Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Indlæg: 13773
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 11. apr, 2017 14:27

Uanset, så kan vi sagtens bruge Sakho. Jeg håber Klopp kommer til fornuft.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 11. apr, 2017 14:44

texy skrev:
AndreasN skrev:@Texy

Det er da stadig ikke Liverpool, der tog sagen op. Det var FIFA. Uden FIFA havde sagen aldrig set offentlighedens lys. Og lur mig, om Liverpool ikke havde klaret sagen internt med en bøde til Sakho mod, at han så spillede sine kampe. Det tror jeg. Men igen er det mere ovennævnte problemstilling, jeg var interesseret i at diskutere - ikke så meget Sakho som person.
Men havde Sakho spurgt Liverpool til råds var der højst sandsynligt sket en af følgende to ting.

1) Han var blevet forbudt at tage stoffet.
2) Man havde spurgt antidoping myndighederne til råds og fået et gældende svar, før præparatet blev taget i brug.

Begge dele havde sikret, at der ingen sag var. Heller ikke nogen fejlagtig sag.

At prøve at flytte ansvaret for et ganske simpelt internt procedurebrud over på FIFA's skuldre er forfejlet. Var proceduren blevet overholdt, kunne FIFA ikke have lavet deres fejl i forhold til vores spiller. Jeg antager, at det er netop for at undgå den slags situationer, at vi har de regler og procedurer.
Ja, og det er jeg heller ikke uenig i. Men såvidt jeg husker var påstanden fra FIFA, at Sakho var testen positiv for et ulovligt præparat - og det præparat viste sig jo så ikke at være ulovligt. Derfor synes jeg da sagtens, at man kan pege fingre af FIFA, der fejlagtigt satte en sag igang mod en spiller, der er uskyldig. Klubben var jo som reaktion på FIFA's påstand nødt til at sætte Sakho i karantæne.

Vi ser det vel i bund og grund bare fra to forskellige vinkler. Hvilket ikke er underligt, når vi altid har stået i hver vores lejr omkring spillerens evner. ;)
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jeppe
Indlæg: 514
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:07
Geografisk sted: Odense
Alder: 40

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jeppe » tirsdag, 11. apr, 2017 15:12

Hr. Drejer skrev:Uanset, så kan vi sagtens bruge Sakho. Jeg håber Klopp kommer til fornuft.
Det er vel netop ikke uanset. Hvis han undergraver den kultur Klopp gerne vil bygge, kan vi, i mine øjne, ikke bruge ham uanset om han så var Messi (okay, han ville så nok være pænt dårlig i forsvaret, men you get the point).

Det er et klassisk ledelsesmæssigt dilemma. Du har en medarbejder der på de personlige resultater overperfomer, men på sine værdier og ageren, undergraver resten af det team han er en del af. Den smule du vinder ved at én person er dygtig, er lynhurtig tabt i performance på resten af teamet.

Antaget at jeg har ret i at det er spørgsmålet her, så er der kun én der skal komme til fornuft og det er Sakho. Og hvis han gør det, kan han muligvis (og kun muligvis) komme tilbage i truppen.
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!" Bill Shankly

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Surf » tirsdag, 11. apr, 2017 15:46

Jeppe skrev:
Hr. Drejer skrev:Uanset, så kan vi sagtens bruge Sakho. Jeg håber Klopp kommer til fornuft.
Det er vel netop ikke uanset. Hvis han undergraver den kultur Klopp gerne vil bygge, kan vi, i mine øjne, ikke bruge ham uanset om han så var Messi (okay, han ville så nok være pænt dårlig i forsvaret, men you get the point).

Det er et klassisk ledelsesmæssigt dilemma. Du har en medarbejder der på de personlige resultater overperfomer, men på sine værdier og ageren, undergraver resten af det team han er en del af. Den smule du vinder ved at én person er dygtig, er lynhurtig tabt i performance på resten af teamet.

Antaget at jeg har ret i at det er spørgsmålet her, så er der kun én der skal komme til fornuft og det er Sakho. Og hvis han gør det, kan han muligvis (og kun muligvis) komme tilbage i truppen.
.. og så er vi jo tilbage ved AndreasN's pointe. Hvis det virkelig er sådan, at spilleren trækker resten af truppen ned med dårlig attitude, forkerte værdier, brud på discipline etc. - så ville det da være enormt rart, at man fik en ordentlig forklaring. Jeg er med på Jespers pointe om, at man beskytter sin spillers værdi. Men hele sagen bliver lidt frusterende at følge, når vi er så dårlige i forsvaret, kombineret med Sakhos præstationer, kombineret med en del uklarhed om sagen.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » tirsdag, 11. apr, 2017 15:50

@AndreasN

Jeg er sådan set helt enig i dit sidste indlæg. Ingen tvivl om, at FIFA også har været nogle kvajpander, og man burde reelt sagsøge røven ud af bukserne på dem, fordi de ikke engang ville bekræfte, om vi måtte bruge Sakho imens sagen blev undersøgt.

Men der havde bare aldrig været en sag (dum/fejlagtig sag eller ej), hvis Sakho havde hørt efter i timen. Og det er vel det, der lader til at være hans problem. For det resterende indtryk af ham er jo, at han er en stor dejlig dreng. Men han må lære, at fodbold er så alvorlig business, at der desværre ikke er lige så meget plads til sjov og ballade, som han måske godt kunne ønske.

Jeg tror ikke et sekund på, at Klopp henter ham tilbage. Men jeg håber, at Sakho gør det så godt i Palace, at han får flere gode tilbud. Og det ser det ud til i øjeblikket.

Og så håber jeg for os, at vi får hentet den helt rigtige spiller ind på positionen.

Og for lige at vende lidt tilbage til kampen, så synes jeg, at vores gamle dreng Martin Kelly var helt på niveau med Sakho.
Kloppite

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » tirsdag, 11. apr, 2017 20:23

Jeg må erkende jeg er overbevist om at der ligger noget i sakhos doping sag som vi ikke ved, og aldrig får at vide.

Jeg kan simpelthen ikke på nogen som helst måde forestille mig
A) spillere indtager nogen som helst form for medikament , uden klubben inddrages - dette er børne læredom inden for sport lige så snart du er oppe og spille bare LIDT seriøst. Og uanset så er det fuldstændigt irrelevant , atleten er selv ansvarlig for hvad der foregindes i kroppen.
B) der kan opstå tvivl omkring hvorvidt et medikament er forbudt eller ej. Enten er det forbudt, ellers er det ikke. Der findes 3 muligheder, enten er det lovligt, ellers er det forbudt under konkurrence, ellers er det forbudt, punktum.

Hele misseren omkring Sakho lugter for mig af at der er slået en handel af, hvor både spiller, klub og UEFA slipper for den dårlige reklame en possitiv doping prøve vil være - der er så åndsvagt mange penge involveret og det vil ikke være første gang en større doping skandale er fejet under tæppet, med aktiv hjælp fra de bundkorrupte folk i UEFA
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Hr. Drejer
Indlæg: 13773
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 11. apr, 2017 21:11

Dybala er muligvis den bedste spiller pt. Han viser stor klasse i aften.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 11. apr, 2017 21:18

Hr. Drejer skrev:Dybala er muligvis den bedste spiller pt. Han viser stor klasse i aften.

Oomph242
Indlæg: 5695
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 11. apr, 2017 21:56

RedRedRed skrev:
Hr. Drejer skrev:Dybala er muligvis den bedste spiller pt. Han viser stor klasse i aften.

+ de penge Dybala får under bordet, i korruptionens eget hjemland. Jeg synes altid de italienske lønninger virker lidt uigennemskuelige.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 11. apr, 2017 21:58

Så må det være slut for Barcelona i denne omgang. Juve dummer sig ikke på samme måde som PSG i returen.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 11. apr, 2017 22:32

Den gamle dame vågner op til dåd. Dejligt at se italiensk fodbold bide fra sig.

Brugeravatar
Pede
Indlæg: 2292
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:05
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Pede » tirsdag, 11. apr, 2017 23:13

Sledgehammer skrev:Så må det være slut for Barcelona i denne omgang. Juve dummer sig ikke på samme måde som PSG i returen.
Lad os nu se hvem der skal dømme.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » onsdag, 12. apr, 2017 08:14

Robbie_God_Fowler skrev:Den gamle dame vågner op til dåd. Dejligt at se italiensk fodbold bide fra sig.
tjaaeh, med hensyn til koefficients point er det vel knapt så godt.. lå England ikke ret presset af Italien ?
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bojangles » onsdag, 12. apr, 2017 08:31

Bellamy_fever skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Den gamle dame vågner op til dåd. Dejligt at se italiensk fodbold bide fra sig.
tjaaeh, med hensyn til koefficients point er det vel knapt så godt.. lå England ikke ret presset af Italien ?
Men er de ikke ved/har de ikke ændret det, så de 4 store er garanteret 4 pladser direkte i CL gruppespillet?

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 12. apr, 2017 08:40

Bojangles skrev:
Bellamy_fever skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Den gamle dame vågner op til dåd. Dejligt at se italiensk fodbold bide fra sig.
tjaaeh, med hensyn til koefficients point er det vel knapt så godt.. lå England ikke ret presset af Italien ?
Men er de ikke ved/har de ikke ændret det, så de 4 store er garanteret 4 pladser direkte i CL gruppespillet?
Så nr. 4 ikke skal i kval-spil?
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Besvar