Fribytter skrev:@ Thommo og Hr. Drejer
En sejr havde ikke pr. automatik udløst førstepladsen. Det kunne vise sig at være unødvendig gambling med stamspillere at stille med halvklare profiler (jeg har ikke et overblik over, om det var muligt).
Jeg roser ikke indsatsen i kampen, men jeg har fuld forståelse for, at man ikke går eller ikke kan gå efter sejren i klubbens situation. Man har et hav af skader, og de skadede spillere skal blive klar, hvis man skal tilbage til noget af det spil, man bl.a. viste i CL i begyndelsen. Og ligaen er meget meget vigtigere pt., fordi man ikke engang ligger til at kvalificere sig til CL i næste sæson. Og i moderne fodbold er kvalifikationen til næste sæsons CL vigtigere end at blive 1er fremfor 2er i gruppen.
Det oprindelige spørgsmål lød på, om kampen burde få konsekvenser. Nej. Det bør kampen ikke få. Rafa prioriterede rigtigt sportsligt, og den prioritering gør, at han stillede med et elendigt hold.
LIgaen og/eller den videre færd i CL bør være udslagsgivende.
Jeg tror bare nogle gange, det kan være farligt for hele truppen og holdets moral at 'opgive' en kamp på forhånd. Forsmædelige nederlag som dette vil få en negativ indflydelse, selv på de spillere, der ikke var med i kampen, da indsatsen og resultatet påvirker hele klubben. Og om internet-kort tid så er alle undskyldningerne/forklaringerne glemt, og tilbage står kun, at Inter tabte 3-0 i en kamp, hvor de stadig havde noget at spille for.
Når vores 'krise' i Liverpool omtales, så medregnes f.eks. stadig nederlaget mod Northampton, selvom det jo bestemt ikke var førsteholdet, der var i aktion der. I starten af sin Liverpool-karriere gjorde Benitez noget tilsvarende, hvor han nedprioriterede diverse pokalturneringer, men det tror jeg nu nok, han fortrød bitterligt.