Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
MP

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af MP » torsdag, 17. aug, 2017 14:17

texy skrev:
Emmy skrev:
Oomph242 skrev:
Hr. Drejer skrev:£45 M for Gylfi :lol:
En middelmådig spiller, som har stukket lidt ud et på endnu mere middelmådigt hold.
Everton køber Joe Allen's:)
Det er jeg ikke enig med dig i. Han er rigtig dygtig og jeg synes det er klart det bedste køb Everton har foretaget. Han skal nok blive en endnu større succes hos dem, desværre.
Er Gylfi bedre end Barkley?

Ja måske, hvis man kigger isoleret på stats fra sidste sæson. Omvendt, så har Barkley bedre stats fra sæsonen før.

Som jeg ser det - uden at kigge på stats - så er der langt mere fodbold i Barkley. Han ser i mine øjne dygtigere ud teknisk, han virker mere aggressiv (måske lidt for meget i nogle kampe) og han har efter min overbevisning langt mere potentiale. Barkley er 23 år og har muligvis sit bedste fodbold foran sig. Gylfi er 27 år og kan potentielt have toppet i sidste sæson.

Nu er Barkley naturligvis ikke solgt endnu. Men det føler jeg mig overbevist om, at han bliver. Og uanset hvad, så virker £45m for Gylfi som en hysterisk overpris på mig, når jeg sammenligner med Salah.
Er uenig med hensyn til Gylfi vs Barkley. Jeg ville langt hellere have Gylfi, men selvfølgelig ikke for £45m som må siges at være overpris (ligesom de fleste andre handler i dette vindue).
Jeg har længe synes Barkley var overvurderet og ser ham aldrig få den nødvendigt spilintelligens eller slutprodukt til at blive rigtig god. Gylfi har et fantastisk overblik, er god til at sparke dødbolde, og kan finde hullerne i modstanderens forsvar. Ser ham som en dårligere udgave af Eriksen.
Han mangler Barkleys power og fight, men det er også tæt på det eneste jeg vurderer Barkley reelt set har. Han minder mig om Rooney i sidste sæson's form.

Rygterne går desuden på at Barkley handelen er røget i vasken grundet hans skade og behov for operation. Og det synes jeg faktisk er ærgerligt fordi jeg ikke ser ham forstærke Spurs på nogen måde..

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 20. aug, 2017 08:59

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 20. aug, 2017 09:07

Jesper skrev:Moderne menneskehandel...http://www.dailymail.co.uk/sport/index.html ?
Klamt!
Og endnu værre når de udlejer til PL klubber og spilleren så ikke må være på holdkortet mod Chelsea.

Fodbold er ved at blive en vammel affære helt ude af tråd med fans.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » søndag, 20. aug, 2017 13:24

mortenbak skrev:
Jesper skrev:
Og endnu værre når de udlejer til PL klubber og spilleren så ikke må være på holdkortet mod Chelsea.
Det er nu ikke noget Chelsea bestemmer. Det er en regel, som gælder for alle udlånte spillere, for at spilleren ikke skal risikere at komme i en tvivlssituation, hvor han måske vil få mest ud af at spille rigtig dårligt/lave selvmål med vilje, så udlejer klubben får lyst til at tage ham tilbage som tak for hjælpen. Eksempelvis måtte Sakho ikke være med for Crystal Palace mod Liverpool, da han var udlejet til Palace.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » mandag, 21. aug, 2017 11:59

Hvad mon der sker når City lige om lidt vælger at udløse Messi's frikøbsklasul på 300 mio €? Skal Barca så sælge hvis Messi gerne vil skifte klub eller hvordan fungerer det?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » mandag, 21. aug, 2017 12:33

Emmy skrev:Hvad mon der sker når City lige om lidt vælger at udløse Messi's frikøbsklasul på 300 mio €? Skal Barca så sælge hvis Messi gerne vil skifte klub eller hvordan fungerer det?
Det kunne være ret sjovt at følge fra sidelinjen :D
Vi SMADRER det PIShold !

ElTorro

Indlæg af ElTorro » mandag, 21. aug, 2017 12:33

Emmy skrev:Hvad mon der sker når City lige om lidt vælger at udløse Messi's frikøbsklasul på 300 mio €? Skal Barca så sælge hvis Messi gerne vil skifte klub eller hvordan fungerer det?
Jep, det skal de. De har intet valg, hvis spilleren vil videre og klausulen indfries.

EDIT: Hvordan i helvede kan det forresten lade sig gøre ift. FFP? Jeg mener 300M euro?!?!

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » mandag, 21. aug, 2017 12:36

Hvis frikøbsklausulen bliver indfriet er spilleren fri til at forhandle med den bydende klub. Der er dog, ifølge rygterne, tilfælde hvor dette ikke er blevet fulgt, bl.a. i Suarez sagen, hvor Arsenal jo som bekendt bød et pund over de £40 mil. Hvordan en evt. klausul hang sammen i det tilfælde, er der dog nok ikke mange i medierne der var klar over.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 21. aug, 2017 20:46

De fleste herinde er vel enig i at Chelsea har en trup som er bedre end de fleste PL klubbers. Alligevel har Conte afleveret en lang liste med spillere han ønsker inden vinduet smækker i om 10 dage.

Spillerne er: Danny Drinkwater fra Leicester, Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal, Ross Barkley fra Everton, samt Cedric Soares og Virgil van Dijk fra Southampton.

http://www.liverpool.no/nyheter/2017/8/ ... larsignal/

Brugeravatar
Hendo
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Indlæg af Hendo » mandag, 21. aug, 2017 20:58

Hr. Drejer skrev:
Mads T. skrev:
Hr. Drejer skrev:De har købt Jordan Pickford. Davy Klaassen. Henry Onyekuru. Sandro Ramirez - og nu Michael Keane.
Jeg vil vove at påstå, at ingen af de navne ville have tilfredsstillet ret mange herinde.
Nej, ikke nu. Heller ikke næste år - tror jeg. Men de første sten er lagt til et attentat på top 4 i nær fremtid. Det er jeg helt sikker på. Da Man C blev overtaget af ham den sindssyge thailænder, da købte de bedre spillere end det de havde, men de var stadig ikke gode nok til top 4. Men det var her fundamentet blev lagt til deres senere top 4 placeringer.
Meget, meget enig. Det handler om at bygge op. Så man øger chancerne for fast top 4 også videre derfra. Og derfor havde en eller to spillere på niveau med ovennævnte pyntet gevaldigt i en sæson hvor der nu også er europæisk på programmet. Og skal det absolut være nogen af de nævnte nye bluenoses så havde Michael Keane og Klaassen pyntet. Synes Klaassen har vist klassen (undskyld) hver gang Ajax har været på TV. En utroligt dygtig, taktisk klog og spændende spiller. Og Michael Keane ville være et godt alternativ. Det er klart at ingen af de to havde ryddet overskrifterne og er "stjerne-indkøb", men hvis det er det eneste der kan gøre det, så er der da et problem. Mindre kan vel gøre det når man bygger op. At der så også skal et stjerne indkøb eller to til er en anden snak. Men tror ikke en "alt-eller-intet"-tilgang øger sandsynligheden for at spille med om de to største titler hver sæson. Der skal vel også øget kvalitet på de "ydre mandater" i truppen til?
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » fredag, 25. aug, 2017 11:27

Det er fanme godt nok vildt, så heldige United altid er med lodtrækninger.

Her er deres CL grupper siden 2006;

Samtlige grupper i dette års Europa League, bliver jo mere skræmmende end det der.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » fredag, 25. aug, 2017 14:26

Jeg tror ikke det er held, men "held". Jeg så for år tilbage Rune Klan vise hvor let det er at få "held" i sådanne lodtrækninger, så giver ikke ret meget for det. Og for noget tid siden da en scouser, skrev hvem vi trak dagen efter i EL/CL lodtrækningen, og scouseren var ikke synsk ;)
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » fredag, 25. aug, 2017 15:13

Ja det er jo nemt at snyde ved at boldene i bowlen har forskellige temperature, hvilket vidst også har været fremme i medierne på et tidspunkt.

MP

Indlæg af MP » mandag, 28. aug, 2017 20:32

Har Sanchez indgivet transfer request? :D

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » mandag, 28. aug, 2017 21:29

RedRedRed skrev:Det er fanme godt nok vildt, så heldige United altid er med lodtrækninger.

Her er deres CL grupper siden 2006;

Samtlige grupper i dette års Europa League, bliver jo mere skræmmende end det der.
Det er direkte ulækkert :fart:

Besvar