Vores nærmeste konkurrenter

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Cynwal » søndag, 27. jul, 2025 10:40

Morgan Gibbs-White bliver i Forest. Underskriver ny 3-årig kontrakt:
Billede
......med mindre selffølgelig det er taktisk, for at få mere for ham i en salgssituation....

Hele artiklen: https://www.bbc.com/sport/football/arti ... xgjq3xy89o
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » søndag, 27. jul, 2025 11:29

Cynwal skrev:Det lyder desværre som om, at gunners har gjort en god handel mht Gyköres. £ 55,1 mill. i garanteret købssum med mulige add ons for £ 8,7 mill,:

Billede

Kilde: https://www.skysports.com/football/news ... e-contract
Umiddelbart ja. Jeg er stadig ikke overbevist om niveauet rækker til en topklub i England. Men potentielt er det et virkelig godt køb
"We're not racist, we only hate the mancs"

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 29. jul, 2025 12:00

Er vi enige om, at Arsenal tester grænserne for FFP, eller hvad det hedder nutildags, helt vildt? De har jo brugt lige så meget som os næsten - til forskel fra os sælger de så ikke rigtigt spillere, eller kan i hvert fald ikke finde ud af at få det store for dem. Og de har brugt enorme summer de sidste mange somre også.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 29. jul, 2025 12:12

Tom_Jorsal skrev:
tirsdag, 29. jul, 2025 12:00
Er vi enige om, at Arsenal tester grænserne for FFP, eller hvad det hedder nutildags, helt vildt? De har jo brugt lige så meget som om næsten - til forskel fra os sælger de så ikke rigtigt spillere, eller kan i hvert fald ikke finde ud af at få det store for dem. Og de har brugt enorme summer de sidste mange somre også.
Gunners ...og Liverpool .... drager fordel af, at transfersummer afskrives over 5 år, og samtidig bliver de fleste af dem betalt i rater, så likviditeten også kan hænge sammen. Google har fundet denne Gooners-fan side til mig, hvor de beskriver det spillerum som Arsenal har: https://www.justarsenal.com/how-much-ps ... ing/394082

Du kan også se denne her video om hvordan LFC's tal "spredes ud som Kærgården" over flere sæsoner, i relation til sommerens transfers og PSR (Profit & Sustainability Regulations):
Vi SMADRER det PIShold !

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 29. jul, 2025 13:17

Ja, jeg er bekendt med den metode, men på et tidspunkt kommer regningen vel, hvis man skal blive ved med at betale af på rater, der løber op i flere hundrede millioner. Liverpool har jo haft vinduer, hvor der nærmest ikke er blevet brugt penge. Samtidig har man også formået at sælge. Det har Arsenal jo nærmeste ikke formået, og de har altså brugt ret mange penge i hvert sommervindue siden 2017, hvor man brugte 152 mio. euro ifølge Transfermarkt. Det vindue solgte de så også for en del, men siden da er det meget få nævneværdige salg, de har begået.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 29. jul, 2025 13:43

Til gengæld har de ligget stabilt i ligaen med CL bold til følge. Det er jo hurtigt £ 100 mill i indtægt, som går lige på bundlinjen.

Jeg tror langt mere, at Ch€£$€a Cheaters kommer i problemer, for på et tidspunkt tørrer mængden af spillere ud, som de kan sælge og derefter putte købssummen (minus den del der ikke er afskrevet) direkte på bundlinjen,

Apropos Cheaters, så mangler jeg stadig at se den FFP/PSR mæssige påvirkning, af Abramovich eftergivelse af KÆMPE gæld (mener det var omkring £ 2 mia), som russeren "åd" for at komme af med klubben. Det var en gæld, der var opstået grundet eksorbitante spillerindkøb og lønninger i 0'erne og 10'erne, som bare "puff" forsvandt ud i ingenting, hvorefter Tod Boehlys "spiller køb med langtidsafskrivning / salg med øjeblikkelig indtjening -karrusel" satte i gang. Det lugter langt væk af en politisk "White Hall aftale", at Chelsea Cheaters har fået lov til dette - efter almindelig regler - ulovlige cashindskud fra en ejer.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 29. jul, 2025 14:17

Cynwal skrev:
tirsdag, 29. jul, 2025 13:43
Til gengæld har de ligget stabilt i ligaen med CL bold til følge. Det er jo hurtigt £ 100 mill i indtægt, som går lige på bundlinjen.

Jeg tror langt mere, at Ch€£$€a Cheaters kommer i problemer, for på et tidspunkt tørrer mængden af spillere ud, som de kan sælge og derefter putte købssummen (minus den del der ikke er afskrevet) direkte på bundlinjen,

Apropos Cheaters, så mangler jeg stadig at se den FFP/PSR mæssige påvirkning, af Abramovich eftergivelse af KÆMPE gæld (mener det var omkring £ 2 mia), som russeren "åd" for at komme af med klubben. Det var en gæld, der var opstået grundet eksorbitante spillerindkøb og lønninger i 0'erne og 10'erne, som bare "puff" forsvandt ud i ingenting, hvorefter Tod Boehlys "spiller køb med langtidsafskrivning / salg med øjeblikkelig indtjening -karrusel" satte i gang. Det lugter langt væk af en politisk "White Hall aftale", at Chelsea Cheaters har fået lov til dette - efter almindelig regler - ulovlige cashindskud fra en ejer.
De har 45 spillere i truppen, efter de har taget afsked med 9 spillere denne sommer, så der er lidt at sælge af endnu.

Selvom Chelsea lige har fået en bøde af UEFA på 31 mio euro så bliver de jo bare ved med at finde smuthuller, de solgte jo dameholdet til et andet selskab for 1,3 mia kroner og yderligere aktiver for 400 mio kroner.

Everton og Aston Villa har for øvrigt benyttet sig af samme metode.

FFP har endnu en gang spillet fallit, det handler bare om at have dygtige revisorer.
Jeg forstod heller ikke hvordan det var lovligt at Abramovich kunne eftergive gælden i sin tid.
YNWA

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 29. jul, 2025 16:05

Redtothebone skrev:
tirsdag, 29. jul, 2025 14:17
Cynwal skrev:
tirsdag, 29. jul, 2025 13:43

De har 45 spillere i truppen, efter de har taget afsked med 9 spillere denne sommer, så der er lidt at sælge af endnu.

Selvom Chelsea lige har fået en bøde af UEFA på 31 mio euro så bliver de jo bare ved med at finde smuthuller, de solgte jo dameholdet til et andet selskab for 1,3 mia kroner og yderligere aktiver for 400 mio kroner.

Everton og Aston Villa har for øvrigt benyttet sig af samme metode.

FFP har endnu en gang spillet fallit, det handler bare om at have dygtige revisorer.
Jeg forstod heller ikke hvordan det var lovligt at Abramovich kunne eftergive gælden i sin tid.
Jep - De har stadig en kæmpe trup, men flere og flere af dem er på Boehlys vanvids-lange kontrakter, så når/hvis de bliver solgt, er der ikke afskrevet så meget af transfersummen, og dermed bliver den restsum, som kan indtægtsføres i regnskabet og PSR-regnskabet mindre og mindre.
Vi SMADRER det PIShold !

Besvar