Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 25. aug, 2024 14:20

Oomph242 skrev:
lørdag, 24. aug, 2024 23:09
Hr. Drejer skrev:
lørdag, 24. aug, 2024 20:18
Oomph242 skrev:
lørdag, 24. aug, 2024 20:05
Fowler89 skrev:
lørdag, 24. aug, 2024 18:37
Jeg tror Brighton ender i top 4

Sent from my iPhone using Tapatalk
Villa og Tottenham ser nu også stærke ud.
Arsenal ser stærkere ud.
Arsenal og City skal udkæmpe slaget om titlen. De to sidste pladser bliver hård kamp mellem Aston Villa, Tottenham, Chelsea, Newcastle, Scum og os..
Helt enig. Arsenal er de eneste som kan true Man C. Og jeg synes også de har fortjent at vinde mesterskabet. Men Premier League er lige så kedelig som Bundesligaen; den samme klub vinder 99% af mesterskaberne. Jeg vil hade at se Man C vinde igen igen igen...
Nu må vi se hvor langt vi kommer op i tabellen. Jeg ser frem til at Arnes system testes mod top 6 klubber.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » lørdag, 31. aug, 2024 15:29

Så er der kun 2 hold tilbage med max point i PL: LFC og Man Cheaty
Efter at Arsenal smider 2 point væk mod Brighton, med 1-1
Vi SMADRER det PIShold !

AJJ

Indlæg af AJJ » lørdag, 31. aug, 2024 16:46

Brighton er ikke nemme. Det kender vi vist alt til.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 31. aug, 2024 21:30

Cynwal skrev:
lørdag, 24. aug, 2024 19:26
Hr. Drejer skrev:
lørdag, 24. aug, 2024 18:39
I er hurtige på aftrækkeren!
Jeg er sikker på, at Everton rykker ned................ ;)
Jeg bliver mere og mere sikker på, at Everton rykker ned:
Billede

Det her kan Sean Dyche sgu ikke blive ved med at "overleve"......
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 15. sep, 2024 17:06

Flot af Arsenal i dag. De vinder ude mod Spurs uden Martin Ødegaard, Declan Rice, Mikel Merino, Oleksandr Zinchenko, Kieran Tierney, Riccardo Calafiori og Takehiro Tomiyasu.

De er vel de eneste der kan udfordre Man C.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 15. sep, 2024 17:31

Hr. Drejer skrev:
søndag, 15. sep, 2024 17:06
Flot af Arsenal i dag. De vinder ude mod Spurs uden Martin Ødegaard, Declan Rice, Mikel Merino, Oleksandr Zinchenko, Kieran Tierney, Riccardo Calafiori og Takehiro Tomiyasu.

De er vel de eneste der kan udfordre Man C.
Tror jeg ikke, du skal regne med, medmindre vi blot taler om, at fordi man ender 2er, så er man udfordrer. Synes hverken man sidste sæson eller sæsonen forinden sad for alvor og tænkte, at Arsenal har en chance, når det spidser til og det gør jeg heller ikke i denne sæson. De ser indtil nu væsentligt ringere ud end Man C og er til tider decideret heldige i dag i et generelt virkelig taktisk og kedsommeligt North London Derby. Målet kommer krampagtigt fra en dødbold mens de på daværende tidspunkt er spillet lidt i bund af et virkelig skidt kørende Spurs mandskab, alt mens City har Haaland. De mødes næste weekend, vinder City den kamp, så er det næsten tæt på, at man kan kalde mesterskabet, hvor vildt det end lyder.
Jeg synes, Arsenal spiller ufattelig pragmatisk og defensivt og det kan kun tage dig så langt. De sidste to sæsoner har Arteta også slået sig på, at han kørte rovdrift på de samme elleve spillere. I denne sæson er han allerede nu tvunget ud i at finde alternativer. Mht. de fraværende spillere, så er Tierney udlånt til Sociedad, Zinchenko, Calafiori og Tomiyasu er ikke fast startere og Merino er helt ny, ingen af dem vurderer jeg som decideret svækkelser ikke at have klar. Derimod er Ødegaard og Rice selvfølgelig svækkelser, men omvendt har Tottenham tabt 7 ud af deres seneste 11 Premier League kampe. De har været skidt og ujævnt kørende længe efterhånden.

Vi så også, hvordan Arsenal nærmest fejrede en 0-0 mod Man City sidste sæson. Når du gør det, så er det fordi du hverken spillemæssigt eller mentalt er i nærheden af at være eller føle dig på samme niveau som Man City. Så er det fordi, du decideret er bange for Man City. Man City vinder ligaen med en god margin i denne sæson, det gætter jeg på.

Generelt er fodbold godt nok begyndt at blive mere og mere kedeligt. Den pragmatiske tilgang til spillet er dræbende at se på. Ni mand + keeper havde Arsenal ofte i egen målboks, VAR der ødelægger spontaniteten, spillere der filmer og trækker tiden, korruptionen udenfor banen og City der kører cruise control. Jeg forstår på en måde godt, den trend med Barclays Premier League, der er opstået, hvor fodboldfans længes efter fordoms tider, også selvom Liverpool bestemt ikke altid var sjove at følge dengang.

Men jeg er enig i, at hvis nogen skal udfordre City, så er er det Arsenal. Det kommer de bare ikke til.
Senest rettet af JudgeArdaStudge søndag, 15. sep, 2024 18:02, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 15. sep, 2024 17:54

Og så tror jeg i øvrigt, at man som Liverpool fan DESVÆRRE skal glæde sig over Tottenhams nederlag i dag, da vi med al sandsynlighed skal have mere fokus på at kigge nedad end opad i tabellen i denne sæson og målet således må være en respektabel og omend også realitisk top-4 placering.

Sejr til alle møgholdene. Det var bare en af de weekender. :doh1:
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJJ

Indlæg af AJJ » mandag, 16. sep, 2024 08:47

Ja, baseret på de første 4 kampe, så afspejler slutstillingen fra sidste sæson vist stadig fint styrkeforholdet, hvor Man City og derefter Arsenal er et niveau over alle andre.

Der var vi jo så til gengæld også med nogen afstand det 3. bedste hold. Og jeg har da også svært ved at se, hvem der af Spurs, Villa, Newcastle, Brighton, Chelsea, Man U skulle kunne sanke nok point til at true os på 3. pladsen.

Så mit ønske for sæsonen er, at vi kommer til at se en forbedring af spillet og et hold, der vokser under Slot. Og at vi samtidigt kan have det sjovt med nogle mindeværdige sejre og kampe undervejs.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 16. sep, 2024 09:44

JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 15. sep, 2024 17:31
Tror jeg ikke, du skal regne med, medmindre vi blot taler om, at fordi man ender 2er, så er man udfordrer.
Du har ret. Man C kører den højst sandsynlig hjem. Det der kan skabe lidt spænding, er en skade til Haaland. Et par måneder på sidelinjen. Men så finder de sikkert bare en anden til at score deres mål.
JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 15. sep, 2024 17:31
Generelt er fodbold godt nok begyndt at blive mere og mere kedeligt. Den pragmatiske tilgang til spillet er dræbende at se på. Ni mand + keeper havde Arsenal ofte i egen målboks, VAR der ødelægger spontaniteten, spillere der filmer og trækker tiden, korruptionen udenfor banen og City der kører cruise control. Jeg forstår på en måde godt, den trend med Barclays Premier League, der er opstået, hvor fodboldfans længes efter fordoms tider, også selvom Liverpool bestemt ikke altid var sjove at følge dengang.
Enig. Jeg mister også lige så langsomt interessen for fodbold. Jeg ser mere og mere NFL.

I engelsk fodbold vinder Man C mesterskabet år ind og år ud. De har vundet 7 mesterskaber de sidste 8 år. KEDELIGT! I Tyskland vinder Bayern 11 mesterskaber på 12 år. KEDELIGT. I Frankrig vinder PSG mesterskabet hele tiden. i Spanien er det Real Madrid stort set hver gang. Der er ingen spænding længere.

Da Liverpool havde sin storhedstid eller da Man U havde sin, var de aldrig så suveræne som Man C har været de sidste mange år. VAR har heller ikke gjort noget godt for min interesse for fodbold. FFP har heller ikke gjort noget godt. Reglerne er nemme at omgå - sælg et hotel, tegn mega lange kontrakter, tegn et nyt sponsorat etc.

Vi køber unge spillere, som Slot skal forme til 1 holdspillere. Måske kan en af dem få et lille gennembrud i denne sæson(?)Det kunne også være dejligt med en pokal. Den lille liga Cup er vi gode til at vinde. Så får vi da lidt med hjem. Planen er vel at vi skal spille med om mesterskabet om 3-5 år. Hvis man kigger på Red Sox, så topper de hvert 5 år, og den model ser det ud til FSG kan lide.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 16. sep, 2024 10:23

Hr. Drejer skrev:
mandag, 16. sep, 2024 09:44

I engelsk fodbold vinder Man C mesterskabet år ind og år ud. De har vundet 7 mesterskaber de sidste 8 år. KEDELIGT! I Tyskland vinder Bayern 11 mesterskaber på 12 år. KEDELIGT. I Frankrig vinder PSG mesterskabet hele tiden. i Spanien er det Real Madrid stort set hver gang. Der er ingen spænding længere.
Og det de nævnte klubber alle har til fælles er økonomisk overlegenhed. Man Citys pengetank er uendelig og tilmed har de snydt sig udenom FFP-reglerne, så de kan tegne de her absurde aftaler med Haaland osv. I Guardiolas første tid i klubben brugte han en halv millard i et vindue på defensiven alene. Det er fuldstændig vanvittigt at forestille sig.

I Tyskland kører man rigtignok med 50+1 regler (Leverkusen og Wolfsburg foruden), hvilket er prisværdigt i tanke og fra et demokratisk perspektiv, men Bayern har det til trods en fuldstændig enorm økonomisk fordel qua de mange år, hvor store dele af TV-indtægterne er gået til dem, hvilket har gjort deres brand kæmpe i forhold til de andre klubber. Faktisk går hele deres sublimitet egentlig tilbage til, da Hitler smed Bayerns jødiske ejere i KZ-lejre og gjorde det til sin nazi-klub. Men det er en anden snak.

Frankrig og PSG kræver vist ingen uddybning. De har nærmest ingen FFP-regler og ligaen er komplet skævvredet, selv politisk set har PSG haft en fordel i, at Frankrigs præsident Macron er glødende PSG fan. Macron lavede også en aftale med Qatar Airwaves om køb af en masse franskproducerede fly, hvis Qatar til gengæld fik VM i Qatar. Korruptionen driver ned af væggene i Frankrig.

Real Madrids dominans har også sine aner i Francos facistperiode, hvor han regerede Spanien. Ydermere er La Ligas præsident Tebas Madrid fan og og ligaen har ved flere lejligheder drejet på reglerne for at tilgodese Real Madrid, det samme har landet Spanien og byen Madrid, når de har lavet suspekte aftaler om at købe Real Madrids træningsanlæg til langt over markedspris osv. Senest har Real Madrid kunne præsentere et spritnyt stadion, der ligner en dåse sardiner, samt Bellingham og Mbappé. Omvendt strammer Tebas jerngrebet overfor Real Madrids helt store konkurrent Barcelona, som hele tiden danser kispus med ligaens FFP-regler. Derforuden kommer oveni, at Real Madrid og Barcelona alle dage har taget en suveræn stor bid af TV-indtægt kagen. På et tidspunkt gik omkring 90% af indtægterne til de to klubber.

Så der er ikke så meget at sige til, at vi ser monopollignende tilstande i Europa. Det er Goliat mod David.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 18. sep, 2024 23:20

Lars Friis og Sparta Prag fik i den grad skovlen under Red Bull Salzburg og Pep Lijnders. En flot debutsejr til Lars Friis.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 22. sep, 2024 18:30

Michael Oliver har (igen igen) gang i en fuldstændig forfærdelig indsats, hvor han igen stjæler overskrifterne på et stemningsløst Etihad. Først kalder han Walker hen for at snakke, hvorefter han lader Arsenal tage et hurtigt frispark, mens Walker er ude af position, her kan man dog forsvare Oliver med, at Walker vender sig om og begynder at snakke videre, dumt af Walker. Senere sender han så Trossard i bad med et gult kort nummer to for at sparke til bolden efter, at der er fløjtet. Det selv samme gjorde blandt andet Doku tidligere i kampen, hvor Oliver ikke gav noget kort. Han har ingen linje og det må utvivelligt få snakkene om hans betalte ture til UAE til at blusse op igen. Han har tabt kampen. Forfærdeligt at Premier League skal trækkes med PGMOL. Læg nu en linje og så følg den til dørs, så du ikke ender med at se dum ud som du plejer.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 22. sep, 2024 19:19

Er der et lille tronskifte på vej i Premier League? Man C ligner et hold, der er et stykke fra tidligere tiders styrke. Og nu er deres faste midtbaneanker skadet, og det lignede en langvarig skade. Måske vinder Man C alligevel ikke mesterskabet i år.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 22. sep, 2024 19:40

Det resultat tager vi med os. Det kan bestemt godt bruges og så krydses fingrene for, at ham Rodri er ude i lang tid.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 22. sep, 2024 20:08

Bør Haaland ikke efterfølgende blive tilkendt et disciplinært rødt kort? Efter Stones udligning, tyrer han bolden lige i nakken på Gabriel (tror jeg det er)
Vi SMADRER det PIShold !

Besvar