Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af pingel » fredag, 17. nov, 2023 16:51

10 point - det svarede så kun til 5 pladser i stillingen, og understreger blot hvor dårlige Burnley er, når de stadig ligger sidst😌

mortenbak
Indlæg: 3075
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af mortenbak » lørdag, 18. nov, 2023 07:42

Hvis ikke Shitty og Chelsea får markante straffe eller helt går fri, så er det vel den største fuckfinger, der kan gives til alle mindre klubber.
Jeg synes dog også at det virker lidt glubsk at nedrykkerne nu står på spring for at få fingrene i penge som Everton ikke har.

Hvis de får medhold, så skal vi vel også have et par mesterskaber, når Shitty forhåbentligt bliver straffet.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 23. nov, 2023 23:37

Aner ikke hvilken tråd jeg skal skrive i men jubler lige over at Helle Smidstrup er blevet opsagt :clap: :clap: :clap:
YNWA

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af texy » fredag, 24. nov, 2023 09:30

Redtothebone skrev:
torsdag, 23. nov, 2023 23:37
Aner ikke hvilken tråd jeg skal skrive i men jubler lige over at Helle Smidstrup er blevet opsagt :clap: :clap: :clap:
Ok, det gør jeg så slet ikke.

1: Jeg finder ingen glæde ved, at nogen mister deres arbejde. Derfor jubler jeg heller ikke over, at Jonas Schwartz også er blevet opsagt, selvom jeg virkelig ikke fandt ham kompetent.

2: Helle var/er for mig en fantastisk vært. Hun er dygtig, spydig og sjov. Det er for mig et stort tab. Jeg er med på, at hun ikke dækker CL, men i mit univers er det dybt mærkeligt, at man holder fast i en fyr som Grønborg i stedet.

Hvad skal der i øvrigt ske med de programmer, som Helle står for?
Kloppite

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7302
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 01. dec, 2023 13:01

The Telegraph kører netop nu nye artikler om, at flere kvinder står frem omkring voldtægt af en tidligere ankalget Premier League fodboldspiller. Samtidig er Thomas Partey ude med en skade...How convenient.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Fowler89 » fredag, 01. dec, 2023 14:27

https://www.caughtoffside.com/2018/10/3 ... gnant-fan/

Var der ikke også denne sag med vores egen spiller?

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7302
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 01. dec, 2023 18:25

Hvordan kunne det med Trent nogensinde blive til en sag?

Det var vist endda aldrig bevist, at det var ham. Men nogen sag, tror jeg ikke, der kom ud af det. Har jeg misset noget?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af AJJ » mandag, 04. dec, 2023 20:14

Endnu en spiller, som hr været udsat for et væbnet hjemmerøveri.

https://www.plbold.dk/nyhed/forfaerdeli ... mmeroveri/

Det er rystende....

Men er der nogen, der kan forklare, hvorfor man ligger inde med 900.000 i kontanter??

mortenbak
Indlæg: 3075
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 05. dec, 2023 01:15

texy skrev:
Redtothebone skrev:
torsdag, 23. nov, 2023 23:37
Aner ikke hvilken tråd jeg skal skrive i men jubler lige over at Helle Smidstrup er blevet opsagt :clap: :clap: :clap:
Ok, det gør jeg så slet ikke.

1: Jeg finder ingen glæde ved, at nogen mister deres arbejde. Derfor jubler jeg heller ikke over, at Jonas Schwartz også er blevet opsagt, selvom jeg virkelig ikke fandt ham kompetent.

2: Helle var/er for mig en fantastisk vært. Hun er dygtig, spydig og sjov. Det er for mig et stort tab. Jeg er med på, at hun ikke dækker CL, men i mit univers er det dybt mærkeligt, at man holder fast i en fyr som Grønborg i stedet.

Hvad skal der i øvrigt ske med de programmer, som Helle står for?
Jeg jubler heller ikke!
Fyr hellere ham den selvfede Niels Christian Frederiksen.
Han er ulidelig både at se og høre på.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 05. dec, 2023 15:04

mortenbak skrev:
tirsdag, 05. dec, 2023 01:15
texy skrev:
Redtothebone skrev:
torsdag, 23. nov, 2023 23:37
Aner ikke hvilken tråd jeg skal skrive i men jubler lige over at Helle Smidstrup er blevet opsagt :clap: :clap: :clap:
Ok, det gør jeg så slet ikke.

1: Jeg finder ingen glæde ved, at nogen mister deres arbejde. Derfor jubler jeg heller ikke over, at Jonas Schwartz også er blevet opsagt, selvom jeg virkelig ikke fandt ham kompetent.

2: Helle var/er for mig en fantastisk vært. Hun er dygtig, spydig og sjov. Det er for mig et stort tab. Jeg er med på, at hun ikke dækker CL, men i mit univers er det dybt mærkeligt, at man holder fast i en fyr som Grønborg i stedet.

Hvad skal der i øvrigt ske med de programmer, som Helle står for?
Jeg jubler heller ikke!
Fyr hellere ham den selvfede Niels Christian Frederiksen.
Han er ulidelig både at se og høre på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Man skal jo starte et sted med fyringer :D

Det har ikke noget med kønsdiskremination at gøre, men Helle Smidstrup er virkelig ikke særlig fodbold kyndig i min verden, det er altid så tydligt at hun kun kan snakke ud fra de spørgsmål der er forberedt til hende, hun kan ikke selv analysere sig frem til noget klogt. Så hellere de brugte tidligere spillere, trænere eller sportsdirektører som ved noget om spillet, og selv kan komme med noget til bordet, mand eller kvinde. Føler primært Helle er ansat fordi hun er kvinde. Et ellers godt program koncept som Premier League parlementet synes jeg fuldstændig hun ødelage pga af manglende viden og indsigt.

Peter Kjær måtte de gerne sende afsted sammen med hende, selvom han holder med Liverpool, han synes altid det hold der er foran har spillet fremragende.

Jonas Schwartz forstår jeg hellere ikke de har skildt sig af med, for han er dygtig til sit job.
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Cynwal » lørdag, 09. dec, 2023 12:19

Pep Guardiola har sammenlignet sine spillere med "Cheshire Cats". Et begreb, som stammer fra Alice i Eventyrland, hvor den selvtilfredse, storsmilende og ubekymrede kat optræder:
Billede

Det har selvfølgelig fået den samlede engelske presse til at gå amok med deres sædvanlige ordspils-lege i teksterne:
Billede

Billede

Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Tom_Jorsal » mandag, 11. dec, 2023 12:22

Fuldstændig blæst "transferstrategi" i United: Nu vil man åbenbart sælge Varane, Casemiro og Sancho. Tænker ikke, de får samme penge for dem, som de i sin tid måtte give. Fortsæt endelig.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Cynwal » mandag, 11. dec, 2023 15:15

Tom_Jorsal skrev:
mandag, 11. dec, 2023 12:22
Fuldstændig blæst "transferstrategi" i United: Nu vil man åbenbart sælge Varane, Casemiro og Sancho. Tænker ikke, de får samme penge for dem, som de i sin tid måtte give. Fortsæt endelig.
Jep - og Poch vil på endnu et "spending-spree" i Ch€£$€a trods at der er brændt 1 milliard £ af :shock:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 12. dec, 2023 05:10

Ang. Chelsea, og Pochettinos ønsker om yderligere indkøb, faldt jeg over denne BBC artikel august, hvor Chelseas "pengekarrussel" med langtidskontrakter bliver forklaret. Premier League har IKKE indført, at transferbeløb max må afskrives/amortiseres over 5 år, lige som UEFA har. Det betyder, at CFC kan fortsætte med deres lange kontrakter, men potentielt bliver ramt, hvis det lykkes dem på et tidspunkt at kvalificere sig til UEFA turneringer. Her er artiklen:
https://www.bbc.com/sport/football/66507341

...og så kan jeg ikke lade være med at nævne min gamle kæphest:
Hvor er Abramovich' eftergivelse af gæld på omkring £ 2 mia henne i det spil?
Den opbyggede gæld havde jo netop gjort CFC i stand til at overinvestere i transfermarkedet, hvilket de facto - i mine lægmandsøjne - gør eftergivelsen af gælden til Abramovic til et ulovligt kapitalindskud, som burde være totalt diskvalificerende i forhold til FFP.

På rygtebørsen i dag forlyder det så, at CFC vil sælge Conor Galagher i januar, for at financiere yderligere spillekøb. Det giver jo mening for en bogholder, eftersom Galagher er fra deres eget Academy, og derfor ikke har en stor "restgæld" i endnu ikke afskrevet transfersum som skal modregnes i indtægten ved salget.
https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... imhen.html

Jeg kan ikke se det anderledes, end at det er et korthus, som CFC har bygget, som vil kollapse/blæse omkuld på et tidspunkt i løbet af de næste 2-3 år.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 12. dec, 2023 16:47

Pudsigt nok, kom den her nyhed i dag? https://bold.dk/fodbold/klubber/chelsea ... krivninger

Besvar