Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Nicoen » tirsdag, 28. apr, 2009 23:02

Det er sjovt at se så meget PS anstrenger sig for ikke at bruge ordet kedelig om kampen, han skal hele tiden lige tænke en ekstra gang over det og bruge 'tæt' 'lige' i stedet.

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » onsdag, 29. apr, 2009 09:22

Jeg forstår absolut ikke, at man kan påhæfte gårsdagens kamp prædikatet 'kedelig'. Det var da et drame - 90 minutters uafbrudt Barcelona-jagt efter et mål, og 90 minutters heroisk forsvaren fra et Chelsea-mandskab, der kun var determineret på at ødelægge Barcas mission om at score. Desværre var det englænderne og ikke spanierne, der fik held med deres foretagende, men det laver da ikke om på, at det var en kamp fuld af svimlende flotte kombinationer fra Barca-folkene.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
jørgen lk
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af jørgen lk » onsdag, 29. apr, 2009 09:31

Rasmus skrev:Jeg forstår absolut ikke, at man kan påhæfte gårsdagens kamp prædikatet 'kedelig'. Det var da et drame - 90 minutters uafbrudt Barcelona-jagt efter et mål, og 90 minutters heroisk forsvaren fra et Chelsea-mandskab, der kun var determineret på at ødelægge Barcas mission om at score. Desværre var det englænderne og ikke spanierne, der fik held med deres foretagende, men det laver da ikke om på, at det var en kamp fuld af svimlende flotte kombinationer fra Barca-folkene.
For mit vedkommende vil jeg anføre, at jeg kun så (det meste af anden halvleg).
Sammenlignet med fx. Chelseas seneste CL-kampe, da synes jeg prædikatet "kedelig" kan forsvares. Nok om det.

Jeg så en spids af interviewet med mr. ferguson Ferguson i går, må jeg erkende.
Dog slukkede jeg kort inde i interviewet.
Han havde en kommentar, som jeg synes faldt til jorden. Det var noget i retning af at han ikke gider at spille til 1-0. Han må have sovet dårligt i mange lange perioder i denne sæson så.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Brugeravatar
Rasmus

Indlæg af Rasmus » onsdag, 29. apr, 2009 10:18

1. halvleg var dog også bedre end 2., og hvis alt, der ikke kan måle sig med Chelseas seneste CL-kamp er kedeligt, ja, så vil jeg da råde dig til ikke at tænde for TV'et, når der er fodbold for fremtiden. Risikoen for, at du kommer til at kede dig vil i så fald være meget overhængende. ;)

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » onsdag, 29. apr, 2009 11:23

Jeg glædede mig over Andres Iniesta - endnu engang - Xavi, Daniel Alves, Petr Cech og Bosingwa.

Mener Bosingwa var kampens spiller. Han lukkede helt af for Lionel Messi. Det virker dog også til at Lionel Messi er ved at være kort træt.

FC Barcelona blev holdt nede af en jernhård fysisk Chelsea mandskab. Alex tog glæden fra Thierry Henry, Essien af Iniesta og Alves. Specielt starten af første halvleg, virkede det til Chelsea skruede op for det fysiske spil. De løb meget efter FC Barcelona spillerne, og satte ind med fysisk styrke, når Barcelona spillerne blev for nærgående.

Men uha, for et stort straffespark dommeren misser. Samt at Ballack ikke burde have spillet kampen til ende. Episoder der kunne medføre til en helt anden udvikling af kampen, samt udvikling af det samlede resultat, da returkampen vil have en helt anden indgangsvinkel, ved et andet resultat.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Rasmus

Indlæg af Rasmus » onsdag, 29. apr, 2009 11:34

Hekkem skrev:..., samt udvikling af det samlede resultat, da returkampen vil have en helt anden indgangsvinkel, ved et andet resultat.
Men hvor bliver det altså spændende at se, når Chelsea bliver tvunget frem på banen foran eget publikum. Det vil unægteligt skabe mere plads til de pasningsstærke Barca-folk. Om Barcelona så kan overleve tabet af Marquez og Puyol i den anden ende er jeg langt fra sikker på. Jeg ser dog alligevel frem til den kamp med stor spænding.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » onsdag, 29. apr, 2009 11:44

Rasmus skrev: Men hvor bliver det altså spændende at se, når Chelsea bliver tvunget frem på banen foran eget publikum. Det vil unægteligt skabe mere plads til de pasningsstærke Barca-folk. Om Barcelona så kan overleve tabet af Marquez og Puyol i den anden ende er jeg langt fra sikker på. Jeg ser dog alligevel frem til den kamp med stor spænding.
Ja, jeg ser ikke lige den spiller der kan gå ind og udfylde Marquez / Puyols position. Abidal kan måske flyttes ind og Silvinho atter engang bruges.

Nu er det ikke Barcelonas stil, at stille sig tilbage og lade bolden være for længe på modstandernes fødder. I bagklogskabens skær, samt fodboldtaktikkens univers, så ville det have været mere intelligent, trække et par lange bolde frem fra bagerste rækker, og lade initiativet i kortere perioder være på Chelseas fødder. Det kunne have skabt et større bagrum, hvorpå mere plads ville være givet til Barcelonas velkendte spil. Men fodboldromantikkeren, ville det gerne at Barcelona presse på hele tiden.
Senest rettet af Hekkem onsdag, 29. apr, 2009 12:19, rettet i alt 1 gang.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
martinsommer
Geografisk sted: Viborg
Alder: 44

Indlæg af martinsommer » onsdag, 29. apr, 2009 11:48

"Pokkers - den skulle jeg ikke have fløjtet"
http://spn.dk/fodbold/intfodbold/article1677752.ece

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » onsdag, 29. apr, 2009 12:18

Hekkem skrev:Jeg glædede mig over Andres Iniesta - endnu engang - Xavi, Daniel Alves, Petr Cech og Bosingwa.

Mener Bosingwa var kampens spiller. Han lukkede helt af for Lionel Messi. Det virker dog også til at Lionel Messi er ved at være kort træt.

FC Barcelona blev holdt nede af en jernhård fysisk Chelsea mandskab. Alex tog glæden fra Thierry Henry, Essien af Iniesta og Alves. Specielt starten af første halvleg, virkede det til Chelsea skruede op for det fysiske spil. De løb meget efter FC Barcelona spillerne, og satte ind med fysisk styrke, når Barcelona spillerne blev for nærgående.

Men uha, for et stort straffespark dommeren misser. Samt at Ballack ikke burde have spillet kampen til ende. Episoder der kunne medføre til en helt anden udvikling af kampen, samt udvikling af det samlede resultat, da returkampen vil have en helt anden indgangsvinkel, ved et andet resultat.
Iniesta viser hele verden gang på gang hvor fantastisk han er. Af de allerstørste spillere er han i mine øjne den mest undervurderede spiller. Hans kamp mod Chelsea og hans kamp Sevilla forleden, 1 mål og 3 assist i deres 4-0 sejr er fantastisk.

Men igår må jeg altså også nævne et par Chelseaspillere, faktisk synes jeg at Ballack spiller en fremragende kamp ud fra det synspunkt, at han ofte ved hvad han kan tillade sig (han skulle dog have haft rødt) og han var med til at indgyde ro hos sine medspillere. Essien og Bosingwa får også klapsalver af Guus H.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
LFC Søren
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 55

Indlæg af LFC Søren » onsdag, 29. apr, 2009 13:29

http://soccernet.espn.go.com/news/story ... nd&cc=5739

Kanon han indrømmer det, for det kan vi bruge til......... Ja lige præcis ikke en skid :evil:
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » onsdag, 29. apr, 2009 15:12

LFC Søren skrev:http://soccernet.espn.go.com/news/story ... nd&cc=5739

Kanon han indrømmer det, for det kan vi bruge til......... Ja lige præcis ikke en skid :evil:
Hvor er de scumfans der hårdnakket har prøvet at forsvare deres dommerfordel?
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Nicoen

Indlæg af Nicoen » onsdag, 29. apr, 2009 19:39

Jeg er normalt ikke den største fan af dansk fodbold, men AAB - BIF er godt nok noget af en kamp. Vil opfordre jer til at tænde og se de sidste 10 minutter som en lille opvarming til aftenens CL-kamp(hvis I skal se den).

Brugeravatar
Nicoen

Indlæg af Nicoen » onsdag, 29. apr, 2009 19:54

Dramatisk afslutning, men AAB i finalen mod FCK.

McRae

Indlæg af McRae » onsdag, 29. apr, 2009 21:04

For fanden da. Når selv O'Shea kan score, så bliver man klar over at Arsenals forsvar ikke fungerer ordentligt. Kæmpe niveauforskel indtil videre, hvor Arsenal knapt har fået et ben til jorden.

Boye

Indlæg af Boye » onsdag, 29. apr, 2009 21:10

McRae skrev:For fanden da. Når selv O'Shea kan score, så bliver man klar over at Arsenals forsvar ikke fungerer ordentligt. Kæmpe niveauforskel indtil videre, hvor Arsenal knapt har fået et ben til jorden.
De er så ringe defensivt, at man ikke fatter det. De blev også totalt nedspillet mod os, og det er mig en gåde, at vi giver dem tre mål fuldstændig uden videre. Det er den største katastrofe nogensinde.. Så kan spillerne sige nok så meget, at de vil vinde mesterskabet.

Besvar