Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Fowler89
Indlæg: 1292
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 24. jun, 2023 10:45

Hr. Drejer skrev:
fredag, 23. jun, 2023 10:50
Jeg frygter lidt at en saudisk klub vil forsøge at hente Salah, som er megastor i den muslimske verden.
Det ville jeg ikke have noget i mod, hvis vi kunne få en rigtig stor sum for ham.

I øvrigt henter araberne Tonali nu til Newcastle. Det er helt vildt.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 24. jun, 2023 12:26

Fowler89 skrev:
lørdag, 24. jun, 2023 10:45
Hr. Drejer skrev:
fredag, 23. jun, 2023 10:50
Jeg frygter lidt at en saudisk klub vil forsøge at hente Salah, som er megastor i den muslimske verden.
Det ville jeg ikke have noget i mod, hvis vi kunne få en rigtig stor sum for ham.

I øvrigt henter araberne Tonali nu til Newcastle. Det er helt vildt.
Ja, det er helt skørt at de har fået ham. Hvem kan erstatte Salah i Klopps set-up? Mbappe måske. Men ham har vi ikke råd til.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Cynwal » søndag, 25. jun, 2023 08:47

Jeg har tilladt mig at ændre overskriften for denne tråd, så den er mere i tråd med det vi debatterer her (i hvert fald i mine øjne). Jeg var ikke klar over, at jeg havde denne beføjelse, og føler mig en smule som
Billede

Håber ikke at jeg træder nogen over tæerne, og Henry - som oprettede tråden - er det en menneskealder siden vi har set her på Forum. Jeg kender ham for i øvrigt fra tiden omkring 2008-2010 fra julefrokost/sommerfest i Liverpool Odense FanClub. Those were the days........
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 28. jun, 2023 21:42

Arsenal gør Declan Rice til den dyreste engelske spiller nogensinde. West Ham har accepteret et bud på - og hold nu fast i armlænet eller lillemor - £105 M. Hold da op en pris :shock:

Det er overraskende for mig at Arsenal overbyder Man C. De satser stort i Arsenal. Deres manager får i hvert fald det han peger på formoder jeg.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5680
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 29. jun, 2023 23:53

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 28. jun, 2023 21:42
Arsenal gør Declan Rice til den dyreste engelske spiller nogensinde. West Ham har accepteret et bud på - og hold nu fast i armlænet eller lillemor - £105 M. Hold da op en pris :shock:

Det er overraskende for mig at Arsenal overbyder Man C. De satser stort i Arsenal. Deres manager får i hvert fald det han peger på formoder jeg.
Havertz og Rice bliver nok ikke de sidste de køber i dette vindue.

Med de investeringer Arsenal, Newcastle, Chelsea, Skum og City laver. Så skal vi nok ikke gøre os de store forhåbninger om top 4 i de næste mange sæsoner. Mon ikke både Klopp og FSG ved at fremtiden nok ligger uden for top 4..

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Emmy » fredag, 30. jun, 2023 08:01

Hvor har arsenal alle de midler fra?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Cynwal » fredag, 30. jun, 2023 09:44

Emmy skrev:
fredag, 30. jun, 2023 08:01
Hvor har arsenal alle de midler fra?
Formodentlig lån, idet hovedparten er lånt af ejeren, Stan Kroenke
Billede

Fordelingen mellem eksterne lån (banklån etc.) og lån fra aktionærer/ejere, kan ses i denne artikel:
https://www.themag.co.uk/2023/05/the-pr ... le-united/

Bemærk, at alle tallene er fra de sidste offentliggjorte regnskaber, altså pr. sommeren 2022.
Chelsea's big spending fra og med sidste sommers vandvids-transfervindue (som fortsatte i januar vinduet) er således ikke med, men Abramovich' venlige/påtvungne eftergivelse af gælden er indregnet. Der mangler jeg for i øvrigt stadig en god forklaring på, hvordan den eftergivelse af gælden påvirker Chelseas FFP regnskab? Det svarer jo til en direkte kapitalindsprøjtning på 2 mill. £, som er penge, som andre ejere IKKE bare må skyde ind i deres selskaber. Hvis der bliver åbnet for, at ejere bare kan eftergive gæld, uden at det får FFP konsekvenser, så må vi gå ud fra, at UAE City og Saudi United får travlt med at låne deres klubber penge, og efterfølgende eftergive dem lånene.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 30. jun, 2023 11:44

@Cynwal

Newcastle, Man C og Chelsea glimrer ved deres fravær på den liste :lol:
Hovedparten af den gæld vi har går jeg ud fra at det stammer fra stadionbyggeri og fra nyt træningsanlæg.
Måske ser vi snart en 'ny Leeds', eller også er det bare en anden tid, hvor rigmænd står klar til at redde klubberne. Men der er ingen tvivl om at Arsenal satser stort. De føler de har den rigtige manager. Den rigtige trup. Organisationen er på plads.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Fowler89
Indlæg: 1292
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Fowler89 » fredag, 30. jun, 2023 19:07

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 28. jun, 2023 21:42
Arsenal gør Declan Rice til den dyreste engelske spiller nogensinde. West Ham har accepteret et bud på - og hold nu fast i armlænet eller lillemor - £105 M. Hold da op en pris :shock:

Det er overraskende for mig at Arsenal overbyder Man C. De satser stort i Arsenal. Deres manager får i hvert fald det han peger på formoder jeg.
Fatter simpelthen ikke hvordan Declan Rice kan være så dyr, han er jo nutidens Gareth Barry...

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 30. jun, 2023 23:46

Jeg forstår heller ikke hvorfor han skal koste så meget.

Er der nogen som ved om Leipzig har økonomiske problemer? De har i dette vindue solgt Laimer, Nkunku og nu forhåbentligt Szoboszlai. Det er tre bærende spillere som de sælger i samme vindue.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Fowler89
Indlæg: 1292
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 01. jul, 2023 12:24

Hr. Drejer skrev:
fredag, 30. jun, 2023 23:46

Er der nogen som ved om Leipzig har økonomiske problemer? De har i dette vindue solgt Laimer, Nkunku og nu forhåbentligt Szoboszlai. Det er tre bærende spillere som de sælger i samme vindue.
Det er lidt deres forretningsmodel, lur mig ikke om de henter et par stykker fra Salzburg og sælger dem videre på samme måde om et par år.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Cynwal » onsdag, 05. jul, 2023 07:30

Der er kommet en næsten 1 time lang youtube video frem, som går i dybden med forløbet omkring Uefa's udelukkelse af Manchester City fra Champions League i 2 år og den efterfølgende omstødelse af dommen, da den blev anket til CAS. Det er rimelig rystende, det som bliver fremlagt i filmen. Det antydes, at ledelsen af UEFA, specifikt UEFA Præsident Aleksander Čeferin, har haft interesse i, at City's oprindelige dom IKKE blev eksekveret. I filmen siges der, at UEFA har modsatrettede interesser i og med at de på den ene side ønsker en fair sport, men samtidig også har interesser i at skabe omsætning og indtægter til fodbolden. Det påståes i filmen, at UEFA lader Manchester City udpege 2 af de 3 dommere, som ender med at afsige en kendelse i City's favør med stemmerne 2-1. Det understreges i filmen, at UEFA kunne have apelleret CAS' dom til en Schweitsisk domstol, men undlod at gøre dette. Det indikeres i filmen, at årsagen er modsatrettede interesser, altså: "Don't bite the hand that feeds you".

FIlmen er faktisk rystende at se, men har dog også en lille bismag. Det er ikke tydeligt, hvem der er afsenderen af filmen. Produktionen er flot og dyr, og er virkelig professionelt arbejde. Jeg vil anbefale, at man også læser denne artikel fra Ekstrabladet, som belyser den tvivlsomme baggrund/bagmand for filmen: https://ekstrabladet.dk/sport/city-rist ... er/9846266

Filmen kan ses her. Det kan evt anbefales at slå engelske undertekster til, da det kan gøre noget af forståelse lettere:
Filmen kan også ses som et vægtigt argument, timet i forhold til Premier Leagues undersøgelse af Manchester City, og det understreges gentagne gange, at PL's kommende dom IKKE kan appelleres til nogen instanser, heller ikke CAS. Men det stopper dog nok desværre ikke efterfølgende private søgsmål gennem det engelske retssystem, som i sidste ende nok er det, der får både UEFA og PL til at frygte, at gå op imod Sheikernes uendelige resourcer
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

mortenbak
Indlæg: 3098
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 11. jul, 2023 10:19

Hvad sker der for Gerrard, der er ude og snakke om "familiefølelse" i Saudi ? Og at han vil bidrage til at gøre deres liga til én af verdens bedste ? Og rygter om at han prøver at lokke Henderson derned ?

Jøsses - er hele banden blevet forblændet af mammon ?

Håber det blot er clickbait :wall:

Fowler89
Indlæg: 1292
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 11. jul, 2023 16:17

mortenbak skrev:
tirsdag, 11. jul, 2023 10:19
Hvad sker der for Gerrard, der er ude og snakke om "familiefølelse" i Saudi ? Og at han vil bidrage til at gøre deres liga til én af verdens bedste ? Og rygter om at han prøver at lokke Henderson derned ?

Jøsses - er hele banden blevet forblændet af mammon ?

Håber det blot er clickbait :wall:
Han gør klubben en tjeneste, hvis han kan få dem til at betale €100m for Henderson. :D

Fowler89
Indlæg: 1292
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 11. jul, 2023 16:23

Jeg har lige læst at Al-Hilal tilbyder Nicolo Zaniolo fra Galatasaray €120m euro fordelt på 4 år......... Nicolo fucking Zaniolo.

Besvar