Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hekkem » torsdag, 15. sep, 2011 09:30

Det er er altså en indebrændt bitter mand med mindreværdskomplekser

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 620727.ece
Anders Lindegaard spillede en stor kamp for Manchester United i aftes. Den danske målmands debut i Champions League bød på flere store redninger, og manager Alex Ferguson roste da også Lindegaard efter 1-1 opgøret mod Benfica.

Men før Ferguson roste Lindegaard på dansk tv, så fik manageren et mindre flip, da han på engelsk tv blev spurgt, om Lindegaards flotte præstation betyder, at Lindegaard presser sig på som ny førstemålmand.

- Overhovedet ikke. Jeg ved ikke, hvorfor du stiller sådan et spørgsmål. Du leder bare efter små dumme ting, lød Fergusons lettere hidsige reaktion ifølge flere britiske medier.

- David de Gea spiller på søndag. Det var vores udgangspunkt før kampen, og det ændrer sig ikke.

Måske spillede det ind, at intervieweren var Kelly Cates - Liverpool-manager Kenny Dalghlishs datter...

Efter irritationen fik Ferguson dog hurtigt overskud til at rose Lindegaard, som han mener reddede et point til United.

TV: Se Lindegaards flotte CL-debut

- Jeg var meget imponeret over Anders. I de sidste 15 minutter kom de frem, og Anders lavede to fantastiske redninger for at holde os inde.

TV: Her sviner Lindegaard Norge - på norsk!

Han overvejede - som ekstrabladet.dk skrev i weekenden - at benytte Lindegaard i Premier League lørdag, men besluttede at give De Gea endnu en kamp, før Lindegaard fik chancen. Dog ikke på grund af De Geas svingende præstationer, men fordi han ifølge Ferguson trængte til et hvil.

Lindegaards præstation fik under kampen flittigt twittende Rio Ferdinand - der blev sparet i aftes - til at kommentere danskeren:

'Sikke en redning af Lindegaard. Vi har nogle kvalitetsmålmænd i klubben,' skrev den tidligere anfører.

Anders Lindegaard selv twittede lidt senere på aftenen og gentog, at det var en stor oplevelse at spille en så stor kamp:

'I aften står som indbegrebet af en god aften. Skuffet over ikke at vinde, men en fed følelse at spille CL for første gang'.

Forhåbentlig bliver det til flere CL-kampe, som Ferguson antydede efter kampen. Selv om Lindegaard ikke er førstemålmand...
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » lørdag, 17. sep, 2011 15:42

Man skal passe på, hvad man begår sig ud i af væddemål..

http://sporten.tv2.dk/article.php/id-43 ... ml?forside
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 27. sep, 2011 13:23

"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 27. sep, 2011 14:04

Arda skrev:Stjernenykker forpligter:

http://onside.dk/nyheder/primera-divisi ... d-i-trojer
Det er skisme da også for galt at de også skal svede. Måske er det derfor de anvender den taktik, i at det er deres bold, og i andre må ikke få den, så vi afleverer hele tiden, for ikke at få sved på vores trøjer.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » tirsdag, 27. sep, 2011 14:56

Tilbage med de gode gamle bomuldstrøjer!

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » onsdag, 28. sep, 2011 01:32

Åh ja de sydamerikanere, you get what you get. Forkælede forpu*ede forkælede idio*er. Jeg fatter simpelthen ikke den mentalitet. 1 mill danske kroner pr uge er ikke nok, jeg stejker sgu. Giga cun*s

Ikke at det kun er sydamerikanere der laver kyællinge stuntet, men de står vel for 75%" mindst, og de udgør langt fra 75% af fodboldstyrken. Mon ikke snart engelske klubber lærer lektien, Lucas Leiva har jeg dog en soleklar tro på er undtagelsen. Så var han skredet unden den urimelige hetz, han er en rigtig mand, som jeg ser det. Hvis *Suarez gør kyllinge stuntet bliver jeg ikke overrasket, men glæder mig så længe det er.

Carlos Tevez blev i protest siddende på bænken under hele Citys opgør mod Bayern München. Nu vil Roberto Mancini have ham kylet ud af truppen.
I sidste sæson var Carlos Tevez topscorer i Premier League, men efter aktivt at have søgt nye græsgange over sommeren, er Tevez blevet bombet tilbage i klubbens hierarki.

Nu er det kommet så vidt, at Tevez ikke længere vil adlyde Roberto Mancinis ordre. City-manageren havde ellers brug for den kontroversielle angriber i 0-2-nederlaget til Bayern München.

- Tevez nægtede at blive skiftet ind. Jeg kan ikke acceptere, at en af mine spillere blankt afviser at hjælpe holdet. Får jeg min vilje, er Tevez snart fortid, sagde Mancini efter gruppe A-opgøret til Sky Sports.

Tevez er for nylig blevet frataget anførerbindet i City, hvor Agüero, Silva, Nasri og Dzeko står foran ham i køen til startopstillingen.

http://www.bold.dk/nyt/Tevez-strejkede-i-Muenchen
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 03. okt, 2011 23:06

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 632186.ece

Jeg kan bestemt ikke lide manden, men det der fortjener han trods alt ikke. Det hører ingen steder hjemme. Jeg er rystet over først at overvære Evertons fans kaste med mønter, flasker etc. og nu dette. Det grænser sig jo til hooliganisme.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Indlæg af Nicoen » mandag, 03. okt, 2011 23:19

Da Tottenham og Real Madrid mødtes fik han sig også en sang fra hans nuværende klubs fans:

"Your dad washes elephants, your mother’s a whore”

Jeg har også hørt at nogle Arsenal fans skulle have sunget "You shouldve burnt in the riot" i søndags.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 03. okt, 2011 23:29

Ja, det gør ikke just sagen bedre. Sport kan i sandhed få følelserne frem hos folk - både på godt og ondt.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » mandag, 10. okt, 2011 20:37

Det er tæt på jeg har ondt af Arsenal fans, rundt omkring. Nasri og Fabregas transfers og nu dette. Dog rimeligt idiotisk af Arsenal at bruge penge på ham, må jeg sige. Nu ved jeg ikke prisen, men håber da næsten det var på en free? nogen der kender prisen?

Arsenal får kun glæde af Chu Young Park i to år. Angriberen skal senest i 2013 aftjene sin værnepligt i Sydkorea.
Monaco solgte kort før transfervinduets lukning angriberen Chu Young Park til Arsenal. Det kan vise sig at være en ganske god handel for franskmændene, den nu 26-årige spillers karriere nærmer sig nemlig sin afslutning.

Det er ikke alderen generer Park, i stedet er det en forestående millitærtjeneste, som skal påbegyndes senest i 2013.

- Det er ikke muligt at slippe for. Det kan og vil ikke ske, og det var også en af grundende til, at jeg skiftede hertil. Jeg skal forlade Europa i løbet af to år, og jeg mener, at dette er et fantastisk sted at slutte, siger Park til The ***.

Kun atleter, der har vundet olympiske medaljer, eller guld ved Asian Games, kan blive fritaget for militærtjeneste i Sydkorea. Regeringen gjorde dog en undtagelse i 2002, hvor alle spillere, der var med til at sikre Sydkorea succes ved VM i hjemlandet, slap for værnepligten.
http://www.bold.dk/nyt/Arsenals-Park-Sl ... militaeret
Verden er smask fuld af hyklere....

Jack Cade

Indlæg af Jack Cade » tirsdag, 11. okt, 2011 23:42

Ian Ayre foreslår en redistribuering af TV-penge fra udlandet, sådan så det bliver fordelt mere i forhold til hvilke klubber der trækker seere - a la den model de har i Spanien. På nuværende tidspunkt deler PL-klubberne penge fra TV-rettigheder ligeligt imellem sig.

http://www.guardian.co.uk/football/2011 ... ay-tv-deal

Jeg er lidt uenig, jeg syntes en del af charmen ved PL er at der er så relativt lidt forskel på top og bund ift. f.eks. Spanien, og det skyldes til dels at selv klubberne i bunden af ligaen får en pæn pose pose penge til at købe spillere for fra tv-rettigheder. Det er en del af det som gør PL spændende at se på, syntes jeg. Hvad syntes i?

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » onsdag, 12. okt, 2011 09:05

Jack Cade skrev:Ian Ayre foreslår en redistribuering af TV-penge fra udlandet, sådan så det bliver fordelt mere i forhold til hvilke klubber der trækker seere - a la den model de har i Spanien. På nuværende tidspunkt deler PL-klubberne penge fra TV-rettigheder ligeligt imellem sig.

Jeg er lidt uenig, jeg syntes en del af charmen ved PL er at der er så relativt lidt forskel på top og bund ift. f.eks. Spanien, og det skyldes til dels at selv klubberne i bunden af ligaen får en pæn pose pose penge til at købe spillere for fra tv-rettigheder. Det er en del af det som gør PL spændende at se på, syntes jeg. Hvad syntes i?
Jeg er også umiddelbart skuffet over forslaget, og jeg er skuffet over at et så usolidarisk forslag lige netop kommer fra en så fællesskabsorienteret klub som vores. Ayre argumenterer for, at folk i Kuala Lumpur jo ikke tegner tv-abonnement for at se Bolton, men for at se Liverpool, Chelsea, ManU etc. Men jeg synes, han glemmer at de klubber altså også skal have nogen at spille mod - ellers er der vist heller ikke nogen, der gider se Liverpool. Og ingen gider da bliver ved med at se kun de store hold dyste mod hinanden, i øvrigt på den måde, som CL efterhånden har udviklet sig, hvor man jo med ret stor sandsynlighed kan gætte sig frem til de 8 kvartfinalister hver sæson efterhånden.

De succesrige klubber skal passe på ikke at undergrave såvel deres egen succes som selve fodboldens øjeblikkelige succes med forslag som disse, der kan ende med at sætte konkurrencemomentet ud af spil. Det konkurrencemoment, der er så altafgørende for fodbold. Og uden bredde, ingen elite.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Henrik
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 41

Indlæg af Henrik » onsdag, 12. okt, 2011 10:34

LarsU skrev:
Jack Cade skrev:Ian Ayre foreslår en redistribuering af TV-penge fra udlandet, sådan så det bliver fordelt mere i forhold til hvilke klubber der trækker seere - a la den model de har i Spanien. På nuværende tidspunkt deler PL-klubberne penge fra TV-rettigheder ligeligt imellem sig.

Jeg er også umiddelbart skuffet over forslaget, og jeg er skuffet over at et så usolidarisk forslag lige netop kommer fra en så fællesskabsorienteret klub som vores. Ayre argumenterer for, at folk i Kuala Lumpur jo ikke tegner tv-abonnement for at se Bolton, men for at se Liverpool, Chelsea, ManU etc. Men jeg synes, han glemmer at de klubber altså også skal have nogen at spille mod - ellers er der vist heller ikke nogen, der gider se Liverpool. Og ingen gider da bliver ved med at se kun de store hold dyste mod hinanden, i øvrigt på den måde, som CL efterhånden har udviklet sig, hvor man jo med ret stor sandsynlighed kan gætte sig frem til de 8 kvartfinalister hver sæson efterhånden.

De succesrige klubber skal passe på ikke at undergrave såvel deres egen succes som selve fodboldens øjeblikkelige succes med forslag som disse, der kan ende med at sætte konkurrencemomentet ud af spil. Det konkurrencemoment, der er så altafgørende for fodbold. Og uden bredde, ingen elite.
Jeg er helt på linje med jer andre. Den kollektive TV-aftale er for mig helt afgørende for at de mindre klubber kan begå sig på et vist niveau. Tænk på en klub som Stoke City som muligvis ikke har fans uden for England, men som igennem den kollektive TV-aftale og enormt dygtigt arbejde har fået muligheden for at etablere sig i PL og i denne sæson aspirerer til en plads i top 10.

For mig er det vigtigere at klubberne står side om side med hensyn til de lukrative TV-aftaler. Og så undrer jeg mig præcis som Lars U over at forslaget netop kommer fra en fælleskabs-orienteret klub som LFC. Havde det været Man United havde jeg ikke været lige overrasket, men Ferguson har jo selv udtalt at han finder aftalen fair i sin nuværende form.
Næste år!

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » onsdag, 12. okt, 2011 19:06

Nu er Ian Ayres opgave jo også, at Liverpool skal opnå succes - og ikke at de andre klubber i ligaen skal opnå succes. Var jeg administrerende direktør i Liverpool FC, havde jeg ment og tænkt det samme. Tænk på alle de penge vi år efter år går glip af.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » onsdag, 12. okt, 2011 21:39

Alonso skrev:Nu er Ian Ayres opgave jo også, at Liverpool skal opnå succes - og ikke at de andre klubber i ligaen skal opnå succes. Var jeg administrerende direktør i Liverpool FC, havde jeg ment og tænkt det samme. Tænk på alle de penge vi år efter år går glip af.
Jeg har ærlig talt også svært ved at se det grumme i Ayres forslag. Det drejer sig jo ikke om den nationale fordeling og det synes jeg er fint, for den skal ikke ændres. Så ender det bare med La Liga tilstande og det vil være ødelæggende for PL. Hvorfor skal mindre populære klubber drage fordel af at vi skovler penge ind på det internationale marked? På den måde er vi faktisk med til at gøre vores konkurrenter bedre og det kan vi da næppe have nogen interesse i. Vi går uden tvivl glip af rigtig rigtig mange mio £.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar