Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Aarde
Geografisk sted: København Ø

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aarde » tirsdag, 07. dec, 2010 21:59

Og så skulle FCK efterhånden være sikret deres velfortjente plads i 1/8 dels finalen. Imponerende.

McRae

Indlæg af McRae » tirsdag, 07. dec, 2010 22:06

Aarde skrev:Og så skulle FCK efterhånden være sikret deres velfortjente plads i 1/8 dels finalen. Imponerende.
Selvom det er lige hvad Panathinaikos ikke er.

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » tirsdag, 07. dec, 2010 22:20

Men ham der Leto ser faktisk ganske god ud...
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » tirsdag, 07. dec, 2010 22:27

McRae skrev:
Aarde skrev:Og så skulle FCK efterhånden være sikret deres velfortjente plads i 1/8 dels finalen. Imponerende.
Selvom det er lige hvad Panathinaikos ikke er.
Sandt. Men omvendt er det altså også lige præcis hvad FCK er og har været gennem hele gruppespillet. Ståle og co. fortjener stor, stor cadeau for det, de har leveret, og det har altså ikke kun været mod svage og underpræsterende modstandere - den køber jeg simpelthen ikke.
Da gruppen blev trukket ud var der ikke mange, der spåede FCK de store chancer - man må altså have anset i hvert fald to af de tre andre hold i gruppen som stærkere end FCK (hvilket jeg også selv gjorde). Nu hvor FCK imidlertid har formået alligevel at opnå den 2. plads, de ligger på, er mange pudsigt nok begyndt at snakke dårligere om FCK's modstandere i stedet for at rose og anerkende FCK's spil og resultater. Nu vil jeg ikke begynde at snakke om janteloven og dens indflydelse på denne udvikling, for den kliché tror jeg egentlig ikke rigtigt på. Men jeg kan bestemt ikke sige, at jeg forstår hvorfor mange hellere vil påstå, at det er Kazan, Panathinaikos og Barcelona, der har skuffet, end at FCK har imponeret.

Det ovenstående er ikke specifikt møntet på dig McRae, for jeg kan godt se, at du ikke nødvendigvis underminerer FCK's præstation - og du har jo ret i, at Panathinaikos - flot FCK-spil eller ej - ikke just præsterer på et prangende niveau...

EDIT: Hvor længe tror folk for øvrigt, at Moratti vil holde hånden over Rafa? Et efter sigende noget nær knusende 3-0 nederlag mod Werder i en kamp, hvor der stadig var en 1. plads at spille om, er bestemt ikke i orden, og sådan har tendenserne jo efterhånden været længe. Det ser skidt ud for vores kære eks-gaffer.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 07. dec, 2010 22:52

Den betyder forhåbentlig ingenting. Selvfølgelig er der flere bløde hold, der er sluttet som 2ere i grupperne end som 1ere, men Schalke, Shaktar og Bayern er vist til at tale med. Men alle hold vil selvsagt gerne undgå Real Madrid, Barca, Man. Utd. og CFC. Og så med tanke på Rafas forhold til Mourinho, Ferguson og alle de tætte CL-opgør mod Chelsea så er det selvfølgelig lidt specielt.

Det her var iøvrigt holdet:

21 P. Orlandoni
4 J. Zanetti [54. min.]
2 I. Cordoba
19 E. Cambiasso
34 C. Biraghi
40 O. Nwankwo
11 S. Muntari
39 D. Santon [50. min.]
8 T. Motta [76. min.]
27 G. Pandev
9 S. Eto'o
Substitutes
54 S. Dell'Agnello
57 F. Natalino [54. min.]
17 W. MacDonald [76. min.]
48 L. Crisetig
12 L. Castellazzi
88 J. Biabiany [50. min.]
23 M. Materazzi
92 A. Gallinetta

Altså en dårlig målmand, Cambiasso (ude af position), Biraghi (?), Nwanko (?), Muntari (flop), Santon (ude af position). Og indskiftningerne var Natalino (?), Biabiany og MacDonald...
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » tirsdag, 07. dec, 2010 23:23

@Fribytter Du mener det nederlag er i orden, mod nummer 10 i bundesligaen kan jeg forstå eller hvad? Elendigt synes jeg til gengæld, og mystisk det går så elendigt da CL plejer at være rafa´s force
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 07. dec, 2010 23:28

Thommo skrev:@Fribytter Du mener det nederlag er i orden, mod nummer 10 i bundesligaen kan jeg forstå eller hvad? Elendigt synes jeg til gengæld, og mystisk det går så elendigt da CL plejer at være rafa´s force
Ja. Inter har vigtigere ting at tænke på end en førsteplads, som de ikke engang kunne sikre sig med 3 point. Hvor ofte har LFC kvalificeret sig som 2er fra gruppen?
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 08. dec, 2010 00:16

McRae skrev:Egentlig er jeg sjældent specielt imponeret af Vingaards spil, men han har da en fin sparketeknik :)
Er du ikke snarerer sjældent imponeret af FCKs spil? Flot resultat og det er jo historisk for dansk fodbold, hvad enten man vil det eller ej. Vingaard er en af mine favoritter i FCK, men det er vel smag og behag.

Vil dog først og fremmest glæde mig over, europæisk succes for et dansk hold.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 08. dec, 2010 08:03

@ Thommo

Come on, prøv lige en gang at kigge på holdet. Fribytter glemte i øvrigt at nævne Pandev, der ikke tæller med som en fodboldspiller. Rent faktisk vil jeg sige, at den mest plausible fyringsgrund, er Rafas evige brug af ham.
Selvfølgelig er det ikke godt nok at tabe 0-3, men man bliver da nødt til at tage omstændighederne i betragtning. Fra CL-finalen var kun Zanetti, Cambiasso, Pandev og Eto'o tilbage. De to første spillede ikke på samme position som dér, mens Pandev er gået helt ned.

veffe69

Indlæg af veffe69 » onsdag, 08. dec, 2010 08:45

@AJ
Jeg tror umiddelbart at Rafa kun bruger Pandev af nød pt.
I Fredagens kamp mod Lazio manglede der 11 spillere i den trup der var med i Rom.
Det er immervæk en del, og da der dårlig var udskiftere på angrebspladsen, var han jo nød til at bruge Pandev.
Igår havde han Eto til rådighed og han blev brugt som jeg forstår, hvilket dog ikke bragte dem tættere på sejr.
Og ikke at der skulle være så stor forskel på et "reservespækket" Inter hold og et Bremen hold, der om nogen hold i bundesligaen
har underpræsteret havde de færreste vel på forhånd set komme.

Forøvrigt så Inters unge højre back Natellino (måske staveplade) meget spændende ud i Fredags, både frem af banen, men så sandelig også defensivt. Desværre for ham spillede Zarate sin nok bedste kamp i denne sæson og snørede ham flere gange grundigt, hvilket så så xtra skidt ud, da han heller ikke havde støtte fra sine centrale medspillere.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 08. dec, 2010 09:09

Et stort tillykke til FCK. Meget flot sejr. De eneste de ikke kan slå er RM og Barca, resten ser jeg som spændende kampe, hvor FCK med lidt held godt kan gå videre.

Med hensyn til Rafa, så spiller skader en stor rolle, men de skal da til at tage sig sammen, de har fire point op til en CL plads, og hvis det glipper, så får Rafa sparket - ingen tvivl om den sag.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » onsdag, 08. dec, 2010 09:24

@AJ og Fribytter. Werder havde intet at spille for, derfor synes jeg dagen derpå, stadig et 3-0 nederlag er elendigt. Inter havde trods alt mest at spille om, af de to hold.
Verden er smask fuld af hyklere....

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 08. dec, 2010 09:34

Ja, FCK (og Inter) kan trække:

Real Madrid (Barcelona), Manchester United, Chelsea, Tottenham, Bayern München, Schalke 04 og sandsynligvis Shakhtar Donetsk.

Jeg tror nu ikke FCK kan stille meget op mod de engelske hold. Tottenham kan de måske drille lidt. Bayern vil de også få det svært mod, specielt hvis de får folk tilbage fra skader (gælder i øvrigt også hos Chelsea). Mod Schalke og Shakhtar vil jeg til gengæld ligefrem anse FCK for favoritter.

Brugeravatar
LFC Søren
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 55

Indlæg af LFC Søren » onsdag, 08. dec, 2010 09:51

Når nogen gør noget flot, så skal det anderkendes, og det som FCK har gjort, og måden det er sket på er virkelig flot.

Jeg havde ikke den store tro på Ståle, da han blev ansat i FCK, men han har virkelig løftet FCK et, ja måske 2 niveauer. Hvis Ståle udvikler sig videre i sit næste job som landstræner, så vil mange klubber stå i kø for, at få hans underskrift.

Ps. selvom det nok sker, så håber jeg fandme ikke ikke FCK trækker manc, for så skal vi høre om, at fantastiske manc kommer til byen, og vi skal se indslag med en 20 årig medløber fan, som fortæller om hvorfor han holder med manc :gunfire:
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » onsdag, 08. dec, 2010 10:09

Hvem skal de ellers trække? manu trækker danske hold hvis de kan.

Besvar