Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 15. feb, 2023 15:44

UK kunne meget vel snart være tilbage i EU eller de kan ende med en model, hvor de næsten er med i EU på nogenlunde samme vilkår som før, dog uden formelt medlemskab, for at undgå at skulle være den politiker, der risikerer endnu en folkeafstemning.
personligt har jeg svært ved at se det ske så hurtigt som 5 år, de var trods alt 33 år om at melde sig ud og nogle i EU vil stensikkert være skeptiske overfor et UK retur, så jeg tænker der går lidt længere tid inden de igen er fuldgyldige medlemmer.

uanset hvad, så bliver det umådeligt svært at gennemføre lovmæssige restriktioner på hvor mange penge privatejede fodboldklubber må bruge og samtidig har man frygten for at europæiske konkurrenter kan få en konkurrence fordel. Samtidig samtidig, så har regeringen i UK jo også interesser i glade saudere, emiratier og evt. qatarere (hvis de også skulle få sig en PL klub), da de jo skal have dem til at sælge sig olie.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 15. feb, 2023 18:53

Filos of Isk skrev:
onsdag, 15. feb, 2023 15:44
UK kunne meget vel snart være tilbage i EU eller de kan ende med en model, hvor de næsten er med i EU på nogenlunde samme vilkår som før, dog uden formelt medlemskab, for at undgå at skulle være den politiker, der risikerer endnu en folkeafstemning.
personligt har jeg svært ved at se det ske så hurtigt som 5 år, de var trods alt 33 år om at melde sig ud og nogle i EU vil stensikkert være skeptiske overfor et UK retur, så jeg tænker der går lidt længere tid inden de igen er fuldgyldige medlemmer.

uanset hvad, så bliver det umådeligt svært at gennemføre lovmæssige restriktioner på hvor mange penge privatejede fodboldklubber må bruge og samtidig har man frygten for at europæiske konkurrenter kan få en konkurrence fordel. Samtidig samtidig, så har regeringen i UK jo også interesser i glade saudere, emiratier og evt. qatarere (hvis de også skulle få sig en PL klub), da de jo skal have dem til at sælge sig olie.
Har UK ikke rigeligt med olie selv? Vestafrikas kyst er nærmest et stort britisk oliefelt.

Som verden ser ud på nuværende tror jeg både EU og UK vil ønske en hurtig retur. Englands aftaler med USA blev langt fra så lukrative som Trump lovede dem, russerne med deres milliarder er nok også snart fortid og deres handelsaftaler med EU halter. Jeg både tror og håber de indenfor en kort årrække er tilbage.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 16. feb, 2023 09:24

Oomph242 skrev:
onsdag, 15. feb, 2023 18:53

Har UK ikke rigeligt med olie selv? Vestafrikas kyst er nærmest et stort britisk oliefelt.

Som verden ser ud på nuværende tror jeg både EU og UK vil ønske en hurtig retur. Englands aftaler med USA blev langt fra så lukrative som Trump lovede dem, russerne med deres milliarder er nok også snart fortid og deres handelsaftaler med EU halter. Jeg både tror og håber de indenfor en kort årrække er tilbage.
The oil and gas industry in the United Kingdom produced 1.42 million BOE per day[4] in 2014, of which 59%[4] was oil/liquids. In 2013 the UK consumed 1.508 million barrels per day (bpd) of oil and 2.735 trillion cubic feet (tcf) of gas,[5] so is now an importer of hydrocarbons having been a significant exporter in the 1980s and 1990s.
https://en.wikipedia.org/wiki/Oil_and_g ... ed_Kingdom
Men det handler kun om nærområdet og de felter som ikke er i andre lande.
Crude production in western Africa has fallen by one-third since 2010 and will drop again this year.
https://www.bloomberg.com/opinion/artic ... ify%20wall

Men de vil jo også gerne have en masse handel til at flyde igennem London og Sauderne er ret vigtige for olie prisens udvikling generelt, så det er rart at holde sig venner med dem.

Du har helt ret, men jeg tror at de politiske kameler der skal sluges kommer til at gøre processen langsommere og der er nok stadig britiske stemmeberettiget der ser anderledes på tingene. Det ville helt klart være i alles bedste interesse at de kom tilbage, men jeg syntes jo også at det var rimelig tydeligt at det ville have været i deres egen bedste interesse at blive til at starte med.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 14. mar, 2023 14:46

Det her er jo sygt!
Udvidelsel af VM fra 32 til 48 hold næste gang i Usa-Canada-Mexico betyder så lige, at antallet af kampe ved VM stiger fra ialt 64 kampe til 104 kampe. Det tager selvsagt længere tid, at afvikle så mange flere kampe ( For FIFA skal selvfølgelig afvikle kampene, så det kan udnyttes bedst TV-mæssigt og dermed fore lommerne på pamperne) så næste VM afvikles over en periode på 39 dag. Til sammenligning tog Olie-korruptions VM i Quatar kun 29 dage.

Så det er lige 10 dage mere, som forsvinder fra restitutionsperioden for spillerne, i hvert fald dem, som overlever længe i turneringen.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/l ... de/9674621
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 14. mar, 2023 15:31

Cynwal skrev:
tirsdag, 14. mar, 2023 14:46
Det her er jo sygt!
Udvidelsel af VM fra 32 til 48 hold næste gang i Usa-Canada-Mexico betyder så lige, at antallet af kampe ved VM stiger fra ialt 64 kampe til 104 kampe. Det tager selvsagt længere tid, at afvikle så mange flere kampe ( For FIFA skal selvfølgelig afvikle kampene, så det kan udnyttes bedst TV-mæssigt og dermed fore lommerne på pamperne) så næste VM afvikles over en periode på 39 dag. Til sammenligning tog Olie-korruptions VM i Quatar kun 29 dage.

Så det er lige 10 dage mere, som forsvinder fra restitutionsperioden for spillerne, i hvert fald dem, som overlever længe i turneringen.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/l ... de/9674621
yep, FIFA er en lorteforretning 3 ud af 4 år.

Infantino vil have Vm hvert tredje år, em hvert tredje år og klub VM er hvert tredje år.

eller han vil nok have klub vm eller vm hvert år, men et skridt ad gangen.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJJ » torsdag, 16. mar, 2023 09:20

Alle fornuftige europæiske fodboldforbund burde melde sig ud af FIFA.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/kEKxo ... ballprofil

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » fredag, 07. apr, 2023 09:12

1. april strækker sig åbenbart langt ind i måneden i år........:
Frank Lampard midlertidig manager for Chelsea sæsonen ud .... :shock:
https://www.bbc.com/sport/football/65197373

"What are they smoking over at Stamford Brigdge?"
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fowler89 » fredag, 07. apr, 2023 21:04

Cynwal skrev:
fredag, 07. apr, 2023 09:12
1. april strækker sig åbenbart langt ind i måneden i år........:
Frank Lampard midlertidig manager for Chelsea sæsonen ud .... :shock:
https://www.bbc.com/sport/football/65197373

"What are they smoking over at Stamford Brigdge?"
Han er en ok midlertidig løsning - så vidt jeg ved, har han kun kontrakt til slutningen af sæsonen. Ja, han har været pisse skod for Everton, men Chelsea har brug for en der kender klubben rigtig godt, og en som bare kan overleve sæsonen ud.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 08. apr, 2023 07:54

Tillykke til Kompany og Burnley med oprykning til Premier League.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 22. apr, 2023 20:23

https://www.plbold.dk/nyhed/romano-bekr ... -77OUb6P28

Chelsea endnu engang tæt på en signing. FFP er en joke - der er så mange huller i det system.

Anyways, tillykke til staben i Vitesse FC, de glæder sig nok til at træne ham næste sæson.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » mandag, 29. maj, 2023 10:34

Dystre udsigter for Leicester iflg. denne artikel på BBC:
https://www.bbc.com/sport/football/65622943
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » mandag, 29. maj, 2023 11:26

Cynwal skrev:Dystre udsigter for Leicester iflg. denne artikel på BBC:
https://www.bbc.com/sport/football/65622943
Det er ikke god læsning. Truppen bliver helt sikkert solgt ud og det bliver et markant dårligere hold. Og økonomisk ser det sort ud.
Det er en skam de rykker ud, men det er for mig personligt ikke et hold jeg vil savne.
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » mandag, 29. maj, 2023 12:35

Cynwal skrev:
mandag, 29. maj, 2023 10:34
Dystre udsigter for Leicester iflg. denne artikel på BBC:
https://www.bbc.com/sport/football/65622943
Lyder meget som den Rodgers, der forlod Liverpool. En manager, der skyder på alle andre. Har simpelthen aldrig været imponeret af ham, selvom han leverede en sindssyg Suarez-sæson i Liverpool og to fremragende i Leicester. Så snart truppen bærer præg af hans indflydelse falder det fra hinanden.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » mandag, 29. maj, 2023 13:59

Emmy skrev:
mandag, 29. maj, 2023 11:26
Cynwal skrev:Dystre udsigter for Leicester iflg. denne artikel på BBC:
https://www.bbc.com/sport/football/65622943
Det er ikke god læsning. Truppen bliver helt sikkert solgt ud og det bliver et markant dårligere hold. Og økonomisk ser det sort ud.
Det er en skam de rykker ud, men det er for mig personligt ikke et hold jeg vil savne.
Den thailandske ejer må dog trods alt have fået gang i omsætning og indtjening igen i deres Duty Free imperium efter Corona, så det ser vel ikke ligeså slemt ud, som da de stort set ikke turde købe nogen spillere. Men Madison og Barnes ryger helt sikkert til PL klubber, så det handler om at få investeret de 60-80 mill £ rigtigt. De må finde endnu et Kanté indkøb.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 30. maj, 2023 11:37

texy skrev:
mandag, 29. maj, 2023 12:35
Cynwal skrev:
mandag, 29. maj, 2023 10:34
Dystre udsigter for Leicester iflg. denne artikel på BBC:
https://www.bbc.com/sport/football/65622943
Lyder meget som den Rodgers, der forlod Liverpool. En manager, der skyder på alle andre. Har simpelthen aldrig været imponeret af ham, selvom han leverede en sindssyg Suarez-sæson i Liverpool og to fremragende i Leicester. Så snart truppen bærer præg af hans indflydelse falder det fra hinanden.
Jeg læste, at Suarez (og Salah) stadig har rekorden for flest mål i en Premier League sæson, hvis man fraregner Haalands mange straffesparksmål.

Er der egentlig en fodboldspiller I kan huske, som individuelt har haft en mere imponerende sæson end den Suarez havde? Han bar jo nærmest Liverpool mod det mesterskab, der så glippede og han sad tilmed ude i de første hvad, fem kampe af sæsonen. Jeg kan ikke komme på en spiller, som har haft en bedre enkeltmandssæson i den tid, jeg har set Premier League og her taler jeg alle hold og ikke blot Liverpool.

Og enig omkring Rodgers. Det sviede altså også lidt i øjnene i Being Liverpool, da man så han havde et portrætmaleri af sig selv hængende i huset. Lad gå, at man tager imod en sådan gave, men så stiller man den lidt mere diskret inde på arbejdsværelset, til nøds kan man hænge billedet op derinde, men ellers ikke.

Han er en spøjs fætter ham Rodgers. Ikke at det er et angreb på ham, men det var sjovt sådan som han lagde sin stil om i Liverpool, tænderne blev fikset (Klopp), han tabte sig og han fandt en yngre model i stedet for sin kone. Hvad værre var, så gjorde han Agger til viceanfører for så aldrig at ville spille Agger, men hellere satse på Sakho og sådan kunne man blive ved omkring hans dispositioner.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar