Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Fribytter

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fribytter » lørdag, 06. nov, 2010 18:23

Brag skrev:
Fribytter skrev:
veffe69 skrev:
Fribytter skrev:
veffe69 skrev:Men er det ikke netop derfor vi alle elsker at se Engelsk fodbold ?
Netop at de fleste steder er svære at spille, hvis man ikke er på toppen.
Helt bestemt. Og derfor at spansk fodbold er så kedeligt.
:lol:

Det sagde du ikke jeg.
Spansk bold kan være godt nok, men der er bare et eller andet med engelsk fodbold og intensiteten er imo ofte større.
Hehe. Alt deres tiktaktaktik er til at få spat af.

Mere seriøst så synes jeg, at det er engelsk fodbolds styrke, at det har været så uforudsigeligt historisk set. Og det er ærgerligt, at det er blevet så forudsigeligt efter 1992 og med pengene fra CL. Men i England forsøger man at gøre det mere spændende. FA brokker sig over Wolves, når de lægger sig mod Man. Utd. på forhånd ved at stille med reserverne - det gør det spanske fodboldforbund ikke, selvom det er et mere udtalt problem i Spanien. Spanske klubber kan også høste talenter over hele Spanien, hvilket gør det noget lettere for Barca at producere så mange gode spaniere. Og så er der de usolidariske TV-aftaler.
Du mener ikke det var forudsigeligt 70erne og 80erne???
Vilkårerne for de engelske klubber har været mere fair tidligere, hvilket har resulteret i en mere åben konkurrence. Derfor kan overlegenhed jo sagtens forekomme som i 70erne og 80erne. Men City og CFCs forbrug på spillere viser, hvor svært det er at bevæge sig op af i PL.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brag
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 58

Indlæg af Brag » lørdag, 06. nov, 2010 18:23

veffe69 skrev:
Fribytter skrev:
veffe69 skrev:
Fribytter skrev:Hvor kan Spurs bare ikke holde til CL-kampe.
Og omvendt viser det måske også bare, at Bolton altså ikke er så ringe hjemme, som mange gør dem til.
Og at vi trods alt fik point der i en spille mæssig krise gør ikke vores præstation mindre.
Det tror jeg ikke. LFC har ihvertfald haft et god tag på Bolton de sidste par sæsoner - også på Reebok Stadium,
Jeg ved godt vi har haft statestikken med os mod Bolton, det jeg mente var bare at vi jo ikke har spillet specielt sammenhængende iår,
hvor vi i de foregående år har været markant bedre spil mæssigt.

Og at Bolton slår både Scum og nu Spurs hjemme, viser altså bare at de er et godt hjemmehold.
Så derfor mente jeg at vores præstation ikke var så ringe endda
Nu mener jeg bestemt ikke at bolton slog os, så er der da noget jeg er gået glip af,men til gengæld fik de en fuld fortjent uafgjort, så jo det var et godt resultat af jer, at vinde i Bolton, mange hold får problemer der.
Mvh.Brag.

Brag

Indlæg af Brag » lørdag, 06. nov, 2010 18:25

Fribytter skrev:
Brag skrev:
Fribytter skrev:
veffe69 skrev:
Fribytter skrev:
veffe69 skrev:Men er det ikke netop derfor vi alle elsker at se Engelsk fodbold ?

Det sagde du ikke jeg.
Spansk bold kan være godt nok, men der er bare et eller andet med engelsk fodbold og intensiteten er imo ofte større.

Mere seriøst så synes jeg, at det er engelsk fodbolds styrke, at det har været så uforudsigeligt historisk set. Og det er ærgerligt, at det er blevet så forudsigeligt efter 1992 og med pengene fra CL. Men i England forsøger man at gøre det mere spændende. FA brokker sig over Wolves, når de lægger sig mod Man. Utd. på forhånd ved at stille med reserverne - det gør det spanske fodboldforbund ikke, selvom det er et mere udtalt problem i Spanien. Spanske klubber kan også høste talenter over hele Spanien, hvilket gør det noget lettere for Barca at producere så mange gode spaniere. Og så er der de usolidariske TV-aftaler.
Vilkårerne for de engelske klubber har været mere fair tidligere, hvilket har resulteret i en mere åben konkurrence. Derfor kan overlegenhed jo sagtens forekomme som i 70erne og 80erne. Men City og CFCs forbrug på spillere viser, hvor svært det er at bevæge sig op af i PL.
enig, misforstod det.
Mvh.Brag.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » lørdag, 06. nov, 2010 18:26

Brag skrev:
Emmy skrev:Det er simpelthen så fucking afskyeligt. Og pisse hamrende ufortjent. :wall:
Du har ret i at det ikke var helt fortjent, men syntes da bestemt vi har mistet en,
del point i de sidste minutter i år, hvor vi havde fortjent at vinde.
For det første er det aldrig nogensinde fortjent at scum vinder. For det andet så fatter jeg simpelthen ikke hvorfor du skal skrive herinde, endnu mindre hvorfor du skal gøre lige efter en sejr til dit eget hold.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brag

Indlæg af Brag » lørdag, 06. nov, 2010 18:30

Fribytter skrev:
Brag skrev:
Fribytter skrev:Har Ferguson nogensinde skulle høre for hans Aquilani-køb, Hargreaves- Synd for manden, men det var da godt nok et køb, som jeg aldrig har forstået.

Anderson og Hargreaves har tilsammen kostet næsten £40 mio., og man er stadig afhængig af Scholes' afleveringer og Gibsons langskud.
Nu kan Ferguson jo ikke gøre for at manden er skadet, og de kampe hvor Hargreaves,
har været klar, har han jo spillet fremragende, i modsætning til Aquilani, som dog skal
forsvares med, at han sjældent fik chancen, selvom han var klar.
Kritikken gik nok mere på Benitez, fordi han ikke ville bruge ham når han var klar.
Hvis Hargreaves var skadesfri, var han sikker mand i startopsillingen.
Nej. Kritikken gik primært på, at han var skadet. Han blev af en såkaldt ekspert kåret til årets flop i november sidste år - det var lige efter, at han var blevet skadesfri. Og nu blev Aquilani jo rent faktisk brugt.

I Bayern havde Owen flere alvorlige skader. Han tager en dårlig ryg med til Manchester, som gør, at han ikke kan spille meget mere end en kamp i ugen. Og så rammes Owen yderligere af to springerknæ. Så jo, Mr. Alex kunne have forudset, at Owen ville være skadesforfulgt i Man. Utd. Omfanget af skaderne kunne han af god grund ikke forudse. Og så er der den forskel på Roma og Bayern, at Roma er notorisk berygtet for, at deres spillere tilbringer megen tid på sidelinien med skader. Bayerns medicinske stab er vist ikke nær så pinlig. Altså kunne man med Aquilani have den mistanke, at skaderne hang sammen med en dårlig behandling af spilleren - den mistanke kunne man ikke have med Owen.
Det kan du selvfølgelig have ret i, men forskellen er nok bare, at Hargreaves har spillet godt når han har været klar, og det kan man ikke rigtig sige om Aquilani.
Mindes da også der var mange herinde der ikke forstod, at Benitez ikke brugte ham, og at han kun fik få minutter til sidst i kampene.
Mvh.Brag.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 06. nov, 2010 18:37

Brag skrev:
Fribytter skrev:
Brag skrev:
Fribytter skrev:Har Ferguson nogensinde skulle høre for hans Aquilani-køb, Hargreaves- Synd for manden, men det var da godt nok et køb, som jeg aldrig har forstået.

Anderson og Hargreaves har tilsammen kostet næsten £40 mio., og man er stadig afhængig af Scholes' afleveringer og Gibsons langskud.
Nu kan Ferguson jo ikke gøre for at manden er skadet, og de kampe hvor Hargreaves,
har været klar, har han jo spillet fremragende, i modsætning til Aquilani, som dog skal
forsvares med, at han sjældent fik chancen, selvom han var klar.
Kritikken gik nok mere på Benitez, fordi han ikke ville bruge ham når han var klar.
Hvis Hargreaves var skadesfri, var han sikker mand i startopsillingen.
Nej. Kritikken gik primært på, at han var skadet. Han blev af en såkaldt ekspert kåret til årets flop i november sidste år - det var lige efter, at han var blevet skadesfri. Og nu blev Aquilani jo rent faktisk brugt.

I Bayern havde Owen flere alvorlige skader. Han tager en dårlig ryg med til Manchester, som gør, at han ikke kan spille meget mere end en kamp i ugen. Og så rammes Owen yderligere af to springerknæ. Så jo, Mr. Alex kunne have forudset, at Owen ville være skadesforfulgt i Man. Utd. Omfanget af skaderne kunne han af god grund ikke forudse. Og så er der den forskel på Roma og Bayern, at Roma er notorisk berygtet for, at deres spillere tilbringer megen tid på sidelinien med skader. Bayerns medicinske stab er vist ikke nær så pinlig. Altså kunne man med Aquilani have den mistanke, at skaderne hang sammen med en dårlig behandling af spilleren - den mistanke kunne man ikke have med Owen.
Det kan du selvfølgelig have ret i, men forskellen er nok bare, at Hargreaves har spillet godt når han har været klar, og det kan man ikke rigtig sige om Aquilani.
Mindes da også der var mange herinde der ikke forstod, at Benitez ikke brugte ham, og at han kun fik få minutter til sidst i kampene.
Nu var Aquilani købt til et koncept, som Rafa havde bevæget sig lidt væk fra mens, Aquilani var skadet - og så havde Aquilani lidt maveproblemer sidste sæson, som holdt ham ude af nogle kampe. Men Aquilani spillede en række gode kampe og var den spiller i PL, Serie A, La Liga, Bundesligaen og Ligue 1m, der lavede flest assists pr. antal spillede minutter. Aquilani fik mest spilletid sidst i sæson, hvilket er logisk, hvis man tænker på, at det kræver genoptræning at komme i den form, som man var i, før skaden, og så mindede spillet til sidst i sidste sæson mere om det koncept, Aquilani var købt til.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brag

Indlæg af Brag » lørdag, 06. nov, 2010 19:31

Emmy skrev:
Brag skrev:
Emmy skrev:Det er simpelthen så fucking afskyeligt. Og pisse hamrende ufortjent. :wall:
Du har ret i at det ikke var helt fortjent, men syntes da bestemt vi har mistet en,
For det første er det aldrig nogensinde fortjent at scum vinder. For det andet så fatter jeg simpelthen ikke hvorfor du skal skrive herinde, endnu mindre hvorfor du skal gøre lige efter en sejr til dit eget hold.
Nu skriver jeg herinde, både efter vi har tabt, og når vi har vundet.
Hvorfor jeg skriver herinde, har jeg forklaret mange gange, og gider ikke rigtig getage mig selv.
At du aldrig syntes det er fortjent når vi vinder, viser jo bare hvor objektivt du ser fodbold, og lidt svært at diskutere fodbold med folk, der har den holdning, hvilket iøvrigt
ganske godt afspejler de fleste af dine indlæg.
Mvh.Brag.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » lørdag, 06. nov, 2010 19:45

Brag skrev:
Emmy skrev:
Brag skrev:
Hvorfor jeg skriver herinde, har jeg forklaret mange gange, og gider ikke rigtig getage mig selv.
At du aldrig syntes det er fortjent når vi vinder, viser jo bare hvor objektivt du ser fodbold, og lidt svært at diskutere fodbold med folk, der har den holdning, hvilket iøvrigt
Og du har læst samtlige mine 3355 indlæg? Det er muligt andre kan acceptere at du bruger tid herinde på at sværte vores klub til frem for at koncentrere dig om dit eget udskud, men for mig er du ikke velkommen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » lørdag, 06. nov, 2010 20:00

Jeg vil nu godt forsvare Brags tilstedeværelse herinde. Det er altid med ganske saglig baggrund, han udtaler sig, og han gør det da i ok respekt for vores tilhørsforhold.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » lørdag, 06. nov, 2010 20:40

Jeg synes det tilfører debatten noget ekstra når der er én, der rent faktisk sidder og forsvarer det ellers unævnelige hold.

Jeg er desuden også uenig i, at Aquilani ikke spillede godt for os. I nogle kampe var decideret fremragende.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » lørdag, 06. nov, 2010 20:44

AJ skrev:Jeg synes det tilfører debatten noget ekstra når der er én, der rent faktisk sidder og forsvarer det ellers unævnelige hold.

Jeg er desuden også uenig i, at Aquilani ikke spillede godt for os. I nogle kampe var decideret fremragende.
+1
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Liverdrengen
Geografisk sted: danemark

Indlæg af Liverdrengen » lørdag, 06. nov, 2010 21:02

AJ skrev:Jeg synes det tilfører debatten noget ekstra når der er én, der rent faktisk sidder og forsvarer det ellers unævnelige hold.

+ 1 til .. aquilani havde fået kæmpe succes nu, hvis fjolset til roy ikke havde sendt ham på lån i juve ...
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » lørdag, 06. nov, 2010 21:43

Brag skrev:
Fribytter skrev:
veffe69 skrev:
Fribytter skrev:

Det sagde du ikke jeg.

Det var forudsigeligt på den måde, at vi (Liverpool) som regel altid lå i toppen, men vi vidste da aldrig helt, hvem vi skulle kæmpe med og mod.

Det var gode tider...
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brag

Indlæg af Brag » lørdag, 06. nov, 2010 22:32

Emmy skrev:
Brag skrev:
Emmy skrev:
Brag skrev:
Og du har læst samtlige mine 3355 indlæg? Det er muligt andre kan acceptere at du bruger tid herinde på at sværte vores klub til frem for at koncentrere dig om dit eget udskud, men for mig er du ikke velkommen.
Nu kunne jeg aldrig finde på at sværte jeres klub til.
Har stor respekt, for supportere af andre klubber end min egen, og kunne aldrig finde på at dømme andre mennesker, efter hvilken klub de holder med.
Og hvis du syntes jeg sværter din klub, kan det kun være fordi du ikke har læst mine indlæg.
Mvh.Brag.

Brag

Indlæg af Brag » lørdag, 06. nov, 2010 22:41

Mener dog heller ikke at han var decideret dårlig, men syntes heller ikke han var nogen profil, prisen taget i betragtning.
Dog skal det nævnes, at det heller ikke var en nem tid, at komme til Liverpool i,
og nok også urimligt, at forlange at en ny spiller skal være profil, på et hold der var i spillemæssig krise.
Mvh.Brag.

Besvar