Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Nu har jeg set Inter en del og du rammer plet, Alonso.
Det virker som om Rafa for hurtigt vil forsøge at ændre spillestilen i stedet for på fornuftig vis at sluse ændringerne langsomt ind. Inter har under Mancini og Mourinho slet ikke haft den kollektive kreativitet (eller hvad man nu skal sige) til at åbne modstander forsvaret op et nødvendigt antal gange ved at fokusere på boldbesiddelse. Det virker til tider som om de ikke aner hvad de skal gøre med bolden (sat på spidsen).
Når træneren kommer til en ny trup bør han fokusere på dens styrker, hvilket Mourinho dyrkede til fulde.
Det virker som om Rafa for hurtigt vil forsøge at ændre spillestilen i stedet for på fornuftig vis at sluse ændringerne langsomt ind. Inter har under Mancini og Mourinho slet ikke haft den kollektive kreativitet (eller hvad man nu skal sige) til at åbne modstander forsvaret op et nødvendigt antal gange ved at fokusere på boldbesiddelse. Det virker til tider som om de ikke aner hvad de skal gøre med bolden (sat på spidsen).
Når træneren kommer til en ny trup bør han fokusere på dens styrker, hvilket Mourinho dyrkede til fulde.
Problemet er bare, at hvis styrkerne ligger ved spillere på 33+, så er det meget kortsigtet at satse på succes af den vej.AJ skrev:Nu har jeg set Inter en del og du rammer plet, Alonso.
Kan det være, at den ønskede spillestil passer godt til klubbens talenter?
Og nu skrev jeg fløjspillere, men det var nu mere fordi, Eto'o og Milito altså ikke excellerer på fløjen. Pandev er heller ikke en klassisk fløj. Man har - uanset konceptet - en meget tyndere offensiv end defensiv.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."
Du har ret i, at de unge spillere primært kan noget frem ad banen, hvilket selvfølgelig skal udnyttes.
Biabiany ville dog være fremragende at bruge hvis man spillede strengt kontrabaseret qua hans abnorme hurtighed. Jeg synes ligesom Alonso at forsvarskæden enten burde stå noget lavere eller få tilføjet noget Santon frem for Materazzi således aldrende, men stadig hurtige, Cordoba kommer ind i midten. På den front er der ikke konsensus i det Rafa foretager sig.
Biabiany ville dog være fremragende at bruge hvis man spillede strengt kontrabaseret qua hans abnorme hurtighed. Jeg synes ligesom Alonso at forsvarskæden enten burde stå noget lavere eller få tilføjet noget Santon frem for Materazzi således aldrende, men stadig hurtige, Cordoba kommer ind i midten. På den front er der ikke konsensus i det Rafa foretager sig.
Biabiany er nu blevet kritiseret for ikke at kunne nok tilbage i banen, hvorfor han eks. vil være et dårligt match med Maicon.AJ skrev:Du har ret i, at de unge spillere primært kan noget frem ad banen, hvilket selvfølgelig skal udnyttes.
Men det virkede mærkeligt med Materazzi søndags. Måske Materazzis dedikation blev foretrukket til derbyet, og det er trods alt hans første kamp i denne sæson, hvorimod Santon har startet to kampe og er blevet skiftet ind i seks, så det er ikke den disposition, der har fået taktikken til at vakle her i begyndelsen.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."
Hvorfor mener du at Graulund skulle have været vist ud?McRae skrev:Jeg mener overordnet vi havde en halvleg hver, og var lige meget i nærheden af at vinde, eller lige lidt. Jeg skal ikke kunne sige om Alexander Juul skulle have været vist ud, men det skulle Graulund under alle omstændigheder også.Emmy skrev:Viborg kæmpede flot men var da ikke i nærheden af at vinde. Måden hvorpå de taber er selvfølgelig bitter, men havde den uduelige dommer dømt det straffe der blev lavet på Graulund så havde det nok ikke været så slemt. Og så skal i være yderst tilfredse med at jeres anfører ikke blev smidt ud for det slag han giver B9 i hovedet.McRae skrev:Det mener jeg på ingen måde den var.
"We're not racist, we only hate the mancs"
Uenig. Maicon er så god defensivt (Bale oplevelsen er undtagelsen, der bekræfter reglen), at han sagtens ville kunne klare sig selv i højre side. Du skal tænke på, at jeg gerne så Zanetti på den defensive midtbane som dækning når Maicon går frem. Det burde være rigeligt.Fribytter skrev:Biabiany er nu blevet kritiseret for ikke at kunne nok tilbage i banen, hvorfor han eks. vil være et dårligt match med Maicon.
Men det virkede mærkeligt med Materazzi søndags. Måske Materazzis dedikation blev foretrukket til derbyet, og det er trods alt hans første kamp i denne sæson, hvorimod Santon har startet to kampe og er blevet skiftet ind i seks, så det er ikke den disposition, der har fået taktikken til at vakle her i begyndelsen.
Problemet skulle snare være i fx en kamp mod Roma (som jeg ikke så) hvor Chivu blev ladt alene i venstre side pga. elendige Goran Pandevs manglende kunnen. Mourinho brugte dog i selve CL-finalen også Chivu på backen og Zanetti på midtbanen, så den kombination er ikke umulig.
Du har ret i, at Materazzi forklaringen ikke holder hvis man ser ud over Milan kampen. Men der har Samuel jo også været til rådighed hvorfor konstellationen i midterforsvaret var en no-brainer.
Han "landede" en bagpote sådan cirka lige i klokkeværket på netop Alexander Juul efter en duel. Ikke nødvendigvis nok til en udvisning, men da mindst lige så grov som slaget du nævner.Emmy skrev:Hvorfor mener du at Graulund skulle have været vist ud?McRae skrev:Jeg mener overordnet vi havde en halvleg hver, og var lige meget i nærheden af at vinde, eller lige lidt. Jeg skal ikke kunne sige om Alexander Juul skulle have været vist ud, men det skulle Graulund under alle omstændigheder også.Emmy skrev:Viborg kæmpede flot men var da ikke i nærheden af at vinde. Måden hvorpå de taber er selvfølgelig bitter, men havde den uduelige dommer dømt det straffe der blev lavet på Graulund så havde det nok ikke været så slemt. Og så skal i være yderst tilfredse med at jeres anfører ikke blev smidt ud for det slag han giver B9 i hovedet.McRae skrev:Det mener jeg på ingen måde den var.
Han træder måske unødvendigt hårdt, men i situationen kan jeg ikke se hvor han ellers skal lande end oven på Viborg spilleren.McRae skrev:Han "landede" en bagpote sådan cirka lige i klokkeværket på netop Alexander Juul efter en duel. Ikke nødvendigvis nok til en udvisning, men da mindst lige så grov som slaget du nævner.Emmy skrev:Hvorfor mener du at Graulund skulle have været vist ud?McRae skrev:Jeg mener overordnet vi havde en halvleg hver, og var lige meget i nærheden af at vinde, eller lige lidt. Jeg skal ikke kunne sige om Alexander Juul skulle have været vist ud, men det skulle Graulund under alle omstændigheder også.Emmy skrev:Viborg kæmpede flot men var da ikke i nærheden af at vinde. Måden hvorpå de taber er selvfølgelig bitter, men havde den uduelige dommer dømt det straffe der blev lavet på Graulund så havde det nok ikke været så slemt. Og så skal i være yderst tilfredse med at jeres anfører ikke blev smidt ud for det slag han giver B9 i hovedet.McRae skrev:Det mener jeg på ingen måde den var.
"We're not racist, we only hate the mancs"
Debutantmål i Skotland 

Wuhuuu way to go Danny, håber men tvivler på snarlig PL debut,SaibotDK skrev:Debutantmål i Skotland
Verden er smask fuld af hyklere....
Spiller han i center forsvaret for Skotland eller ude på backen?
Center ifølge resultat.dk.
Assist er det også lige blevet til på en halveg
Assist er det også lige blevet til på en halveg

OK, det er vel også hans foretrukne position. Mener også at han spiller center for Rangers? Ved ikke lige hvorfor han er ved at blive omskolet til back i Liverpool så (For vi mangle jo ikke nogle backs)Thommo skrev:Center ifølge resultat.dk
Han lyder umiddelbart for offensiv for roy, assist og mål på 45 minutter, er ikke just guf for roy´s masterplan. Og det er ment i ramme alvor
Først han spiller midterforsvar.Thommo skrev:Han lyder umiddelbart for offensiv for roy, assist og mål på 45 minutter, er ikke just guf for roy´s masterplan. Og det er ment i ramme alvor
Dernæst kunne man undersøge målene lidt mere før man afgør om han er offensiv eller defensiv. Både målet og assisten er kommet enten direkte på hjørne eller efter et hjørne der i første omgang bliver afvist, men sendt indover igen. Assisten er et hovedstød på tværs af målet.
Skotland har haft 3 hjørnespark i første halvleg, alle resulteret i et mål.
Og det er vel lige efter Roys hoved at score nogle lette mål på dødbolde og så forsvare den hjem