Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Scouser

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scouser » torsdag, 03. mar, 2011 09:04

Synes nu at der findes langt værre fans end Chelseas. Arsenal, Scum, City, for bare at nævne et par stykker.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » torsdag, 03. mar, 2011 12:21

Det er også mit indtryk, at der ofte er en rigtig god stemning på Stamford Bridge. Har aldrig været der, men det lyder sådan på TV. I hvert fald til de store kampe.

veffe69
Indlæg: 836
Tilmeldt: onsdag, 10. jun, 2009 23:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af veffe69 » torsdag, 03. mar, 2011 12:50

@Scouzer/AJ

Der er en grund til at de blandt de lokale kalder SB for biblioteket, nemlig fordi der ganske ofte er stille som på samme sted.
Selvfølgelig er der nok lidt mere "uro" når de større hold er på besøg, men generelt er der ikke.
Jeg har en bekendt som har været derovre nogle gange og han har fortalt at man godt kan blive tysset på, hvis man hepper og sidder blandt de fans som bare vil sidde og kigge uden "larm" omkring sig (hvilket igen bringer mig tilbage til Odense Stadion, hvor det samme er tilfældet)
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Scouser

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scouser » torsdag, 03. mar, 2011 15:01

veffe69 skrev:@Scouzer/AJ

Der er en grund til at de blandt de lokale kalder SB for biblioteket, nemlig fordi der ganske ofte er stille som på samme sted.
Selvfølgelig er der nok lidt mere "uro" når de større hold er på besøg, men generelt er der ikke.
Jeg har en bekendt som har været derovre nogle gange og han har fortalt at man godt kan blive tysset på, hvis man hepper og sidder blandt de fans som bare vil sidde og kigge uden "larm" omkring sig (hvilket igen bringer mig tilbage til Odense Stadion, hvor det samme er tilfældet)
Troede nu det var Highbury/Emirates der blev kaldt the library, men lad det nu ligge.

Disse tendenser er desværre ikke udelukkende kendetegnende for Chelsea, men derimod Premier League generelt. Klubber såsom Manu, City, Bolton, og Arsenal døjer med de samme problemer. Som del af min studietur besøger jeg selv old trafford d. 15. marts mod Marseille og glæder mig til at finde af om stemningen hos vores rivaler er så dårlig som jeg har hørt rygter om.

Brugeravatar
Nicoen
Indlæg: 3997
Tilmeldt: lørdag, 25. aug, 2007 19:19
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Nicoen » fredag, 04. mar, 2011 01:07


Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » fredag, 04. mar, 2011 06:50

Mon ikke hun slipper, når hun appelerer.
Jeg fatter ganske enkelt ikke fa, fifa uefa og andre lignende korruptions anstalter. Enhver negativ kommentar om en dommer, børgive minimum en dags karantæne, med mulighed for flere dage hvis det er grove beskyldninger/kommentarer.
Men det er nok netop pga de er korupte, det ikke sker desværre, det er ihvertfald mit bud, inkompetence et andet bud. Men tror dog det er et mix af de to :roll:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11334
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » fredag, 04. mar, 2011 19:00

Aquilani4 skrev:I øvrigt ros til Chelsea's fans for at skabe en vild stemmning på Stamford Bridge under United-kampen

Specielt efter udligningen var de helt oppe og koge

Man må sige at de fik nedgjort den myte om at Chelsea's fans ikke er så passionerede/larmende/syngende som mange andre fans i PL.
Det har været oppe at vende flere gange her, at du er en undercover tilhænger af en anden engelsk klub end Liverpool, som benytter sig af Danmarks bedste forum for fans af en engelsk klub, fordi dette netop ER Danmarks bedste forum.

Efter ovenstående ordskvalder fra din side, er jeg ikke mere i tvivl, og jeg giver Mugge ret i, at dine præferencer ligger i London området. Foreløbig har du ikke vist alarmerende overskud af hverken "wits nor brains", men jeg håber du har "balls" til at melde ud om dit sande tilhørsforhold. Bemærk, at dette forum har plads til fans af andre klubber, når de bare vil følge Forum spillereglerne.

Så vis dit sande Stamford Library face!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » fredag, 04. mar, 2011 19:19

Jeg troede folk var enige om, at Aquilani4 holdt med Man Utd...

Lige hér synes jeg han har en pointe. Jeg synes tit det lyder som om der er god gang i den på broen. Det er jo ikke ligefrem fordi Anfield altid er gyngende.

Brugeravatar
Rambo
Indlæg: 834
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:57
Geografisk sted: Aarhus N
Alder: 42

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Rambo » lørdag, 05. mar, 2011 07:22

Sad og så Dortmund - FC Köln igår, og er virkeligt imponeret over dette unge Dortmund hold, uden en masse (endnu) etablerede stjerner.

vandt godt nok kun 1-0, men havde det ikke været for Köln's målmand Rensing, havde de vunden med mindst 5-6 stykker.

Vil her lige slå lidt på tromme for tysk bundesliga fodbold, der efter min mening er den bedste liga i europa, måske ikke den stærkeste i europæisk sammenhæng, men efter min mening, som neutral tv-seer er bundesligaen den der er mest seværdig.
Det er den mest målrige liga, ihvertfald af de større ligaer, niveau forskellen mellem top og bund er væsentligt lavere end i f.eks England og Spanien, hvilket gør at ligaen er umådeligt svær at forudsige på forhånd, samt at alle opgørende som udgangspunkt er langt mere spændende end i de andre top ligaer. Det taktiske og tekniske niveau er måske ikke på højde med især Spansk og Engelsk fodbold, men det opvejes af at langt de fleste hold er offensivt indstillet, også på udebane mod topholdende, hvilket gør at langt de fleste opgør har et utroligt højt underholdnings niveau.

Stemningen på tribunerne er altid fremragende, der er masser af tilskuere der altid forsøger at skabe en god stemning.

Og til sidst vil jeg påstå at dommer standarten i Tyskland er milevidt foran den vi ser i f.eks England, hvorfor ved jeg ikke, men det er godt nok sjældent man sidder med en fornemmelse af at ert af holdende er blevet bortdømt.
Wow nu kører det! nye ejere, ingen gæld! vi køber Dzeko og Mata til januar, Maicon, Müller og Lahm til sommer.

Så vinder vi CL og PL i 2012. alt det afgjort idag! woohoo!

veffe69
Indlæg: 836
Tilmeldt: onsdag, 10. jun, 2009 23:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af veffe69 » lørdag, 05. mar, 2011 09:02

@Scouzer.
Skal da indrømme jeg er kommet i tvivl mht om det er SB, når nu du nævner ES, så hvis der er et klogt hoved der ved det, må de da gerne
lige slå fast hvem af os der har ret. (så vi ikke går i det uvisse :D )

@Rambo
Jeg er enig i at Bundesligaen er ganske underholdende, jeg vil dog godt slå et slag for den hollandske liga, som jeg mener er underholdsningsmæssigt i toppen af poppen. Så har man mulighed for det, kan det anbefales at se nogle kampe fra Eresdivisonen.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Brugeravatar
Henrik
Indlæg: 1004
Tilmeldt: onsdag, 11. jun, 2008 14:03
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 40

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Henrik » lørdag, 05. mar, 2011 11:43

Nu er det alt andet lige også meget nemmere at dømme i Bundesligaen i forhold til PL. Tempoet er lavere, intensiteten er kun rigtig stor når der er derby, og spillerne presser ikke dommerne lige så meget.

Dermed ikke sagt at tyske dommere ikke er gode, slet ikke. Jeg synes bare at man må tage med i ligningen at Bundesligaen ikke kan sammenlignes med PL 1:1.
Næste år!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » lørdag, 05. mar, 2011 12:06

Henrik skrev:Nu er det alt andet lige også meget nemmere at dømme i Bundesligaen i forhold til PL. Tempoet er lavere, intensiteten er kun rigtig stor når der er derby, og spillerne presser ikke dommerne lige så meget.

Dermed ikke sagt at tyske dommere ikke er gode, slet ikke. Jeg synes bare at man må tage med i ligningen at Bundesligaen ikke kan sammenlignes med PL 1:1.
Så meget tror jeg ikke tempoet er lavere. Intensiteten er større i de fleste tyske kampe end i de fleste i PL, der er flere tilskuere, flere jævbyrdige kampe mv.
Mht. presset på dommeren fra spillernes side kan det godt være du har ret. Det har jeg ikke lige nogen fornemmelse af.

Brugeravatar
Henrik
Indlæg: 1004
Tilmeldt: onsdag, 11. jun, 2008 14:03
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 40

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Henrik » lørdag, 05. mar, 2011 13:04

AJ skrev:
Henrik skrev:Nu er det alt andet lige også meget nemmere at dømme i Bundesligaen i forhold til PL. Tempoet er lavere, intensiteten er kun rigtig stor når der er derby, og spillerne presser ikke dommerne lige så meget.

Dermed ikke sagt at tyske dommere ikke er gode, slet ikke. Jeg synes bare at man må tage med i ligningen at Bundesligaen ikke kan sammenlignes med PL 1:1.
Så meget tror jeg ikke tempoet er lavere. Intensiteten er større i de fleste tyske kampe end i de fleste i PL, der er flere tilskuere, flere jævbyrdige kampe mv.
Mht. presset på dommeren fra spillernes side kan det godt være du har ret. Det har jeg ikke lige nogen fornemmelse af.
Slet ikke enig i at der er større intensitet i Bundesligaen. Når der er derby mellem f.eks. Schalke og Dortmund, eller Bayern og HSV er der stor intensitet. Ser man derimod en kamp mellem Freiburg og Gladbach er der ikke meget at komme efter synes jeg. Ser man en kamp mellem Stoke og Birmingham mener jeg helt sikkert at der er større intensitet.

Ligaen er ganske rigtigt mere jævnbyrdig, og det skyldes nok også de mere fornuftige regler der gælder for økonomien i tyske klubber. Jeg ved ikke om det påvirker dommer-standen dog.

Off-topic, så tror jeg at den tyske liga er på fremmarch. Det varer ikke mange år før de tyske klubber kommer til at høste frugterne af deres økonomiske arbejde, hvorimod PL og La Liga er helt overbebyrdet med gæld der på et tidspunkt kommer til at skulle indløses. Bundesligaen fik en ordentlig lussing i forbindelse med Kirch-gruppens kollaps der betød at kanalen med rettighederne til Bundeligaen pludselig var konkurs. Jeg tror at det fik DFB til at indse, at der måtte gøres en hel del i forhold til økonomien der var bundet op på TV-indtægter på samme måde som PL er det lige nu.
Næste år!

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » lørdag, 05. mar, 2011 13:39

Henrik skrev:Off-topic, så tror jeg at den tyske liga er på fremmarch.
Det viser den ekstra CL plads. de har overtaget fra Italien også. Er desværre holdt med at se Bundes, da de danske kanaler jeg har, ikke viser det mere. Synes ellers det var god underholdning for 3-4 år siden da jeg kunne se det.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Rambo
Indlæg: 834
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:57
Geografisk sted: Aarhus N
Alder: 42

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Rambo » lørdag, 05. mar, 2011 15:07

Henrik skrev:
Slet ikke enig i at der er større intensitet i Bundesligaen. Når der er derby mellem f.eks. Schalke og Dortmund, eller Bayern og HSV er der stor intensitet. Ser man derimod en kamp mellem Freiburg og Gladbach er der ikke meget at komme efter synes jeg. Ser man en kamp mellem Stoke og Birmingham mener jeg helt sikkert at der er større intensitet.

Ligaen er ganske rigtigt mere jævnbyrdig, og det skyldes nok også de mere fornuftige regler der gælder for økonomien i tyske klubber. Jeg ved ikke om det påvirker dommer-standen dog.

Off-topic, så tror jeg at den tyske liga er på fremmarch. Det varer ikke mange år før de tyske klubber kommer til at høste frugterne af deres økonomiske arbejde, hvorimod PL og La Liga er helt overbebyrdet med gæld der på et tidspunkt kommer til at skulle indløses. Bundesligaen fik en ordentlig lussing i forbindelse med Kirch-gruppens kollaps der betød at kanalen med rettighederne til Bundeligaen pludselig var konkurs. Jeg tror at det fik DFB til at indse, at der måtte gøres en hel del i forhold til økonomien der var bundet op på TV-indtægter på samme måde som PL er det lige nu.
Enig med dig i at Bundesligaen kun vil udvikle sig i positiv retning de næste år, på trods af at man i denne sæson har mistet spillere som Dzeko, öszil og Sami Khedira. både på grund af den extra cl plads, men også fordi økonomien i klubberne generelt er meget fornuftig (bortset fra Schalke), som jo kan give en markant fordel, hvis "Financial fairplay" betyder opstramninger af klubbernes økonomi, + det stærke talent arbejde som vi fik den første store smagsprøve af ved VM.

med hensyn til dommerne, så mener jeg heller ikke at intensiteten er lavere i Bundesligaen end i f.eks La liga (hvor dommer standarten jo også er til debat) eller PL. Ved ikke om de uddanner deres dommere bedre, eller at man i Tyskland måske traditionelt er mere autoritetstro, og accepterer dommernes kendelser uden brok, og de derfor kan koncentrere sig om at udføre deres arbejde.
Wow nu kører det! nye ejere, ingen gæld! vi køber Dzeko og Mata til januar, Maicon, Müller og Lahm til sommer.

Så vinder vi CL og PL i 2012. alt det afgjort idag! woohoo!

Besvar