Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 08. mar, 2023 14:50

Fowler89 skrev:
tirsdag, 07. mar, 2023 17:07


Jeg er ikke helt enig med dig i, at Karius var vores bedste målmand efter Reina. Jeg mener faktisk, at Mignolet var bedre end Karius, selvom han heller ikke var god nok. Mignolet havde fantastiske reflekser, men hans handling og evne til at håndtere luftbolde var ikke tilstrækkelige. På den anden side var Karius en tikkende bombe, som jeg nævnte tidligere, og man ventede bare på, at han ville fejle. Hans største fejl blev så Champions League-finalen. Jeg har aldrig forstået, hvorfor de valgte at erstatte Mignolet med en dårligere målmand. Det viser også, hvor vigtig en målmand er. Se bare på alt det, Alisson har gjort for holdet.
Det er helt sikkert de begge havde deres fejl og mangler. Jeg mente også at Karius i perioden op til CL finalen stod bedre end nogen anden keeper havde gjort i Liverpool siden 2010/11-stykker, altså kun i den lille halve sæson. Jeg håber jeg også fik understreget at Karius havde et velorganiseret forsvar foran sig(i den periode), som ikke var set mage i klubben siden 2011, hvilket utvivlsomt har fået ham til at se bedre ud i den periode. Så jeg vil gerne gå med til at overordnet set var Mignolet en bedre keeper.
Edit: det jeg prøvede at sige er at Karius primært så bedst ud fordi han havde bedre arbejdsbetingelser.

Men selvfølgelig ingen af dem var gode nok, Karius passede bedre typemæssigt, men var aldrig på niveau, Migs var ret god, men han passede bedre til et hold, der forsvarede sig dybere og hvor han ikke skulle være sweeperkeeper. Jeg tror også at begge keepere ville have haft et meget bedre karriere forløb, hvis holdet havde haft en bedre defensiv struktur i perioden, det er kun den absolutte elite der kan arbejde under de forhold uden at få selvtilliden eroderet så meget at man begynder at lave håbløse fejl.

Det var også dengang der var ville konspirationsteorier om at Ward hemmeligt var meget bedre, men Klopp skyldte Karius' far en tjeneste eller 100.

Jeg er heller ikke i tvivl om at købet af Allie er et af de bedste længe. det kan godt være han var 2,5 gange så dyr som Kasper Schmeichel eller Nick Pope ville havde været, men han var det hele værd også selvom vi kunne have fået Fekir oveni :lol: .

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » torsdag, 09. mar, 2023 02:07

Dejligt at se PSG ude af CL.
Den klub er kun omkring oliepenge.
Masser af ligegyldige kampe i den franske sekunda liga.
Siger en del om spillernes priotet imellem det sportslige og pengene.

Fodboldprostitution!


Sent from my iPhone using Tapatalk

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » torsdag, 09. mar, 2023 02:22

Viaplay er meget ude af sync hos mig.
(Mund og stemmer) passer ikke sammen.
Andre med samme problem ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 14. mar, 2023 21:59

Det er så korrupt det, der foregår i City - Leipzig kampen. En skandale og man bør overveje at undersøge kampen bagefter for dommerkorruption, især med henblik på, at klubber som Juventus og Barcelona er fundet skyldig og anklaget for dommerkorruption. Alt er blevet dømt til City, han er betalt. Et klokkeklart rødt kort til Ederson blev ikke engang takseret til et frispark, i stedet får Werner gult kort for brok. Straffesparket er også yderst suspekt og ekstremt tyndt. Det er en skandale og et kæmpe nederlag for sporten endnu engang. Fodbolden har tabt i dag. Leipzig bør gøre alt for at undersøge om de kan nedlægge protest efter kampen. Manchester City er et uhyggeligt korrupt foretagende.

Pep Guardiola med tilknytning til to korruptionsanklagede klubber...Blot et tilfælde?
Corner taken quickly...

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 14. mar, 2023 23:18

Kasper88 skrev:
tirsdag, 14. mar, 2023 21:59
Det er så korrupt det, der foregår i City - Leipzig kampen. En skandale og man bør overveje at undersøge kampen bagefter for dommerkorruption, især med henblik på, at klubber som Juventus og Barcelona er fundet skyldig og anklaget for dommerkorruption. Alt er blevet dømt til City, han er betalt. Et klokkeklart rødt kort til Ederson blev ikke engang takseret til et frispark, i stedet får Werner gult kort for brok. Straffesparket er også yderst suspekt og ekstremt tyndt. Det er en skandale og et kæmpe nederlag for sporten endnu engang. Fodbolden har tabt i dag. Leipzig bør gøre alt for at undersøge om de kan nedlægge protest efter kampen. Manchester City er et uhyggeligt korrupt foretagende.

Pep Guardiola med tilknytning til to korruptionsanklagede klubber...Blot et tilfælde?
Tror du da Pep står bag?

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 14. mar, 2023 23:56

Han snød da han spillede, så ville ikke komme bag på mig om han også snyder nu. Det er bare meget "uheldigt", at vi får så blatant en dommerindsats ovenpå breaking news om Barcelonas dommerskandale og ovenpå, at Juventus er blevet straffet for dommersnyd. Sagt på en anden måde, det ville hverken undre mig, hvis Pep eller City også er korrupte på det punkt.
Corner taken quickly...

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 15. mar, 2023 11:56

Det så meget sus ud, det der skete i går. Jeg tror City er en klub der ryger ned på røv og albuer snart.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » onsdag, 15. mar, 2023 14:41

Laver “mutanten” ikke også kæmpe frispark på målmanden inden Shittys 2 mål ? Han smadrer ind i ham lige i skudøjeblikket.
Leipzig havde nok aldrig vundet den kamp, men derfor skal dommeren jo dømme ordentligt.
Straffesparket har jeg aldrig set tyndere
Skandale!


Sent from my iPhone using Tapatalk

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » lørdag, 18. mar, 2023 19:14

Neverton har da endeligt fundet en farve, der matcher deres nivaeu


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 23. mar, 2023 22:36

"Den her kamp er en kamp, hvor man om nogle år vil se tilbage og sige, det var den aften, hvor Højlund kom forbi Parken og lavede to mål"...Hold nu mund Thomas Kristensen, du taler kun for at holde dig selv vågen.

Spændende spiller ham Højlund. Nok ikke niveauet til Liverpool, men spændende. I aften på en hamrende billig baggrund, som resten af landsholdet, men som type er han interessant.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » mandag, 27. mar, 2023 08:07

Så fik Conte den fyreseddel fra Tottenham, som han næsten explicit har bedt om i et stykke tid. De ansætter vel sagtens Julian Nagelsman. I første omgang melder de dog ud, at "Cristian Stellini will step up as head coach for the rest of the season"

https://www.bbc.com/sport/football/64168691
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » mandag, 27. mar, 2023 18:37

Man ved, hvad man får med Conte, præcis som man ved, hvad man får med Mourinho, men alligevel har begge det til fælles at heller ikke de, kunne vinde sølvtøj til Tottenham Hotspurs. Præmissen kendte de, da de ansatte ham og sprudlende har spillet ikke været. Når man hverken leverer enten sprudlede spil eller pokaler, samt man kommer med spidse udtalelser, så er man vist en fyring værdig.

Mht. Nagelsmann, så undren den mig altså noget mere. Jeg er som sådan ikke nogen stor beundrer af ham, jeg mener han har sine begrænsninger, men det er lidt vildt, hvis han er fyret ovenpå denne sæson. De er stadig med i mesterskabsspillet i Bundesligaen og de er ubesejrede i Champions League indtil nu. Der må stikke noget dybere, noget intern uro, måske i spillertruppen, måske med ledelsen, måske begge dele. Belægget for at fyre ham ellers, er papirstyndt.

Nu har de så ansat mesteren i intern uro i stedet, i nossoren Thomas Tuchel.

Det giver ingen mening i min verden. Men jeg er glad for, at Klopp i følge medierne prompte afviste dem, selvom de angiveligt tilbød ham at vente til sommer med at finde en ny manager, hvis han var interesseret i tjansen.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » mandag, 27. mar, 2023 19:05

Det er noget med en kæreste der arbejdede for Bild, der givet problemer for Nagelsmann. Og så at de ikke allerede har vundet Bundesligaen. Jeg tror og håber at Dortmund snupper den i år.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kasper88 » mandag, 27. mar, 2023 19:37

Dortmund hele vejen ja! Nærer langt større sympati for den klub end Bayern. Og selvom jeg ville finde det suspekt, hvis det er Nagelmanns kærestes job, der har resulteret i en fyring, så er det bedre at høre, end de forlydender, der går på - fra Bild - at en række spillere i truppen har villet have ham ud, herunder nævnes Mané som en af disse spillere.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » tirsdag, 28. mar, 2023 21:14

Der var Robbo heldig med ikke at blive vist ud. Mon ikke anførerbindet lige reddede ham der
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar