson. Arsenal imponerer ikke, men de har held og får med lod og trisse hivet resultaterne hjem. Om det er nok til at vinde ligaen, tror jeg dog ikke på. Vi slår dem på Anfield og så må vi se, hvor City er til den tid. Vi blev snydt så det driver sidst vi mødte Arsenal, det kommer ikke til at ske igen. Vi slår dem næste gang.
Corner taken quickly...

JaFu
Indlæg: 43
Tilmeldt: mandag, 19. apr, 2021 13:45

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JaFu » søndag, 05. mar, 2023 07:24

Jeg ved nu ikke, om sæsonen er billig til salg. Arsenal fik i hvert fald lov til at knokle hårdt på indtil langt ind i overtiden for at få sejren i går.
De spiller underholdende fodbold med masser af fart på pasningsspillet - nærmest som at se os for tre-fire års tid siden.
Når det nu ikke bliver os i år, håber jeg da Arsenal løber med titlen. Man U og Man C skal det i hvert fald ikke være!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » søndag, 05. mar, 2023 13:33

Synes slet ikke deres niveau eller spil med bolden kan sammenlignes med vores og jeg tænker også, vi havde tævet det her Arsenalhold, men det er jo kun gisninger. Synes de efterlader meget tilbage at ønske.
Corner taken quickly...

JaFu
Indlæg: 43
Tilmeldt: mandag, 19. apr, 2021 13:45

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JaFu » søndag, 05. mar, 2023 16:28

Dengang tævede vi alle - sikkert ville vi også kunne tæve det nuværende Arsenalhold. Men ja - det er svært at sammenligne.
De har bare en energi, som jeg kan huske vi havde, og det savner jeg hos os nu


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » mandag, 06. mar, 2023 02:41

Ovenpå dagens kamp, kan jeg roligt stå fast på, at det her Arsenalhold, slet ikke bør sammenlignes med Liverpool når Liverpool er bedst. Så jeg holder fast i, at titlen desværre er umådeligt billigt til salg i år, fordi især vi og City har haft grus i maskineriet.
Corner taken quickly...

JaFu
Indlæg: 43
Tilmeldt: mandag, 19. apr, 2021 13:45

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JaFu » mandag, 06. mar, 2023 05:42

Vi var fantastiske i går
Krydser fingre for at kan holde stilen og momentum. Arsenal kommer på besøg om en måned og får forhåbentlig samme omgang som Man U!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 07. mar, 2023 14:19

Kasper88 skrev:
onsdag, 01. mar, 2023 16:39
Troede vi diskuterede om Karius stod en elendig kamp i Kakao-cup finalen.

@Fowler: Synes det er unfair at sammenligne en spiller som Karius fra før og til efter Champions League finalen. Sådan noget sætter sig i folk, især når man tilmed var/er så ung og urutineret som han var. Han havde aldrig stået på den øverste scene før. Mht. Besiktas, så fik han ikke løn, så selvfølgelig "slog han ikke til" i Besiktas.

Alisson er bedre end Karius, det er alle da godt klar over, men det var heller ikke det, som snakken gik på.

@AJJ: Præcis. Forstår ikke helt @Fowlers indlæg.
Jeg kan huske flere herinde skrev, at han ikke skulle kastes under bussen, da han havde stået fint indtil CL finalen.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 07. mar, 2023 14:58

Fowler89 skrev:
tirsdag, 07. mar, 2023 14:19
Jeg kan huske flere herinde skrev, at han ikke skulle kastes under bussen, da han havde stået fint indtil CL finalen.
Både og, altså helt generelt så er jeg ikke tilhænger af at smide folk under busser.

Men meget af debatten gik jo i høj grad på at 65 millioner kunne købe dig en klasse midtbane eller angriber på det tidspunkt og om det så måske var bedre at prioritere f.eks. det Coutinho formede hul i truppen, som fyldte meget for os i den periode. Der var meget snak om hvor mange point en keeper egentlig kan vinde for dig og hvorfor der derfor aldrig blev brugt kæmpe beløb på dem.

Karius havde vel også fra han blev gjort til nummer 1 og så til CL finalen, stået det bedste en LFC målmand havde gjort siden Reina i hans gode år.
Rigtig meget af det handler om at defensiven blev langt bedre organiseret de Robertson slog igennem, der kom lidt mere styr på midtbanen og selvfølgelig introduktionen af VvD. Og det er jo bare der at Allie har vist at han står også godt selvom defensive kollapser omkring ham.

Og ja på det tidspunkt, så tænkte jeg da godt at der kunne være noget at bygge videre på med Karius, uden at forvente at han nogensinde ville blive til en yngre udgave af Neuer. Så var jeg vanen tro på det hold der sagde enten skal vi få fat i en absolut klasse keeper(allie for eksempel) eller også skal vi se om ikke vi kan få ham på ret køl, med forbehold for at folk i klubben jo kunne vurdere hans mentale tilstand langt bedre end vi andre kunne.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 07. mar, 2023 17:07

Filos of Isk skrev:
tirsdag, 07. mar, 2023 14:58
Fowler89 skrev:
tirsdag, 07. mar, 2023 14:19
Jeg kan huske flere herinde skrev, at han ikke skulle kastes under bussen, da han havde stået fint indtil CL finalen.
Både og, altså helt generelt så er jeg ikke tilhænger af at smide folk under busser.

Men meget af debatten gik jo i høj grad på at 65 millioner kunne købe dig en klasse midtbane eller angriber på det tidspunkt og om det så måske var bedre at prioritere f.eks. det Coutinho formede hul i truppen, som fyldte meget for os i den periode. Der var meget snak om hvor mange point en keeper egentlig kan vinde for dig og hvorfor der derfor aldrig blev brugt kæmpe beløb på dem.

Karius havde vel også fra han blev gjort til nummer 1 og så til CL finalen, stået det bedste en LFC målmand havde gjort siden Reina i hans gode år.
Rigtig meget af det handler om at defensiven blev langt bedre organiseret de Robertson slog igennem, der kom lidt mere styr på midtbanen og selvfølgelig introduktionen af VvD. Og det er jo bare der at Allie har vist at han står også godt selvom defensive kollapser omkring ham.

Og ja på det tidspunkt, så tænkte jeg da godt at der kunne være noget at bygge videre på med Karius, uden at forvente at han nogensinde ville blive til en yngre udgave af Neuer. Så var jeg vanen tro på det hold der sagde enten skal vi få fat i en absolut klasse keeper(allie for eksempel) eller også skal vi se om ikke vi kan få ham på ret køl, med forbehold for at folk i klubben jo kunne vurdere hans mentale tilstand langt bedre end vi andre kunne.
Jeg er ikke helt enig med dig i, at Karius var vores bedste målmand efter Reina. Jeg mener faktisk, at Mignolet var bedre end Karius, selvom han heller ikke var god nok. Mignolet havde fantastiske reflekser, men hans handling og evne til at håndtere luftbolde var ikke tilstrækkelige. På den anden side var Karius en tikkende bombe, som jeg nævnte tidligere, og man ventede bare på, at han ville fejle. Hans største fejl blev så Champions League-finalen. Jeg har aldrig forstået, hvorfor de valgte at erstatte Mignolet med en dårligere målmand. Det viser også, hvor vigtig en målmand er. Se bare på alt det, Alisson har gjort for holdet.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 07. mar, 2023 22:34

Billigt ekstra straffe Chelsea får tildelt!
Mærkelig VAR dom


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 08. mar, 2023 09:03

mortenbak skrev:
tirsdag, 07. mar, 2023 22:34
Billigt ekstra straffe Chelsea får tildelt!
Mærkelig VAR dom Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvis jeg var i Dortmund lejren, så ville jeg være rasende. Det er helt helt forkert at der bliver dømt omspark.
"We're not racist, we only hate the mancs"

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » onsdag, 08. mar, 2023 11:29

Fowler89 skrev:
tirsdag, 07. mar, 2023 17:07
Filos of Isk skrev:
tirsdag, 07. mar, 2023 14:58
Fowler89 skrev:
tirsdag, 07. mar, 2023 14:19
Jeg kan huske flere herinde skrev, at han ikke skulle kastes under bussen, da han havde stået fint indtil CL finalen.
Både og, altså helt generelt så er jeg ikke tilhænger af at smide folk under busser.

Men meget af debatten gik jo i høj grad på at 65 millioner kunne købe dig en klasse midtbane eller angriber på det tidspunkt og om det så måske var bedre at prioritere f.eks. det Coutinho formede hul i truppen, som fyldte meget for os i den periode. Der var meget snak om hvor mange point en keeper egentlig kan vinde for dig og hvorfor der derfor aldrig blev brugt kæmpe beløb på dem.

Karius havde vel også fra han blev gjort til nummer 1 og så til CL finalen, stået det bedste en LFC målmand havde gjort siden Reina i hans gode år.
Rigtig meget af det handler om at defensiven blev langt bedre organiseret de Robertson slog igennem, der kom lidt mere styr på midtbanen og selvfølgelig introduktionen af VvD. Og det er jo bare der at Allie har vist at han står også godt selvom defensive kollapser omkring ham.

Og ja på det tidspunkt, så tænkte jeg da godt at der kunne være noget at bygge videre på med Karius, uden at forvente at han nogensinde ville blive til en yngre udgave af Neuer. Så var jeg vanen tro på det hold der sagde enten skal vi få fat i en absolut klasse keeper(allie for eksempel) eller også skal vi se om ikke vi kan få ham på ret køl, med forbehold for at folk i klubben jo kunne vurdere hans mentale tilstand langt bedre end vi andre kunne.
Jeg er ikke helt enig med dig i, at Karius var vores bedste målmand efter Reina. Jeg mener faktisk, at Mignolet var bedre end Karius, selvom han heller ikke var god nok. Mignolet havde fantastiske reflekser, men hans handling og evne til at håndtere luftbolde var ikke tilstrækkelige. På den anden side var Karius en tikkende bombe, som jeg nævnte tidligere, og man ventede bare på, at han ville fejle. Hans største fejl blev så Champions League-finalen. Jeg har aldrig forstået, hvorfor de valgte at erstatte Mignolet med en dårligere målmand. Det viser også, hvor vigtig en målmand er. Se bare på alt det, Alisson har gjort for holdet.
Et forsigtigt gæt - de troede nok, de havde fat i et stort målmandstalent, der kunne udvikle sig til en af verdens bedste. Sådan Robbo-style bare på målmandsposten.

Nogen, der i øvrigt kan huske den åndssvage video, Karius postede fra sin ferie efter CL-finalen. Faldt angiveligt ikke i god jord hos holdkammeraterne, jf. Dominic King https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... ncern.html

The dressing room is the best place to gauge what is happening and the universal approval of the qualities that Alisson has brought means the men around him have total faith.

This also shows why Loris Karius had to move on.

Slowly but surely, his actions led to trust being eroded and, for some, the video he posted to Instagram in July of him exercising and eating ice cream in California was the final straw.

That was a time for self-awareness, to keep his head down and work but he continued to make himself a story.

Alisson, it has already been noted, is an entirely different character.

Besvar