Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
mortenbak
Indlæg: 3079
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 13. jun, 2023 05:51

Fowler89 skrev:
mandag, 12. jun, 2023 23:14
JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 12. jun, 2023 23:04
Gerrard har solgt ud. Han har tabt en stor stjerne hos mig. Øv. Men jeg ser ham (heldigvis) ikke som værende god nok til at blive manager i Liverpool. Ville være ked af, at han fik nogen nævneværdig relation til klubben ovenpå det, han har gjort i dag.

Noget andet er, at de har estimeret der var 200.000 på gaderne og overvære Citys paradekørsel, et estimat, der synes lidt basuneret, hvis man kigger billeder og videoer derfra. Men nok om det, men hvordan pokker kan en klub som City tillade sig at bilde hele fodboldverden ind af de er det kommercielt største fodboldbrand med flest fans, når Liverpool til sammenligning havde 750.000 folk på gaderne efter Champions League triumfen i 2019?! En paradekørsel der tog over fem timer alt imens at Citys tog omkring en time (inklusiv forsinkelse pga regn og torden), før de var inde på den plads, hvor de altid holder samskudsgilde for de sidste tilbageværende. Det er en farce, at vi skal bildes ind, at den klub er stor. Jeg kender ingen, som holder med City. Jeg bor ved en skole og jeg ser ingen børn i City trøjer, men en del i Liverpool, United og Arsenal. Vi er vidner til en kæmpemæssig joke og løgn, Kejserens nye klæder for fuld skyblå skrue. Det er kvalmt.
Synes jeg ser en del børn gå rundt med PSG og City trøjer her i København.
Jeg bor midt på Nørrebro, lige op og ned af 2-3 skoler. Jeg har set én lille dreng, med anden etnisk herkomst, i en Shitty trøje.

I forhold til Gerrard, så er jeg megaskuffet og hans bog ryger ud på genbrugshylden. Det kan kun være pengene der trækker og dem har han nok rigeligt af i forvejen.
Jeg har til gengæld fundet en fed fidus... Jeg opkøber billigt/finder i kirkens korshærs genbrugsbutikker, Liverpool trøjer med Gerrard på ryggen og sælger dem dyrt i den saudiske verden :D - jeg tænker der vil komme en del til billigt til salg i den kommende tid.
Endnu engang er jeg lykkelig over at jeg aldrig har fået et navn bagpå nogen af mine trøjer, da jeg holder med Liverpool og ikke en spiller.

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af TG12 » tirsdag, 13. jun, 2023 09:13

Er Gerrard for fokuseret på at blive øverste boss ?

Jeg tænker hvis Gerrard virkelig gerne vil være top træner så tror jeg han på nuværnede punkt i sin træner karierre ville gøre klogt i at tage 2-3 sæsoner som assistent til en top-top træner. Ligesom Arteta gjorde. Nogle gange er et step-ned for at få sparring og lære af de bedste de klogeste i det lange løb.

På nuværende ligner hans træner karierre mere Laudrups end en klassetræner i svøb, nogle

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 13. jun, 2023 15:40

Kan Gerrard ikke gøre os en kæmpe tjeneste og købe vores skrald for overpris? €50m for Joe Gomez ville være passende.

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 13. jun, 2023 15:40

JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 12. jun, 2023 23:44
Jamen så skal det sikkert nok passe, at City er den mest populære klub i verden, også selvom de ikke kan sælge ud på Wembley og derfor er nød til at give billetter væk samt have et stort flag til at dække halvdelen af tribunen, mens Liverpool meldte udsolgt få timer efter billetterne blev sat til salg.

Så er det nok bare mig.
Heh, det var nu mere ift, at du skrev du ikke så børn i City trøjer, min oplevelse er noget andet.

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 14. jun, 2023 06:55

TG12 skrev:
tirsdag, 13. jun, 2023 09:13
Er Gerrard for fokuseret på at blive øverste boss ?

Jeg tænker hvis Gerrard virkelig gerne vil være top træner så tror jeg han på nuværnede punkt i sin træner karierre ville gøre klogt i at tage 2-3 sæsoner som assistent til en top-top træner. Ligesom Arteta gjorde. Nogle gange er et step-ned for at få sparring og lære af de bedste de klogeste i det lange løb.

På nuværende ligner hans træner karierre mere Laudrups end en klassetræner i svøb, nogle
Enig. På den anden side, så tog Xavi et par år på den arabiske halvø. Han må have udviklet sig enormt, eftersom han blev manager for Barca, og har lige ført dem til mesterskabet. Jeg siger ikke det samme sker for Gerrard, men det er ror tidligt at dømme ham helt ude.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » onsdag, 14. jun, 2023 09:42

Det er afskyeligt og skuffende.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 21. jun, 2023 18:40

Clearlake Capital (CC) ejer Chelsea. CC forvalter åbenbart Saidi Arabiens pensionsmilliarder. Nu har klubber i Saudi Arabien reddet Chelsea ud af deres Finansiel Fairplay problemer ved at købe 3 af deres spillere.

What a wonderful world :lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » onsdag, 21. jun, 2023 21:07

Kvalmende

Sendt fra min CPH2409 med Tapatalk

"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11289
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 22. jun, 2023 06:29

Der er en udmærket artikel her fra Daily Mail om Saudiernes "fangarme" ind i fodboldens verden:
https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... olves.html

...og een mere her fra The Guardian, om salget af Mendy, Koulibaly og Ziyech til Saudi klubber:
https://www.theguardian.com/football/20 ... or-chelsea
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11289
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 22. jun, 2023 07:12

Nu bliver det så rigtig betændt med Saudiernes (PIF) flytten rundt på spillere og midler i en evig dans rundt om FFP:
Der er forlydender om, at Ruben Neves straks udlejes fra hans nye arabiske klub, til - SURPRISE - Newcastle.
Det er jo bundråddent!
https://www.footballinsider247.com/sour ... eves-deal/

Gary Neville er nu ude med en opfordring om at lave en embargo (handelsforbud) mod alle handler til Saudi Arabien, indtil det er undersøgt til bunds, om alt går ordentligt og redeligt til:
"Premier League burde omgående indføre et handelsforbud mod transfers til Saudi-Arabien for at sikre, at spillets integritet ikke tager skade" siger han iflg artikel Ekstrabladet: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... ud/9827488

Den oprindelige kildeartikel fra BBC (som EB citerer) med Neville kan læses her: https://www.bbc.com/sport/football/65956434
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

mortenbak
Indlæg: 3079
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mortenbak » torsdag, 22. jun, 2023 11:34

Det er sgu sørgeligt det der foregår.

Aldrig har man set så mange transfers og rygter om spillere der skal til saudi land. Hvad tænker de spillere på ? De må da ha tjent penge nok. Og hvad kan det sportslige være ? Et stadion fyldt med mænd i hvide kjoler ?

De bliver vel tilbudt statsborgerskab, så de kan stille med et aldrende x-stjernespækket landshold......

Fuck jeg synes det er skamplet på sporten.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » torsdag, 22. jun, 2023 12:00

Det hele indgår i processen omkring vm 2030. Saudierne vil have det vm for enhver pris.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 22. jun, 2023 16:44

Samtlige fodboldspillere pt:

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11289
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » fredag, 23. jun, 2023 05:17

Emmy skrev:
torsdag, 22. jun, 2023 12:00
Det hele indgår i processen omkring vm 2030. Saudierne vil have det vm for enhver pris.
Nu forlyder det at Saudierne trækker sig fra kapløbet om VM 2030:
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/l ... 30/9829596

Det kan jo være fordi deres fucking sportswashing projekt på alle andre parametre kører på skinner, med opbygningen af så så mange klubejerskaber, at de kan cirkulere rundt med spillere og kapital, så ingen ingen kontrolinstanser vil have en chance for at standse dem.

EDIT: .....og så læser jeg lige en nyhed om, at konsortiet/konsortierne bag Chelsea har købt majoriteten af Racing Strasbourg. Endnu et skræmmende eksempel efter de sidste ting der er kommet frem om relationerne imellem Boehleys selskaber og link til Saudiske Peoples Investment Fund (PIF). Sjovt navn til deres fond, som snarere burde hedde The Royal Fund for Playing and Sportswashing: https://www.bbc.com/sport/football/65992617
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 23. jun, 2023 10:50

Jeg frygter lidt at en saudisk klub vil forsøge at hente Salah, som er megastor i den muslimske verden.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar