Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Fribytter

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fribytter » onsdag, 08. dec, 2010 11:00

Thommo skrev:@AJ og Fribytter. Werder havde intet at spille for, derfor synes jeg dagen derpå, stadig et 3-0 nederlag er elendigt. Inter havde trods alt mest at spille om, af de to hold.
Werder Bremen kan jo tilfældigvis godt spille godt med de spillere, de råder over:

T. Wiese > Orlandoni
Scmidt < Zanetti
Mertesacker > Cordoba
Pródl > Cambiasso
Passanen > Biraghi
Fritz > Nwankwo
Frings > Muntari
Hunt > Santon
Marin > Pandev
Almeida > Motta (fordi Motta spillede på Sneijders plads)
Aranuatovic < Eto'o

Silvestre > Natalino
Bargfrede = McDonald
Pizzaro > Biabiany
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 08. dec, 2010 12:19

Ja, og Werder Bremen var tilmed på hjemmebane. Man stiller sig jo ikke bare umotiveret op foran egne fans når de forsvarende mestre kommer på besøg.

Jeg synes også, at det er skidt af Inter, men hold nu op. Nwankwo, Pandev, Motta på Sneijders plads, Orlandoni, Biraghi og Cambiasso i midterforsvaret, og ja Muntari. Det skaber ikke ligefrem rammerne for sejr, eller bare en god præstation. Det var vel kun Eto'o af de spillere, der var på banen, som kan forvente noget af.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 08. dec, 2010 16:03

AJ skrev:Ja, og Werder Bremen var tilmed på hjemmebane. Man stiller sig jo ikke bare umotiveret op foran egne fans når de forsvarende mestre kommer på besøg.

Jeg synes også, at det er skidt af Inter, men hold nu op. Nwankwo, Pandev, Motta på Sneijders plads, Orlandoni, Biraghi og Cambiasso i midterforsvaret, og ja Muntari. Det skaber ikke ligefrem rammerne for sejr, eller bare en god præstation. Det var vel kun Eto'o af de spillere, der var på banen, som kan forvente noget af.
På den anden side, så bør de forsvarende CL mestre vel have en så bred stald, at de ikke render ind i en øretæve mod et hold, der intet har at spille for.

Brugeravatar
Mikkel
Geografisk sted: Rødovre
Alder: 52

Indlæg af Mikkel » onsdag, 08. dec, 2010 16:20

Fribytter skrev:Den betyder forhåbentlig ingenting. Selvfølgelig er der flere bløde hold, der er sluttet som 2ere i grupperne end som 1ere, men Schalke, Shaktar og Bayern er vist til at tale med. Men alle hold vil selvsagt gerne undgå Real Madrid, Barca, Man. Utd. og CFC. Og så med tanke på Rafas forhold til Mourinho, Ferguson og alle de tætte CL-opgør mod Chelsea så er det selvfølgelig lidt specielt.

Det her var iøvrigt holdet:

21 P. Orlandoni
4 J. Zanetti [54. min.]
2 I. Cordoba
19 E. Cambiasso
34 C. Biraghi
40 O. Nwankwo
11 S. Muntari
39 D. Santon [50. min.]
8 T. Motta [76. min.]
27 G. Pandev
9 S. Eto'o
Substitutes
54 S. Dell'Agnello
57 F. Natalino [54. min.]
17 W. MacDonald [76. min.]
48 L. Crisetig
12 L. Castellazzi
88 J. Biabiany [50. min.]
23 M. Materazzi
92 A. Gallinetta

Altså en dårlig målmand, Cambiasso (ude af position), Biraghi (?), Nwanko (?), Muntari (flop), Santon (ude af position). Og indskiftningerne var Natalino (?), Biabiany og MacDonald...
Barcelonas hold mod Rubin, som havde en 1/8-finale at spille for:

J. Manuel Pinto
Andreu Fontàs
Gerard Piqué
Sergio Busquets
J. Mascherano
62' Jonathan
Maxwell
Thiago
Adriano Correia
34' Bojan
12' Jeffrén

Subs:
Andrés Iniesta
Carles Puyol
Eric Abidal
Víctor Valdés
34' Marc Bartra
62' Lionel Messi
12' Víctor Vázquez
Just the fax ma'am. Just the fax.

AJ

Indlæg af AJ » onsdag, 08. dec, 2010 18:21

@ Hr. Drejer

Hvordan kan det være Rafas skyld, at Inters trup ikke er bred nok? Det siger jeg ikke, at du mener, men er det ikke det al kritikken går ud på? At give Rafa skylden. Vel ikke Moratti?

@ Mikkel

Barcelona spillede på hjemmebane. Det betyder alt.
Derudover stillede de med et stærkere hold end Inter imø.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 08. dec, 2010 20:18

@AJ

Jeg er tilhænger af at man lægger en taktik efter det spillemateriale man har til rådighed, og det synes generelt at Rafa er dygtig til. Men mod WB kiksede det totalt for hans taktik. Så på den vis, synes jeg sagtens at man kan give Rafa skylden for at nederlaget blev så stort, og man skal huske på at det er mod et hold, der intet havde at spille for.

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Indlæg af Nicoen » onsdag, 08. dec, 2010 21:22

Hr. Drejer skrev:@AJ

Jeg er tilhænger af at man lægger en taktik efter det spillemateriale man har til rådighed, og det synes generelt at Rafa er dygtig til. Men mod WB kiksede det totalt for hans taktik. Så på den vis, synes jeg sagtens at man kan give Rafa skylden for at nederlaget blev så stort, og man skal huske på at det er mod et hold, der intet havde at spille for.
Nu stillede Werder med noget nær stærkeste opstilling på hjemmebane foran 30.000 tændte fans. Om ikke andet havde de æren og deres fans at spille for, det ville være underligt at stille med stærkeste opstilling hvis kampen bare var ligegylding for dem.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 08. dec, 2010 21:37

Nicoen skrev:
Hr. Drejer skrev:@AJ

Nu stillede Werder med noget nær stærkeste opstilling på hjemmebane foran 30.000 tændte fans. Om ikke andet havde de æren og deres fans at spille for, det ville være underligt at stille med stærkeste opstilling hvis kampen bare var ligegylding for dem.
Men det rokker jo ikke ved at Inter havde en 1. plads at spille for - eller sagt på en anden måde - undgå at møde Barca go RM. Der var altså mere på spil for Inter end for WB. WB havde intet at spille for. Deri ligger forskellen. Og derfor er det bemærkelsesværdigt at Inter går så markant ned i kampen, og ansvaret for nederlaget blev så stort tilfader træneren - skader eller ej.
Senest rettet af Hr. Drejer onsdag, 08. dec, 2010 21:37, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » onsdag, 08. dec, 2010 21:37

Okay jeg giver mig efter at have læst jeres forklaringer, det var flot inter kun tabte 3-0 mod et hold der intet havde at spille for.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » torsdag, 09. dec, 2010 02:33

@ Thommo og Hr. Drejer

En sejr havde ikke pr. automatik udløst førstepladsen. Det kunne vise sig at være unødvendig gambling med stamspillere at stille med halvklare profiler (jeg har ikke et overblik over, om det var muligt).

Jeg roser ikke indsatsen i kampen, men jeg har fuld forståelse for, at man ikke går eller ikke kan gå efter sejren i klubbens situation. Man har et hav af skader, og de skadede spillere skal blive klar, hvis man skal tilbage til noget af det spil, man bl.a. viste i CL i begyndelsen. Og ligaen er meget meget vigtigere pt., fordi man ikke engang ligger til at kvalificere sig til CL i næste sæson. Og i moderne fodbold er kvalifikationen til næste sæsons CL vigtigere end at blive 1er fremfor 2er i gruppen.

Det oprindelige spørgsmål lød på, om kampen burde få konsekvenser. Nej. Det bør kampen ikke få. Rafa prioriterede rigtigt sportsligt, og den prioritering gør, at han stillede med et elendigt hold.

LIgaen og/eller den videre færd i CL bør være udslagsgivende.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » torsdag, 09. dec, 2010 08:59

Fribytter skrev:@ Thommo og Hr. Drejer

En sejr havde ikke pr. automatik udløst førstepladsen. Det kunne vise sig at være unødvendig gambling med stamspillere at stille med halvklare profiler (jeg har ikke et overblik over, om det var muligt).

Jeg roser ikke indsatsen i kampen, men jeg har fuld forståelse for, at man ikke går eller ikke kan gå efter sejren i klubbens situation. Man har et hav af skader, og de skadede spillere skal blive klar, hvis man skal tilbage til noget af det spil, man bl.a. viste i CL i begyndelsen. Og ligaen er meget meget vigtigere pt., fordi man ikke engang ligger til at kvalificere sig til CL i næste sæson. Og i moderne fodbold er kvalifikationen til næste sæsons CL vigtigere end at blive 1er fremfor 2er i gruppen.

Det oprindelige spørgsmål lød på, om kampen burde få konsekvenser. Nej. Det bør kampen ikke få. Rafa prioriterede rigtigt sportsligt, og den prioritering gør, at han stillede med et elendigt hold.

Jeg tror bare nogle gange, det kan være farligt for hele truppen og holdets moral at 'opgive' en kamp på forhånd. Forsmædelige nederlag som dette vil få en negativ indflydelse, selv på de spillere, der ikke var med i kampen, da indsatsen og resultatet påvirker hele klubben. Og om internet-kort tid så er alle undskyldningerne/forklaringerne glemt, og tilbage står kun, at Inter tabte 3-0 i en kamp, hvor de stadig havde noget at spille for.

Når vores 'krise' i Liverpool omtales, så medregnes f.eks. stadig nederlaget mod Northampton, selvom det jo bestemt ikke var førsteholdet, der var i aktion der. I starten af sin Liverpool-karriere gjorde Benitez noget tilsvarende, hvor han nedprioriterede diverse pokalturneringer, men det tror jeg nu nok, han fortrød bitterligt.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

AJ

Indlæg af AJ » torsdag, 09. dec, 2010 10:53

Okay, jeg tæller så ikke Northampton resultatet med i krisen. Netop af den grund du nævner (manglende førsteholdsspillere).

Det skal ikke forstås sådan, at det ikke er dårligt af Inter og Rafa at tabe 0-3. Men omstændighederne skal med i ligningen. Altså manglende vished om hvorvidt en sejr overhovedet ville give førsteplads samt en miserabel situation mht. både liga-tabellen og skadeslisten. Jeg er fuldt ud enig i Rafas prioritering af Werder kampen. Han sparede vist kun tre spillere (havde tænkt sig at spare Cambiasso, men måtte hive ham ind i midterforsvaret af nød), der ellers ville have været at finde i startopstillingen. Så selv hvis de havde været med, ville skadesituationen stadigvæk sætte sit præg på startopstillingen, og give et billede af et amputeret hold.
Og hvad havde man ikke sagt hvis Rafa rent faktisk havde stillet med nogle sandsynligvis halvskadede eller overbelastede spillere, som så pådrog sig nye skader? Og, hypotetisk, at man havde vundet kampen, mens Spurs samtidig også havde vundet over Twente?

Men det undskylder ikke, at han ikke kunne få de der rent faktisk spillede kampen til at gøre det bedre end de gjorde.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » søndag, 12. dec, 2010 17:20

Skidt defensivt arbejde af Chelsea. Og Spurs får lov til at score et pænt mål.

McRae

Indlæg af McRae » søndag, 12. dec, 2010 17:20

Det kan da kun blive en Tottenham-sejr mod Chelsea. Især nu når russeren har bragt Spurs foran.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 12. dec, 2010 18:26

Fribytter skrev:@ Thommo og Hr. Drejer

En sejr vil give muligheden for en 1. plads, og så længe muligheden er tilstede, bør man gå efter den.

For blot få år siden vil sådan en kamp havde fået konsekvenser for Inter træneren. Moratti har før været hurtig på aftrækkeren.

Ja, Rafa prioriterede ikke rigtigt. Hvis du sidestiller et 3-0 nederlag med en korrekt prioritering, så synes jeg det er dig der prioritere forkert. ;) Han prioriterede klart ligaen, men han oversatsede, og overvurderede sin bredde/undervurderede WB's styrke.

Dernæst, hvor er Spurs bare gode. De udspiller Chelsea til tider. Man sidder og bliver lidt øv.
Senest rettet af Hr. Drejer søndag, 12. dec, 2010 18:33, rettet i alt 1 gang.

Besvar