Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Anyway, Sunderland har taget teten på Biblioteket. Deres 1-0 mål kunne Torres ikke have udført meget bedre selv:
http://www.101greatgoals.com/videodispl ... a-7547518/
http://www.101greatgoals.com/videodispl ... a-7547518/
-
- Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
- Alder: 45
Endnu en småskidt præstation af Inter. Tror ikke Rafa holder ret længe. Skader eller ej, de spiller ikke godt. Spillerne virker frustrede. Og de skaber intet offensivt.
Moratti er åbenbart heller ikke imponeret, nu følger jeg ikke Serie A, men det lyder til LFC spillestilen bliver ført videre dernede, jeg undrer mig lidt over det kommer bag på ham(Moratti), må jeg indrømme.henrik1 skrev:Endnu en småskidt præstation af Inter. Tror ikke Rafa holder ret længe. Skader eller ej, de spiller ikke godt. Spillerne virker frustrede. Og de skaber intet offensivt.
Præsident Massimo Moratti er rasende over den taktik Inter benyttede i søndagens derby mod AC Milan, der vandt opgøret 1-0.
Inter led i aftes et smerteligt nederlag, da bysbørnene AC Milan vandt Milano-derbyet med 1-0. Det nederlag passede bestemt ikke Inter-præsident Massimo Moratti, der langede gevaldigt ud efter træner Rafael Benitez' taktik.
- Det virkede ikke til at vi havde det svært over for Milans spil. Problemet var at vi slet ikke spillede. Det er en helt anden ting, og en meget mere alvorlig ting. Det brød jeg mig ikke om, siger Moratti ifølge Gazzetta dello Sport.
- Man kan tabe et derby, men denne gang brød jeg mig ikke om tilgangen til tingene. Vi gjorde ikke nok for at vinde. Det er slet ikke godt nok. Det var en grim kamp.
Nederlaget til Milan var Inters første hjemmebanenederlag i Serie A siden marts 2008.
http://www.bold.dk/nyt/Inter-boss-raser-over-taktikken
Verden er smask fuld af hyklere....
Jeg synes det største problem er hvis der virkelig er noget om snakken mht. Rafas træningsmetoders influeren på skadesomfanget. Det ville dog alligevel undre mig lidt. Noget sådant har da aldrig været oppe og vende før, har det?
Jeg så faktisk en del af kampen igår. Det var ret elendigt.
Men Inters firebackkæde var omtrent på niveau med LFCs mod Stoke, hvad angår teknik og pasninger. Den kunne ingenting bortset fra, når Lucio tog sagen i egen hånd og tog på et af sine raids.
Jeg fatter ikke, at ledelsen ikke har solgt nogle af de gamle og/eller for dårlige spillere og investeret i et par unge lovende spillere. Og det er uanset, hvem der er træner. Roma var jo tæt på at snuppe mesterskabet sidste sæson. Og i denne ser Juventus, Roma og AC Milan på papiret stærkere ud end i sidste sæson. Og det gør Inter bestemt ikke.
@ AJ
Og jeg tror ikke, at Rafas træningsmetoder er blevet beskyldt for at være skyld i skader før.
Men Inters firebackkæde var omtrent på niveau med LFCs mod Stoke, hvad angår teknik og pasninger. Den kunne ingenting bortset fra, når Lucio tog sagen i egen hånd og tog på et af sine raids.
Jeg fatter ikke, at ledelsen ikke har solgt nogle af de gamle og/eller for dårlige spillere og investeret i et par unge lovende spillere. Og det er uanset, hvem der er træner. Roma var jo tæt på at snuppe mesterskabet sidste sæson. Og i denne ser Juventus, Roma og AC Milan på papiret stærkere ud end i sidste sæson. Og det gør Inter bestemt ikke.
@ AJ
Og jeg tror ikke, at Rafas træningsmetoder er blevet beskyldt for at være skyld i skader før.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."
Fribytter skrev:Jeg fatter ikke, at ledelsen ikke har solgt nogle af de gamle og/eller for dårlige spillere og investeret i et par unge lovende spillere. Og det er uanset, hvem der er træner. Roma var jo tæt på at snuppe mesterskabet sidste sæson. Og i denne ser Juventus, Roma og AC Milan på papiret stærkere ud end i sidste sæson. Og det gør Inter bestemt ikke.

Inter vandt The Treble sidste år og var temmelig outstanding - i CL var de virkelig klasse.
I år har de så kun vundet 5 ud af 12 kampe i Serie A.
Men det har ikke noget med den nye træner at gøre?
Eller er det kun i Pool, at en ny træner kan have en negativ effekt på resultaterne?
Just the fax ma'am. Just the fax.
Isoleret set så er Mourinho en bedre manager en Benitez - kan jeg erkende - mens Benitez er bedre end Roy Hodgson.Mikkel skrev:Fribytter skrev:Jeg fatter ikke, at ledelsen ikke har solgt nogle af de gamle og/eller for dårlige spillere og investeret i et par unge lovende spillere. Og det er uanset, hvem der er træner. Roma var jo tæt på at snuppe mesterskabet sidste sæson. Og i denne ser Juventus, Roma og AC Milan på papiret stærkere ud end i sidste sæson. Og det gør Inter bestemt ikke.Du er lidt sjov, Frib, i dit forsvar af Rafa. "Ledelsen". "Uanset hvem der er træner".
Inter vandt The Treble sidste år og var temmelig outstanding - i CL var de virkelig klasse.
I år har de så kun vundet 5 ud af 12 kampe i Serie A.
Men det har ikke noget med den nye træner at gøre?
Eller er det kun i Pool, at en ny træner kan have en negativ effekt på resultaterne?
Altså hvis det er manageren der er afgørende for resultaterne, så er Inter bedre sidste sæson med Mourinho i spidsen end Inter i denne med Benitez i spidsen. Liverpool bedre med Benitez i sidste sæson end i denne med Roy Hodgson.
Begge hold er gået ned med en dårligere manager. Selvom jeg er stor tilhænger af Benitez.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
@Mikkel
Nu skrev jeg jo, at det var elendigt, hvilket du jo har valgt at sakse bort. Men det er der jo nok også en grund til...
Du får det til at lyde som en velsignelse at overtage et treble-hold. Det er der sikkert også en grund til...
Nu skrev jeg jo, at det var elendigt, hvilket du jo har valgt at sakse bort. Men det er der jo nok også en grund til...
Du får det til at lyde som en velsignelse at overtage et treble-hold. Det er der sikkert også en grund til...
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."
Jeg vil give begge sider ret. Rafa kan jo ikke gøre for at ledelsen ikke går ud og henter de nødvendige forstærkninger når man tænker på Inter-truppens fremskredne alder. På den anden side så havde han rent faktisk mulighed for at stille med den unge Davide Santon på backen i går, og derved udelade én af de aldrende Cordoba eller Materazzi fra startopstillingen (optimalt selvfølgelig idioten Materazzi). Virkelig en dum beslutning af Rafa at bruge ham.
At sige, at Inter var outstanding sidste år er helt i hegnet. De fik ikke vanvittig mange point i ligaen og havde bl.a. en periode ligeså død som den de er inde i nu. I CL kom de kun med nød og næppe videre fra gruppespillet, hvor de i år er videre med "blot" en hjemmesejr mod Twente. I 1/8-finalen blev de decideret nedspillet af Chelsea på Giuseppe Meazza, men vandt til gengæld flot returkampen på Broen. I semien slår de så på fornem vis Barca, mens jeg ikke synes finalesejren var specielt bemærkelsesværdig. Det er imidlertid resultaterne der tæller.
At sige, at Inter var outstanding sidste år er helt i hegnet. De fik ikke vanvittig mange point i ligaen og havde bl.a. en periode ligeså død som den de er inde i nu. I CL kom de kun med nød og næppe videre fra gruppespillet, hvor de i år er videre med "blot" en hjemmesejr mod Twente. I 1/8-finalen blev de decideret nedspillet af Chelsea på Giuseppe Meazza, men vandt til gengæld flot returkampen på Broen. I semien slår de så på fornem vis Barca, mens jeg ikke synes finalesejren var specielt bemærkelsesværdig. Det er imidlertid resultaterne der tæller.
@ AJ
Jeg mener jo, at forsvaret kunne have set anderledes ud. Zanetti og Santon var mulighederne.
Jeg mener jo, at forsvaret kunne have set anderledes ud. Zanetti og Santon var mulighederne.
Jeg troede bare det var forsvaret du undrede dig over, at Inter ikke har forstærket med nogle yngre kræfter. Så er jeg med.
Jeg er dog helt enig med Rafa i, at Zanetti skulle bruges på midtbanen hvor han får mest mulig indflydelse. Specielt når Cambiasso er ukampdygtig.
Uanset hvad må spillet, og ikke opstillingen, dog være det mest foruroligende. Jeg undrede mig virkelig over, at de/han ikke bragte mere frem ad banen.
Jeg er dog helt enig med Rafa i, at Zanetti skulle bruges på midtbanen hvor han får mest mulig indflydelse. Specielt når Cambiasso er ukampdygtig.
Uanset hvad må spillet, og ikke opstillingen, dog være det mest foruroligende. Jeg undrede mig virkelig over, at de/han ikke bragte mere frem ad banen.
Viborg kæmpede flot men var da ikke i nærheden af at vinde. Måden hvorpå de taber er selvfølgelig bitter, men havde den uduelige dommer dømt det straffe der blev lavet på Graulund så havde det nok ikke været så slemt. Og så skal i være yderst tilfredse med at jeres anfører ikke blev smidt ud for det slag han giver B9 i hovedet.McRae skrev:Det mener jeg på ingen måde den var.
"We're not racist, we only hate the mancs"
Jeg synes nu, at Zanetti er ganske ordinær på midtbanen. Han er ihvertfald ikke nogen motor. Og det manglede igår.
Derudover fatter jeg ikke bredden på holdet. Man vælter sig i forsvarsspillere og centrale midtbanespillere, mens der nærmest ikke er nogen deciderede fløjspillere. I et depth-chart (under Benitez) vil Milito være reserve for Eto'o, Coutinho for Sneijder, Biabiany for Pandev, hvilket efterlader en startplads og en reserveplads. Og når så Milito og Sneijder virker ret brugte ovenpå sidste sæson og VM, så får Biabiany og Coutinho pludselig hovedroller. Biabiany kan se frem til at få samme rolle for Inter, som han havde for Parma i sidste sæson, og det er 18årige Coutinhos første sæson i Serie A.
Derudover fatter jeg ikke bredden på holdet. Man vælter sig i forsvarsspillere og centrale midtbanespillere, mens der nærmest ikke er nogen deciderede fløjspillere. I et depth-chart (under Benitez) vil Milito være reserve for Eto'o, Coutinho for Sneijder, Biabiany for Pandev, hvilket efterlader en startplads og en reserveplads. Og når så Milito og Sneijder virker ret brugte ovenpå sidste sæson og VM, så får Biabiany og Coutinho pludselig hovedroller. Biabiany kan se frem til at få samme rolle for Inter, som han havde for Parma i sidste sæson, og det er 18årige Coutinhos første sæson i Serie A.
Jeg mener overordnet vi havde en halvleg hver, og var lige meget i nærheden af at vinde, eller lige lidt. Jeg skal ikke kunne sige om Alexander Juul skulle have været vist ud, men det skulle Graulund under alle omstændigheder også.Emmy skrev:Viborg kæmpede flot men var da ikke i nærheden af at vinde. Måden hvorpå de taber er selvfølgelig bitter, men havde den uduelige dommer dømt det straffe der blev lavet på Graulund så havde det nok ikke været så slemt. Og så skal i være yderst tilfredse med at jeres anfører ikke blev smidt ud for det slag han giver B9 i hovedet.McRae skrev:Det mener jeg på ingen måde den var.
Måske fordi Mourinho ikke benyttede deciderede fløjspillere?Fribytter skrev:Jeg synes nu, at Zanetti er ganske ordinær på midtbanen. Han er ihvertfald ikke nogen motor. Og det manglede igår.
Inter var sidste sæson et fantastisk effektivt fodboldhold, men de spillede da på ingen måde fantastisk fodbold. Jeg tror lidt problemet i Inter er at Benitez vil have dem til at være mere boldbesiddende end under Mourinho. Tag stort set alle kampe fra sidste sæsons CL, hvor Inter mødte en ligeværdig (eller bedre) modstander: De førte sjældent i procentvis boldbesiddelse.
Inter var derimod kendt for deres to massive kæder, der var nærmest umulige at spille sig igennem og så de særdeles effektive omstillinger.
Benitez har måske fokuseret så meget på at ændre nogle centrale mekanismer i spillet, at de har glemt at man stadig godt må give den fuld gas i omstillingerne. Samlet set betyder det at Inter nu er det hold, der bliver straffet i omstillingerne. Her tror jeg også skader til centrale midtbanespillere betyder meget for tiden, da de unge spillere der er blevet brugt er mere tilbøjelige til at lave fejl.
Man kan i øvrigt nemt forestille sig, at Inters forsvarskæde under Benitez er flyttet meget længere frem på banen. Dette kan betyde at det aldrende forsvar nu skal tage mange flere spurter end sidste sæson, hvilket næppe formindsker deres fejlmargin.
Nu har jeg ikke nærstuderet Inter under Benitez, men jeg kan nemt forestille mig at det er nogle af de problemer der er opstået, når man stiller den tidligere og nuværendes fodboldfilosofi overfor hinanden.
Benitez kan dog stadig sagtens få succes med sine ideer, men det kræver at han får overbevist spillertruppen om at de gør det rigtige - også selvom deres resultater halter noget for tiden.