Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJJ » tirsdag, 29. mar, 2022 10:44

Niels K skrev:
lørdag, 26. mar, 2022 13:21
Redtothebone skrev:
tirsdag, 22. mar, 2022 14:39
Hvis der er nogen her der synes Danmark skal boykotte VM i Qatar så kan i støtte dette borgeropslag https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoe ... d=FT-06094

Vi skal vel starte et sted :)
Jeg er helt enig i dette og det, du skrev ovenfor, og at vi alle burde gøre meget mere aktivt. Sammen og hver i sær.

Her er en langsom begyndelse, og så ville det være rigtig godt, hvis Trent fandt et andet sted end Dubai at komme sig:

Henderson kritiserer fotballforbundet og Qatar

Liverpool-kapteinen vil ha slutt på at semifinalene skal spilles på Wembley.

https://www.liverpool.no/nyheter/2022/3 ... -og-qatar/
Ja, og at vores spillere droppede Dubai som golfferie-mål :roll:

Og fint statement af Breda-fans i øvrigt. De ved, hvad der er på spil...
https://www.manchestereveningnews.co.uk ... y-23518926

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 29. mar, 2022 14:07

Niels K skrev:
lørdag, 26. mar, 2022 13:21
Redtothebone skrev:
tirsdag, 22. mar, 2022 14:39
Hvis der er nogen her der synes Danmark skal boykotte VM i Qatar så kan i støtte dette borgeropslag https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoe ... d=FT-06094

Vi skal vel starte et sted :)
Jeg er helt enig i dette og det, du skrev ovenfor, og at vi alle burde gøre meget mere aktivt. Sammen og hver i sær.

Her er en langsom begyndelse, og så ville det være rigtig godt, hvis Trent fandt et andet sted end Dubai at komme sig:

Henderson kritiserer fotballforbundet og Qatar

Liverpool-kapteinen vil ha slutt på at semifinalene skal spilles på Wembley.

https://www.liverpool.no/nyheter/2022/3 ... -og-qatar/
Det bliver bare lidt ved all talk but no action, de overvejer en markering og de vil tage afstand fra brud på menneskerettigheder, men helt ærligt det rykker jo ikke en skid.

Synes simpelthen det usmageligt at David Beckham har skrevet under på en 10 årig kontrakt hvor han får 1,3 milliarder kroner samlet for at promovere Qatar. Til sammenligning er den nye mindstelønnen for en migrant arbejder 9 kr. i timen.
Har man penge nok så køber man sig bare til et bedre image.

Jeg ved det ikke nytter ret meget, men nu har jeg personligt besluttet, at jeg ikke vil se en eneste kampe til VM.

Hvis nogen har lyst så er her en historie om en tidligere stuepige i Qatar der fortælle om forholdene i landet https://www.weekendavisen.dk/2022-12/sa ... rnes-straf

Jeg synes det må være slut med at sige at man ikke skal blande sport og politik, tænk hvis Messi, Henderson eller Simon Kjær turde at melde afbud, det ville da sætte gang i noget.
YNWA

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » mandag, 04. apr, 2022 18:25


Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 12. apr, 2022 19:42

UEFA's udkast til en revision af Champions League formatet får en kold skulder fra FSA-PL network, og de beskylder UEFA/Ceferin for ikke at overholde løfter givet til fans om at de vil blive lyttet til:
https://www.bbc.com/sport/football/61018742

Det lyder også som en "Reganonmics-agtig" opskrift på at sørge for, at de rige bliver rigere.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

bblauritzen
Indlæg: 1053
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af bblauritzen » tirsdag, 19. apr, 2022 08:55

Money talks..

Der går rygter om at City er enige med Haaland og er villige til at gøre ham til den bedst betalte spiller i PL med en uge løn på £500.000..

Samtidig er Mbappé's rygtede skifte til Real sat på hold da der åbenbart er kommet nye elementer på bordet ift. til forhandlingerne med PSG. Rygterne siger at det skulle være en lønpakke der sikre ham 1.1 milliard over en to årig kontrakt..

Jeg håber snart man finder en metode til at lægge låg på olie klubberne..

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » tirsdag, 19. apr, 2022 15:27

bblauritzen skrev:
tirsdag, 19. apr, 2022 08:55

Jeg håber snart man finder en metode til at lægge låg på olie klubberne..
Jeg synes ikke kun det er olie klubberne, men alle storklubber. Og ovre på den anden side af atlanten kan store sportsgrene jo sagtens fungere i NBA, MLS NHL og NFL med et simpelt løn loft, mig bekendt. At det ikke kom for 10-12 år siden i de 5 store ligaer i europa fatter jeg ikke, ved ikke om eu igen blander sig? men problemet hvis et loft kommer, indrømmer jeg gerne, er jo så at ejerne bare bliver rigere og rigere, hvis ikke de betaler 70-125 % af indtægterne i løn. men den tid den sorg(hvis loftet kom),.Eller billigere tv pakker, for en kæmpe del af tv abonnementet går til Salah og ronadoss løn. jagerfly til Ukraine kunne ejerne også tvinges til at betale, eller evt tvangs donationer til fattige områder....Alt andet end stinkende rige krukker(rent boys der losser til kuglen) der strejker for et godt ord, hvis ikke det lige går efter deres snude.
Verden er smask fuld af hyklere....

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 19. apr, 2022 19:51

Thommo skrev:
bblauritzen skrev:
tirsdag, 19. apr, 2022 08:55

Jeg håber snart man finder en metode til at lægge låg på olie klubberne..
Jeg synes ikke kun det er olie klubberne, men alle storklubber. Og ovre på den anden side af atlanten kan store sportsgrene jo sagtens fungere i NBA, MLS NHL og NFL med et simpelt løn loft, mig bekendt. At det ikke kom for 10-12 år siden i de 5 store ligaer i europa fatter jeg ikke, ved ikke om eu igen blander sig? men problemet hvis et loft kommer, indrømmer jeg gerne, er jo så at ejerne bare bliver rigere og rigere, hvis ikke de betaler 70-125 % af indtægterne i løn. men den tid den sorg(hvis loftet kom),.Eller billigere tv pakker, for en kæmpe del af tv abonnementet går til Salah og ronadoss løn. jagerfly til Ukraine kunne ejerne også tvinges til at betale, eller evt tvangs donationer til fattige områder....Alt andet end stinkende rige krukker(rent boys der losser til kuglen) der strejker for et godt ord, hvis ikke det lige går efter deres snude.
I USA er det private ligaer og spillerne er ansat af ligaen og ikke klubben og det er kun ti landes skattesystemer der skal navigeres. Det gør det noget nemmere

Indtil videre tror jeg problemet er at man ikke kan blive enige om hvor det lønloft skulle sættes.

De rige klubber kan jo godt lide at være rige, så de vil true med Superliga hvis lønløftet bliver så lavt at pøbelklubberne som Crystal Palace, Villarreal eller Atalanta kan begynde at blande sig. Det samme gælder for ligaerne de vil jo også gerne forblive foran.
Samtidig kan Premier League jo også godt lide at være i stand til at tiltrække de bedste spillere.
Så alle klubber vil gerne have et lønloft, sådan cirka der hvor deres lønudgifter befinder sig.

Og ja, der er heller ikke meget sympati for at John Henry ikke kan tage en masse penge ud af Liverpool hvert år.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 20. apr, 2022 13:17

Der er mange aspekter i de her ejerforhold og jeg synes det er svært at gennemskue hvad der er positiv og hvad der er negativ. Det kan godt være John Henry og Fenway ikke tager penge direkte ud af Liverpools regnskab. Men sidste år solgte de altså 10 % af Fenway for 750 millioner $ til Redbird Capital, så reelt har de allerede solgt 10% af Liverpool og cashet ind den vej.

De købte Liverpool for 300 mil £, i dag vil de kunne sælge Liverpool for minimum det 10 dobbelte, Redbird Capital vil ikke udelukke at de en dag kommer til at eje 100 % af klubben, så hvad sker der hvis det en dag sker, man er vel naiv hvis man ikke tror at alle disse forretningsmænd ser fodboldklubber som en forretning, som de en dag sælger for profit.

Samtidig har vi LeBron James der som en lille kuriositet ejer 2% af Liverpool, jeg ved ikke hvad jeg skal mene om det, men synes det er lidt underligt.

Jeg har svært ved at vurdere hvor god en ejer Fenway er, det er ikke mere en et år siden de var klar til en ny super league, det blev så heldigvis afvist men jeg kan da godt være lidt i tvivl om hvor meget passion der er i ejerskabet, og om det ikke bare handler om big business som de en dag sælge for milliard overskud - og hvem er så den næste ejer?

I Manchester har man en del af byen hvor fansene bare har accepteret at ørken millionerne ruller ind i klubben på alle mulige kreative måder. Den anden del af byen råber og skriger på at få klubben solgt, men hvad venter der dem efter et salg?

Jeg tror vi har været heldig med at Fenway ønsker at øge værdien af klubben ved at skabe resultater, mens vi samtidig kan se Manchester United have en ejer som helt åbenlyst ikke har fulgt med tiden, de satser på at være en klub der er med i top 4 og er de super kommercielle og køber store navne som Ronaldo, Lukaku, Zlatan, Pogba osv. fordi de kan sælge trøjer, men i de sidste 10 år er det bare begyndt at sejle mere og mere for dem.

Manchester United har i dag en gæld på 500 millioner £, og nu taler de så om at der skal være den helt store udrensning til sommer med 6-7 ny spillere ind, som vil give dem endnu mere gæld, men hvordan fanden kan man tale om transfers før man har en ide om hvordan holdet skal spille? Hvis deres klub bliver solgt hvad har de så i vente ? Deres træningsanlæg og stadion er i samme periode blevet forældet, så der skal de også bruge en masse.

Hovedparten af alle Newcastle tilhængere er lykkelige for at klubben er solgt, så de nu også kan få en masse oliepenge ind i klubben, men er det nu så slemt for alle andre klubber bliver jo også solgt i øst og vest.

Det her indlæg blev en masse skud i øst og vest, men tror bare os der fulgt fodbold i 30-40-50 år må sande at det er en ny tid og der bliver mindre og mindre plads til nostalgi og klubånd, det handler mest om et pengetog der bare får mere og mere fart på, jeg tror det er nærmest umuligt at få dette tog ned i fart eller over på et andet spor.
YNWA

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 20. apr, 2022 14:38

Helt sikkert. FSG er ikke i det af romantiske grunde. De træffer beslutninger baseret på Liverpools finansielle interesser. Og grunden til at de ikke direkte hæver penge fra klubben er da sandsynligvis også ud fra en vurdering af egne langsigtede finansielle interesser.

Og sådan er det i fodboldens verden. FSG forventer finansielle goder ud af deres investeringer, Abu Dhabi forventer noget andet, men stadig en gevinst.

Det frie marked fungerer dårligt i fodbold fordi loyaliteten overfor klubberne er for stor blandt fans.

Newcastle fans syntes jo de har vundet lotteriet og vi andre er enten bare misundelige eller også er vi de grådige Super League klubber der alligevel er så grådige at de suger livet ud af fodbolden.
Topklubberne Europa over har presset flere og flere penge og privilegier ud af systemet og det er ikke længere muligt for de øvrige klubber at indhente dem ved "bare" at være klogere og mere hårdarbejdende, den eneste måde at være med i toppen på er at få en sugar Daddy.

Mange mindre klubber lider jo under af at rige fantaster soler sig i berømmelsen for en tid og mister interessen og så har vi en situation med Derby for tiden. "Vi skal bare investere lidt mere og så får vi PL millionerne" er jo mantraet mange steder i næstbedste række og millionærende bliver hurtigt trætte af at de ikke er så geniale som de troede de var og oprykningen ikke kommer.

Det er helt uoverskueligt at ændre på ejerforholdene i topfodbold. Spirit of SHankly kan måske nå op på en milliard pund i en gofundme kampagne, og så har de ikke engang til at købe majoriteten.

døde fodbold i 1992 og er vi i gang med et eller andet usundt nekrofilt projekt?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » søndag, 24. apr, 2022 11:44


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » søndag, 24. apr, 2022 11:44


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » søndag, 24. apr, 2022 11:45


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » søndag, 24. apr, 2022 11:55


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » søndag, 24. apr, 2022 12:04

Premier League’s safe-standing pilot has “very encouraging” results

Safe standing measures are having a positive impact on crowd safety, according to the interim findings from the pilot scheme which began at the start of the year.

https://www.thisisanfield.com/2022/04/p ... g-results/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » tirsdag, 26. apr, 2022 13:27

Kan få lov å drikke alkohol på tribunen for første gang på 37 år

Siden 1985 har det vært ulovlig å drikke alkohol på tribunene i England. Nå starter et prøveprosjekt for å om reglene skal lettes på, men veien er lang før det vil bli tillatt i Premier League.

https://www.liverpool.no/nyheter/2022/4 ... aa-37-aar/

Besvar