Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Callesen » onsdag, 02. nov, 2011 16:43

Har du glemt et 0. eller hvor har du lavet en fejl???

Brugeravatar
John Barnes
Alder: 34

Indlæg af John Barnes » onsdag, 02. nov, 2011 16:54

Hr. Drejer skrev:Ifølge en del rygter, så skal Neymar spille for RM i næste sæson. RM har betalt £53 M, og han får en ugeløn på svimlende £1 M.
Knægten kan uden tvivl noget med en fodbold, meeeen syntes stadig er det er lidt svært at vide hvor god han egentlig er? En ting er at trylle i brasiliansk fodbold hvor forsvars spillet tit er ret tvivlsomt hos modstander holdene men en anden ting er at gøre det i verdens anden største liga.

btw er den ugeløn der jo helt f*cked up! :shock:
Billede

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 02. nov, 2011 17:15

Sorry, der skulle stå £1 M. om måneden, hvilket er noget mindre, men stadig en pæn løn.

Fra Tipsbladet:

Ifølge amerikanske ESPNsoccernet er Real Madrid og brasilanske Santos nået til enighed omkring en handel af Neymar. Prisen: 460 millioner kroner.
I sommerens transfervindue gik der ikke en dag, uden brasilianske Neymar blev rygtet til en af Europas storklubber. Oftest var det Real Madrid, der var tæt på et køb af supertalentet, men et skifte væk fra Santos blev aldrig en realitet. Det er det måske nu.

Det anerkendtte amerikanske website ESPNsoccernet erfarer således, at Santos, Real Madrid og Neymar er nået til enighed om en handel. En handel, der sender angriberen til den spanske hovedstad til sommer for en pris på eventyrlige 460 millioner kroner, og dermed gør ham til en af de fem dyreste spillere i historien.

- Neymar bliver Real Madrid-spiller i juli måned, men han kommer ikke tidligere. Kontrakten er ikke skrevet under endnu, siger en unavngiven kilde til ESPNsoccernet.

Ifølge websitet får Neymar en årsløn på 103,8 millioner kroner om året (8,65 mio. om måneden, red.), når han kommer bliver holdkammerat med Cristiano Ronaldo, Iker Casillas og landsmanden Kaká i Real Madrid.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » onsdag, 02. nov, 2011 17:28

Så sælges Higuain nok til City, og Mario B til en italiensk klub. Det synes jeg er et realistisk scenarie :dontknow:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
John Barnes

Indlæg af John Barnes » onsdag, 02. nov, 2011 17:29

Hr. Drejer skrev:Sorry, der skulle stå £1 M. om måneden, hvilket er noget mindre, men stadig en pæn løn.Fra

Tipsbladet:

Ifølge amerikanske ESPNsoccernet er Real Madrid og brasilanske Santos nået til enighed omkring en handel af Neymar. Prisen: 460 millioner kroner.
I sommerens transfervindue gik der ikke en dag, uden brasilianske Neymar blev rygtet til en af Europas storklubber. Oftest var det Real Madrid, der var tæt på et køb af supertalentet, men et skifte væk fra Santos blev aldrig en realitet. Det er det måske nu.

Det anerkendtte amerikanske website ESPNsoccernet erfarer således, at Santos, Real Madrid og Neymar er nået til enighed om en handel. En handel, der sender angriberen til den spanske hovedstad til sommer for en pris på eventyrlige 460 millioner kroner, og dermed gør ham til en af de fem dyreste spillere i historien.

- Neymar bliver Real Madrid-spiller i juli måned, men han kommer ikke tidligere. Kontrakten er ikke skrevet under endnu, siger en unavngiven kilde til ESPNsoccernet.

Ifølge websitet får Neymar en årsløn på 103,8 millioner kroner om året (8,65 mio. om måneden, red.), når han kommer bliver holdkammerat med Cristiano Ronaldo, Iker Casillas og landsmanden Kaká i Real Madrid.
Det lyder lidt mere realistisk. Selvom at det os er helt hen i hegnet, at en 19 årig skal ha næsten 9 millioner om måneden og næsten 104 millioner om året! :roll:
Billede

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » mandag, 07. nov, 2011 00:01

Bjelland til Twente til sommer, og iflg onside for en bagatel af 22 mill dkr. Mit bud er han ville være 2. eller i "værste" tilfælde 3. bedste hvis han var skiftet til LFC. Agger er bedre, men ved ikke med Coates? Men regner ham stensikkert som klasser bedre end Skrtel og 23.

sjampen

Indlæg af sjampen » mandag, 07. nov, 2011 00:38

Thommo skrev:Bjelland til Twente til sommer, og iflg onside for en bagatel af 22 mill dkr. Mit bud er han ville være 2. eller i "værste" tilfælde 3. bedste hvis han var skiftet til LFC. Agger er bedre, men ved ikke med Coates? Men regner ham stensikkert som klasser bedre end Skrtel og 23.
Ro på sømand. Bjelland har spillet fremragende i Superligaen og været god i hans lanskampe. Twente og den hollandske liga er helt perfekt for ham. Han kan både udvikle sit fremadrettede spil og få vænnet sig til et VÆSENLIGT højere tempo end i Superligaen. Premier League har altså angribere af en HELT anden kvalitet og spillet foregår i LANGT højere tempo. Jeg er overbevist om at Skrtels fysiske styrke & Carras rutine stadigvæk gør dem bedre end Bjelland. Om de er det om 1-2 år er vidst et dumt spørgsmål. Bjelland er så vidt jeg husker 23. Han vil efter et par år i Holland stadig have minimum 5-6 år tilbage på sit absolutte topplan.

Havde vi haft 2 centrale forsvarsspillere som aldrig missede en kamp og spillede fremragende kunne man tage en chance på Bjelland, men at smide ham i ilden på nuværende tidspunkt tror jeg vil koste, både for ham og for LFC.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » mandag, 07. nov, 2011 01:12

Jeg er med på det er samme omgang igen, han er dansker og ergo ikke god nok til LFC, den var vi også igennem da Agger kom.

Bjelland viste mod Portugal han har klassen, og vel er det ikke meget at regne ham på, men FCN har immervæk et stjerne forsvar i ligaen(12 mål imod i 15 kampe er sgu godt af den klub), og han har altså holdt Ronaldo og co fra fadet. Og jeg regner snart sagt enhver forsvarsspiller bedre end Skrtel og i særdeleshed Carra, Wilson er bedre end Carra, det ser jeg som fakta, andre har en anden mening og den respekterer jeg såmænd.

P.S og regner ikke med den "ro på sømand" var ment nedsættende, men det kunne den godt tolkes som. Men tager det som ikke så hårdt ment, og så slipper jeg også for endnu en karantæne.

sjampen

Indlæg af sjampen » mandag, 07. nov, 2011 01:44

Thommo skrev:Jeg er med på det er samme omgang igen, han er dansker og ergo ikke god nok til LFC, den var vi også igennem da Agger kom.

Bjelland viste mod Portugal han har klassen, og vel er det ikke meget at regne ham på, men FCN har immervæk et stjerne forsvar i ligaen(12 mål imod i 15 kampe er sgu godt af den klub), og han har altså holdt Ronaldo og co fra fadet. Og jeg regner snart sagt enhver forsvarsspiller bedre end Skrtel og i særdeleshed Carra, Wilson er bedre end Carra, det ser jeg som fakta, andre har en anden mening og den respekterer jeg såmænd.

P.S og regner ikke med den "ro på sømand" var ment nedsættende, men det kunne den godt tolkes som. Men tager det som ikke så hårdt ment, og så slipper jeg også for endnu en karantæne.
Det var ikke ment negativt på nogen måde, det var bare en hurtigt måde at sige rolig nu på.
Bjelland har været god i Superligaen sammen med resten af FCN, men som sagt er der langt fra Henrik Toft & Kim Aabech til Demba Ba & Darren Bent, og også ganske langt fra Dame NDoye til Van Persie, Aguero, Rooney osv. At Bjelland også holdt Ronaldo fra fadet(hvilket de jo endte med ikke at gøre alligevel grundet Ronaldos ualmindelig usympatisk gode frispar) i en kamp hvor der danske landshold som en enhed og taktisk besejrede et bedre hold er ikke helt fair. Så kunne man også sige at de cypriotiske spillere som scorede 4 mål imod Portugal har klassen til LFC. Tempoet er bare højere og spillerene er bare så meget bedre. Jeg tror ikke at Bjelland har godt af at blive kastet i ilden, og det er jo lige det vi har brug for: En spiller som kan forbedre os markant, NU.

Jeg i den grad enig i at vi mangler endnu en RIGTIG god central forsvarsspiller og at Bjelland kan blive RIGTIG god, men han er ikke klar til PL endnu. Daniel Agger blev så småt kørt ind på holdet over en periode på 6 måneder-1,5 år, og Bjelland er ikke Agger! Daniel Agger har når han er frisk, udover nogle fantastiske forsvarskvaliteter som meget få spillere i verden kan leve op til, en for en CB næsten unikke fremadrettede egenskaber. Det er vel næsten kun Lucio som kan det samme.
Imod moderne fodbold.

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » mandag, 07. nov, 2011 21:58

Jeg håber Bjelland har overvejet det her grundigt.

Twentes to midterforsvarere er rigtig gode. Den ene er Douglas, der er samme årgang som Bjelland, og har spillet over 100 kampe for Twente siden 2007. Han blev i sidste sæson nomineret af UEFA til årets midterforsvarer i Europa*, hvilket vidner om kvalitet. Han har dog ikke spillet på det brasilianske landshold og har vist nu fået hollandsk statsborgerskab.
Deres anden midterforsvarer Peter Wisgerhof er godt nok oppe i årene, men er til gengæld først de senere år kommet på det hollandske landshold. Han er i øvrigt Twentes anfører.

Det kan selvfølgelig være Bjelland har viden om, at en af de to er på vej væk, men det får mig alligevel til at tænke på om spillere der skifter ikke ser på hvem deres konkurrenter til pladserne er i deres nye klub. Et andet nyligt eksempel fra den danske liga er venstrebacken Oscar Wendt, der vælger at skifte til Gladbach, hvor venstrebacken Filip Daems har spillet på det belgiske landshold, er anfører i klubben og desuden fast straffeskytte.

*(UEFA's nomineringer er rent faktisk velovervejede i modsætning til FIFA's, hvor de jo præsterede det makværk ikke at nominere van Persie blandt de 23 bedste i Verden)

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » mandag, 07. nov, 2011 22:54

sjampen skrev:
Det var ikke ment negativt på nogen måde, det var bare en hurtigt måde at sige rolig nu på.
Fair nok, og har skrevet i en anden tråd jeg nok er lige hurtig på aftrækkeren, af og til, da der er problemer privat, beklager, og giver en kold ved lejlighed :aliboronz8: . Så alt forladt, og hvis eksempelvis Cahill kommer til januar er Bjelland hurtigt glemt, hans pris styrtdykker vist i tiden.....Bjelland er hurtigt glemt, hvis Kenny og co. viser at centerforsvaret har 1. prioritet. Men det tvivler jeg på det er. Uvist af hvilke grunde.

At Carra er selvskrevet ser jeg som ugyldig grund ;)

Og det er ikke fordi jeg har et specielt had mod Carra, tværtimod. mit medlemsnummer i LFCFCDB er 2323, og det er jeg enormt glad for da 23, simpelthen har været en suveræn repræsentant for LFC(har været vel at mærke)......Men tiden er ved at være gået. Og han har været med siden starten af min LFC supporter tid, stort set, pånær et år ;) .

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » mandag, 07. nov, 2011 23:01

AJ skrev:Jeg håber Bjelland har overvejet det her grundigt.

Twentes to midterforsvarere er rigtig gode. Den ene er Douglas,
Mon ikke Douglas er på vej væk, med dette køb, det skriver flere sider, omend det bare er personlige holdninger. Fra bla. Mølby mener jeg, men flere "eksperter" har sagt det samme, også hollandske.

Men at Twente ligger inde med 3 gode central forsvarer bør vel ikke være skidt, derimod er kun 2 forsvarer vel en ret skidt situation, som jeg ser det. Twente er jo ikke en elendig klub imo

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » tirsdag, 08. nov, 2011 22:38

Nej, for Twente kan det være meget godt, men da ikke for Bjelland hvis vi nu siger han ikke kommer til at spille. Det skal dog ikke udelukkes, at de henter Bjelland netop fordi Douglas er på vej væk.

xman

Indlæg af xman » torsdag, 10. nov, 2011 15:10

Der er frigivet en liste over de 101 største talenter i fodbold (spillere født efter 1. jan. 1990)
Dejligt at se adskillige Liverpool-ejede spillere på listen.

http://www.101greatgoals.com/don-balon- ... ll/114380/

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » torsdag, 10. nov, 2011 15:36

xman skrev:Der er frigivet en liste over de 101 største talenter i fodbold (spillere født efter 1. jan. 1990)
Dejligt at se adskillige Liverpool-ejede spillere på listen.

http://www.101greatgoals.com/don-balon- ... ll/114380/
8. Villiyen Bijev, Fortuna Dusseldorf (on loan from Liverpool), 18. An 18-year-old striker considered to be an American “wonderkid.” Yet to make much impression in Germany but his goal scoring record throughout all youth levels suggests he could be a big hit at Anfield.

14. Sebastian Coates, Liverpool, 21. Voted the best young player at the Copa America and was an important cog in the Uruguay side that won the tournament. Coates has yet to prove he can fully adapt to English football but it is early days.

74. Dani Pacheco, Rayo Vallecano (on loan from Atletico Madrid – owned by Lverpool), 20. The Golden Boot winner at the 2010 European Under-19 Championship, Pacheco did not make an impact on the first team at Liverpool but has a great opportunity at Rayo Vallecano, one of the big surprises in Spain this season.

75. Marc Pelosi, Liverpool, 17. The Merseyside giants signed Pelosi this week, beating off competition from Everton and Leeds. The midfielder was captain of the US Under-17 side.

87. Raheem Sterling, Liverpool, 16. The hype surrounding Raheem Sterling has been rife for a over a year now since his big money move from QPR to Liverpool. Five goals in an FA Youth Cup match and a stunner for England Under-20s v Rwanda at the World Cup has only added fuel to the fire.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Besvar