Hr. Drejer skrev: ↑søndag, 15. sep, 2024 17:06
Flot af Arsenal i dag. De vinder ude mod Spurs uden Martin Ødegaard, Declan Rice, Mikel Merino, Oleksandr Zinchenko, Kieran Tierney, Riccardo Calafiori og Takehiro Tomiyasu.
De er vel de eneste der kan udfordre Man C.
Tror jeg ikke, du skal regne med, medmindre vi blot taler om, at fordi man ender 2er, så er man udfordrer. Synes hverken man sidste sæson eller sæsonen forinden sad for alvor og tænkte, at Arsenal har en chance, når det spidser til og det gør jeg heller ikke i denne sæson. De ser indtil nu væsentligt ringere ud end Man C og er til tider decideret heldige i dag i et generelt virkelig taktisk og kedsommeligt North London Derby. Målet kommer krampagtigt fra en dødbold mens de på daværende tidspunkt er spillet lidt i bund af et virkelig skidt kørende Spurs mandskab, alt mens City har Haaland. De mødes næste weekend, vinder City den kamp, så er det næsten tæt på, at man kan kalde mesterskabet, hvor vildt det end lyder.
Jeg synes, Arsenal spiller ufattelig pragmatisk og defensivt og det kan kun tage dig så langt. De sidste to sæsoner har Arteta også slået sig på, at han kørte rovdrift på de samme elleve spillere. I denne sæson er han allerede nu tvunget ud i at finde alternativer. Mht. de fraværende spillere, så er Tierney udlånt til Sociedad, Zinchenko, Calafiori og Tomiyasu er ikke fast startere og Merino er helt ny, ingen af dem vurderer jeg som decideret svækkelser ikke at have klar. Derimod er Ødegaard og Rice selvfølgelig svækkelser, men omvendt har Tottenham tabt 7 ud af deres seneste 11 Premier League kampe. De har været skidt og ujævnt kørende længe efterhånden.
Vi så også, hvordan Arsenal nærmest fejrede en 0-0 mod Man City sidste sæson. Når du gør det, så er det fordi du hverken spillemæssigt eller mentalt er i nærheden af at være eller føle dig på samme niveau som Man City. Så er det fordi, du decideret er bange for Man City. Man City vinder ligaen med en god margin i denne sæson, det gætter jeg på.
Generelt er fodbold godt nok begyndt at blive mere og mere kedeligt. Den pragmatiske tilgang til spillet er dræbende at se på. Ni mand + keeper havde Arsenal ofte i egen målboks, VAR der ødelægger spontaniteten, spillere der filmer og trækker tiden, korruptionen udenfor banen og City der kører cruise control. Jeg forstår på en måde godt, den trend med Barclays Premier League, der er opstået, hvor fodboldfans længes efter fordoms tider, også selvom Liverpool bestemt ikke altid var sjove at følge dengang.
Men jeg er enig i, at hvis nogen skal udfordre City, så er er det Arsenal. Det kommer de bare ikke til.