Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 11. feb, 2023 20:00

Det er en lidt forfærdelig sæson, ikke på underholdning, men på niveau hos favoritterne. Der er ingen hold, der er gode, eller også er vi bare blevet forvent med det niveau snyderne og vi har leveret de seneste sæsoner. Man sidder jo ikke ligefrem med indtryk af, at Arsenal er fantastiske, men det er ingen af de andre hold jo heller. Titlen er billig til salg i år, det er en skam, at vi meldte os ud af den kamp for længe siden. Øv med ekstra øv på.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 11. feb, 2023 21:47

Kasper88 skrev:
lørdag, 11. feb, 2023 20:00
Det er en lidt forfærdelig sæson, ikke på underholdning, men på niveau hos favoritterne. Der er ingen hold, der er gode, eller også er vi bare blevet forvent med det niveau snyderne og vi har leveret de seneste sæsoner. Man sidder jo ikke ligefrem med indtryk af, at Arsenal er fantastiske, men det er ingen af de andre hold jo heller. Titlen er billig til salg i år, det er en skam, at vi meldte os ud af den kamp for længe siden. Øv med ekstra øv på.
Personligt tror jeg også antallet af kampe spiller ind, både Arsenal og man u spiller kun Europa league og Newcastle kan koncentrere sig om prl. Det er umuligt for spillerne at blive ved med at levere på samme høje niveau, når antallet af kampe øges og med det latterlige vm der skulle spilles midt i det hele så falder niveauet bare.

Se på Real Madrid de spiller heller ikke fantastisk i år, synes der er en generel tendens at de gode hold investere mindre i kampene.

Liverpool har haft flere spillere ude med skader end city og Arsenal tilsammen.
Ved godt tabellen ser slem ud men synes ikke de nuværende tophold i prl viser skræmmende kvalitet, mange kampe vindes på sammenhold og løbevillighed + de mindre hold får bare flere gode spillere, så der er ingen nemme kampe.
YNWA

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » søndag, 12. feb, 2023 04:41

Redtothebone skrev:
lørdag, 11. feb, 2023 21:47
Kasper88 skrev:
lørdag, 11. feb, 2023 20:00
Det er en lidt forfærdelig sæson, ikke på underholdning, men på niveau hos favoritterne. Der er ingen hold, der er gode, eller også er vi bare blevet forvent med det niveau snyderne og vi har leveret de seneste sæsoner. Man sidder jo ikke ligefrem med indtryk af, at Arsenal er fantastiske, men det er ingen af de andre hold jo heller. Titlen er billig til salg i år, det er en skam, at vi meldte os ud af den kamp for længe siden. Øv med ekstra øv på.
Personligt tror jeg også antallet af kampe spiller ind, både Arsenal og man u spiller kun Europa league og Newcastle kan koncentrere sig om prl. Det er umuligt for spillerne at blive ved med at levere på samme høje niveau, når antallet af kampe øges og med det latterlige vm der skulle spilles midt i det hele så falder niveauet bare.

Se på Real Madrid de spiller heller ikke fantastisk i år, synes der er en generel tendens at de gode hold investere mindre i kampene.

Liverpool har haft flere spillere ude med skader end city og Arsenal tilsammen.
Ved godt tabellen ser slem ud men synes ikke de nuværende tophold i prl viser skræmmende kvalitet, mange kampe vindes på sammenhold og løbevillighed + de mindre hold får bare flere gode spillere, så der er ingen nemme kampe.
Jeg kunne sådan set ikke være mere enig. Jeg har i øvrigt også, efter indtagelse af et par øl, stille og forsigtigt, ytret overfor et par kammerater, at jeg ikke ville have så meget imod, at Liverpool misser Champions League i år. Jo, hvis det betyder, vi ikke kan lande de spillere, vi har i kikkerten, så er det selvfølgelig skidt, men ud fra et mere praktisk perspektiv, så står vi stærkere til at kunne jagte Premier League trofæet, hvis vi ikke skal ud og spille europæisk.

VM var en fadæse og har absolut intet godt gjort for sæsonen. Det må være første og sidste gang, at et VM spilles om vinteren (og i en slyngelstat). At se Messi indsvøbt i et lagen med ham der Salt Bae vimsende omkring sig, var til at krumme tæer over. En farce af et korrupt projekt.

Ja, Real Madrid ser ud til at være til at tale med (selvom jeg ikke tror, vi går videre) og ligner pt. også et hold, som bøder for et alt for tætpakket og overbelastet program for de hold, som når langt i turneringer. City har ikke mange skader nej, men Fraudiola sparer alligevel ofte spillere, se blot på Dias, De Bruyne, Stones, Gundogan og andre bærende navne, som han af og til skåner/hviler. Vi kan desværre ikke tage os helt samme frihed, da der er et stykke fra vores startellever og til resten af truppen, hvilket tabellen også viser, desværre.

Og ja, de mindre hold bliver også bedre og tilmed ligger vi ud af 20 hold nummer 16 på net spend listen. Så økonomisk har de sågar spillet mere med musklerne end vi har, men det gjorde de sådan set også da vi vandt Premier League, da lå vi over fem sæsoner nummer 14 på net spend. Det er sjovt at se på disse lister, for der kan man virkelig se, hvor sindssygt Man United forvalter sine penge, men mere interessant, hvorfor hold som Brighton for alvor har bidt sig fast, da de faktisk har købt en del ind. De har så i år den laveste net spend, hvilket er flot, de solgte jo hverken Caicedo eller Mac Allister.

Løbevillighed og mangel på kræfter er også to uforenelige ting. Vi så jo også mod Leeds, tror jeg det var, at en statistik sagde, vi havde løbet 13 km mindre end Leeds. Det svarer til at være en mand i undertal. Så skal det jo også gå galt.
Corner taken quickly...

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » søndag, 12. feb, 2023 16:50

Øv!
Leeds så længe ud til at kunne holde den hjem.
Fed intens kamp dog.
Håber vi ser lidt af samme fight imorgen.

Scum ser ud til at ha fundet melodien med Ten Hag. Ærgeligt nok.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » søndag, 12. feb, 2023 20:03

Det sagde man også med Ole. Ten Hag har en tendens til aldrig eller sjældent at juble, jeg har en stille tro om, at når det begynder at gå dem lidt skidt, så får han det svært, han mangler også karisma og medietække, det skal man have som træner i Premier League i dag, desværre. Men man må give ham, at han har ryddet op i de brodne kar og han får formentlig også en masse penge at købe spillere for, præcis som sine forgængere. At sende dem ud på en løbetur, hvor han selv løber med, er også noget, han kan tillade sig her i starten, men med Man Uniteds tendens til at opdrive og skabe divaer og folk af uheldig karakter, så er det også kun en strategi, der kan bruges kortsigtet. Tag blot ham Garnacho, han virker allerede til at være en kæmpe diva og en arrogant k lo v n, man render ikke og viser sin trøje/navn frem efter en scoring som 18 årig. Han har også mødt massiv kritik fra Man Uniteds fans på det seneste, fedt for ham at svare tilbage med et mål. Men det viser bare, at de er nådesløse. Nu får han lidt good will for sit mål, men næste gang, han falder igennem, så kommer de efter ham som ulve igen. Det vi udsætter Elliott for, er peanuts. Jeg tror ikke på Ten Hag, men man skal aldrig sige aldrig. United fans har ganske enkelt ikke tålmodigheden, når de møder dårlige perioder. Ole var flot kørende, da de forlængede med ham, så gik det lige pludselig ned ad bakke og vupti var han fyret på gråt på papir. Der skal ikke meget til i den verden og den liga.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Redtothebone » mandag, 13. feb, 2023 14:58

Kasper88 skrev:
søndag, 12. feb, 2023 04:41

Og ja, de mindre hold bliver også bedre og tilmed ligger vi ud af 20 hold nummer 16 på net spend listen. Så økonomisk har de sågar spillet mere med musklerne end vi har, men det gjorde de sådan set også da vi vandt Premier League, da lå vi over fem sæsoner nummer 14 på net spend. Det er sjovt at se på disse lister, for der kan man virkelig se, hvor sindssygt Man United forvalter sine penge, men mere interessant, hvorfor hold som Brighton for alvor har bidt sig fast, da de faktisk har købt en del ind. De har så i år den laveste net spend, hvilket er flot, de solgte jo hverken Caicedo eller Mac Allister.
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor der skal være så stor fokus på net spend, imø er det ikke en målestok man kan bruge til noget.

I Liverpools tilfælde købte FSG en ruin på afgrundens rand, hvor det var tvingende nødvendigt også at bruge penge på stadion, træningsfaciliteter, hele staben omkring klubben og ikke mindst øgning af indtægter, så klubben bla. havde råd til at hæve lønningerne og derved kunne holde på de bedste spillere og tiltrække bedre spillere.

I stedet for at skrige op omkring skulle bruge 150 mio £ på Bellingham som den hellige gral, så kunne jeg spørge hvorfor investere klubben så ikke de penge i bedre scouting system og bedre spillere på akademiet. Se på Ajax, Redbull og Dortmund f.eks. de sprøjter altid masser af talenter ud til førsteholdet, der ikke koster ret meget.

Kvalitet behøver ikke være dyrt Caicedo blev købt for 4,5 million for to år siden nu vil Brighton have omkring 100 millioner £.
Alexis Mac Allister blev købt for 12,5 millioner nu koster han over 60. Nkunku købt for 12 nu koster han 80 og der er masser af andre eksempler.

Det er fint nok Liverpool forsøger sig med Carvalho, Elliot og Bajcetic, det er bare for tidligt med de her 17 - 18 årig der skal spille fast, det er de ikke gode nok til imø (det viser resultaterne også) De burde alle komme på udlån så der i stedet var plads til 20-23 årige talenter i truppen, med mere fysik og erfaring.

Liverpool har aldrig være en klub der køber de færdige spillere, alle vores bedste spillere er alle købt så de er blevet bedre i LIverpool, jeg synes vi er på den helt rigtige vej med spillere som Gakpo, der skal bare tid til.
YNWA

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » mandag, 13. feb, 2023 17:30

Net spend har relevans i den forstand, at det betyder, de har brugt flere penge af egen lomme end vi har. I øvrigt har klubber som Wolves, West Ham, Villa, Newcastle, Leeds og selvfølgelig de andre top 6 klubber brugt for mere (ikke net spend) end vi har over de seneste sæsoner siden 2019, altså siden den sæson vi vandt Premier League. Det er vi flere, der ærgrer os over. :alcohol:

Jeg finder det måske en smule blånaivt, hvis man tror, at Liverpool kan køre samme strategi som fx Ajax. Red Bull Leipzig køber altså en del af sine spillere eller får dem fra sin søsterklub i Salzburg, så dem forstår jeg ikke inkluderes i snakken. Men Ajax er et godt eksempel på, hvordan man opdrætter spillere fra akademiet i en klub, hvor man vægter langsigtet perspektiv højere end kortsigtet, dvs. at alle hold ned ad rækkerne og årgangene skal spille samme slags fodbold som førsteholdet. Det er filosofien og det gør, at de hurtigere kan tilpasse sig førsteholdet i Ajax. Tanken er smart nok, om den forsøges anvendt i Liverpool ved jeg ikke, men skulle ikke undre mig.

Men har meget svært ved at se, man skulle kunne gøre det til samme effekt i Liverpool, da du ikke i samme grad kan tillade eller har plads til at give talenter chancen. Der er sådan set ikke et tophold i Premier League, der på den måde kan sammenlignes med Ajax og ligaen med Æresdivision. Tanken er fin, men realistisk, det tvivler jeg meget stærkt på.

Dortmund kan jeg virkelig godt lide. De køber også ind, når nødvendigt. Men det er efterhånden en del år siden, de for alvor har kunnet kæmpe med om mesterskabet, hvis vi skal være hudløst ærlige. Kommer de til det i år, vi får at se.

For tiden er det vel sagtens snarere at skele mod Napoli og se, hvad de gør rigtigt dernede, da jeg lidt ser paralleler i Liverpool og Napoli, også i historisk perspektiv og betydning for respektive ligaer. Kvaratskhelia er jo en kæmpe genistreg fx, hvor man lukrerede på Ruslands invadering af Ukraine og at udenlandske spillere i Rusland, derfor fik lov at opsige deres kontrakter. Juan Jesus er et andet fantastisk eksempel på genialitet, hentet på en fri transfer. Så har du også Kim Min-jae, der ikke er interessant, økonomisk fordi han er asiat og navnet ikke lyder sydeuropæisk, men som er en kanon solid spiller, der gør, at de har glemt alt om Koulibaly. Og så er der selvfølgelig deres rekordkøb i Osimhen. Pointen er, at Napoli forstår og formår den balancegang med, at købe dyrt hvor nødvendigt (Osimhen i angrebet), erstatte hvor nødvendigt (Min-jae og Jesus i forsvaret) og signe små genialiteter (Kvaratskhelia). De har en perfekt blanding af ungt gå-på-mod og talent og voksen rutine og kvalitet.
Corner taken quickly...

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 14. feb, 2023 22:16

Det var vel et kæmpedrop af Donnarumma…..
ikke at det gør noget at Qutar ryger tidligt ud


Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 15. feb, 2023 08:49

mortenbak skrev:
tirsdag, 14. feb, 2023 22:16
Det var vel et kæmpedrop af Donnarumma…..
ikke at det gør noget at Qutar ryger tidligt ud Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det så spøjst ud ja. Altså bolden kommer hurtigt på tværs og han når aldrig at komme i balance i målet og så laver han et desperat forsøg på at redde den alligevel og så ser det sjovt ud. Jeg sidder også med en fornemmelse af at hvis han bare havde erkendt at han ikke kunne nå den og ladet den trille i mål, så ville droppet se langt mindre ud.

Så jeg syntes nok det er lidt groft at kalde det et drop, selvom han så fjollet ud.

Men nej, jeg syntes da også det ville være meget sjovt at se Qatar ryge tidligt ud.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » onsdag, 15. feb, 2023 22:49

De, der ikke har troet på Arsenal i det lange løb, ender nok med at få ret. Det er slut med at cruise af sted med 5+ point flere. Så hvis de skal vinde PL nu, så bliver det jo i et tæt parløb med City.
Og det tror jeg simpelthen ikke på, at de mentalt er i stand til. Kunne godt se dem ende som nr. 3.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » onsdag, 15. feb, 2023 23:59


TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TG12 » torsdag, 16. feb, 2023 11:35

Det var en fed kamp Arsenal - City, men desværre kører City toget nok nu. De har erfaringen og et bedre hold end Arsenal, og de skal en tur forbi Emptihad.

Grealish mål var også flot spil - fedt at se hvordan de bare spiller chancen større selvom der er 2-3, oplagte skydechancer inden.

Det kunne jeg godt savne vi gør engang imellem, vi havde skudt meget tidligere.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » fredag, 17. feb, 2023 15:13

TG12 skrev:
torsdag, 16. feb, 2023 11:35
Det var en fed kamp Arsenal - City, men desværre kører City toget nok nu. De har erfaringen og et bedre hold end Arsenal, og de skal en tur forbi Emptihad.

Grealish mål var også flot spil - fedt at se hvordan de bare spiller chancen større selvom der er 2-3, oplagte skydechancer inden.

Det kunne jeg godt savne vi gør engang imellem, vi havde skudt meget tidligere.
Må tilstå, at jeg har tænkt, at hvis Arsenal og Arteta vandt mesterskabet, så ville det underminere Klopps bedrift med Liverpool. Men synes det er tydeligt at se, at der er klasseforskel på Arsenal og City og det er der også på papiret. Vi er også kun i Februar, alt kan nå at ske. Er spændt på om de svarer tilbage mod Villa eller om vi ser det klassiske Arsenal, som falder sammen i Februar igen.
Corner taken quickly...

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » fredag, 17. feb, 2023 15:39

Det bliver vel bare mere og mere tydeligt at Guardiola ikke kan noget uden en kæmpe pengetank i baghånden.
Hans ageren og udtalelser bliver mere og mere ynkelige.
Håber ved gud at de bliver dømt og får kniven!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 18. feb, 2023 18:14

mortenbak skrev:
fredag, 17. feb, 2023 15:39
Det bliver vel bare mere og mere tydeligt at Guardiola ikke kan noget uden en kæmpe pengetank i baghånden.
Hans ageren og udtalelser bliver mere og mere ynkelige.
Håber ved gud at de bliver dømt og får kniven!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men med en pengetank af City`s størrelse er han absolut den bedste manager man kan få...

Han kan om nogen styre primadonnaer....

Besvar