Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
McRae

Re: Dagens Kampe

Indlæg af McRae » mandag, 12. jan, 2009 17:20

Hekkem skrev:
Mikkel K skrev: Det er fair nok at han blev kåret til årets spiller, det er der slet ingen tvivl om.

Men siden august har Messi været i en klasse for sig!
pga. af c. ronaldo ikke har leveret som i foråret, hvor der ikke var langt i mellem de to.
But still...

Mikkel K
Geografisk sted: Århus C
Alder: 36

Indlæg af Mikkel K » tirsdag, 13. jan, 2009 13:53

Hekkem skrev:
Mikkel K skrev: Det er fair nok at han blev kåret til årets spiller, det er der slet ingen tvivl om.

Men siden august har Messi været i en klasse for sig!
pga. af c. ronaldo ikke har leveret som i foråret, hvor der ikke var langt i mellem de to.
Ja? Når man ikke leverer er man ikke bedst. Messi leverer og gør det på et helt ekstremt højt niveau!
Billede

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 13. jan, 2009 14:10

Mikkel K skrev: Ja? Når man ikke leverer er man ikke bedst. Messi leverer og gør det på et helt ekstremt højt niveau!
Jeg kan udmærket accepterer c. ronaldo blev valgt til Balon D'or og nu også til FIFAs bedste spiller. Det er fortjent nok. Jeg mener blot Messi har gjort det bedre her i efteråret, hvor c. ronaldo ikke har gjort det i nærheden ligeså godt. c. ronaldo gjorde det bedre end Messi. Forskellen mellem c. ronaldos gode forår og Messi ikke helt så gode, kontra Messis gode efterår og c. ronaldos ikke helt så gode, er større i efteråret end i foråret.

Sat op på en anden måde.

Forår:
c. ronaldo = 10
Messi = 8

Efterår:
c. ronaldo = 7
Messi = 10

Håber min holdning er til at forstå, den blev vist noget kryptisk.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Mikkel K

Indlæg af Mikkel K » tirsdag, 13. jan, 2009 15:14

Jeg var i tvivl om det var en kommentar eller en tilføjelse. Det ved jeg så nu ;)
Billede

Brag
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 58

Indlæg af Brag » tirsdag, 13. jan, 2009 18:51

ChinGanMew skrev:Det er utroligt, så mange "fordele" scum har overfor PLs dommere.
Største delen af de andre hold i PL får gult kort for at sparke til bolden, efter der er fløjtet offside. Men ikke scum.
Det ville jo også være syndt for dem, hvis de skulle få et gult kort...
Hej alle liverpoolfans, som i nok kan gætte så er jeg manchester united fan,
og er ikke kommet herind for at lave ballade, men vil gerne prøve at debatterer
sagligt.
vil gerne lige kommentere dette indlæg.
Ja du har fuldstændig ret i at rooney burde have haft et gult kort, for enten have
sparket bolden, efer der var fløjtet.
Men sjovt nok kan jeg ikke læse nogle steder, hvor mange gange vi blev snydt af
dommeren i lige netop den kamp.
1. Den episode hvor rooney sparker til bolden, er der netop ikke offside, snydt for
en total friløber.
2. snydt for et legalt mål af ronaldo, lige før vi scorer, hvor vi tager et hjørnespark
helt legalt og snyder hele chelsea forsvaret.
3.snydt for et straffespark på ronaldo hvor dommeren dømmer frispark den anden vej?
4. to andre episoder hvor mange dommere ville have dømt straffespak, den første
hvor der klar hånd på bolden på kanten af feltet, den anden hvor john terry har hånd
på bolden, i john terrys tilfælde er jeg dog presonligt enig med dommeren om at det
ikke var strafbart, og den anden var så svær at vurdere om det var på stregen eller lige
udenfor, så derfor havde jeg nok også valgt som dommeren at dømme frispark, da
et straffespark ville være mere kontroversielt.
Alt i alt syntes jeg det klart var chelsea, der mest kunne være tilfreds med dommeren.

Til sidst syntes jeg det rart at så mange af jer, herinde tog afstand fra det latterlige
indlæg forleden, vedrørende flyulykke.
Håber vi får en god og fair kamp om mesterskabet.
Mvh.Brag.

McRae

Indlæg af McRae » tirsdag, 13. jan, 2009 19:56

De "påstande" du kommer med, kan vi jo diskutere til en uendelighed.

Du skal dog have held og lykke med din "Mission Impossible".

Brugeravatar
LFC Søren
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 55

Indlæg af LFC Søren » tirsdag, 13. jan, 2009 20:13

Brag skrev: Hej alle liverpoolfans, som i nok kan gætte så er jeg manchester united fan,
og er ikke kommet herind for at lave ballade, men vil gerne prøve at debatterer
sagligt.
vil gerne lige kommentere dette indlæg.
Ja du har fuldstændig ret i at rooney burde have haft et gult kort, for enten have
sparket bolden, efer der var fløjtet.
Men sjovt nok kan jeg ikke læse nogle steder, hvor mange gange vi blev snydt af
dommeren i lige netop den kamp.
1. Den episode hvor rooney sparker til bolden, er der netop ikke offside, snydt for
en total friløber.
2. snydt for et legalt mål af ronaldo, lige før vi scorer, hvor vi tager et hjørnespark
helt legalt og snyder hele chelsea forsvaret.
3.snydt for et straffespark på ronaldo hvor dommeren dømmer frispark den anden vej?
4. to andre episoder hvor mange dommere ville have dømt straffespak, den første
hvor der klar hånd på bolden på kanten af feltet, den anden hvor john terry har hånd
på bolden, i john terrys tilfælde er jeg dog presonligt enig med dommeren om at det
ikke var strafbart, og den anden var så svær at vurdere om det var på stregen eller lige
udenfor, så derfor havde jeg nok også valgt som dommeren at dømme frispark, da
et straffespark ville være mere kontroversielt.
Alt i alt syntes jeg det klart var chelsea, der mest kunne være tilfreds med dommeren.

Til sidst syntes jeg det rart at så mange af jer, herinde tog afstand fra det latterlige
indlæg forleden, vedrørende flyulykke.
Håber vi får en god og fair kamp om mesterskabet.
Først velkommen til, jeg gider ikke gå ind i diskutionen LFC vs manc om hvem, som som har dommer tække, da vi aldrig bliver enige, da vi ser sagerne fra to sider, og begge parter kan hive masser eksempler frem, hvor den anden part alligevel ikke er enig.

Jeg vil dog lige kommentere situationen omkring hjørnet, hvor ronaldo´s mål bliver annulleret, som jeg kender reglerne og hvad jeg tidligere har hørt, skal man (typisk anføren) gøre dommeren opmærksom på, at man vil tage et "anderledes" hjørnespark, netop for at undgå samme situationen som i søndags. Man kan også se linievogteren vifte med flaget med de samme, lige så snart rooney dribler med bolden. Det var vist meget godt, at den pågældende situation ikke blev afgørende for kampen.

Enig i at jeg også håber vi får en god og fair kamp om mesterskabet, hvor Liverpool vinder til sidst :D
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Mikkel K

Indlæg af Mikkel K » onsdag, 14. jan, 2009 11:55

Brag skrev: 4. to andre episoder hvor mange dommere ville have dømt straffespak, den første
hvor der klar hånd på bolden på kanten af feltet
Jeg kunne simpelthen ikke lade denne stå hen :lol:
Der kunne simpelthen dømmes straffe, når der er hånd på udenfor feltet, hvilket jeg synes var rimelig tydeligt. Så ville man da først kunne snakke om medhold hos dommeren ;)

Og så glemmer du at nævne at Evra havde hånd å (sådan så jeg den i hvert fald) i modsatte ende, inden Ashley Cole bliver ubevidst ramt i den anden ende. Evra smider sig ned efter bolden for at blokere, og rammer den med hånden (igen, sådan så jeg den), og det var et klart straffespark efter min mening.
Billede

Brag
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 58

Indlæg af Brag » onsdag, 14. jan, 2009 12:26

Mikkel K skrev:
Brag skrev: 4. to andre episoder hvor mange dommere ville have dømt straffespak, den første
Der kunne simpelthen dømmes straffe, når der er hånd på udenfor feltet, hvilket jeg synes var rimelig tydeligt. Så ville man da først kunne snakke om medhold hos dommeren ;)

Og så glemmer du at nævne at Evra havde hånd å (sådan så jeg den i hvert fald) i modsatte ende, inden Ashley Cole bliver ubevidst ramt i den anden ende. Evra smider sig ned efter bolden for at blokere, og rammer den med hånden (igen, sådan så jeg den), og det var et klart straffespark efter min mening.
Så tror jeg du misforstod mig,jeg skriver ikke udenfor feltet, men på kanten dermed
mener jeg på stregen, som hører med til feltet, men skriver også, at den er meget
svær at vurdere.
Vedr. evras hånd på bolden syntes jeg det var svært se om det var med hoved,
eller hånden, og var det hånden ja så skulle der dømmes straffe.

Men det var ikke det der var min pointe, jeg syntes bare det er lidt mærkeligt
man kun skriver om de gange det går med os og ikke omvendt, så det
hele bliver lidt mere sagligt, for det er altid nemt at se det fra egen side.

Mvh.
Mvh.Brag.

Mikkel K

Indlæg af Mikkel K » onsdag, 14. jan, 2009 12:29

Brag skrev:
Mikkel K skrev:

Så tror jeg du misforstod mig,jeg skriver ikke udenfor feltet, men på kanten dermed
mener jeg på stregen, som hører med til feltet, men skriver også, at den er meget
svær at vurdere.
Vedr. evras hånd på bolden syntes jeg det var svært se om det var med hoved,
eller hånden, og var det hånden ja så skulle der dømmes straffe.

Men det var ikke det der var min pointe, jeg syntes bare det er lidt mærkeligt
man kun skriver om de gange det går med os og ikke omvendt, så det
hele bliver lidt mere sagligt, for det er altid nemt at se det fra egen side.

Mvh.
Tjah, jeg synes nu Cole var klart udenfor, hvilket ikke er bedømt på replay'en.

Ingen fodboldfans (fan af en klub) kan vel 100% objektivt vurdere sådan en sag, specielt i toppen af ligaerne er det jo relevant og svært at blive enige.
Billede

McRae

Indlæg af McRae » onsdag, 14. jan, 2009 20:56

Manchester United - Wigan om fem minutter...

Jeg frygter for at Wigan bliver kørt over på samme måde som Stoke blev det på Old Trafford. Forhåbentlig er de bedre forberedt, men et sprudlende ManU-hold er vel ikke noget, et "miniputhold" kan forberede sig på.

Brugeravatar
LFC Søren

Indlæg af LFC Søren » onsdag, 14. jan, 2009 21:06

McRae skrev:Manchester United - Wigan om fem minutter...

Jeg frygter for at Wigan bliver kørt over på samme måde som Stoke blev det på Old Trafford. Forhåbentlig er de bedre forberedt, men et sprudlende ManU-hold er vel ikke noget, et "miniputhold" kan forberede sig på.
Du har ret 52 sek. og 1-0 rooney :cry:
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
Kofoed
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Kofoed » onsdag, 14. jan, 2009 21:09

:silenced: :gunfire:

Lad os håbe at Wigan kommer igen. Selvom det er svært at tro.
Én gang Liverpool, altid Liverpool
LIVERPOOL forever

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 50

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 14. jan, 2009 21:10

LFC Søren skrev:
McRae skrev:Manchester United - Wigan om fem minutter...

Du har ret 52 sek. og 1-0 rooney :cry:
Det er for latterligt. Så er løbet kørt.

Er der nogen der kan huske om vi har scoret et mål inden for de første 10 min i PL i de seneste år?

Nuvel, jeg smed 200 på united sejr. Det er pengene værd hvis de skulle gå hen og kvaje sig.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
LFC Søren

Indlæg af LFC Søren » onsdag, 14. jan, 2009 21:15

Mysjkin skrev: Er der nogen der kan huske om vi har scoret et mål inden for de første 10 min i PL i de seneste år?
1/11-2008 mod Tottenham scorede Kuyt efter 3 min. det hjalp dog ikke....

Besvar