Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » fredag, 16. dec, 2016 12:37

Det her er jo komplet sindssygt: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... China.html

Altså, det er jo vanvittige summer. Man kan måske diskutere, om visse spillere rent markedsmæssigt i nogen henseender er pengene værd, men et eller andet sted skal pengene jo komme fra. Om det er forbrugere af tv, stadionentre eller af de produkter, fra firmaer der sponsorerer klubberne. Sammenligner man andetsteds, eks hvad en statsleder tjener, så er det jo helt forrykt.

Og så Oscar, som ikke er blandt de 50 bedste spillere i verden...
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » fredag, 16. dec, 2016 12:49

Jesper skrev:Det her er jo komplet sindssygt: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... China.html

Altså, det er jo vanvittige summer. Man kan måske diskutere, om visse spillere rent markedsmæssigt i nogen henseender er pengene værd, men et eller andet sted skal pengene jo komme fra. Om det er forbrugere af tv, stadionentre eller af de produkter, fra firmaer der sponsorerer klubberne. Sammenligner man andetsteds, eks hvad en statsleder tjener, så er det jo helt forrykt.

Og så Oscar, som ikke er blandt de 50 bedste spillere i verden...
Det er den kinesiske stat, der har et ønske om, at Kina fodboldmæssigt skal udvikle sig til en supermagt. Og det investerer de voldsomt i. Som jeg forstår det, så belønnes personerne bag disse vanvittigt satsende fodboldklubber med meget lukrative statslige kontrakter indenfor de ikke fodboldrelaterede industrier, hvor de tjener deres penge.

Jeg ser dette lidt som en liga-mæssig version af PSG. Og håbet er vel, at de mange dygtige og store stjerne, der hentes til Kina, så også får en positiv indflydelse på kvaliteten af de lokale spillere, der kommer til at spille sammen med og imod dem.

Men ja. Fuldkommen vanvittigt. Hvem der dog bare lige kunne spille med i en måneds tid på Oscar's kontrakt...
Kloppite

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af MP » fredag, 16. dec, 2016 13:12

Ja det er vanvittigt med de transfersummer og lønninger de smider om sig i Kina. Ikke overraskende at de kan tiltrække ældre spillere som er i karrierens efterår og unge spillere i subtoppen.

Det irriterer mig dog at de ikke skelner mellem før -og efter skat lønninger når de clickbaiter med den slags overskrifter. Oscar er jo ikke "world's highest paid player" med mindre han selvfølgelig ikke betaler skat. EFTER skat er hans løn omkring £235.000 hvor Messi/Ronaldo er £365.000. Han er stadig MED LÆNGDER overbetalt, men han tjener dog stadig mindre end Messi, ronaldo, Neymar, Bale osv.

Det der irriterer mig mest er dog ikke hans løn. Det er at Chelsea får over en halv milliard for ham. I Europa ville han jo pt sælge for måske £25-30m

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » fredag, 16. dec, 2016 13:15

Kina bliver aldrig en fodbold magt med mindere de køber 300+ store spillere til de forskellige klubber.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » fredag, 16. dec, 2016 13:43

MP skrev:Ja det er vanvittigt med de transfersummer og lønninger de smider om sig i Kina. Ikke overraskende at de kan tiltrække ældre spillere som er i karrierens efterår og unge spillere i subtoppen.

Det irriterer mig dog at de ikke skelner mellem før -og efter skat lønninger når de clickbaiter med den slags overskrifter. Oscar er jo ikke "world's highest paid player" med mindre han selvfølgelig ikke betaler skat. EFTER skat er hans løn omkring £235.000 hvor Messi/Ronaldo er £365.000. Han er stadig MED LÆNGDER overbetalt, men han tjener dog stadig mindre end Messi, ronaldo, Neymar, Bale osv.

Det der irriterer mig mest er dog ikke hans løn. Det er at Chelsea får over en halv milliard for ham. I Europa ville han jo pt sælge for måske £25-30m
Jeg læste et sted, at det er vanskeligt at opgøre, fordi der er så stor uklarhed over, hvor meget der beskattes og hvordan kontrakterne er skruet sammen. Ronaldo og Messi er gode eksempler. Et andet eksempel er, at man I Kina vist nok også opererer med kontrakter, hvor man som klub (dvs ofte statslige selvskaberne) ejer brandet - altså navnet - og om det indgår i lønnen, det ved jeg ikke.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af MP » fredag, 16. dec, 2016 14:21

Jesper skrev: Jeg læste et sted, at det er vanskeligt at opgøre, fordi der er så stor uklarhed over, hvor meget der beskattes og hvordan kontrakterne er skruet sammen. Ronaldo og Messi er gode eksempler. Et andet eksempel er, at man I Kina vist nok også opererer med kontrakter, hvor man som klub (dvs ofte statslige selvskaberne) ejer brandet - altså navnet - og om det indgår i lønnen, det ved jeg ikke.
Det er helt sikkert vanskeligt at opgøre præcist, fordi spillerne kan opnå skatte fordele ved at investere deres penge i aktier, pension osv. Og som du nævner kan kontrakter også være skruet sammen på basis af performance, kampe spillet osv. Men hvis medier tager udgangspunkt i at en spiller tjener £400.000 om ugen, så burde det være rimelig banalt at skelne mellem om det er før eller efter skat

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » søndag, 18. dec, 2016 23:12

:lol:

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Callesen » onsdag, 21. dec, 2016 11:47

Spændende projekt, som de har gang i, i Brøndby.

De har udviklet pyroteknik, som ikke bliver varmt og derved ikke er farligt for brugeren og personer omkring flammen.

Jeg synes at romerlys og lignende giver fantastiske billeder når det fyres af, bare se ved jubelscenen i mandags på Goodison. Men det er et produkt, som man skal være varsom med. Så det er fedt at Brøndby har forsøgt at være innovative her.

Det kommer nok til Premier League i 2275.


http://brondby.com/nyhed/2016/12/21/nyt ... -boederegn

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » onsdag, 21. dec, 2016 15:30

Jeg undlader mere eller mindre konsekvent at sige noget godt om brøndby - primært fordi der ikke er meget - men det her er altså et fedt initiativ. Præcis den slags innovation, der er nødvendig, hvis man ønsker at fremme fankulturen herhjemme.

Dog kan man sagtens gøre det med rigtige romerlys, hvis man virkelig ønsker det.
Liverpool Football Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » onsdag, 21. dec, 2016 23:15

Nogen der kender noget til Lindelof - som ifølge rygterne skifter til Man Utd?

£38m for en 22-årig forsvarsspiller lyder meget dyrt i mine ører. Men jeg har så heller ikke lagt mærke til, hvad han kan i de utroligt få kampe, som jeg måtte have set ham spille for Benfica.

Så længe det betyder, at de ikke køber Van Dijk, så synes jeg umiddelbart, at det er fremragende nyheder.
Kloppite

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » torsdag, 22. dec, 2016 12:22

texy skrev:Nogen der kender noget til Lindelof - som ifølge rygterne skifter til Man Utd?
£38m for en 22-årig forsvarsspiller lyder meget dyrt i mine ører. Men jeg har så heller ikke lagt mærke til, hvad han kan i de utroligt få kampe, som jeg måtte have set ham spille for Benfica.
Så længe det betyder, at de ikke køber Van Dijk, så synes jeg umiddelbart, at det er fremragende nyheder.
Men man ved jo, at når man har har med ManU og Mourinho at gøre, så udelukker det ene dyre køb ikke det andet. De elsker at lege Football Manager i den klub. ;)

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Surf » onsdag, 28. dec, 2016 09:57



Interessant at midtbanespillerne har scoret flere mål end angriberne indtil nu i denne sæson. Er der nogen, der har en fornemmelse af, om det er normalt?
Der er selvfølgelig en del flere midtbanespillere på banen end angribere, og det afhænger vel også af, hvilke positioner man definerer som angreb hhv. midtbane. Fx kunne man vel godt diskutere, om Coutinho er angriber eller midtbanespiller.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » onsdag, 28. dec, 2016 10:38

Kina vil nu have Mark Clattenburg :lol:


Selvom det er åndssvagt, ville jeg da bedre kunne forstå hvis Clattenburg lod sig friste af de kinesiske penge.
De ville nok lune gevaldigt på en dommer-bankbog, hvor man kan tvivle på hvor meget de i forvejen alt for højt betalte stjerner i virkeligheden har brug for det lidt ekstra.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » tirsdag, 03. jan, 2017 15:31

Jeg er normalt imod enhver form for klynk, også fra LFC siden naturligvis. Wenger har dog i den grad en pointe, Chelsea har næsten dobbelt så lang tid mellem sine 3 kampe(223 timer) som Saints(117 timer). At vi fik 7 point er da noget jeg er tilfreds med, alt taget i betragtning, no-Cou og så videre. http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/weng ... -i-20-aar/
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » onsdag, 04. jan, 2017 17:32

På flere netmedier kan man i dag se videoer af Tottenhams nye stadion. Må sige at det ser fedt ud! Det er en flot kombination af klassiske stands/tribuner og de ovale, sammenhængende stadions. Og rigtig mange folk tæt ved banen til at skabe stemning. Synes det ser utroligt vellykket ud!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar