Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » søndag, 11. mar, 2012 22:12

Som aktiv fodboldfan, så er jeg decideret forarget over at høre Holmstrøm sidestille fodboldfans med terrorister i Fodbold Uden Filter.
At tænde et romerlys på et stadion er snart sidestillet med pædofili. Lad nu for guds skyld være med at gøre problemet større end det er.
Senest rettet af AndreasN mandag, 12. mar, 2012 08:31, rettet i alt 1 gang.
Liverpool Football Klopp

IanRush

Indlæg af IanRush » mandag, 12. mar, 2012 08:09

AndreasN skrev:Som aktiv fodboldfan, så er jeg decideret forarget over at høre Holmstrøm sidestille fodboldfans med terrorister i Fodbold Uden Filter.
At tænde et romerlys på et stadion er snart det samme er snart sidestillet med pædofili. Lad nu for guds skyld være med at gøre problemet større end det er.
Han er blevet en gammel mavesur nar. Flere gange hentydede han til, at fanklubbernes formand/talsmand også var en af vandalerne. Og Holmstrøm + Glaxe kunne ved gud ikke forstå, at de "gode fans" ikke ville udpege vandalerne på tribunerne :shock: Jeg ville sgu da også holde nallerne væk.

Næ Holmstrøm sæt dig ned og strik med din kone

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 12. mar, 2012 15:39

Holmstrøm er da gud. En utrolig underholdende kapacitet indenfor en verden fyldt med dødsyge "eksperter" og nævenyttige Carsten Werge. Homstrøm for the win. Næ du, Fernando Olsen og Hans Brun, det er de sande tosser.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

IanRush

Indlæg af IanRush » mandag, 12. mar, 2012 16:07

Arda skrev:Holmstrøm er da gud. En utrolig underholdende kapacitet indenfor en verden fyldt med dødsyge "eksperter" og nævenyttige Carsten Werge. Homstrøm for the win. Næ du, Fernando Olsen og Hans Brun, det er de sande tosser.
Holmstrøm skal self blive i panelet, for han er kontroversiel. Men i går gik han over stregen og var direkte pinlig og ondskabsfuld

Brugeravatar
AndreasN

Indlæg af AndreasN » mandag, 12. mar, 2012 16:10

Som ærke Københavner, så har jeg indtil igår haft stor respekt for Holmstrøm og hans personlighed, men det forsvandt altsammen igår, da jeg som fan skulle sammenlignes med terrorister. Manden har jo fuldstændig tabt sutten, hvad angår fan-forståelse.
Hvis ikke det var fordi, jeg havde haft to karantæner herindefra, så havde jeg gerne taget en for at komme af med frustrationer omkring Holmstrøm. Føj, for en person.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Guffi182
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 37

Indlæg af Guffi182 » mandag, 12. mar, 2012 17:07

Wolves gennemtænkte vist ikke lige den trænerfyring...
Billede

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Indlæg af Mambo » mandag, 12. mar, 2012 19:01

Hvis man vil se Holmstrøms skandaløse optræden så er den her: http://onside.dk/fodbold-video/fodbold- ... er-del-1-2

Det er decideret pinligt at se på.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 12. mar, 2012 20:40

Jeg synes også han var særdeles underholdende. Det var irriterende, at han ikke lod manden tale færdig og afbrød konstant, men jeg har ikke noget i mod de ting han sagde. Lufthavnsanalogien var jo også ment som en overdrivelse.

Brugeravatar
AndreasN

Indlæg af AndreasN » mandag, 12. mar, 2012 22:33

Problemet opstår, når manden taler decideret usandt. Der blev ikke smadret nogle biler eller togvogne Aalborg, som han ellers påstod. DSB og fansne har et ganske fint samarbejde kørende, så at smadre togvogne ville være et selvmål af dimensioner.
Desuden har en personalemedarbejder fra DSB selv været ude og gøre klart, at der intet blev smadret i togene, og de havde en god og fornuftig tur.

For mig at se, så ligger problemet i, at der er nogle klaphatte, der ikke kan forstå, at man ikke kaster pyroteknik på banen, da det er der, det bliver et farligt element. At man ikke render og slås med andre fans eller politiet.
Nu har jeg haft fornøjelsen af at følge FCK på mange udebaneture, og lad mig slå fast, at jeg aldrig har set en person komme til skade på grund af et eller flere romerlys.
Og når Holmstrøm snakker om, at der ikke er nogen grund til at skrige på dialog som fan, så er det fordi, han simpelthen ikke har et begreb om, hvad han taler om.

De folk, som i pressen og klubberne bliver gjort til kriminelle, psykopater osv. er de folk, der tager verden rundt for at se deres klub, og som kæmper en sag for noget, de tror på - nemlig, at romerlys er fedt og stemningsskabende. De folk man i virkeligheden burde tage fat i er dem, der render og slås uden for stadion med deres "kollegaer" og med politiet, og som ikke kommer udelukkende for at se fodbold. De burde ikke være særligt svære for politiet at pege ud.

I øjeblikket er man igang med at kriminalisere uskyldige fans, og det er derfor, at der er voldsomme protester.
Liverpool Football Klopp

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » mandag, 12. mar, 2012 22:50

Jeg læste også sidste dag at der i Norge kører nogle forsøg med romerlys. hvordan det fungere ved jeg ikke. Men mon ikke det er sådan at nogle personer har fået noget uddannelse af en art og derfor må affyre dem på stadion under kontrollerede forhold?

Jeg har heller ikke noget imod romerlys, så længe de ikke bliver kastet til højre og venstre. og som det er pt så er de kommet for at blive (utroligt man ikke ser dem i England iøvrigt?). Folk vil altid forsøge at smugle dem med ind. hvorfor så ikke legalisere det ved at lave områder og uddanne personer, som har lov til at skyde dem af?

Husker AGF for nogle år tilbage fik en bøde på 10.000 kr for at fyre romerlys af præcis efter foreskrifterne.
Hvor de placerede folk rundt på løbebanen med noget der lignede 10 meter imellem hver og med en spand sand til at placere den i efter brug.

Men Holmstrøm var sgu en anelse pinlig. Ville slet ikke lade en mand, som grundlæggende var enig med ham selv komme til orde, men stadig bad efter svar konstant. En skam ham Kasper ikke var lidt mere fremme i skoene overfor ham.

Brugeravatar
Guffi182
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 37

Indlæg af Guffi182 » tirsdag, 13. mar, 2012 11:50

Nu var jeg selv på stadion mod FCK, og der vil sige at det ikke lignede at det kun var 5-10 der var problemet. jeg vil nok sige at 90% af de fans der stod der den dag, var en del af balladen. Og det er det samme billed når Brøndby har været på besøg.

Du skal ikke bilde mig ind at hvis de store fangruppen ville, kunne de sagtens udpege problembørnene, men det sker ikke. Fans har et kæmpe ansvar i det her, og jeg forstår godt at klubberne er trætte af det.

@Callesen: Lige det med fyrværkeriet, så fordi nogen gør noget ulovligt og ikke vil stoppe, så skal det legaliseres? Fyrvækeri er ulovligt, og der er altså mange mennesker som sagtens kan have det sjovt til bold uden.
Billede

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Indlæg af Mambo » tirsdag, 13. mar, 2012 18:46

AJ skrev:Jeg synes også han var særdeles underholdende. Det var irriterende, at han ikke lod manden tale færdig og afbrød konstant, men jeg har ikke noget i mod de ting han sagde. Lufthavnsanalogien var jo også ment som en overdrivelse.
Lufthavnsanalogien var jo ikke blot en overdrivelse, men gav slet ingen mening som en sammenligning. Skulle man følge Holmstrøms eksempel skulle alle, både skyldige og uskyldige, nægtes adgang til flyet fordi enkelte individer før har brudt reglerne ombord på flyet. Det er da dybt uretfærdigt overfor dem som ikke har lavet ballade.
Ironisk nok ville de færreste fodboldfans have et problem med at det foregik som i lufthavnen, hvor man stilles op i en kø og dem som ikke er velkomne på flyet sorteres fra mens resten får lov til at stige på flyet uden problemer.

Det gør mig arrig at Holmstrøm klandrer de fredelige fans for at være en del af problemet. Det er jo vanvittigt og dybt irrationelt at forvente at en gruppe fredelige fans skal stoppe en gruppe voldelige og problematiske fans. Sikkerhedsvagterne på stadion har gennemgået oplæring for at kunne håndtere problemer der opstår på stadion. Vil Holmstrøm så kvittere for uddannelse af de fredelige fans, så de kan håndtere disse individer?

I stedet for at håndtere problemet, vælger de at skubbe problemet et andet sted hen, samtidigt med at de skærer alle fans over en kam, således at helt uskyldige fans bliver ramt af at nogle fans ikke kan opføre sig ordentligt. Jeg synes man burde kigge mod andre eksempler hvor man har set ballade med fodboldfans. Et glimrende eksempel på hvorledes problemet kan håndteres er måden hvorpå man håndterede de store problemer DSB havde med destruktive fans i toget. Gennem et samarbejde mellem politi, togpersonale og eksperter på området (akademikere m.m.) kom man frem til at oprette de såkaldte fodboldtog, som er baseret på DIALOG mellem togpersonale og diverse fangrupperinger. Dermed er problemerne i togene minimeret.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » tirsdag, 13. mar, 2012 19:53

Niels Christian Holmstrøm er blandt de mediepersonligheder, jeg foragter allermest i vores ellers generelt middelmådige mediebillede. Mage til inkompetent, selvhøjtidelig og arrogant klaphat skal man fandme lede længe efter, og sådan har det været lige siden han første gang begyndte at forpeste landets medier med sin ulidelige tilstedeværelse. At han igår præsterer en Anne-Grethe Bjarup Riis overrasker mig selvsagt ikke det mindste, og jeg er dybt imponeret over, hvor flot den stakkels fan tog hans rant - han var betragteligt meget mere afslappet, end jeg formåede at være, da jeg så klippet. Jeg håber bare ikke, at der er nogen, der har ladt sig vildlede af Holmstrøms håbløst fejlagtige gammelkloghed, og af den grund sidder tilbage med et indtryk af, at han da nødvendigvis må have ret. Modparten kom jo fandme aldrig til orde.

I øvrigt er jeg helt neutral i hooliganisme-sagen, så mit syn bunder ikke i et tilhørsforhold til en af de to grupper, der var emner for debatten igår. Jeg kan bare virkelig ikke holde Holmstrøm ud. Det har jeg aldrig kunnet, og jeg kommer nok aldrig til det. Kraftidiot.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 14. mar, 2012 08:04

Jeg er helt uenig. Jeg ser nærmest kun fx Fodbold Uden Filter pga. Holmstrøms tilstedeværelse. Ellers ville det da være dødkedeligt. Og at han skulle være inkompetent kan jeg slet ikke følge (det virker som om du ikke ved hvad du taler om). Han er som regel den mest nuancerede og vidende i panelet, og det mens han forstår at ytre sig på en underholdende måde. Her sidst følte han så at han havde et personligt engagement i sagen, og gik derfor endnu mere amok end han plejer. Men som sagt, så vil jeg kun klandre ham for ikke at lade de andre komme til orde. Det der kommer ud af hans mund er han i sin gode ret til.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 14. mar, 2012 12:47

@ AJ: Enig, enig og enig. Holmstrøm er et forfriskende pust og samtidig ofte den, som du skriver, mest nuancerede og vidende. Det lyder som om, folk vurderer ham ud fra hans rant og er det tilfældet, så har man et forkert syn på Holmstrøm, for han er uden tvivl det måske bedste indspark i Fodbold uden Filter, selvom jeg også godt kan lide Ralf Pedersen, når han en sjælden gang gæster panelet. Så keep it up, Holmstrøm og sæt Brun og Olsen på plads.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar